Genoptage gamle serier

Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1160
Likede indlæg: 6821

Genoptage gamle serier

Indlægaf Wizzze » 30. jan 2016, 19:08

Hvordan har I det med alle de gamle serie som blive genoptaget/fortsat i øjeblikket ?

Vi har jo set det med bl.a. 90210, Dallas og her senest Full House og X-files. Nu er det så også blevet annonceret at Gilmore Girls genoptages, og der har jo længe været forsøg på at få Friends igang igen.

Hvad synes I om at serier genoptages, er det fedt med nye fra gammelkendte karakterer, eller skulle de hellere lade serien blive i graven, og finde på noget nyt??

Hvilken serie så I gerne genoptaget ?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze

Re: Genoptage gamle serier

Indlægaf Wizzze » 30. jan 2016, 19:10

Jeg synes at hvis kvaliteten kan holdes, så er det ok men nyt, men jeg gider ikke bare se skuespillere der er blevet ældre og nu hives frem igen, fordi bankkontoen trænger til et tilskud.

Personligt mener jeg jo at Firefly fortjente mindst 10 sæsoner, så de må meget gerne komme i gang med optagelserne :D
0
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 463
Likede indlæg: 4108

Indlægaf Viskelæder » 30. jan 2016, 19:13

Jeg er enig med, at hvis det er, fordi der kan laves nye fede afsnit med rigtig god kvalitet, så er det fedt. Men man kan ofte sidde med indtrykket, at det bare er en pengemaskine, og at det hele bliver noget vattet. Så er det rigtig ærgerligt, at det "gode navn" fra the good old days svines til med nye ringe afsnit, der slet ikke lever op til standarden.

Jeg synes indtil videre, at de nye X-files afsnit er gode.
Jeg er også ret spændt på Twin Peaks, som jeg også tror, bliver godt.
0
Guldfisk
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1049

Indlægaf Guldfisk » 30. jan 2016, 19:49

Jeg synes i forvejen, mange serier lever så længe at de bliver repetitive og tandløse, så for min skyld må de hellere lave nye.
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 723
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6871

Indlægaf Daine » 30. jan 2016, 20:29

Jeg er som hovedregel ikke voldsomt begejstret, det er svært at leve op til de gamle serier. X-Files er de nu sluppet nogenlunde godt fra, men det er også fordi det er Mulder/Scully kombinationen. Jeg har læst, at også Prison Break kommer med nye afsnit (den er dog ikke så gammel igen), men der er lige et dødsfald de skal kringle sig ud af :D

Jeg elsker Friends, men jeg håber ikke der kommer nye afsnit. Det er simpelthen for lang tid siden, der er løbet for meget vand i åen siden de stoppede.

Men den nye Hawaii Five-O er jeg fan af, men det er vel også mere en genindspildning af en gammel serie end det er en reel fortsættelse.
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4284

Indlægaf Flora » 30. jan 2016, 22:10

Det er fedt hvis det kan gøres ordentligt, men det tror jeg ofte er svært. En serie som Friends f.eks var fed, men den handlede jo om deres ungdomsliv/singleliv. Skulle den genoptages og deres børn så pludselig var teenagere og de selv halvgamle, så ville det jo være en helt anden serie. Det tror jeg ikke bliver godt. Og tilsvarende med så mange andre serier.

Der er i øvrigt en der har givet et bud på hvordan det ville se ud :D

0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2411

Indlægaf Joe » 30. jan 2016, 22:35

Jeg kan godt lide det.
Twin Peaks fik vi jo aldrig en ordentlig slutning på, så jeg håber, at den kan komme nu. Jeg er ikke sikker på, jeg nogensinde vil elske en tv-serie højere, og selv hvis det bliver noget rod at genoplive den, vil vi altid have de første to sæsoner.

Gilmore Girls er for mig billedet på mine teenageår. Jeg identificerede mig med Rory Gilmore, vi lignede hinanden, jeg var vild med de fyre, hun var vild med, og vi endte da begge med at blive journalister. Jeg købte for nylig samtlige dvd'er, og det var et skønt nostalgisk gensyn.
Jeg skal se det igen, og se om jeg stadig kan identificere mig lige så meget med Rory, som jeg gjorde dengang.

Jeg glæder mig så meget til de to serier bliver vakt til live igen, og tror det nok skal blive godt.

Friends ville jeg til gengæld være skeptisk omkring. Og de få afsnit jeg så af 90210, var jeg ikke vildt imponeret omkring. Jeg forventer også at Full House var jævnt dårlig, men var de oprindelige sæsoner ikke også det?
0
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4299

Indlægaf Rapfisk » 30. jan 2016, 23:10

Jeg tror på, Gilmore Girls bliver godt. Der er én eller anden form for ahistorisk ånd i den, hvor det ikke gør noget, at der går nogle år. Det eneste, der bliver trist, er, at Edward Hermann, som døde sidste år, ikke kan være med. Han bliver savnet. Jeg håber stadig, de får Melissa McCarthy med.

En serie som Fuller House tror jeg til gengæld ikke på. Den form for komik havde sin tid, og den er ikke nu. Omvendt er der meget i persongalleriet, som kunne danne basis for noget godt, hvis de har evnet at gøre formatet nutidigt.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 30. jan 2016, 23:31

Rapfisk skrev:Jeg tror på, Gilmore Girls bliver godt. Der er én eller anden form for ahistorisk ånd i den, hvor det ikke gør noget, at der går nogle år. Det eneste, der bliver trist, er, at Edward Hermann, som døde sidste år, ikke kan være med. Han bliver savnet. Jeg håber stadig, de får Melissa McCarthy med.

En serie som Fuller House tror jeg til gengæld ikke på. Den form for komik havde sin tid, og den er ikke nu. Omvendt er der meget i persongalleriet, som kunne danne basis for noget godt, hvis de har evnet at gøre formatet nutidigt.

Tænker at hvis de gør Fuller House mere som Modern Family, så har de en chance. Hvis det bliver one liners, dåselatter og smukke mennesker som sidst, så bliver det et kort gensyn.
0
ExCoastal
Kort karma: 40
Likede indlæg: 348

Indlægaf ExCoastal » 31. jan 2016, 08:52

Det afhænger af, om niveauet kan holdes. X-Files tegner foreløbigt rigtigt godt,der er tydeligt, at der ikke bare er gjort for at tjene nogle penge.

Jeg kunne også godt bruge nogle flere sæsoner af Firefly, men filmen Serenity lukkede jo nok for et fortsættelse...
0

Tilbage til "Film og TV"