Oil pulling - Har i prøvet?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3376

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Skralde » 1. feb 2016, 11:00

FruDulle skrev:Men skulle man ikke gære det om morgenen på Tom mave og inden tandbørstning??

Ved du hvorfor at det skulle være bedst dér?
Jeg håber virkelig ikke at det er det eneste tidspunkt det virker på, for det er umuligt for mig med et barn der vågner så snart jeg gør og ikke mindst taler røven ud ad bukserne :genert:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3386

Indlægaf FruDulle » 1. feb 2016, 11:03

Næ, det står bare på det der link i starten :)
0
Whatever
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3376

Indlægaf Skralde » 1. feb 2016, 11:05

FruDulle skrev:Næ, det står bare på det der link i starten :)

Det gør der nemlig :gogo: Men hvis man googler, står der dæleme mange forskellige ting så det er lidt forvirrende synes jeg.
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2471

Indlægaf Pandesteg » 1. feb 2016, 11:18

Anilara skrev:Nu er det anden dag for mig.
Jeg mærker ingen forskel, overhovedet, og ser heller ikke umiddelbart nogen forskel - måske er mine tænder bare ikke særligt farvede :).
Jeg har slet ikke fornemmelsen af det er olie jeg har i munden (kokosolie), det føles som vand, og jeg bliver kun lidt øm fordi jeg spænder lidt i kæberne.
Men hvis jeg efter en uge stadig ikke ser eller mærker nogen forskel, dropper jeg det.

Det anbefales at man giver det minimum en måned, da man ikke kan forvente at se resultater før :)
3
Heaven is a place on earth :jule:
MOGA
Kort karma: 55
Likede indlæg: 542

Indlægaf MOGA » 1. feb 2016, 12:43

Lemonella skrev:
MOGA skrev:Og takket være denne tråd, sidder jeg nu med klam olie i munden og overvejer, om jeg er nødt til at kaste op...

Jeg sidder også lige nu med en skefuld olie i munden og "puller" :D
Jeg har absolut ingen brækfornemmelser. Måske du bare skal vænne dig til fornemmelsen.

Jeg har heller ingen problemer med, at holde olien i den forreste del af munden ud mod tænderne, hvis jeg nu lige skulle føle trang til, at synke. Der kommer ingen olie bagerst i munden og jeg synker intet. Jeg får heller ikke ømme kæber.
Jeg er helt sikker på det handler om tilvænning og så ellers slappe af i kæber og kinder. :)

Min kæreste siger jeg er "speciel" og må være født til oil-pulling. :lol:

Jeg fandt også tricket med at holde det i forreste del af munden. Til gengæld kunne jeg kun holde det i 7-8 min., det danner jo enormt meget spyt?!

Jeg fik heller ikke ondt i kæberne...
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5867

Indlægaf Dikus » 1. feb 2016, 12:55

Jeg synes altså også kokosolien bare føles som svagt-smagende vand, når det først er smeltet.

I dag kan jeg ikke se nogen forskel til i går. Til gengæld bad min datter mig smile. Og så spurgte hun mig, hvorfor mine tænder var så hvide :D

Så... det kan ses.

Med til historien hører, jeg har svag emalje og ikke kan få tandrensninger. Jeg var stoppet med at drikke cola, men ikke kaffe, fordi jeg syntes, mine tænder var begyndt at se gule ud. Og så gammel er jeg altså ikke :whine: Nu ser det helt perle-hvide ud i overmunden. Undermunden er stadig lidt gul forneden.

Men ingen af tænderne har belægninger op mod tandkøddet. Tænderne er simpelthen så fine.

Det er virkeligt, virkeligt en lettelse for mig!
9
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5028

Indlægaf Aima » 1. feb 2016, 13:25

Hvor dejligt, Dikus!

MOGA skrev:
Lemonella skrev:
MOGA skrev:Og takket være denne tråd, sidder jeg nu med klam olie i munden og overvejer, om jeg er nødt til at kaste op...

Jeg sidder også lige nu med en skefuld olie i munden og "puller" :D
Jeg har absolut ingen brækfornemmelser. Måske du bare skal vænne dig til fornemmelsen.

