Rygestoptråd

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Elvispop » 6. feb 2016, 10:34

Alfred skrev:Jeg har haft lidt krise i går aftes og her til morgen, hvor jeg har været noget så rygetrængende.

Oooh.. kender det SÅ godt.. Viljestyrkeprøven..

Nogle gange skal man sige til sin hjerne; "NEJ, jeg vil ikke"
En hel masse gange, og gerne højt, når man er alene.
1
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2382

Indlægaf Juki » 6. feb 2016, 15:02

Jeg skal da love for at de to cigaretter jeg røg i torsdags er blevet hævnet. Jeg har simpelthen haft den ondeste migræne-lignende hovedpine i går og lidt i dag :tie:

Men så kan jeg lære det, I guess :stoned:
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Alfred
Kort karma: 12
Likede indlæg: 73

Indlægaf Alfred » 6. feb 2016, 15:51

Jeg klarede mig igennem trangen i går aftes ved at gå en lang tur, og i dag har der været så meget andet, at det gled lidt i baggrunden :banan:
7
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 6. feb 2016, 15:56

Sådan der! Det fortjener en banan-dans :D

:banan: :banan: :banan:

Det er den sejeste følelse i verden, når man er ude på den anden side af noget, der har været svært!

:pompom:
1
Alfred

Indlægaf Alfred » 6. feb 2016, 16:03

Og så har jeg købt en anden e-cigaret som er lidt bedre kvalitet, og giver lidt mere ensartet damp. Jeg har vist besluttet at bruge den så længe det er nødvendigt, og ikke til en bestemt dato. Hellere den end rigtige cigaretter!
3
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 6. feb 2016, 19:40

Hvordan går det ellers rundt omkring i de små ikke-ryger-hjem?

:pompom:
0
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 162
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2545

Indlægaf Mi55y » 6. feb 2016, 19:45

Min (ikke-ryger)kæreste slæbte mig med på stamværtshuset i hans hjemby i går - hvor man måtte ryge i det tilstødende lokale. Pyyyyh, det var svært. Fik lige snuset lige lovlig meget til hans rygende kammerat, når han kom tilbage efter en smøg... Men i dag hvor jeg har haft lidt tømmermænd og været træt, har jeg ikke manglet smøgerne.
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 6. feb 2016, 19:46

Mi55y skrev:Min (ikke-ryger)kæreste slæbte mig med på stamværtshuset i hans hjemby i går - hvor man måtte ryge i det tilstødende lokale. Pyyyyh, det var svært. Fik lige snuset lige lovlig meget til hans rygende kammerat, når han kom tilbage efter en smøg... Men i dag hvor jeg har haft lidt tømmermænd og været træt, har jeg ikke manglet smøgerne.

....og du har netop kun haft LIDT tømmermænd. Need I say more? :D :lun:
0
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 6. feb 2016, 19:52

Krølle skrev:
Mi55y skrev:Min (ikke-ryger)kæreste slæbte mig med på stamværtshuset i hans hjemby i går - hvor man måtte ryge i det tilstødende lokale. Pyyyyh, det var svært. Fik lige snuset lige lovlig meget til hans rygende kammerat, når han kom tilbage efter en smøg... Men i dag hvor jeg har haft lidt tømmermænd og været træt, har jeg ikke manglet smøgerne.

....og du har netop kun haft LIDT tømmermænd. Need I say more? :D :lun:

Det er SÅ lækkert!
0

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 6. feb 2016, 23:59

Jeg har stadig en rest af min stædige bihulebetændelse, så lugte- og smagssans er stadig ret udfordrede AKA nærmet ikke eksisterende. Jeg er spændt på, hvordan det bliver, når de vender tilbage for fuld styrke!

