Dit seneste køb til boligen?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 2181
Likede indlæg: 44510

Re: Dit seneste køb til boligen?

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. dec 2018, 16:22

Jeg er ellers ikke til Bjørn Wiinblad, slet ikke de nyere produkter, men min mors kæreste bolig-eje var, sammen med en gammel Kaj Bojesen-abe, en af hans årstidsfigurer, så da jeg så, at de nu også er kommet på markedet i en ny version, måtte jeg bare købe et eksemplar, der matcher min mors.
Figuren skal stå på en lille mindehylde, som jeg har planer om at lave med billeder af min mor og andet, som minder mig om hende.

Billede
17
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1770
Likede indlæg: 8164

Indlægaf Spjaerten » 13. dec 2018, 17:19

Næste køb er en svupper :lol: sådan en ejer jeg ikke :genert:
3
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1982
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 35339

Indlægaf LadyFox » 15. dec 2018, 16:16

Gardinstang og gardiner til hullet mellem min stue og soveværelse, så er problemet bare at gardinet er alt for langt.
0
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Neverkont
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1547

Indlægaf Neverkont » 15. dec 2018, 20:14

LadyFox skrev:Gardinstang og gardiner til hullet mellem min stue og soveværelse, så er problemet bare at gardinet er alt for langt.

Så vil jeg sige, som jeg lige har sagt til en god ven, som kun kan få bukser, der er for lange: Det var s'gi da værre hvis de var for korte. :D

Det er trods alt nemmere, at gøre dem kortere end længere. ;)
0
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 15. dec 2018, 20:21

Neverkont skrev:
LadyFox skrev:Gardinstang og gardiner til hullet mellem min stue og soveværelse, så er problemet bare at gardinet er alt for langt.

Så vil jeg sige, som jeg lige har sagt til en god ven, som kun kan få bukser, der er for lange: Det var s'gi da værre hvis de var for korte. :D

Klart, også derfor jeg købte nogle der var for lange. :D Det ændre dog ikke på at jeg ikke kan sy, og umiddelbart heller ikke kender nogle på Sjælland der har muligheden, af den type mennesker man kan tillade sig at spørge om den slags.
1
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 891
Likede indlæg: 7012

Indlægaf Filipai » 15. dec 2018, 20:29

LadyFox skrev:
Neverkont skrev:

Klart, også derfor jeg købte nogle der var for lange. :D Det ændre dog ikke på at jeg ikke kan sy, og umiddelbart heller ikke kender nogle på Sjælland der har muligheden, af den type mennesker man kan tillade sig at spørge om den slags.

Man kan købe sådan noget strygebånd så man ikke behøver at sy :) fås blandt andet i ikea
3
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 15. dec 2018, 20:30

Filipai skrev:
LadyFox skrev:
Neverkont skrev:

Man kan købe sådan noget strygebånd så man ikke behøver at sy :) fås blandt andet i ikea

Det skulle jeg have vidst da jeg købte gardinerne i IKEA :lol:

Men tak :D
0
Neverkont
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1547

Indlægaf Neverkont » 15. dec 2018, 20:52

Strygebånd fås også hos Stof og stil: https://www.stofogstil.dk/sytilbehoer/i ... d-20mm-25m
1
Balletdanserinde
Kort karma: 4
Likede indlæg: 29

Indlægaf Balletdanserinde » 22. dec 2018, 22:51

Sof skrev:4 m2 hvide fliser til backsplash i køkkenet. En rimelig standard flise, som vi har været 2 år om at vælge... men nu ER de købt!

