Graviditetsfrygt - hvordan reagerede I?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5910

Graviditetsfrygt - hvordan reagerede I?

Indlægaf Dikus » 31. jan 2016, 15:37

Mange kvinder har oplevet at være bekymret for, om de var blevet ufrivilligt gravide. Enkelte har også oplevet at være det.

Og nu tænker jeg så... Hvordan reagerede I og jeres partner på det?

Fortalte kvinden om frygten? Hvordan reagerede han?

Var kvinden rent faktisk gravid... hvornår blev han så oplyst om det? Var han en del af beslutningsprocessen? Og hvordan reagerede han?

:gruble: Svært indlæg at skrive, så man både kan svare som mand og kvinde :lol: Men forhåbentlig forstår I, hvor jeg vil hen :)

...

Jeg har kun haft en graviditetsforskrækkelse. For nyligt, fordi min mave var begyndt at se gravid ud. En kunde spurgte mig, hvor langt henne jeg var. Da jeg svarede, jeg ikke var gravid, fik jeg sådan et indforstået "det er okay, du ikke vil tale om det" nik. I stedet for det mere almindelige "undskyld jeg kaldte dig tyk"-panik.

Jeg SÅ virkelig gravid ud.

Over julen besluttede jeg mig så for at tage en graviditetstest. Noget nervøs, da jeg ved, at min kæreste IKKE vil have børn. Og jeg bestemt heller ikke selv ønsker nogen.

Jeg fortalte ham, jeg havde tænkt mig at tage en test og spurgte, hvor meget han ville vide. Og han ville vide noget med det samme, og pointerede, jeg virkelig ikke måtte være nervøs for hans reaktion. Vi ville det jo lige lidt - og så fandt vi nok også ud af det.

STOR lettelse, da den var negativ.

Serviceinfo: Knuder på livmoderen kan få en til at se gravid ud. De kan heldigvis fjernes :D
0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3952

Re: Graviditetsfrygt - hvordan reagerede I?

Indlægaf Angelina » 31. jan 2016, 15:45

Jeg er blevet gravid to gange ved et uheld - og det har resulteret i præcis to unger. Jeg var aldrig i tvivl - og faderen blev oplyst både ved mistanke og ved positiv test.

Det værste der kunne ske i mit liv nu var at jeg blev gravid, og jeg ville meget hurtigt begynde at finde en bøjle frem ved mindste mistanke ... og min mand ville være på pletten og hjælpe mig. Jeg ønsker ikke flere børn og blev jeg gravid ville jeg få en abort, uanset hvad min mand så ville synes om det.
0
~indsæt smart signatur her~
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5917

Indlægaf Smiling_Goat » 31. jan 2016, 15:51

Han var sådan ret cool omkring det. Han foreslog stille og roligt, at jeg skulle tage en test, bare for at være sikker. Det gjorde jeg så. Jeg skrev til ham, at den var negativ, da jeg havde taget den, og hans eneste reaktion var: "Godt nok, så er der det mindre at have med, når vi flytter" :rulle:

Men det ville også være lidt sært at gå amok, før man ved, om der er noget at gå amok over.
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 31. jan 2016, 15:53

Smiling_Goat skrev:Han var sådan ret cool omkring det. Han foreslog stille og roligt, at jeg skulle tage en test, bare for at være sikker. Det gjorde jeg så. Jeg skrev til ham, at den var negativ, da jeg havde taget den, og hans eneste reaktion var: "Godt nok, så er der det mindre at have med, når vi flytter" :rulle:

Men det ville også være lidt sært at gå amok, før man ved, om der er noget at gå amok over.

Ha ha. Smart at tænke på, hvad det betyder for flyttebesværet :D
0
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5917

Indlægaf Smiling_Goat » 31. jan 2016, 15:53

Dikus skrev:
Smiling_Goat skrev:Han var sådan ret cool omkring det. Han foreslog stille og roligt, at jeg skulle tage en test, bare for at være sikker. Det gjorde jeg så. Jeg skrev til ham, at den var negativ, da jeg havde taget den, og hans eneste reaktion var: "Godt nok, så er der det mindre at have med, når vi flytter" :rulle:

Ha ha. Smart at tænke på, hvad det betyder for flyttebesværet :D

Jamen han er så praktisk :P
1
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2333

