Dit seneste køb til boligen?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Knirkemis
Kort karma: 281
Likede indlæg: 3058

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf Knirkemis » 21. apr 2017, 10:29

Fræksak skrev:
Knirkemis skrev:Jeg har gået i "flyt, eller forny"-planer, og har besluttet, at flytning er for besværligt. Så nu begynder jeg at lave lidt forbedringer i min lejlighed. Første projekt er altanen. Jeg har i dag lagt trægulv fra Harald Nyborg derude, og har også bestilt en solcelle lyskæde fra eBay (inspireret af denne tråd).
Og så har jeg lige bestilt en vaskemaskine! I over 8 år, har jeg slæbt vasketøj fra 4.sal til kælderen i nabo-opgangen. Og op igen, til tørring. Jeg hader at vaske tøj, og det bliver så dejligt bare at kunne gøre det ude i køkkenet :pompom: Da det koster et køkkenskab, skal jeg have fundet alternativ opbevaring, så jeg skal nok en tur i IKEA inden så længe.
Om et halvt års tid, skal min ene stue omdannes til børneværelse og tv-stue, ved hjælp af en ny væg. Det bliver så godt.
Så skal jeg bare lige have overbevist andelsforeningen om, at vi skal have installeret elevator, så er alle mine trængsler ved at gå fra at bo alene, til også at have en baby, overstået :D Men det gider de sgu nok ikke.

Har du et link til kæden? Den ser sjov ud!

Jeg ved ikke lige hvordan man linker fra app'en, men prøv at søg på "outdoor solar powered LED light". Der er rigtig mange forskellige, at vælge imellem :)
1
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1378

Indlægaf Aspargsen » 21. apr 2017, 10:41

Knirkemis skrev:Jeg har gået i "flyt, eller forny"-planer, og har besluttet, at flytning er for besværligt. Så nu begynder jeg at lave lidt forbedringer i min lejlighed. Første projekt er altanen. Jeg har i dag lagt trægulv fra Harald Nyborg derude, og har også bestilt en solcelle lyskæde fra eBay (inspireret af denne tråd).
Og så har jeg lige bestilt en vaskemaskine! I over 8 år, har jeg slæbt vasketøj fra 4.sal til kælderen i nabo-opgangen. Og op igen, til tørring. Jeg hader at vaske tøj, og det bliver så dejligt bare at kunne gøre det ude i køkkenet :pompom: Da det koster et køkkenskab, skal jeg have fundet alternativ opbevaring, så jeg skal nok en tur i IKEA inden så længe.
Om et halvt års tid, skal min ene stue omdannes til børneværelse og tv-stue, ved hjælp af en ny væg. Det bliver så godt.
Så skal jeg bare lige have overbevist andelsforeningen om, at vi skal have installeret elevator, så er alle mine trængsler ved at gå fra at bo alene, til også at have en baby, overstået :D Men det gider de sgu nok ikke.

Hvad er de her lysdimser for noget ??
Billede
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Knirkemis
Kort karma: 281
Likede indlæg: 3058

Indlægaf Knirkemis » 21. apr 2017, 11:38

Aspargsen skrev:

Hvad er de her lysdimser for noget ??
Billede

Det er en lyskæde med solceller :) Det er bare sådan nogle plastikprismer.
0
OberstNasig
Kort karma: 139
Likede indlæg: 1614

Indlægaf OberstNasig » 21. apr 2017, 14:38

Fræksak skrev:
OberstNasig skrev:Jeg har købt denne skønhed, jeg længe har været meget, meget varm på. Så kom den med 20 procent pga. påsken og så kunne jeg ligeså godt bruge nogle moneter.

Jeg har tidligere postet en tråd herinde med andre lænestole, bare til en billigere penge, men når jeg mærkede efter, havde jeg mest lyst til at spendere lidt ekstra og så få stolen. Det er jeg glad for, at jeg prioriterede. Forhåbentlig holder den livet ud.

Den er virkelig flot, men hvordan sidder man i den? Er det sådan en flydestol?

Jeg aner det faktisk ikke, for jeg har aldrig været i en butik, hvor de havde den, så jeg ved det først, når jeg modtager den. Men jeg kan se på målene at det godt kunne være en flyder. Den er vist en 85-86 bred og ligeså lang.
1
Fræksak
Kort karma: 261
Likede indlæg: 2593

Indlægaf Fræksak » 21. apr 2017, 15:48

OberstNasig skrev:
Fræksak skrev:
OberstNasig skrev:Jeg har købt denne skønhed, jeg længe har været meget, meget varm på. Så kom den med 20 procent pga. påsken og så kunne jeg ligeså godt bruge nogle moneter.

Jeg har tidligere postet en tråd herinde med andre lænestole, bare til en billigere penge, men når jeg mærkede efter, havde jeg mest lyst til at spendere lidt ekstra og så få stolen. Det er jeg glad for, at jeg prioriterede. Forhåbentlig holder den livet ud.

