Oil pulling - Har i prøvet?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2522
Kontakt:

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Annione » 30. jan 2016, 13:50

Pokkers. Jeg har ikke olie med på rejsen - men jeg skal helt sikker prøve det, når jeg kommer hjem. Hvidere tænder lyder jo fantastisk!!
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3568

Indlægaf Lemonella » 30. jan 2016, 13:59

Jer der ikke kan holde ud, at ikke kunne synke eller kunne trække vejret igennem munden, hvordan klare I jer hos tandlægen?

Jeg trækker primært vejret gennem næsen, så det er intet problem for mig. Jeg har heller ikke problemer med min synke-refleks. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 680
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5925

Indlægaf Dikus » 30. jan 2016, 14:03

Jeg kommer heller ikke til at gurgle igen!

Min eksmand vil prøve det om to uger, hvis der er en synlig effekt der.

Ulempen var, jeg måtte lade ham studere misfarvningerne, der er i undemunden ved nogle tænder, der sidder alt for tæt. Træls at skulle indrømme grimme tænder, når de ellers er skjulte :genert:
0
Brugeravatar
Mus84
Kort karma: 12
Likede indlæg: 225

Indlægaf Mus84 » 31. jan 2016, 05:37

Aner ikke noget om oilpullings effekt, men det lyder i hvert fald ikke skadeligt. Og alt hvad der renser tænderne er jo et plus :)

Som fagperson kan jeg bare ikke lide hvis fluortandpasta bliver droppet. Har set flere tilfælde af cariesfrie der pludselig dukker op med fyldningskrævende huller og en masse begyndende huller. Efter lidt snak viser det sig at de er begyndt at bruge tandpasta fra helsekostbutik eller lignende.

At der er så meget mindre caries i dag er meget pga fluortandpasta.

I forhold til salt tænker jeg det er en dårlig plan at børste tænder med det, det er ret nemt at lave slibeskader på tænderne.

Ved ikke med natron der må nok en kemiker på banen. Men tænker også her at man skal være obs på slibeskader.
11
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 31. jan 2016, 06:06

Jeg har ikke droppet mit flour-tandpasta. Bruger normalt Zendium til følsomme tænder, men efter en omgang oil-pulling, tager jeg en lille bitte smule salt på tandbørsten og børster forsigtigt mine tænder. Jeg har i forvejen ingen slibeskader på tænderne, så jeg tror min tandlæge vil sige til, hvis hun opdager noget. :)
0
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Mus84
Kort karma: 12
Likede indlæg: 225

Indlægaf Mus84 » 31. jan 2016, 06:27

Reagerede bare på en den spurgte til hjemmelavet tandpasta og så ville jeg bare give mit besyv med. Men bare du bruger fluortandpasta er alt godt :)

Vil nu stadig være bekymret for slibeskader - det er noget der kommer langsomt igennem lang tid. Men fint din tandlæge holder øje :)
2
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 31. jan 2016, 06:35

Mus84 skrev:Reagerede bare på en den spurgte til hjemmelavet tandpasta og så ville jeg bare give mit besyv med. Men bare du bruger fluortandpasta er alt godt :)

Vil nu stadig være bekymret for slibeskader - det er noget der kommer langsomt igennem lang tid. Men fint din tandlæge holder øje :)

Det er altid dejligt med svar fra personer der kender lidt til tingene. :)

jeg har nu læst lidt på en side, hvor tandlægerne svare på spørgsmål om tandblegning og på spørgsmålet om salt var godt, var svaret lidt det samme som dit, nemlig, at det på sigt kunne skade tænder og tandkød.
Jeg vil ikke bruge salt mere til tandbørstning, men måske bare skylle munden med en lille smule saltvand.
Så tak for rådet. :)
1
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1854

Indlægaf Sangius » 31. jan 2016, 08:25

Hm - lyder spændende... Kunne være man skulle prøve...

Angående 'hjemmelavet tandpasta' - så vidt jeg ved, så er det ikke en god ide. Man har kun én emalje, og fucker man med den, så er der ikke meget at gøre... At skrubbe på tænderne med forskellige ting, det er aldrig en god ide, i min optik. :)

Kidkomb - hvorfor ikke skifte til en anden tandpasta, hvis du har det skidt med colgate...? :)
1
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4286

Indlægaf Flora » 31. jan 2016, 10:25

Lemonella skrev:Jer der ikke kan holde ud, at ikke kunne synke eller kunne trække vejret igennem munden, hvordan klare I jer hos tandlægen?

Jeg trækker primært vejret gennem næsen, så det er intet problem for mig. Jeg har heller ikke problemer med min synke-refleks. :)

Min tandlæge plejer at sige jeg bare skal synke ved behov, så det gør jeg. Og trække vejret gennem munden er jo ikke noget problem, når man ligger med gabet åbent.

Jeg trækker også primært vejret gennem næsen, men fandt det alligevel lidt ubehageligt. Og så tror jeg bare, det der med at have munden fuld af væske skaber en instinktiv lyst til at synke hos mig og så er det altså ikke rart ikke at kunne gøre det.

Men det er da super det fungerer for jer andre :)
1
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9728

Indlægaf kidkomb » 31. jan 2016, 10:32

Sangius skrev:
Kidkomb - hvorfor ikke skifte til en anden tandpasta, hvis du har det skidt med colgate...? :)

Jeg har en ting med at føle mig "ren i munden". Jeg synes dybest set at munde er ulækre og kun denne ene variant af Colgate gør det for mig. Jeg har været andre mærker og typer igennem og ja, jeg har ikke lyst til at undvære den :blush:
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 31. jan 2016, 10:35

kidkomb skrev:
Sangius skrev:

Jeg har en ting med at føle mig "ren i munden". Jeg synes dybest set at munde er ulækre og kun denne ene variant af Colgate gør det for mig. Jeg har været andre mærker og typer igennem og ja, jeg har ikke lyst til at undvære den :blush:

Ah, OK

Jeg kan slet ikke bruge colgate, reagerer allergisk på det der skummemiddel der er i. Får en halv milliard blister i munden, hvis jeg vover mig ud i en tandbørstning med den lille kemikalie bombe... :P

Plejer at bruge zendium, men det viser sig så også, at de er fuld af alt muligt gejl... læste en artikel forleden, hvor de havde fundet 6 tandpastaer, mener jeg det var, som var uden alt mulig gejl. Så må jeg jo prøve en af dem... :P
1
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 31. jan 2016, 10:37

Sangius skrev:
Plejer at bruge zendium, men det viser sig så også, at de er fuld af alt muligt gejl... læste en artikel forleden, hvor de havde fundet 6 tandpastaer, mener jeg det var, som var uden alt mulig gejl. Så må jeg jo prøve en af dem... :P

Spændende! Vil du linke til artiklen?
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 31. jan 2016, 10:38

kidkomb skrev:
Sangius skrev:

Spændende! Vil du linke til artiklen?

Det var så 7 tandpastaer... :p

http://www.dr.dk/nyheder/indland/her-er ... mvittighed
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 31. jan 2016, 10:40

Sangius skrev:
Det var så 7 tandpastaer... :p

http://www.dr.dk/nyheder/indland/her-er ... mvittighed

Tak :banan:
1
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 31. jan 2016, 10:45

Hah, jeg elsker lidt at Remas og Coops billigste discount tandpastaer er øverst på listen :lol:

Dem skal jeg helt sikkert lige give et skud.
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.

Tilbage til "Helbred"