Oil pulling - Har i prøvet?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 504
Likede indlæg: 8264

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Lemonella » 1. feb 2016, 06:40

D.itsen skrev:
Lemonella skrev:Jeg kan så se, at jeg skrev i tråden, jeg brugte zendium. Gammel vane tror jeg. :D jeg skiftede faktisk til sensodyne repair og protect for et halvt år siden. Mener også det var fordi jeg læste, at der var kemikalier i den anden.

Nu er der uden undtagelse kemikalier i alle tandpastaer

Sorry, kæphest.
Undersøgelsen er også et par år gammel, så om indholdet i tandpastaen er den samme er ikke sikkert. Jeg fik anbefalet zendium på tandlæseskolen, ét potentielt miljøbelastende middel i det, får mig ikke til at skifte

Fik lige tilfældigvis set en reklame for Zendium i går på tv. Den er svanemærket. Må den godt have svanemærke og så være miljøbelastende?
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 1. feb 2016, 06:45

MOGA skrev:Og takket være denne tråd, sidder jeg nu med klam olie i munden og overvejer, om jeg er nødt til at kaste op...

Jeg sidder også lige nu med en skefuld olie i munden og "puller" :D
Jeg har absolut ingen brækfornemmelser. Måske du bare skal vænne dig til fornemmelsen.

Jeg har heller ingen problemer med, at holde olien i den forreste del af munden ud mod tænderne, hvis jeg nu lige skulle føle trang til, at synke. Der kommer ingen olie bagerst i munden og jeg synker intet. Jeg får heller ikke ømme kæber.
Jeg er helt sikker på det handler om tilvænning og så ellers slappe af i kæber og kinder. :)

Min kæreste siger jeg er "speciel" og må være født til oil-pulling. :lol:
3
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3498

Indlægaf Anilara » 1. feb 2016, 09:38

Nu er det anden dag for mig.
Jeg mærker ingen forskel, overhovedet, og ser heller ikke umiddelbart nogen forskel - måske er mine tænder bare ikke særligt farvede :).
Jeg har slet ikke fornemmelsen af det er olie jeg har i munden (kokosolie), det føles som vand, og jeg bliver kun lidt øm fordi jeg spænder lidt i kæberne.
Men hvis jeg efter en uge stadig ikke ser eller mærker nogen forskel, dropper jeg det.
0
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 1. feb 2016, 09:49

FruDulle skrev:Men skulle man ikke gære det om morgenen på Tom mave og inden tandbørstning??

Jo, det mener jeg og det er også det jeg gør. :)
0
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 1. feb 2016, 09:54

Jeg har været på det nu i en uges tid og jeg kan både se og mærke forskel.
Jeg danner ekstremt meget tandsten, men kun i undermunden og der ses det tydeligt.
Jeg var ved tandlægen i oktober sidste år og fik der en tandrensning, men der gik ikke lang tid før jeg igen kunne mærke tandsten samle sig imellem tænderne i undermunden.
Efter denne her uges tid med oil-pulling, kan jeg mærke, at tandstenen er på vej væk. Jeg kan også se det forsvinder. Langsomt, men sikkert.
Nu kan jeg igen få en tandstikker ind imellem mine tænder, det kunne jeg ikke for en uge siden. Så jeg fortsætter. :)
Senest rettet af Lemonella 1. feb 2016, 09:55, rettet i alt 1 gang.
4
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 313
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 10316

Indlægaf Hunkat » 1. feb 2016, 10:04

Er der forresten nogle af jer andre der oplever at jeres tandkød reagere på olien? Jeg har ret følsomt tandkøb så jeg bløder nemt hvis jeg ikke er helt grundig nok eller lidt for hård, men de to gange jeg har skyllet med olien har mit tandkød virkelig givet sig. Altså hvis det går over til at være mindre følsomt så er det jo fint. Ellers... mjah..
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 420
Likede indlæg: 5107

Indlægaf Skralde » 1. feb 2016, 11:00

FruDulle skrev:Men skulle man ikke gære det om morgenen på Tom mave og inden tandbørstning??