Ellers går det fint. Min krop er næppe helt afgiftet endnu, men det går den rigige vej, og det bliver - med små undglser hist og her - nemmere og nemmere. Noget, der overrasker mig lidt, er, at jeg faktisk er helt kold overfor, om andre ryger omkring mig. Mine udfordringer bliver tilsyneladende alene skabt af min hjerne, som har SKRÆMMENDE godt styr på, hvornår jeg "normalt" ville ryge... :tie: Når først jeg får banket hjernen på plads, er det temmelig ligegyldigt, om andre ryger rundt om mig. Mystisk.
2
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2481

Indlægaf Pandesteg » 7. feb 2016, 09:03

Halløj :wave:

Godt at høre at alle stadig holder ved! :banan:

Her går det også fint. Jeg var ude og spise og drikke drinks i går og det gik fint uden cigaretter. Havde ikke engang lyst til at ryge selvom jeg til sidst var halvfuld. Og hvor var det fedt ikke hele tiden at skulle forlade selskabet for at gå ud og ryge! Ej men det har jeg optur over.

Det eneste jeg virkelig kæmper med er min trang til at spise! Jeg plejer at have meget godt kontrol over hvad jeg propper i munden, men i disse dage er jeg den svageste sjæl nogensinde... Hverdagene er gået ok, der har jeg kunnet kontrollere mig selv, men i weekenden, puha...
Ville gerne vide hvornår jeg kan forvente ikke at være frådende ædemonster igen!
2
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 7. feb 2016, 10:10

Jeg ville gerne tage 10 kg på, og har fundet de 5-6 kg, siden jeg stoppede.
Både før og efter de 10 kg er jeg inden for "normal" BMI men 82kg ser bare bedre ud end 72kg, når man er en mand på 187cm.

Så jeg kan, som altid, være ligeglad med hvad jeg propper i kæften.
0
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Alfred

Indlægaf Alfred » 7. feb 2016, 11:11

I aften er det en uge siden jeg sidst har røget :banan:
Jeg vejede mig i søndags og igen i dag, og har ikke taget på. Så det håber jeg bliver sådan fremover også, for jeg vejer knap 10 kg for meget, så det skal gerne gå den anden vej.
8
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2481

Indlægaf Pandesteg » 8. feb 2016, 07:20

Elvispop skrev:Jeg ville gerne tage 10 kg på, og har fundet de 5-6 kg, siden jeg stoppede.
Både før og efter de 10 kg er jeg inden for "normal" BMI men 82kg ser bare bedre ud end 72kg, når man er en mand på 187cm.

Dejligt for dig - jeg skal helst ikke lige "finde" 5-6 kg, har brugt det meste af år 2015 på at gøre 15 kg væk, såeh...

Desværre har jeg slået hjernen helt fra her i weekenden, det har kostet mig et plus på over 3 kg på vægten - det meste må være væske, men ja, jeg skal VIRKELIG holde mig selv i ørene. Har sagtens kunne have slik og chokolade liggende til weekenden, men det kan jeg åbenbart ikke længere. Jeg æder det hele med lynets hast, det er næsten imponerende.
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 8. feb 2016, 07:40

Pandesteg skrev:
Elvispop skrev:Jeg ville gerne tage 10 kg på, og har fundet de 5-6 kg, siden jeg stoppede.

Dejligt for dig - jeg skal helst ikke lige "finde" 5-6 kg, har brugt det meste af år 2015 på at gøre 15 kg væk, såeh...

Desværre har jeg slået hjernen helt fra her i weekenden, det har kostet mig et plus på over 3 kg på vægten - det meste må være væske, men ja, jeg skal VIRKELIG holde mig selv i ørene. Har sagtens kunne have slik og chokolade liggende til weekenden, men det kan jeg åbenbart ikke længere. Jeg æder det hele med lynets hast, det er næsten imponerende.

Jeg har samme problem, hvis jeg bare sidder derhjemme. Jeg er jo vant til at ryge indendørs og dermed have en smøg i hånden, når jeg sidder foran computeren. Nu ryger der så bare chokolade og slik ind i stedet... Nok ikke det smarteste move at stoppe med at ryge samme dag, som jeg var ved grænsen og handle.
0

Tilbage til "Livets forhold"