Rygestoptråd

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 31. jan 2016, 14:27

Sådan Pande! Hvor er det cool at have en støtte-buddy på samme sted, der er så sej :pompom:

Mærker du noget til fysiske gener? Jeg har stadig hovedpine on/off og drikker vel 3l+ vand om dagen for at stille tørsten, men ellers går det fint. Håber jeg slipper nådigt mht maven og undgår at skulle på sveskekur el.l. :tie: :lol:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2506

Indlægaf Pandesteg » 31. jan 2016, 14:28

Forresten fik jeg lige den ide at jeg kunne skrive folk på forsiden af tråden med rygestopdato hvis der er interesse for det? (Krølle, regner ikke med dig her :lol: )
Bare giv mig grønt eller PB med dato... :genert:
1
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 31. jan 2016, 14:30

Nej for fanden da! :ninja: :lol2:
1
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 31. jan 2016, 14:51

Krølle skrev:Sådan Pande! Hvor er det cool at have en støtte-buddy på samme sted, der er så sej :pompom:

Mærker du noget til fysiske gener? Jeg har stadig hovedpine on/off og drikker vel 3l+ vand om dagen for at stille tørsten, men ellers går det fint. Håber jeg slipper nådigt mht maven og undgår at skulle på sveskekur el.l. :tie: :lol:

Ja der er mega dejligt at vi følges ad! :banan: lige på ugedagen - vi er ligesom to gravide bare uden babyer men med cigaretter :lol: :lol:

Nej har ingen fysiske gener udover mit natteroderi :evil: vågnede ca. 1000 gange i nat og var sweaty, simpelthen så irriterende. Håber virkelig snart det bliver muligt at få en god lang nats søvn. Maven har jeg ingen problemer med :genert: det er da også irriterende at din hovedpine fortsætter! :tie:

I morgen skal jeg til tandlæge og have trukket en visdomstand ud. Sidst jeg fik det gjort, sagde tandlægen at jeg ikke måtte ryge, da det bremser kavitetens helingsproces, jeg røg dog alligevel :genert: men kan huske det faktisk var sygt ubehageligt og sved på udtrækningsstedet, når jeg trak røg ind :tie: så det er dejligt, at min mund bare kan få ro denne gang. Og så glæder jeg mig til en tandrensning :genert:
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 394
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3894

Indlægaf Delfin » 31. jan 2016, 14:53

Når det store sug kommer, så træk vejret dybt ned i maven en 5-6 gange. Her og nu trangen varer i virkeligheden kun kort tid. I starten mærker i den her og nu trang 117 gange om dagen, men efterhånden bliver den en sjælden gæst. Her er den vist efterhånden blevet til månedens gæst, som jeg lige nikker goddag til, og så sparker jeg den ud ad døren. Af en eller anden grund er den dukket op pga tråden her, så den lurer da nok bagude et sted, men den får ingen plads her. Dårlig vært :D

Selve den fysiske afhængighed er i øvrigt overstået indenfor de første 3 ugers tid, resten foregår mellem ørerne.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 31. jan 2016, 15:01

De rygetanker jeg får er sådan "nå, nu ville jeg normalt sidde med en cigaret" - og så er "trangen", tanken, eller hvad vi nu skal kalde det, hurtigt væk igen. Jeg er vildt god til at beskæftige mig med alt muligt både fysisk og psykisk, så jeg har endnu ikke dvælet ved tankerne om cigaretterne (andet end i fredags hvor jeg drak vin). Jeg skal også lovet for at jeg får trænet en del i disse dage - ikke den værste sideeffekt :fløjt:
2
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 394
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3894

Indlægaf Delfin » 31. jan 2016, 15:08

Bare det ikke er kæberne, du træner :lol:
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 31. jan 2016, 15:55

Her er det også et temmelig kontant "goddag og farvel" til den lille hyggerygers forslag - det er sjældent, det får lov at fylde mere end et par tanker, før jeg er videre.

