Netværksgruppe - hvad vil du have ud af det?

Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Netværksgruppe - hvad vil du have ud af det?

Indlægaf Mani » 28. jan 2016, 14:24

Jeg har fået mulighed for at komme med input til opstart af en netværksgruppe. Jeg er i den forbindelse nysgerrig efter hvad andre vægter, når de vælger at deltage i en netværksgruppe.

Da jeg sidder som den eneste med mit arbejdsområde på min arbejdsplads vægter jeg muligheden for faglig sparring utroligt højt - men er der andet jeg burde have fokus på også?
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3947

Re: Netværksgruppe - hvad vil du have ud af det?

Indlægaf Angelina » 28. jan 2016, 14:56

Netværk - altså det at kende en masse mennesker der kan byde ind med noget forskelligt, det er det jeg vægter aller højest ved netværk.
Dernæst kommer sparring - jeg sidder alene, så enhver form for sparring med andre er guld værd.
Anbefalinger, at lave samarbejde med nogen der er anbefalet af folk man kender, giver for mig en større tryghed.

Men det vigtigste af alt - for mig - er muligheden for at give, for det er sådan et netværk virkelig bliver godt, når man er der for at give noget til netværket ... så jeg elsker at komme med gode råd, tips og tricks, hvad jeg har afprøvet, nye vinkler på problemstillinger.

Mindst vigtigt, men selvfølgelig også en bonus: penge i kassen, ind i mellem giver det nye kunder, men det tilhører nu sjældenhederne, og er for mig kun en bi-ting, der har jeg en ide om at folk der arbejder b2b får meget mere ud af den del når det kommer til netværksmøder.
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 13
Likede indlæg: 330

Indlægaf Myresluger » 30. jan 2016, 12:08

Jeg er med i en netværksgruppe for ledere. Vi kommer fra forskellige brancher og det er utrolig givtigt at diskutere med nogen fra andre brancher - da man ofte gør ting ret forskelligt. Derudover har vi rigtig meget sparring både på job udfordringer men også i forhold til hvad man skal videre i sin karierre. Det giver mig rigtig meget!
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5906

Indlægaf Dikus » 30. jan 2016, 13:27

Jeg står for en netværksgruppe for ledere i det offentlige. Alt fra sygehusdirektører, kommunale stabschefer, direktører, departementchefer og ja...

Der er altid et oplæg fra en af deltagerne/dennes medarbejdere. Det er altid fagligt og aftales på det foregående møde ud fra aktuelle problemstillinger.

Dernæst er der lidt at drikke og spise, hvor der tales om alt mellem himmel og jord. Et enkelt jobskifte eller to er der vist også kommet ud af det. Og... Opgaver til mit firma, der er privat og derfor bruger tiden på denne "gratis" service.
0

Tilbage til "Job"