San Fransisco

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Kruspersille
Kort karma: 2
Likede indlæg: 60

San Fransisco

Indlægaf Kruspersille » 30. jan 2016, 21:04

Nå, men jeg skal til San fran lige om lidt, så gode tips modtages gerne :)
Vi kan godt lide kultur og natur og hyggelige kvarterer. Shopping gider vi ikke.
Vi spiser gerne godt og lokalt, men helst ikke Noma-dyrt. Vi undgår helst turistfælder. Vi skal 'kun' være der en uge, og har ikke mulighed for at leje/køre bil.
Vi overvejer en tur til Alcatraz og måske en vintur. Men hvad må vi ellers ikke gå glip af?
0
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Re: San Fransisco

Indlægaf avdotja » 30. jan 2016, 21:32

• http://bpatisserie.com/menu: Absolut bedste kager/bager. Generelt synes jeg byen heroppe omkring er hyggeligere end nede omkring Fisherman Wharfs
  • Fisherman Wharfs/Pier 39 - ja det er turistet, men søløverne er nuttede :)
  • Hvis vejret er til det, lejer mange en cykel og kører over Golden Gate Bridge, hvis man fortsætter lidt, kommer man vist til en by hvor man kan tage en færge hjem. Jeg ville i stedet cykle hele vejen rundt, f.eks starte ved AT&T park/Pier 39 (eller hvor I nu lejer cyklerne fra), køre langs kysten, over Golden Gate, tilbage igen og forsætte vest på og så køre hjem igen via Golden Gate Park.
  • Alcatraz: Hvis I vil være sikre på at få billetter, så bestil nu. Mange kommer ikke derover, fordi de tror de kan bestille en 2-3 dage før!
  • Cable car: Igen en turistting, men jeg synes nu det var hyggeligt :) De anbefaler at man finder en plads på den side der vender mod havet.
  • http://www.ferrybuildingmarketplace.com/: Et godt sted med mange mindre lækre restauranter/cafeer til f.eks. frokost (kan anbefale en burger fra American Eatery) eller en is. Hvis I kommer tirsdag, torsdag eller lørdag er der også udendørs marked
3
Brugeravatar
Kruspersille
Kort karma: 2
Likede indlæg: 60

Indlægaf Kruspersille » 30. jan 2016, 21:40

Fedt, tak :) Vi bestiller billetter til Alcatraz i morgen, tror jeg. For aftenturen er allerede udsolgt for hele februar.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1141
Likede indlæg: 6706

Indlægaf Wizzze » 30. jan 2016, 23:02

Meget enig med avdotja, og kan udbygge med lidt ekstra.

Muir woods, ligger tæt på SF, mange busselskaber har ture derover. Det er meget flot og virkelig en oplevelse at gå rundt mellem de kæmpe træer
http://www.nps.gov/muwo/index.htm

Palace of fine arts, er et teater næsten ude ved golden gate, skide flot område og bygninger, og mange interessante forestiller, både asiatisk, comedy, skuespil og koncerter.

Legion of Honour, et gammel militærområde omdannet til stor kunstmuseum, ala statens musem for kunst.

Nede rundt omkring rådhuset, ligger både operahuset, balletten, og SF symfoniens koncertsal, og det asiatiske kunstmuseum.

Chinatown er ret turistet, hvis man går ad Grant st. men går man ud i sidegaderne, så bliver det mere ægte, og et lille eventyr.

Japantown og gaderne omkring er måske lidt shoppingpræget, men det er spændende og anderledes butikker, og der er også gode små spisesteder.

En dag bør I tage sporvognen ud ad Market st. til Castro distriktet, her er mange gode spisesteder, og der sker altid noget derude.