Indlægaf Studsgaard » 31. jan 2016, 15:59

Jeg har lige prøvet at mens udeblev i en uge.
Vi har tre unger og vi skal ikke have flere, manden er også steriliseret. Men min krop besluttede at drille, og vi tænkte egentligt ikke så meget over at jeg kunne være gravid, men vi snakkede lidt om hvad der mon skete med min krop, men efter en aften i selskab med min veninde der er jordemoder, og hun fortalte om alle de par der kom ind og var gravide selvom de var steriliseret, så begynder tankerne at køre.
Så jeg skulle ikke fortælle manden noget da vi jo begge var bevidste om situationen. Men han gik og tænkte noget over tingene kunne jeg mærke.
Da min mens så kom et par dage senere, så snakkede vi lidt. Han havde ikke tænkt på abort, men mere hvordan vi skulle gøre rent praktisk. Og jeg havde heller ikke overvejet abort. Men mere tænkt at det dælme vil blive hårdt hvis der virkelig var et barn på vej.
1
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 43
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 506

Indlægaf Luffegås » 31. jan 2016, 16:56

Jeg fik en abort for et halvt års tid siden, men ham der skulle være far blev underrettet nærmest med det samme jeg havde været ved lægen og fået det bekræftet. Vi brugte den næste måned på at debattere frem og tilbage, men det endte med en abort, men han var bestemt ikke krævene. Men glemmer aldrig måden han reagerede, den kan stadig få mig til at smile..
Mig: "Der er noget jegs kal fortælle dig, men det er virkelig svært for mig.."
Ham: *lidt sløvt* "nå, hvorfor, er du gravid da?"
Mig "..... jae.....
Ham: *Rejste sig op i sofaen, spærrede øjnene op...: "OKAY!!" og så var hans ansigt et virvar af følelser men tror han kom til at smile fordi ens krop gør nogle tossede ting engang imellem.

Nu er jeg så i et forhold, med en dejlig mand jeg bestemt gerne vil have børn med, og lige for en 14 dage siden kom min menstruation ikke. Jeg fortalte ham at den var udebleven, både pga. sex og den slags, så han vidste jeg ikke havde lyst hvis den kom pludseligt (og hvis man kan få lidt ekstra chokolade for at lokke den frem så snakker jeg gerne højt om den slags :D)
Jeg købte så nogle tests, men jeg ville ikke fortælle ham det. Hvorfor ved jeg ikke, men jeg fortalte ham samme dag, at jeg havde taget 2 teste, de var begge negative, og at min læge og jeg nu har besluttet jeg starter på en ny p-pille pakke for at fortsætte cyklussen alligevel.
Jeg tager en test igen snart, for at være sikker, fordi jeg i dag har kvalme, murren i maven og lidt underlig følelse. Jeg synes ikke jeg "tager" en oplevelse fra ham hvis den er positiv. Tværtimod ville jeg kun glæde mig til at "overraske" ham med en positiv test, for jeg ved han vil tage det positivt, selvom vi ikke prøver, og jeg ved børn er et ønske for ham.

i andre forhold når jeg har haft "scares" (været i tvivl, selvom der ikke har været noget at være i tvivl om men ting har haft naturlige forklaringer) så har jeg også først underrettet hvis jeg kan mærke mine kærester har været bekymret for mit helbred, og så fortælle jeg har taget testen.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 31. jan 2016, 18:07

Luffegås skrev:Jeg fik en abort for et halvt års tid siden, men ham der skulle være far blev underrettet nærmest med det samme jeg havde været ved lægen og fået det bekræftet. Vi brugte den næste måned på at debattere frem og tilbage, men det endte med en abort, men han var bestemt ikke krævene. Men glemmer aldrig måden han reagerede, den kan stadig få mig til at smile..
Mig "..... jae.....
Ham: *Rejste sig op i sofaen, spærrede øjnene op...: "OKAY!!" og så var hans ansigt et virvar af følelser men tror han kom til at smile fordi ens krop gør nogle tossede ting engang imellem.

