Oil pulling - Har i prøvet?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 460
Likede indlæg: 4100

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Viskelæder » 29. jan 2016, 23:31

Jeg har også prøvet det her til aften med en tsk kokosolie. Jeg synes også, mine tænder er meget glatte og virker meget rene lige nu. Fedt! Jeg efterskyllede dog ikke med salt.

Hvordan gør I? Og kan man bruge alm. salt? (hvad er forskellen på det og Himalaya salt?) og er det ikke vammelt i munden?
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5881

Indlægaf Dikus » 30. jan 2016, 00:07

Jeg tog bare en mundfuld vand og dryssede salt ind :blush:
Jeg synes, det tog oliebelægningen i munden.
1
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 446
Likede indlæg: 3303

Indlægaf Kommodedyret » 30. jan 2016, 05:34

Er det noget der virker på mandelpropper? Helt seriøst , hvis man kan få mandelpropper ud ved at gurgle hals i olie, så er jeg frisk.
0
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 140
Likede indlæg: 2090

Indlægaf eks-Maupassant » 30. jan 2016, 05:58

Spændende! Det skal da prøvet. Man er jo atid på udkig efter nymodens tandhygiejniske tricks.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3538

Indlægaf Lemonella » 30. jan 2016, 08:02

Nu kan jeg selvfølgelig ikke finde der, hvor jeg læste det med Himalaya-saltet, men jeg bruger bare lidt almindelig salt på tandbørsten.
Jeg "drøner" olien rundt i munden om morgenen lige når jeg er stået op. Jeg spiser alligevel intet før mindst en ½ times tid efter jeg er stået op.
Det får lov, at være i munden i en 10-15 minutter. Så spyttes det ud i et stykke staniol, hvor jeg har lagt et stykke køkkenrulle. Kokosolie må helst ikke komme i vasken, da det kan stoppe afløbet når/hvis det stivner igen på vej ned igennem afløbet.

Man kan læse lidt om oil-pulling her: http://www.blog.hubspider.com/dansk/kok ... ndhygiejne
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 231
Likede indlæg: 2475

Indlægaf Pandesteg » 30. jan 2016, 08:26

Jeg spyttede ud i toilettet, da jeg ikke er vild med tanken om det der flydende olie/mundvand i skraldespanden :genert: det fungerede fint! Og følte mig næsten helt ung igen som jeg lå der på knæ foran toilettet :-D
10
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9656

Indlægaf kidkomb » 30. jan 2016, 08:27

Jeg prøvede kokosolie igår og sørgede også for at det var en del længere tid end jeg er vant til.
Uj, jeg kunne ikke lide at det først skulle smelte i munden. En anden gang vil jeg være nødt til, at smelte det først.
Men; mine tænder føles ikke glatte. Eller det gør de vel i forhold til, hvis jeg ikke havde skyllet, men slet ikke så glatte, som efter rapsolie.
Desuden er det irriterende ikke at kunne spytte ud i vasken (jeg skyller altid efter med knaldvarmt vand, men kokos stivner jo senere)
Normalt efter raps skyller jeg ikke munden mellem olie og tandbørstning. Jeg spytter bare og børster.
Nå, men det var helt sikkert forsøget værd.
I munden har vi jo enzymer (fra spyt bla andet) og menneskers enzymblanding, eller hvad man skal kalde det, er ikke ens. Det skulle, ifølge et par tandlæger gennem tiden, være hovedårsagen til om folk har tendens til huller eller ej. Jeg kan forestille mig at det også har indvirkning på, hvilken olie der er bedst for den enkelte.

Så jeg hopper tilbage til raps :D
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 231
Likede indlæg: 2475

Indlægaf Pandesteg » 30. jan 2016, 08:27

Jeg bruger bare almindeligt salt i en kop kogt vand.
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 12
Likede indlæg: 323

Indlægaf Myresluger » 30. jan 2016, 10:57

Hmm kan man lige få en forklaring på "pulling" kører i olien rundt i munden, gurgler som i fluor skylning eller hur?? og 15-20 minutter?? :gruble:

Det lyder jo som noget jeg er nødt til at prøve - men er lige nødt til at fange konceptet! og da jeg har både mandel og kokos olie som fast indhold på mit badeværelse er der jo ikke mange undskyldninger.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9656

Indlægaf kidkomb » 30. jan 2016, 10:59

Myresluger skrev:Hmm kan man lige få en forklaring på "pulling" kører i olien rundt i munden, gurgler som i fluor skylning eller hur?? og 15-20 minutter?? :gruble:

Det lyder jo som noget jeg er nødt til at prøve - men er lige nødt til at fange konceptet! og da jeg har både mandel og kokos olie som fast indhold på mit badeværelse er der jo ikke mange undskyldninger.

Jeg kan ikke svare på om man gurgler, men vil bare sige, at du skal forvente at det er max væmmeligt de første gange.
Jeg skulle virkelig anstrenge mig for ikke at sprutte det ud igen pronto.
Nu er det intet problem jo, men der gik altså en uges tid i starten, hvor det var ubehageligt.
Det er stadig ikke rart at få for langt bagud i munden.
Bare så du ikke bliver forskrækket over følelsen første gang :lol:
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 30. jan 2016, 11:51

Jeg holder det altså til ind og ud mellem tænderne af frygt for at komme til at sluge noget. Men jeg synes ikke, det er ubehageligt på nogen måde.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 30. jan 2016, 12:45

2. Dagen. En tand har mistet øverste misfarvning :love:

Det må gerne fortsætte!

Men jeg blev overmodig og prøvede at gurgle. Hvilket gav brækrefleks og en stråle af olie, der forlod min mund. Ikke en succes, der skal gentages...
7
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 486
Likede indlæg: 1578

Indlægaf Spjaerten » 30. jan 2016, 13:41

Nu har jeg også prøvet
Synes mine tænder ser lidt hvidere ud :)

Jeg gurglede ikke (er snottet så i forvejen lidt udfordret). Men skubbede det rundt mellem tænderne.

Synes dog 18-20 min er længe, skal det være så lang tid?
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3538

Indlægaf Lemonella » 30. jan 2016, 13:41

Jeg gurgler ikke som i flourskylning. Jrg kører olien rundt i hele munden og ligesom suger det ind og ud imellem tænderne.
Det er ikke på nogen måde ubehageligt og jeg synes ikke det er besværligt, at bruge de der 10-15-20 minutter. Det bliver vel bare en vane efterhånden og jeg har da tænkt mig, at fortsætte. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 254
Likede indlæg: 4239

Indlægaf Flora » 30. jan 2016, 13:49

Jeg prøvede det i går aftes og jeg holdt altså ikke til mere end 5 minutter. Synes det var ubehageligt at have i munden, ikke kunne synke og kun kunne trække vejret gennem næsen. Tænderne blev en smule glattere, men ikke nævneværdigt og der kom ikke madrester med ud. Om det var fordi der ikke sad noget eller det bare var for kort tid ved jeg ikke, men tror ikke jeg vil kunne overskue 10-20 minutter med det. Så det er nok ikke noget jeg kommer til at "dyrke".
0
Debattens sødeste :engel:

Tilbage til "Helbred"