Lige nu er jeg i gang med at måle op til højbede i haven. Det er praktisk at have et projekt, jeg kan kaste mig over, hvis jeg trænger til st blive distraheret :-D
2
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1641

Indlægaf dykkersild » 31. jan 2016, 18:41

Pande og Krølle - jeg har tænkt på jer to og fandme om I ikke holder ved - I er da bare så top-seje chicks begge to!
1
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 31. jan 2016, 18:55

dykkersild skrev:Pande og Krølle - jeg har tænkt på jer to og fandme om I ikke holder ved - I er da bare så top-seje chicks begge to!

:pompom:

Jeg savner sådan en rigtig badass-selvfed-danse-smiley lige nu :-D
0
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 31. jan 2016, 19:15

Vi ER nemlig megaseje! :banan:
3
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 167
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2579

Indlægaf Mi55y » 1. feb 2016, 06:52

OK, nu tør jeg efterhånden godt skrive det... Jeg har ikke røget siden lørdag middag. Og det var udenfor landets grænser, så det er lige før, at den heller ikke gælder :P

Indtil videre har jeg oplevet:
- Svag hovedpine
- Lidt kradsen i halsen
- Rastløshed
- Tristhed, tog lige en tudetur uden grund i går :forvirret:

Første arbejdsdag uden smøger, here we go!

Og :pompom: til jer andre, det er skidegodt gået at overleve vrede og hyggealkohol uden cigaretter!
6
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 1. feb 2016, 07:55

Mi55y skrev:OK, nu tør jeg efterhånden godt skrive det... Jeg har ikke røget siden lørdag middag. Og det var udenfor landets grænser, så det er lige før, at den heller ikke gælder :P

- Svag hovedpine
- Lidt kradsen i halsen
- Rastløshed

Og :pompom: til jer andre, det er skidegodt gået at overleve vrede og hyggealkohol uden cigaretter!

Sådan!

Er det svært? Altså selvfølgelig er det en udfordring, ellers fandtes der vel ikke rygere, men der er stor forskel på, om man er ked af ikke at ryge eller "bare" tænker på det (ofte!), fordi hjernen er en primitiv, røgliderlig bitch :D
1
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 1. feb 2016, 08:17

Mi55y skrev:OK, nu tør jeg efterhånden godt skrive det... Jeg har ikke røget siden lørdag middag. Og det var udenfor landets grænser, så det er lige før, at den heller ikke gælder :P

- Svag hovedpine
- Lidt kradsen i halsen
- Rastløshed

Hvor er du sej, frøken! :banan: håber din første røgfrie arbejdsdag kommer til at gå som en leg!
2
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 167
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2579

Indlægaf Mi55y » 1. feb 2016, 08:48

Krølle skrev:
Sådan!

Er det svært? Altså selvfølgelig er det en udfordring, ellers fandtes der vel ikke rygere, men der er stor forskel på, om man er ked af ikke at ryge eller "bare" tænker på det (ofte!), fordi hjernen er en primitiv, røgliderlig bitch :D

Nu har jeg heldigvis været optaget det meste af tiden, men det sværeste var helt klart at sidde derhjemme i går eftermiddags uden andet at lave end at vaske tøj. Sov hos kæresten, som jo ikke ryger... I dag har jeg planlagt at bestille take-out til aften og så få vasket køkken ned. Må prøve at holde mig i gang. Og så tidligt i seng med den bog, jeg er i gang med... Det er nemlig helt sikkert slap-af-tiden alene foran den bærbare, der er sværest for mig.

Det værste for mig er nok ikke fysisk at undvære smøgerne, men den viden, at det er slut! For jeg har jo før gået et døgns tid uden problemer, men så har jeg også kunnet se frem til en smøg, når jeg kom hjem. Så jeg kan sagtens forstå din indgang til det, Krølle. Hvis man ikke er officielt stoppet men bare lader være, så er det ikke så slemt, som at sige, at det er helt slut! :forvirret2:
1
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)

Tilbage til "Livets forhold"