Dit seneste køb til boligen?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1458
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 17026

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf 2SHY » 8. aug 2021, 12:23

Jeg ved ikke om det tæller men jeg har købt materialer til at lave planteterrarier :) Billederne er lidt mørke men you get the idea
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
19
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 1174
Likede indlæg: 17196

Indlægaf POCKETKITTEN » 8. aug 2021, 16:12

Knagerækker fra H&M til gangen
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Sorenspige
Kort karma: 724
Likede indlæg: 5944

Indlægaf Sorenspige » 8. aug 2021, 16:34

2SHY skrev:Jeg ved ikke om det tæller men jeg har købt materialer til at lave planteterrarier :) Billederne er lidt mørke men you get the idea

Hvor ser det flot ud.
1
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 8. aug 2021, 17:45

Sorenspige skrev:
2SHY skrev:Jeg ved ikke om det tæller men jeg har købt materialer til at lave planteterrarier :) Billederne er lidt mørke men you get the idea

Hvor ser det flot ud.

Tak :kys:
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
Pussikat82
Kort karma: 497
Likede indlæg: 2057
Kontakt:

Indlægaf Pussikat82 » 12. aug 2021, 13:11

Uundværlig blyantholder :-D
9
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 492
Likede indlæg: 10156

Indlægaf PaleSeptember » 12. aug 2021, 15:13

Jeg har købt nogle LED fyrfadslys fra Deluxe Homeart med fjernbetjening. Dem skal jeg helt sikkert have nogle flere af!
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 492
Likede indlæg: 10156

Indlægaf PaleSeptember » 12. aug 2021, 15:22

PaleSeptember skrev:Jeg har købt nogle LED fyrfadslys fra Deluxe Homeart med fjernbetjening. Dem skal jeg helt sikkert have nogle flere af!

Og nu købte jeg så lige 7 pakker á 2 stk. mere (nok til gratis fragt).
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 1309
Likede indlæg: 17144

Indlægaf Pandesteg » 12. aug 2021, 15:32

Puha jeg har tillagt mig en lidt for dyr vane, nemlig håndlavet keramik og mundblæst glas :tie:

Mit seneste køb er 2 Keis & Fiedler krus med ferskenfarvet/blå-ish glasur, 2 Julie Damhus krus i mint og brun og 2 mundblæste genbrugsglas i blå fra Anders Raad Glas.
2
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Kedimifu
Kort karma: 13
Likede indlæg: 137

Indlægaf Kedimifu » 12. aug 2021, 20:28

De er virkelig flotte. Hvor har du købt krukkerne? Er det bare alm jord og planter? Hvordan overlever de hvis der er låg på, ilt tænker jeg.
1
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 12. aug 2021, 21:02

Kedimifu skrev:

De er virkelig flotte. Hvor har du købt krukkerne? Er det bare alm jord og planter? Hvordan overlever de hvis der er låg på, ilt tænker jeg.

Tak, jeg er også super glad for resultatet :)

Både karafler og krukker er fra IKEA, så de var ikke så dyre. Det er de her krukker

https://www.ikea.com/dk/da/p/ikea-365-g ... s99276759/

Jeg tror dog at jeg skal have lagt noget plastik mellem låget og glasset, da jeg kunne se der var ved at blive dannet skimmel, da jeg tog låget af for at lukke lidt fugt ud i dag

Jeg har købt terrariekit fra Plant København her

https://www.plantkbh.dk/products/terrarie-kit

Jeg har så taget det sæt med sten, jord, aktivt kul og værktøj. Jeg ville gerne selv vælge planterne (de er fra Billig Blomst og Plantorama) og så synes jeg det blev lidt dyrt med deres glas selvom de også er rigtig pæne

De lukkede terrarier laver efter et stykke tid sit eget økosystem, så de både danner ilt og vander sig selv. Så det er kun nødvendigt at vande hver 6.-12. måned godt og vel. Der dukker lidt forskelligt op hvis man søger på det men jeg har bl.a læst lidt her

https://www.alt.dk/bolig/planteterrarier

Jeg er i øvrigt stødt på færdige udgaver i Illum, men de er godt nok også betalt :8: Jeg har ikke haft held med at uploade billeder af dem men jeg har lagt dem i Google drive sammen med billeder af den vejledning jeg fik med i startsættet samt et terrarie jeg så i Billig Blomst, hvis det har interesse :)

https://drive.google.com/drive/folders/ ... ioQSTuQhwv

Edit: Hov ja jeg har købt ekstra pyntesten og en madpincet så det var lettere at arrangere det lidt pænt. Jeg har åbenbart for fede eller store hænder til det på så lidt plads :genert: Mos leder jeg stadig efter men har trods alt fundet lidt mosbelagte grene i indkørslen som gratis pynt
4

megamy83
Kort karma: 1
Likede indlæg: 10

Indlægaf megamy83 » 13. aug 2021, 16:41

Pussikat82 skrev:Uundværlig blyantholder :-D

Hvor har du købt det :love:
0
godtnavn
Kort karma: 706
Likede indlæg: 7969

Indlægaf godtnavn » 13. aug 2021, 18:29

D.itsen skrev:Gider du give en bedømmelse af den, når I har brugt den et stykke tid?

Nu har vi haft den nogle uger, og jeg er fan! Har haft et par vaske-tørremaskiner før, men ingen af dem har tørret ordenlgit, det gør den her virkelig! Den virker godt, er nem at bruge og tøjet bliver både rent og tørt.

Er faktisk der hvor jeg tænker det er meget federe end at have 2 maskiner, det er fantastisk at kunne smide møgbeskidt vasketøj i maskinen om aftenen og næste morgen have det både rent og tørt, mangler bare det også bliver lagt sammen :lol:

Eneste ærgelige er at dens kvik vask+tør kun kan blive 40 grader, og jeg bruger stort set kun tørretumbler til kogevasken. Men det eneste jeg egentlig har brug for kvik vask+tør er nok egentlig børnenes flyverdragter, og dem kogevasker vi jo ikke. Så at kunne vaske og tørre sådan en på 3 timer lyder godt. Har dog ikke prøvet det program endnu.
1
Sorenspige
Kort karma: 724
Likede indlæg: 5944

Indlægaf Sorenspige » 13. aug 2021, 21:35

Pandesteg skrev:Puha jeg har tillagt mig en lidt for dyr vane, nemlig håndlavet keramik og mundblæst glas :tie:

Mit seneste køb er 2 Keis & Fiedler krus med ferskenfarvet/blå-ish glasur, 2 Julie Damhus krus i mint og brun og 2 mundblæste genbrugsglas i blå fra Anders Raad Glas.

Må vi se billeder?
0
Brugeravatar
Pussikat82
Kort karma: 497
Likede indlæg: 2057
Kontakt:

Indlægaf Pussikat82 » 14. aug 2021, 14:21

megamy83 skrev:
Pussikat82 skrev:Uundværlig blyantholder :-D

Hvor har du købt det :love:

Her: https://markwaldorf.dk/webshop/blyantholder-kat/
Kan varmt anbefale siden, de har rigtig mange fine ting, god kundeservice og hurtig levering. Har købt en gave til en veninde der, og blyantholderen måtte jeg lige have med til mig selv :D
2
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 1309
Likede indlæg: 17144

Indlægaf Pandesteg » 16. aug 2021, 08:16

Sorenspige skrev:
Pandesteg skrev:Puha jeg har tillagt mig en lidt for dyr vane, nemlig håndlavet keramik og mundblæst glas :tie:

Må vi se billeder?

Ja endelig:
10
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.

Tilbage til "Bolig"