Ved du hvorfor at det skulle være bedst dér?
Jeg håber virkelig ikke at det er det eneste tidspunkt det virker på, for det er umuligt for mig med et barn der vågner så snart jeg gør og ikke mindst taler røven ud ad bukserne :genert:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 420
Likede indlæg: 5107

Indlægaf Skralde » 1. feb 2016, 11:05

FruDulle skrev:Næ, det står bare på det der link i starten :)

Det gør der nemlig :gogo: Men hvis man googler, står der dæleme mange forskellige ting så det er lidt forvirrende synes jeg.
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 563
Likede indlæg: 5685

Indlægaf Pandesteg » 1. feb 2016, 11:18

Anilara skrev:Nu er det anden dag for mig.
Jeg mærker ingen forskel, overhovedet, og ser heller ikke umiddelbart nogen forskel - måske er mine tænder bare ikke særligt farvede :).
Jeg har slet ikke fornemmelsen af det er olie jeg har i munden (kokosolie), det føles som vand, og jeg bliver kun lidt øm fordi jeg spænder lidt i kæberne.
Men hvis jeg efter en uge stadig ikke ser eller mærker nogen forskel, dropper jeg det.

Det anbefales at man giver det minimum en måned, da man ikke kan forvente at se resultater før :)
2
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
MOGA
Kort karma: 187
Likede indlæg: 1914

Indlægaf MOGA » 1. feb 2016, 12:43

Lemonella skrev:
MOGA skrev:Og takket være denne tråd, sidder jeg nu med klam olie i munden og overvejer, om jeg er nødt til at kaste op...

Jeg har absolut ingen brækfornemmelser. Måske du bare skal vænne dig til fornemmelsen.

Jeg har heller ingen problemer med, at holde olien i den forreste del af munden ud mod tænderne, hvis jeg nu lige skulle føle trang til, at synke. Der kommer ingen olie bagerst i munden og jeg synker intet. Jeg får heller ikke ømme kæber.
Jeg er helt sikker på det handler om tilvænning og så ellers slappe af i kæber og kinder. :)

Jeg fandt også tricket med at holde det i forreste del af munden. Til gengæld kunne jeg kun holde det i 7-8 min., det danner jo enormt meget spyt?!

Jeg fik heller ikke ondt i kæberne...
0
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 808
Likede indlæg: 7421

Indlægaf Aima » 1. feb 2016, 13:25

Hvor dejligt, Dikus!

MOGA skrev:
Lemonella skrev:

Jeg fandt også tricket med at holde det i forreste del af munden. Til gengæld kunne jeg kun holde det i 7-8 min., det danner jo enormt meget spyt?!

Jeg fik heller ikke ondt i kæberne...

Jeg tror ikke, olien øger spytproduktionen, men til gengæld føles olien som massive mængder spyt, mens den smelter. De første gange tænkte jeg også over, at det var voldsomt med al den spyt i munden, men efter fem minutters pulling er følelsen forsvundet fordi olien er blevet helt tynd og har konsistens som vand. Så min konklusion blev at det ikke er spyt, men bare olien der har konsistens som spyt :)
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 346
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 5612

Indlægaf Mi55y » 1. feb 2016, 13:37

Uuuuh, det må prøves! Jeg er begyndt at få nogle misfarvninger mellem nogle tænder, som sidder meget tæt. Og lider også meget af tandsten, så det her er da lige mig! Det kan ikke skade i hvert fald!
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=50&t=7064

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1132
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 17821

Indlægaf LadyFox » 1. feb 2016, 15:26

Uh. Det må prøves :D Jeg er så træt at farvede tænder :(
0
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 1. feb 2016, 15:27

Dikus skrev:
Mi55y skrev:Uuuuh, det må prøves! Jeg er begyndt at få nogle misfarvninger mellem nogle tænder, som sidder meget tæt. Og lider også meget af tandsten, så det her er da lige mig! Det kan ikke skade i hvert fald!

Det er præcis tænder, der sidder helt tæt i undermunden på mig. Nu er jeg så spændt på, om du får samme oplevelse som mig :D Og om det tager det hele :fløjt:

Må forsøge mig med nogle før- og efterbilleder. Om mit vind-og-skæve gebis skal flashes herinde, såfremt det har effekt, det må jeg lige tænke over...
0

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 2. feb 2016, 06:44

Så fik jeg prøvet første gang. Klarede 10-12 min. før jeg var nødt til at spytte ud, men det var slet ikke så slemt, som jeg havde regnet med. Og fik da også lige løsnet noget skidt mellem tænderne. So far, er jeg ikke afskrækket!
0

Tilbage til "Helbred"