Jeg aner det faktisk ikke, for jeg har aldrig været i en butik, hvor de havde den, så jeg ved det først, når jeg modtager den. Men jeg kan se på målene at det godt kunne være en flyder. Den er vist en 85-86 bred og ligeså lang.

Du må gerne melde tilbage, når den af afprøvet, hvis du gider? :)
0
OberstNasig
Kort karma: 139
Likede indlæg: 1614

Indlægaf OberstNasig » 21. apr 2017, 20:38

Fræksak skrev:
OberstNasig skrev:
Fræksak skrev:

Du må gerne melde tilbage, når den af afprøvet, hvis du gider? :)

Jada :) Men jeg får den nok først om et par uger, da den ikke var på lager.
1
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3233

Indlægaf Nicolait » 23. apr 2017, 00:57

Jeg fik købt nogle grålige tallerkner idag. Det var rart at få skiftet dem jeg havde ud.

Derudover fik jeg købt et trægulv til min altan. Det ser jeg meget frem til at skulle samle.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Muuh
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3607

Indlægaf Muuh » 23. apr 2017, 05:05

En WaAf lampe :love:

Billede
6
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Fræksak
Kort karma: 261
Likede indlæg: 2593

Indlægaf Fræksak » 23. apr 2017, 10:06

Jeg har kig på nogle havemøbler fra Ikea. Jeg regner med, at vi køber dette bord, som jeg både synes er til at holde ud at kigge på, og som er praktisk, fordi det kan klappes ud i begge ender.

Stolene er jeg lidt i tvivl om - jeg kan egentlig bedst lide at kigge på den første, men den kan ikke lænes tilbage. Vi har ikke andre "afslapningsstole" på terrassen, så derfor vil det være praktisk med nogle, der kan lægges tilbage, så man kan ligge/sidde nogenlunde komfortabelt med en god hynde i. Jeg overvejer derfor den høje udgave også, selv om jeg ikke synes, den er lige så fin at se på.

Endelig er der også den helt hvide, som ser behagelig ud, men som fylder en del og som ikke kan stables (og som heller ikke kan lægges tilbage).

Vi tager derud i dag og prøver os frem, men hvis nogen har kendskab til nedenstående møbler, som de vil dele, så del løs :-D .

Edit: sorry, det er muligvis den forkerte tråd? Havde vi ikke én "hvad overvejer du at købe til boligen"?. Nå, men jeg gider ikke flytte billederne og det hele igen :genert:.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 933
Likede indlæg: 14745

Indlægaf POCKETKITTEN » 25. apr 2017, 10:24

Købte spontant maling fra Dyrup til stuevæggen i weekenden. Efter og før. :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
16
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Trommedreng
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 394

Indlægaf Trommedreng » 25. apr 2017, 10:33

^^^

Fy for satan det tager sig godt ud i stuen.
1
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
Trommedreng
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 394

Indlægaf Trommedreng » 25. apr 2017, 13:04

TDs husråd & cheats, afsnit #1

Disse blomster købte jeg hos min lokale Hassan på strøget i Aarhus C. Hassan er altid flink og har altid fine, billige blomster og sydlandske frugter. De er nu snart tre uger gamle. Jeg har klippet dem til i længden således vasen holder dem rank. For egentlig er de ligeså døde som et dørhåndtag og slatne som tang.

Klik mig et hjerte, hvis I vil se flere fede tricks, som gør jeres hjem lidt federe.
7
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
zembra1986
Kort karma: 410
Likede indlæg: 6739

Indlægaf zembra1986 » 26. apr 2017, 22:12

4 nye Billeder/plakater til hjemmet :banan: Alle købt på Desenio med -25% rabat.

Det første billede er 70x100 cm og skal hænge i min stue på en meget bar væg.
Det næste billede er 50x70 og skal hænge i soveværelset på væggen til venstre for min seng.
De to sidste er 21x30 cm og skal erstatte et par billeder som hænger i min stue nu, og som jeg efter knap 2 år er blevet træt af at se på :P
3
Brugeravatar
Primerose
Kort karma: 270
Likede indlæg: 3319

Indlægaf Primerose » 27. apr 2017, 18:44

Den her smækre B&O højtaler, som jeg længe har haft et godt øje til :banan:
7
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3233

Indlægaf Nicolait » 28. apr 2017, 14:06

POCKETKITTEN skrev:Købte spontant maling fra Dyrup til stuevæggen i weekenden. Efter og før. :)

Det ser rigtig godt ud. Tog det lang tid, og var det længe om at tørre, og lugtede det meget af maling. Måtte du flytte rundt på en masse ting. Jeg overvejer nemlig lidt det samme til min ene væg.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"

Tilbage til "Bolig"