Oil pulling - Har i prøvet?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Sunbeam
Kort karma: 7
Likede indlæg: 43

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Sunbeam » 27. apr 2016, 05:35

Dikus skrev:
Måske dine tænder bare er finere end vores? :D

Gør du det om morgenen, før du spiser? Og skylder efter med saltvand, hvorefter du børster tænder?

Ikke, at jeg ved, det så bliver bedre - men det er det, der virker for mig :blomst:

Jeg gjorde det faktisk om aftenen og skyllede ikke med saltvand. Det kan være, jeg skal prøve at gøre, som du siger :D Altså bare helt almindelig køkkensalt opløst i vand?
1
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3505

Indlægaf Lemonella » 27. apr 2016, 05:40

Sunbeam skrev:Jeg prøvede det i to ugers tid, men jeg synes ikke rigtig, der var nogen forskel. Jeg brugte eller den "rigtige" olie: økologisk koldpresset ekstrajomfrukokosolie (eller hvad det nu hedder - den dyreste i hvert fald!) Når så mange af jer har fået så gode resultater, burde jeg nok prøve igen. Den kokosolie er jo altså bare liidt dyr, synes jeg :panik:

I Føtex har de små bøtter med økologisk kokosolie. Sidst jeg købte, kostede den en 20er. Det synes jeg er en overkommelig pris. :)
Jeg har brugt olie i et halvt års tid. I starten hver dag, men nu bruger jeg det kun hver anden eller tredje dag og det holder i hvert fald mit tandsten væk og jeg kan se mine tænder er blevet pænere. Det kan min familie også. Flere har spurgt om jeg har fået bleget mine tænder, hvilket jeg ikke har. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Sunbeam
Kort karma: 7
Likede indlæg: 43

Indlægaf Sunbeam » 27. apr 2016, 20:10

Lemonella skrev:I Føtex har de små bøtter med økologisk kokosolie. Sidst jeg købte, kostede den en 20er. Det synes jeg er en overkommelig pris. :)
Jeg har brugt olie i et halvt års tid. I starten hver dag, men nu bruger jeg det kun hver anden eller tredje dag og det holder i hvert fald mit tandsten væk og jeg kan se mine tænder er blevet pænere. Det kan min familie også. Flere har spurgt om jeg har fået bleget mine tænder, hvilket jeg ikke har. :)

Ja, det er også dem, jeg bruger. Men jeg synes da, de ryger rimelig hurtigt. Kan hurtigt bruge sådan en bøtte på et par dage, så løber det jo op i nogle hundrede kroner om måneden. Måske jeg stopper lidt for meget olie i munden så. Hmm!
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5859

Indlægaf Dikus » 27. apr 2016, 22:55

Sunbeam skrev:
Dikus skrev:
Måske dine tænder bare er finere end vores? :D

Gør du det om morgenen, før du spiser? Og skylder efter med saltvand, hvorefter du børster tænder?

Ikke, at jeg ved, det så bliver bedre - men det er det, der virker for mig :blomst:

Jeg gjorde det faktisk om aftenen og skyllede ikke med saltvand. Det kan være, jeg skal prøve at gøre, som du siger :D Altså bare helt almindelig køkkensalt opløst i vand?

Jeg er doven. Så jeg tager en mundfuld vand og lidt salt i munden på en gang - og lader det opløses i munden.
0
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 28. apr 2016, 05:11

Sunbeam skrev:
Lemonella skrev:I Føtex har de små bøtter med økologisk kokosolie. Sidst jeg købte, kostede den en 20er. Det synes jeg er en overkommelig pris. :)

Ja, det er også dem, jeg bruger. Men jeg synes da, de ryger rimelig hurtigt. Kan hurtigt bruge sådan en bøtte på et par dage, så løber det jo op i nogle hundrede kroner om måneden. Måske jeg stopper lidt for meget olie i munden så. Hmm!

Jeg bruger en dessertskefuld olie når jeg puller. Jeg kan ikke forestille mig, at virkningen bliver bedre, hvis man bruger en spiseskefuld med top på. :)
Jeg har sådan en lille bøtte i 2 uger, hvilket vil sige 40 kr om måneden. Det synes jeg er overkommeligt. :)
0
I'm supposed to be me.
Guldfisk
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1047

Indlægaf Guldfisk » 28. apr 2016, 06:15

Jeg har lige prøvet med valnøddeolie (fordi det kan købes i små flasker i Føtex). Bare en teske, og jeg tror ikke, jeg opgraderer til spiseske. Det fyldte ret meget i munden, føltes det som.

Jeg læste forresten, at nogen havde oplevet at få gulere tænder af olivenolie, så det skal man være obs på, hvis man bruger farvet olie - kokosolie er vel hvid eller farveløs? Jeg evaluerer lige om et par uger, om jeg skal skifte til kokos.
0
Brugeravatar
klumphen
Kort karma: 86
Likede indlæg: 802

Indlægaf klumphen » 24. maj 2016, 17:53

Har lige været til halvårlig kontrol hos tandlægen, og han sagde at der var meget lidt tandsten at se, så en tandrens var ikke nødvendig.
Plejer ellers at danne rigtig meget tandsten, så det er virkelig dejligt at det rent faktisk virker. Og jeg bruger gerne de 20 minutter hver morgen, hvis jeg kan slippe for smerten ved en tandrensning 2 gange om året.
3
Grissebassen
Kort karma: 33
Likede indlæg: 485

Indlægaf Grissebassen » 24. maj 2016, 19:41

Jeg har gjort det i noget tid nu, men synes effekten er aftaget. Mine tænder føles ikke længere ligeså glatte og hvide, og jeg synes ikke længere at jeg får lige så frisk ånde, der holder ved hele dagen. Jeg har ellers slet ikke ændret på min rutine
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1142
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9611

Indlægaf kidkomb » 24. maj 2016, 21:15

klumphen skrev:Har lige været til halvårlig kontrol hos tandlægen, og han sagde at der var meget lidt tandsten at se, så en tandrens var ikke nødvendig.
Plejer ellers at danne rigtig meget tandsten, så det er virkelig dejligt at det rent faktisk virker. Og jeg bruger gerne de 20 minutter hver morgen, hvis jeg kan slippe for smerten ved en tandrensning 2 gange om året.

Nemlig også min erfaring. Det er virkelig fedt :banan:
Jeg bruger kun 20-40 sekunder normalt. Både morgen og aften. Det er sjældent det bliver mere end det.

Til det med det farvede, så bruger jeg rapsolie. Det må siges at være farvet, men det er faktisk den olie, der har gjort mine tænder hvidest.
Jeg synes ikke olivenolie har samme effekt i hvert fald.
Det virker også som om der er mere syre i olivenolie end i andre olier.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 25. maj 2016, 05:58

klumphen skrev:Har lige været til halvårlig kontrol hos tandlægen, og han sagde at der var meget lidt tandsten at se, så en tandrens var ikke nødvendig.

Jeg har også altid haft ekstremt meget tandsten. Specielt i undermunden. Nu har jeg oil-pullet i rigtig lang tid og jeg kan næsten ikke mærke noget tandsten. Det lidt der er, kan nemt fjernes med tandtråd eller tandstikker. :)

Jeg skal først til tandlæge til oktober, men jeg glæder mig til, at høre om hun kan se nogen forskel fra sidst jeg var der. :)
0
I'm supposed to be me.

Tilbage til "Helbred"