B11A656A-3D48-4E0E-AB0F-017FE7D5BE93.jpeg

De er vel nok meget flotte, hvor er de fra? :)
0
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 876
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 6885

Indlægaf FrøkenM » 26. dec 2018, 09:45

Jeg har købt en del på det seneste - og der kommer mere til. Længe leve flytning

Ny elevationsseng fra Jysk
Billede

Hay sengetæppe
Billede

2 af de her fra Jysk

Billede

Jysk
Billede

Jysk

https://cdn2.jysk.com/getimage/wd2.teaser/86268

Ikea lænestol (Julegave)

Billede

Ikea skammel

Billede
3
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Ondemand
Kort karma: 70
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 4321

Indlægaf Ondemand » 27. dec 2018, 06:00

3 nye toiletter fra vvs-eksperten.dk - med soft-close toiletsæde :slem:
1
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Cosi
Kort karma: 113
Likede indlæg: 1710

Indlægaf Cosi » 3. jan 2019, 15:41

Har tilladt mig at købe en længe ønsket stol - som jeg har ønsket mig i årevis. Nøj, den er lækker, fra Fuhrhome - og dufter af læder :love:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Fræksak
Kort karma: 372
Likede indlæg: 3488

Indlægaf Fræksak » 3. jan 2019, 21:57

Vi har revet os og har bestilt et nyt spisebord hos Idémøbler. Det har den perfekte størrelse til os og virker lækkert. Vi har bestilt det med mellemgråt nanolaminat på bordpladen og med stel af olieret valnød.
Og så har vi bestilt otte replika "Eames"-stole - seks i hvid og to i grå, også med valnøddeben.

Vores nuværende er fra hhv Ikea og Bolia.com og har mindst 10 år (med småbørn) på bagen, så de er virkelig værdige til en udskiftning!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Fræksak
Kort karma: 372
Likede indlæg: 3488

Indlægaf Fræksak » 3. jan 2019, 23:00

Trappestige skrev:
Fræksak skrev:Vi har revet os og har bestilt et nyt spisebord hos Idémøbler. Det har den perfekte størrelse til os og virker lækkert. Vi har bestilt det med mellemgråt nanolaminat på bordpladen og med stel af olieret valnød.
Og så har vi bestilt otte replika "Eames"-stole - seks i hvid og to i grå, også med valnøddeben.

Vores nuværende er fra hhv Ikea og Bolia.com og har mindst 10 år (med småbørn) på bagen, så de er virkelig værdige til en udskiftning!

Lækkert bord.

Jeg vil bare lige sige, at hvis det er muligt/findes, så giv de hvide stole noget imprægnering af en art, der beskytter mod sollys. Jeg har lige givet mine ungers to væk, fordi de simpelthen blev gule bare af at stå- ikke engang i direkte sollys. Jeg ved som sagt ikke om der findes noget, men det er bare ærgerligt når skaden er sket, for de kan ikke blive hvide igen. Vi havde dem kun i halvandet års tid før de blev grimme og de var nærmest aldrig siddet i.

Tak for tippet! :) Det lyder dog underligt, synes jeg. Vi har hvide stole nu og har aldrig haft problemer, men de er også lavet af noget helt andet.

Er jeres de ægte Eames eller replika? Og hvis det sidste, hvor er de så købt?
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 1316
Likede indlæg: 17366

Indlægaf Pandesteg » 3. jan 2019, 23:09

Fræksak skrev:
Trappestige skrev:
Fræksak skrev:Vi har revet os og har bestilt et nyt spisebord hos Idémøbler. Det har den perfekte størrelse til os og virker lækkert. Vi har bestilt det med mellemgråt nanolaminat på bordpladen og med stel af olieret valnød.

Lækkert bord.

Jeg vil bare lige sige, at hvis det er muligt/findes, så giv de hvide stole noget imprægnering af en art, der beskytter mod sollys. Jeg har lige givet mine ungers to væk, fordi de simpelthen blev gule bare af at stå- ikke engang i direkte sollys. Jeg ved som sagt ikke om der findes noget, men det er bare ærgerligt når skaden er sket, for de kan ikke blive hvide igen. Vi havde dem kun i halvandet års tid før de blev grimme og de var nærmest aldrig siddet i.

Tak for tippet! :) Det lyder dog underligt, synes jeg. Vi har hvide stole nu og har aldrig haft problemer, men de er også lavet af noget helt andet.

Er jeres de ægte Eames eller replika? Og hvis det sidste, hvor er de så købt?

Vi havde også nogle Eames replika, som blev misfarvede og gule, desværre. Kan ikke huske hvor de var købt.
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.

Tilbage til "Bolig"