Hvad har Uffe Elbæk gjort ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 18
Likede indlæg: 319

Re: Hvad har Uffe Elbæk gjort ?

Indlægaf Nicolait » 31. jan 2016, 14:35

dgd2007 skrev:
Nicolait skrev:Umiddelbart så er det han siger ikke slemt. Det er lidt søgt kun at slå ned på nazi-delen af interviewet, når det fylder så lidt. [...]

Arh, det er jeg nu ikke helt enig i. Han slår jo tonen temmelig kraftigt an med det lige fra start, og får nævnt både 30'erne, Tyskland og jøderne. Det er da temmelig stærk kost.

Men jeg ved ikke, om der allerede på det tidspunkt var den slags hentydninger i udenlandske medier? Altså om han startede det, eller bare forstærkede det.

Noget andet er, at hele historien viser, at nogle af ledende Venstrefolk er nogle baggårdskatte, der skyder fra hoften og ikke har nogen ide om, hvordan man begår sig i internationalt dimplomati :genert:

Jeg ved heller ikke, om det var ham, der startede rygtet.
Jeg tror også, at det skyldes, at jeg synes, at nazi-argumentet er blevet skamreddet så mange gange, at det som brugbart argument mister sin værdi.
De konservative var jo senest ude med udtrykket "nazi-islamisme" - hvad det så end dækker over.

Det er lidt som hele tiden at råbe ulven kommer - på et tidspunkt bliver det trættende.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"