Jeg har heller ingen problemer med, at holde olien i den forreste del af munden ud mod tænderne, hvis jeg nu lige skulle føle trang til, at synke. Der kommer ingen olie bagerst i munden og jeg synker intet. Jeg får heller ikke ømme kæber.
Jeg er helt sikker på det handler om tilvænning og så ellers slappe af i kæber og kinder. :)

Min kæreste siger jeg er "speciel" og må være født til oil-pulling. :lol:

Jeg fandt også tricket med at holde det i forreste del af munden. Til gengæld kunne jeg kun holde det i 7-8 min., det danner jo enormt meget spyt?!

Jeg fik heller ikke ondt i kæberne...

Jeg tror ikke, olien øger spytproduktionen, men til gengæld føles olien som massive mængder spyt, mens den smelter. De første gange tænkte jeg også over, at det var voldsomt med al den spyt i munden, men efter fem minutters pulling er følelsen forsvundet fordi olien er blevet helt tynd og har konsistens som vand. Så min konklusion blev at det ikke er spyt, men bare olien der har konsistens som spyt :)
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 161
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2518

Indlægaf Mi55y » 1. feb 2016, 13:37

Uuuuh, det må prøves! Jeg er begyndt at få nogle misfarvninger mellem nogle tænder, som sidder meget tæt. Og lider også meget af tandsten, så det her er da lige mig! Det kan ikke skade i hvert fald!
0
Frisk på brætspil i Århus? viewtopic.php?f=5&t=4972

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 1. feb 2016, 15:10

Mi55y skrev:Uuuuh, det må prøves! Jeg er begyndt at få nogle misfarvninger mellem nogle tænder, som sidder meget tæt. Og lider også meget af tandsten, så det her er da lige mig! Det kan ikke skade i hvert fald!

Det er præcis tænder, der sidder helt tæt i undermunden på mig. Nu er jeg så spændt på, om du får samme oplevelse som mig :D Og om det tager det hele :fløjt:
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5945

Indlægaf LadyFox » 1. feb 2016, 15:26

Uh. Det må prøves :D Jeg er så træt at farvede tænder :(
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 1. feb 2016, 15:27

Dikus skrev:
Mi55y skrev:Uuuuh, det må prøves! Jeg er begyndt at få nogle misfarvninger mellem nogle tænder, som sidder meget tæt. Og lider også meget af tandsten, så det her er da lige mig! Det kan ikke skade i hvert fald!

Det er præcis tænder, der sidder helt tæt i undermunden på mig. Nu er jeg så spændt på, om du får samme oplevelse som mig :D Og om det tager det hele :fløjt:

Må forsøge mig med nogle før- og efterbilleder. Om mit vind-og-skæve gebis skal flashes herinde, såfremt det har effekt, det må jeg lige tænke over...
1

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 2. feb 2016, 06:44

Så fik jeg prøvet første gang. Klarede 10-12 min. før jeg var nødt til at spytte ud, men det var slet ikke så slemt, som jeg havde regnet med. Og fik da også lige løsnet noget skidt mellem tænderne. So far, er jeg ikke afskrækket!
1

Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 834

Indlægaf lulu-p » 2. feb 2016, 11:22

Jeg har gjort det i et stykke tid med kokosolie. Jeg bruger ikke 15-20 minutter om dagen..og nogen gange glemmer jeg det. Jeg bruger mellem 5 og 15 minutter..nok oftest 5.

Men jeg mærker effekt. Jeg oplever ikke, at der bliver løsnet en masse madrester, men mine tænder er også ret "lige ud af landevejen" uden gemmesteder og kringelkroge. Jeg har altid haft tendens til tandsten, og det er min fornemmelse at kokosolien reducerer det. Generelt føles min mund lidt mere ren, og så kan jeg se at mine tænder bliver lysere.

Jeg synes følelsen af stiv kokosolie i munden er ubehagelig, men det smelter jo lynhurtigt.
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2471

Indlægaf Pandesteg » 2. feb 2016, 11:42

Hvor længe efter tandudtrækning ville I vente med at pulle igen?
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 2. feb 2016, 13:45

Pandesteg skrev:Hvor længe efter tandudtrækning ville I vente med at pulle igen?

Til det var vokset sammen.
0

Tilbage til "Helbred"