Rygestoptråd

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 229
Likede indlæg: 2448

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 2. feb 2016, 08:32

Jeg ved ikke, om jeg stadig kører på begynder-iver, men jeg har slet ikke svært ved ikke at ryge overhovedet. Tænker kun på det nogle få gange om dagen... Kan lige nu slet ikke forestille mig at ryge igen? Er mega bange for at det pludselig rammer mig hammerhårdt lige mellem øjnene og jeg får mega nedtur på :(
Senest rettet af Pandesteg 2. feb 2016, 08:38, rettet i alt 1 gang.
1
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 161
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2512

Indlægaf Mi55y » 2. feb 2016, 08:34

Her kører det også fint... Opholdte mig endda ved siden af et brugt askebæger i går og opdagede det først efter noget tid. Men nu har kæresten selvfølgelig lige arrangeret, at jeg skal møde svigermor på fredag. Kan ske at jeg får smøgtrang op til det event :P
0
Frisk på brætspil i Århus? viewtopic.php?f=5&t=4972

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Alfred
Kort karma: 12
Likede indlæg: 73

Indlægaf Alfred » 2. feb 2016, 12:05

Smiling_Goat skrev:
Alfred skrev:Jeg er glad for at jeg ikke havde flere cigaretter tilbage, for det tror jeg ikke jeg kan administrere. Dagen er egentlig gået meget godt, men jeg er sikker på, at havde der ligget en pakke cigaretter, så havde jeg røget af dem :genert:
Jeg ved ikke om den der e-cigaret bare trækker pinen ud, eller forstærker lysten til cigaretter, men jeg har brugt den en del i dag og samtidig haft lyst til en rigtig cigaret :rulle:

Planen er er bruge e-cigaretten i februar, og trappe ned i nikotinstyrke løbende, og så være færdig med det fra 1. marts.

Jeg stoppede med at ryge i 2010, og jeg brugte sådan en "snydesmøg." Det var sådan et hylster med en nikotinpatron i, men det var før e-cigaretten, så den var slet ikke lige så fancy. Nå, det jeg vil sige er, at det ville have stresset mig helt vildt at skulle slippe dem begge på én gang - stresser det ikke dig?

Jeg kvittede smøgerne og sugede udelukkende på "snydesmøgen" til det ikke længere var svært at undvære smøgerne, SÅ droppede jeg suttekluden. Jeg tænker lidt, om du måske smider støttehjulene, før du kan cykle? Jeg tror, jeg havde opgivet, hvis jeg oven i tabet af smøgerne, også skulle håndtere tabet af suttekluden.

Jeg ved godt, rigtig mange er bange for, at de bare udskifter én afhængighed med en anden, hvis de bruger nikotinpræparater under et rygestop. Men det er dem. Du er så sej, at du kan stoppe med at ryge, så hvis du også beslutter dig for at droppe nikotinpræparater, kan du også sagtens det. Min erfaring var at droppe "snydesmøgen" var vand ved siden af at droppe de rigtige smøger.

Så jeg ville, hvis jeg var dig, bare koncentrere mig om at komme af med røgen og så håndtere e-cigaretten med tiden. Det skal nok komme, men én ting ad gangen.. Ellers tror jeg altså, det bliver unødvendigt hårdt.

Altså du kan jo stadig trappe ned i styrken, men jeg ville genoverveje deadlinen.

Du bad ikke om råd, jeg ved det godt, og jeg beklager, hvis jeg er nævenyttig og overskred en grænse. Jeg syntes bare, jeg kunne byde ind med noget erfaring :)

Jeg vil meget gerne have gode råd :gogo:

Hvor længe brugte du snydesmøgen så?

Jeg ved ikke om det er urealistisk at stoppe til den 1. marts, men det må jeg tage til dem tid. Om ikke andet så må jeg se hvor længe de tuber med væske holder, og så må jeg vurdere om der skal købes mere, eller om det går an at slippe nikotinen også.
0
Alfred

Indlægaf Alfred » 2. feb 2016, 12:14

Her går det også fint. Jeg har brugt e-cigaretten meget færre gange i dag og er i et dejligt humør :)

Jeg glæder mig over at jeg ikke behøver at stå ude i stormvejret og ryge, og at mine fingre ikke lugter af røg.

Det er kun en enkelt person som kender til mit rygestop, så jeg er spændt på hvornår andre opdager det :lol:
4
Smiling_Goat
Kort karma: 460
Likede indlæg: 5862

Indlægaf Smiling_Goat » 2. feb 2016, 12:25

Alfred skrev:
Smiling_Goat skrev:
Alfred skrev:Jeg er glad for at jeg ikke havde flere cigaretter tilbage, for det tror jeg ikke jeg kan administrere. Dagen er egentlig gået meget godt, men jeg er sikker på, at havde der ligget en pakke cigaretter, så havde jeg røget af dem :genert:
Jeg ved ikke om den der e-cigaret bare trækker pinen ud, eller forstærker lysten til cigaretter, men jeg har brugt den en del i dag og samtidig haft lyst til en rigtig cigaret :rulle:

Planen er er bruge e-cigaretten i februar, og trappe ned i nikotinstyrke løbende, og så være færdig med det fra 1. marts.

