Rygestoptråd

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1629

Re: Rygestoptråd

Indlægaf dykkersild » 29. jan 2016, 13:25

Ja - det tror jeg da nok lige at du kan - ikke købe smøger i Tyskland men noget lækkert slik eller en parfume i stedet for. Kærsten vil da elske at kysse på dig uden smøg-smag. Og jo - han kan altså godt smage det selv om du børster/tygger osv .

Lokke, lokke....
1
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 29. jan 2016, 14:15

Jeg har 16 smøger liggende i lommen lige nu. Der ligger de trygt - i hvert fald indtil i aften. Tror jeg melder mig som frivillig chauffør, så er der grænser for vinindtaget.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2476

Indlægaf Pandesteg » 29. jan 2016, 16:33

Åh jeg kæmper lige nu. Er kommet hjem fra træning, har tændt stearinlys og skænket mig et glas rødvin... Der mangler godt nok en smøg i hånden som prikken over i'et lige nu! :(
1
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 29. jan 2016, 16:35

Mi55y skrev:Iiiih, denne tråd er altså ved at lokke mig ud i et rygestop...

Jeg har 3 smøger tilbage i en pakke, og skal være sammen med kæresten i aften, så der ryger jeg ikke - på trods af spise-ude og koncert. Så hvis jeg nu ryger en fri-fra-job-det-er-weekend-smøg og så resten, når jeg skal med rygende søster til grænsen og shoppe i morgen, så kunne jeg jo faktisk godt lade det være ved det...

:shock:

Go for it!!! No time like the present. Og jeg vil gerne have flere lidelsesfæller :-D
1
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 29. jan 2016, 16:51

Der vil altid være et par vaner-smøger man savner mest.
Det varierer selvfølgelig fra person til person, hvilke det er.

For mig var det Morgensmøgen, og efter mad -smøgen, der var mest savnet..
0
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2408

Indlægaf Joe » 29. jan 2016, 18:33

I er for seje!
Jeg drømte om cigaretter i nat. Jeg havde den type drømme sidst jeg stoppede også, hvor jeg ikke røg en eneste cigaret i et halvt år.

I drømmen tænder jeg ikke blot en, men to cigaretter. Herefter kommer jeg i tanker om, at jeg var stoppet og på mandag runder en måned. Så fik jeg vildt dårlig samvittighed.

Og det er jo noget pjat, for jeg har jo egentlig ikke besluttet at jeg aldrig skal ryge mere. Bare ikke i meget lang tid og aldrig mere fast.

Men de der åh nej jeg røg-drømme, dem får jeg altså alligevel.
1
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 29. jan 2016, 18:36

Pandesteg skrev:Åh jeg kæmper lige nu. Er kommet hjem fra træning, har tændt stearinlys og skænket mig et glas rødvin... Der mangler godt nok en smøg i hånden som prikken over i'et lige nu! :(

I hear you. Middag, vino og godt selskab her - det plejer by default at udløse minimum 5 cigaretter i løbet af aftenen.

Ikke. Tænke. På. Det.
0
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 29. jan 2016, 18:43

Krølle skrev:
Pandesteg skrev:Åh jeg kæmper lige nu. Er kommet hjem fra træning, har tændt stearinlys og skænket mig et glas rødvin... Der mangler godt nok en smøg i hånden som prikken over i'et lige nu! :(

I hear you. Middag, vino og godt selskab her - det plejer by default at udløse minimum 5 cigaretter i løbet af aftenen.

Ikke. Tænke. På. Det.

Argh, det er sgu hårde betingelser du er udsat for! :tie: But we can do it! :pompom:
1
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 29. jan 2016, 20:13

Ens hjerne er en bitch. Jeg KUNNE jo godt, for ingen ved, at jeg overvejer at stoppe. Argh!
0
Alfred
Kort karma: 12
Likede indlæg: 73

Indlægaf Alfred » 29. jan 2016, 20:16

Jeg vil gerne være med her.