Udover markedsdagene ved Ferrybuilding (lørdag morgen/formiddag er de bedste :love:) Så er der flere steder i byen hvor foodtrucks samles, det er virkelig god mad til en billig penge. Bl.a. ved siden af SF Mint. Der er mange forskellige samarbejder og market/foodtrucks, her er et godt sted at starte http://offthegrid.com/vendors#food

Den ultimative sunday brunch, http://www.cliffhouse.com/brunch/index.html lidt dyr, men champagnen flyder frit, og I spiser ikke noget resten af dagen, så billigt faktisk :lol: og det er en oplevelse, både maden, men ikke mindst udsigten og klipperne/stranden og så stillehavet. :lun:
Reserver i god tid!
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2442
Kontakt:

Indlægaf Annione » 31. jan 2016, 16:21

Helt sikkert Alcatraz - det var en fed oplevelse. Golden gate, Castro, Fishermanns Wharf samt alle de piers I orker. Der er så hyggeligt i dejligt vejr.
Kig evt. på min blog, hvis du skal have lidt billeder på http://www.ude-paa-noget.blogspot.dk/se ... 0Francisco :)
2
At rejse er at leve :love2:
ExCoastal
Kort karma: 39
Likede indlæg: 331

Indlægaf ExCoastal » 3. feb 2016, 21:00

Der er ikke så meget at tilføje, der er jo kommet masser af gode svar. Men lige et par ekstra ting:

Alamo Square. Hyggelig lille park med en fantastisk udsigt. En række af de smukke victorianske huse med alle højhusene i baggrunden. Parken lukker til sommer for en 7 måneders renovering, men hvis i rejser snart, kan I godt nå det.

Dolores Park. Et fantastisk åndehul og et perfekt sted at se på mennesker. Parken er lige åbnet efter en omfattende renovation. Den ligge godt placeret mellem Mission kvarteret, Noe Valley og Castro.

Golden Gate. Parkeringspladsen nord for broen er pt. lukket på hverdagene undtagen for turistbusser. Jeg mener, at der er i kraft til en gang i april. Snyd jer endelig ikke for turen op i bakkerne. Tag Alexander Ave frakørslen, drej til venstre under motorvejen, og kør op i bakkerne. Der er mange steder at parkere og tage billeder af broen med SF i baggrunden.

Til sidst: At kalde byen for Frisco eller San Fran er bandlyst :) Den hedder enten San Francisco, The City eller bare SF.
1
ExCoastal
Kort karma: 39
Likede indlæg: 331

Indlægaf ExCoastal » 3. feb 2016, 22:19

Vi kan også lige runde nogle af de forskellige kvarterer. I tilfældig rækkefølge :

Mission. En sjov blanding af mexicansk, retro, hipster og folk i high tech branchen. Bedste område med masser af restauranter er Valencia St mellem 16th og 22nd. Pas lidt på omkring BART stationerne på Mission St og 16th og 24th der hænger tit nogle lidt trælse typer.

Marina. Ligger ud til bugten mellem Fisherman's Wharf og The Presidio. En noget yngre befolkning end resten af byen. Der er masser af gode forretninger, restauranter, cafeer og barer på Union St.

Richmond. Ligger langs Geary St. fra omkring Masonic St. og ud til kysten. Ikke specielt hipt, men der ligger voldsomt mange restauranter. Koncentrationen af sushirestauranter omkring 20th-22nd Ave er ret imponerende, men der er mange andre slags restauranter. Også parallelgaden Clement St har mange gode steder. Ikke et kvarter, hvor man ser turister.

Lower Pacific Heights. Mellem Geary og California og Divisadero og Webster. Et hyggeligt sammensurium af alle mulige forskellige restauranter, cafeer og barer. Her er der stort set alt muligt. Bemærk at Divisadero stort set skærer byen midt over, og det kan være en god rute, hvis man er i bil.

Castro. Bøssekvarteret. Selve Castro St. er ret hyggelig, og der kommer en del turister her. Det er nok de færreste, der finder ned af 18th St, hvor der ligger mange hyggelige steder, specielt på grænsen mellem Castro og Mission.

Pacific Heights. Det absolutte rigmandskvarter. Masser af store flotte huse og også nogle gode steder med masser af liv.

The Presidio/Crissy Field/Fort Point. Ikke et decideret kvarter, men det hører alligevel med. The Presidio er en nedlagt militærbase med masser af smukke gamle huse. Lige ved siden af ligger Crissy Field som er et stort park og naturområde lige ned til bugten. Og for enden af Crissy Field ligger Fort Point, som er et gammelt militærfort. Fortet ligger faktisk lige under Golden Gate broen.

Jeg kunne blive ved, men jeg tror jeg holder her :)
2

Tilbage til "Rejser"