Jeg stoppede med at ryge i 2010, og jeg brugte sådan en "snydesmøg." Det var sådan et hylster med en nikotinpatron i, men det var før e-cigaretten, så den var slet ikke lige så fancy. Nå, det jeg vil sige er, at det ville have stresset mig helt vildt at skulle slippe dem begge på én gang - stresser det ikke dig?

Jeg kvittede smøgerne og sugede udelukkende på "snydesmøgen" til det ikke længere var svært at undvære smøgerne, SÅ droppede jeg suttekluden. Jeg tænker lidt, om du måske smider støttehjulene, før du kan cykle? Jeg tror, jeg havde opgivet, hvis jeg oven i tabet af smøgerne, også skulle håndtere tabet af suttekluden.

Jeg ved godt, rigtig mange er bange for, at de bare udskifter én afhængighed med en anden, hvis de bruger nikotinpræparater under et rygestop. Men det er dem. Du er så sej, at du kan stoppe med at ryge, så hvis du også beslutter dig for at droppe nikotinpræparater, kan du også sagtens det. Min erfaring var at droppe "snydesmøgen" var vand ved siden af at droppe de rigtige smøger.

Så jeg ville, hvis jeg var dig, bare koncentrere mig om at komme af med røgen og så håndtere e-cigaretten med tiden. Det skal nok komme, men én ting ad gangen.. Ellers tror jeg altså, det bliver unødvendigt hårdt.

Altså du kan jo stadig trappe ned i styrken, men jeg ville genoverveje deadlinen.

Du bad ikke om råd, jeg ved det godt, og jeg beklager, hvis jeg er nævenyttig og overskred en grænse. Jeg syntes bare, jeg kunne byde ind med noget erfaring :)

Jeg vil meget gerne have gode råd :gogo:

Hvor længe brugte du snydesmøgen så?

Jeg ved ikke om det er urealistisk at stoppe til den 1. marts, men det må jeg tage til dem tid. Om ikke andet så må jeg se hvor længe de tuber med væske holder, og så må jeg vurdere om der skal købes mere, eller om det går an at slippe nikotinen også.

Jeg er glad for, jeg ikke er irriterende :D

Jeg tror, det tog mig omkring 3 måneder at være helt færdig med nikotin. Jeg kan huske, da jeg tog mit sidste "hiv" af snydesmøgen, og jeg overvejede, om det ikke også var på tide at slippe den. Det gjorde jeg så, og det gik helt gnidningsfrit - det var i hvert fald ikke hårdt nok til at jeg kan huske det.

Men den var fuldstændigt essentiel for mit rygestop. Havde jeg ikke haft den, havde jeg ikke klaret det. Det var mit forsøg nr. 12 eller sådan noget, og de andre gange havde jeg prøvet kold tyrker. Så.. Brug for guds skyld præparatet hvis det er nødvendigt :P
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 229
Likede indlæg: 2448

Indlægaf Pandesteg » 2. feb 2016, 12:35

Alfred skrev:Her går det også fint. Jeg har brugt e-cigaretten meget færre gange i dag og er i et dejligt humør :)

Jeg glæder mig over at jeg ikke behøver at stå ude i stormvejret og ryge, og at mine fingre ikke lugter af røg.

Det er kun en enkelt person som kender til mit rygestop, så jeg er spændt på hvornår andre opdager det :lol:

Det med fingre uden røglugt glæder jeg mig virkelig også over :love:
1
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1618

Indlægaf dykkersild » 2. feb 2016, 12:43

Alfred skrev:Her går det også fint. Jeg har brugt e-cigaretten meget færre gange i dag og er i et dejligt humør :)

Hvorfor ikke fortælle gud og hver mand om det - jo flere der ved det jo bedre. De kan holde dig til ilden og det har også noget at sige, at man ikke vil fejle over for mange mennesker. Ved at skjule det - kan man også skjule en evt. fiasko - forstår du hvad jeg mener?
1
Alfred

Indlægaf Alfred » 2. feb 2016, 12:52

Smiling_Goat skrev:

Jeg tror, det tog mig omkring 3 måneder at være helt færdig med nikotin. Jeg kan huske, da jeg tog mit sidste "hiv" af snydesmøgen, og jeg overvejede, om det ikke også var på tide at slippe den. Det gjorde jeg så, og det gik helt gnidningsfrit - det var i hvert fald ikke hårdt nok til at jeg kan huske det.