Jeg har længe ønsket at stoppe med at ryge, og har sat min stop-dag til på søndag. Der er indkøbt en e-cigaret til at klare overgangen fra ryger til ikke-ryger, men jeg ved ikke om det er smartere at tage en kold tyrker.

Min grund til rygestoppet er først og fremmest penge, for jeg synes det er forfærdeligt at jeg bruger så mange penge på det stads. Så jeg har hentet den rygestopsapp som viser hvad jeg kommer til at spare.
Udover pengene, synes jeg det er irriterende at være så styret af hvornår jeg kan få det næste fix, og planlægge det ind i mine aktiviteter.

Jeg ryger for omkring 8-900 kr om måneden og vil dermed kunne spare 9-10.000 kr om året! Jeg regner med at jeg vil lægge dem til side hver måned.
0
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 29. jan 2016, 22:18

Jeg er på vej hjem. Min hjerne prøver at forklare mig, at den da har FORTJENT en cigaret på terrassen som belønning (suk) for at have opført sig artigt hele aftenen.

Den gode ting: det er ok uudholdeligt selv når det er værst.

Den dårlige ting: indtil jeg beslutter at stoppe i stedet for "bare" at lade være, vil jeg være i konstant (nytteløs) kamp med min hjerne.
0
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 30. jan 2016, 00:13

Krølle og Pandesteg, klarede I jer igennem?

Bortset fra det, kæft, hvor jeg elsker denne tråd! Den er SÅ motiverende, så jeg håber virkelig, I gider blive ved, både rygere og tidligere rygere, der er nærmest ikke en tanke der er for lille til at blive delt, jeg kan i hvert fald relatere eller bruge det hele.

Jeg er ikke engang stoppet endnu, men sad lige før og drømte om den dag, jeg har været røgfri i et halvt år, det vil være det sejeste nogensinde.

Btw, er der nogen der har, eller kender nogen der har, erfaring med hypnose? Jeg kender en dame, der blev hypnotiseret for sin sukkerafhængighed og tabte 40 kilo. Jeg tænker, det måske så var en mulighed for cigaretafhængighed.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 30. jan 2016, 00:22

Jeg ligger i min seng nu, og det er absolut for sent og for koldt til at stå op igen, så ja - jeg kan sige, at jeg for første gang i sådan ca 10 år har drukket vino uden at ryge :D

Jeg bilder mig stadig ind, at jeg er totalt hemmelig, men jeg må erkende, at mennesker, der har kendt mig altid/10 år+ nok lægger mærke til det. Jeg sætter dog stor pris på, at de lader emnet ligge - navnlig min mand har vist snart luret mig men har imponerende nok ikke nævnt det med et ord. I like! :genert:
4
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 30. jan 2016, 00:26

Min mand har nævnt en hypnotisør i Kbh, som virker dygtig og no-BS-agtig. Han (manden) er ellers ikke stor fan af diverse løst eller ikke-dokumenterede alternativer, men ham her har han fidus til.

Jeg giver ham en chance ifm med mit "officielle stop".
2
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 30. jan 2016, 00:52

Hold kæft du er sej, Krølle. Det er så godt gået! Jeg tror aldrig, jeg har drukket vin uden at ryge? Jeg begyndte at ryge, før jeg begynde at drikke vin. Tsk.

Og tak for kort, du er en skat! Jeg holder dig op på det! :)

Nå, men her sidder jeg i min vindueskarm, og så kan I jo nok regne ud, hvad jeg laver. Ahem. Ude i køkkenet står en gryde med ingefær og citron og bobler, mens mit nylavede rødbedeudtræk render gennem et kaffefilter. Fordi, jeg laver jo power-shots, thi jeg jo er den herresunde type! *lyd af cigaretrøg der bliver trukket ned i lungerne*
... Kæft, det er så ironisk.
0
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Livets forhold"