Men den var fuldstændigt essentiel for mit rygestop. Havde jeg ikke haft den, havde jeg ikke klaret det. Det var mit forsøg nr. 12 eller sådan noget, og de andre gange havde jeg prøvet kold tyrker. Så.. Brug for guds skyld præparatet hvis det er nødvendigt :P

Jeg har også brugt kold tyrker før, og har jo tydeligvis ikke haft succes med det :wacko:

Bare jeg bliver fri for rigtige cigaretter og hvad der dertil hører af negative ting, så er jeg godt på vej. Jeg står samtidig i en form for livskrise, så at jeg overhovedet stopper nu er lidt vildt, men det er bare nu jeg er motiveret for at stoppe.
0
Alfred

Indlægaf Alfred » 2. feb 2016, 12:59

dykkersild skrev:
Hvorfor ikke fortælle gud og hver mand om det - jo flere der ved det jo bedre. De kan holde dig til ilden og det har også noget at sige, at man ikke vil fejle over for mange mennesker. Ved at skjule det - kan man også skjule en evt. fiasko - forstår du hvad jeg mener?

Jeg forstår udemærket hvad du mener, og det er lige netop derfor jeg ikke udbasunerer det til Gud og hver mand.
Jeg har prøvet ved tidligere rygestop, at skulle stå til ansvar overfor andre, hvis/når jeg er begyndt at ryge igen. Og så har det virket som om at jeg holdt op for deres skyld. Nu stopper jeg for min skyld, og den eneste jeg skal stå til ansvar for, er mig selv. Men det er for mig også det vigtigste, altså at det er MIG det handler om, og at det ikke kommer andre ved om jeg ryger eller ej.
2
Smiling_Goat
Kort karma: 460
Likede indlæg: 5862

Indlægaf Smiling_Goat » 2. feb 2016, 13:19

Alfred skrev:
Smiling_Goat skrev:

Jeg har også brugt kold tyrker før, og har jo tydeligvis ikke haft succes med det :wacko:

Bare jeg bliver fri for rigtige cigaretter og hvad der dertil hører af negative ting, så er jeg godt på vej. Jeg står samtidig i en form for livskrise, så at jeg overhovedet stopper nu er lidt vildt, men det er bare nu jeg er motiveret for at stoppe.

Det er rigtig flot. Hæng i, lige pludseligt bliver det nemt :)
2
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 2. feb 2016, 16:53

Alfred skrev:
dykkersild skrev:

Jeg forstår udemærket hvad du mener, og det er lige netop derfor jeg ikke udbasunerer det til Gud og hver mand.
Jeg har prøvet ved tidligere rygestop, at skulle stå til ansvar overfor andre, hvis/når jeg er begyndt at ryge igen. Og så har det virket som om at jeg holdt op for deres skyld. Nu stopper jeg for min skyld, og den eneste jeg skal stå til ansvar for, er mig selv. Men det er for mig også det vigtigste, altså at det er MIG det handler om, og at det ikke kommer andre ved om jeg ryger eller ej.

Jeg har kun nævnt det, hvis det er faldet naturligt - min mand ved det og et par heste-buddies, som normalt nærmest kun ser mig med en smøg i hånden, har jeg sagt det til. Ellers er der nok et par stykker, der har luret den, men eftersom jeg også har været snottet og sløj, kunne det også snildt bare være pga sygdom.

Generelt er jeg lige så lidt interesseret i andre menneskers mening om min rygning i dag som jeg var for en uge siden. Den rager mig en papand og er højest irriterende at høre på :genert:
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1813

Indlægaf Sangius » 2. feb 2016, 17:49

Synes ikke det er svært at holde op med at ryge. Har gjort det masservis af gange.

Jeg har i mange år røget til fester og når en veninde røg, men det er også slut nu. For mig var det det sociale, hyggen og det at gøre noget 'specielt'. Jeg kunne gå og glæde mig i dagevis, hvis jeg vidste, at jeg skulle ryge i weekenden... :P

Jeg måtte simpelthen lære at hygge mig uden cigaretter. Det tog lidt tid, men det er bare om at holde ved. Good luck!!!
0
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 3. feb 2016, 16:27

Så er der fandenfiseme gået en uge (og et par timer, but who's counting :-D ). Vildt! :pompom:

Pande, tillykke med lige-om-lidt-ugen. You rock :banan:
Senest rettet af Krølle 3. feb 2016, 16:30, rettet i alt 2 gange.
6
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 3. feb 2016, 16:29

...og så lige en fælles-banan til alle! :banan: Pande er bare firstmover og inspirator, så hun får lidt særlig opmærksomhed :love: :D
0
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 3. feb 2016, 16:38

Jeg slår lige et slag for app'en e-kvit, igen.
Den er god motivation for mig, når jeg får længslen efter en smøg, når arbejdet er noget lort.
Studio_20160203_173530.png

(Screenshot fra i dag)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.

Tilbage til "Livets forhold"