Nu er jeg så i et forhold, med en dejlig mand jeg bestemt gerne vil have børn med, og lige for en 14 dage siden kom min menstruation ikke. Jeg fortalte ham at den var udebleven, både pga. sex og den slags, så han vidste jeg ikke havde lyst hvis den kom pludseligt (og hvis man kan få lidt ekstra chokolade for at lokke den frem så snakker jeg gerne højt om den slags :D)
Jeg købte så nogle tests, men jeg ville ikke fortælle ham det. Hvorfor ved jeg ikke, men jeg fortalte ham samme dag, at jeg havde taget 2 teste, de var begge negative, og at min læge og jeg nu har besluttet jeg starter på en ny p-pille pakke for at fortsætte cyklussen alligevel.
Jeg tager en test igen snart, for at være sikker, fordi jeg i dag har kvalme, murren i maven og lidt underlig følelse. Jeg synes ikke jeg "tager" en oplevelse fra ham hvis den er positiv. Tværtimod ville jeg kun glæde mig til at "overraske" ham med en positiv test, for jeg ved han vil tage det positivt, selvom vi ikke prøver, og jeg ved børn er et ønske for ham.

i andre forhold når jeg har haft "scares" (været i tvivl, selvom der ikke har været noget at være i tvivl om men ting har haft naturlige forklaringer) så har jeg også først underrettet hvis jeg kan mærke mine kærester har været bekymret for mit helbred, og så fortælle jeg har taget testen.

Så du har holdt helt almindelig 7-dages pause uden at have fået menstruation? Det ville immervæk også bekymre mig. Som jeg husker det, kan P-piller giver falske resultater på tests? Men det regner jeg med, din læge er med inde over.

:gruble: Det lyder som en del "scares". er det, fordi du er nervøst anlagt eller, fordi I ikke har brugt beskyttelse (rigtigt)?

Uanset, så er det dejligt at høre, at selv en "ikke-fast" kæreste stiller op. Det er nemlig mit indtryk, at mænd generelt faktisk ikke er ligeglade med os kvinder og evt. graviditeter, hvis det skulle blive resultatet af sex.
0
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 43
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 506

Indlægaf Luffegås » 31. jan 2016, 19:00

Dikus skrev:
Luffegås skrev:Jeg fik en abort for et halvt års tid siden, men ham der skulle være far blev underrettet nærmest med det samme jeg havde været ved lægen og fået det bekræftet. Vi brugte den næste måned på at debattere frem og tilbage, men det endte med en abort, men han var bestemt ikke krævene. Men glemmer aldrig måden han reagerede, den kan stadig få mig til at smile..
Mig "..... jae.....

Så du har holdt helt almindelig 7-dages pause uden at have fået menstruation? Det ville immervæk også bekymre mig. Som jeg husker det, kan P-piller giver falske resultater på tests? Men det regner jeg med, din læge er med inde over.

:gruble: Det lyder som en del "scares". er det, fordi du er nervøst anlagt eller, fordi I ikke har brugt beskyttelse (rigtigt)?

Uanset, så er det dejligt at høre, at selv en "ikke-fast" kæreste stiller op. Det er nemlig mit indtryk, at mænd generelt faktisk ikke er ligeglade med os kvinder og evt. graviditeter, hvis det skulle blive resultatet af sex.

Mange af de "scares" jeg taler om har som regel bare været forsinket menstruation, vægtøgning, "åh jeg synes jeg tisser hele tiden, gad vide om jeg er gravid eller om det er fordi jeg drikker mere væske end jeg plejer" selvom vi både brugte p-piller og kondom, oveni jeg engang var meget MEGET skruk, så meget var ønsketænkning. Det er mange år siden nu.

Og ja jeg ventede på min menstruation, og den kom ikke, men ingen positive tests osv.. Så havde vi dog sex i den periode for jeg mente jeg var sikkert dækket ind alligevel og jeg var jo sikker på menstruation var lige om hjørnet. Og det er nu 11 dage siden jeg startede pillerne igen. Jeg overvejer lige at teste i morgen men har ingen test, ergo skal jeg skynde mig ud og handle før morgentisseriet
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8429
Kontakt:

Indlægaf Ado » 31. jan 2016, 19:06

Min eks. reagerede med et: "Jamen....du får en abort så, ikke? Hvis det er?" Man kunne ligefrem se paniksvedperler på hans pande og overlæbe.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 31. jan 2016, 19:46

Hvis jeg har haft grund til bekymring (f.eks. hvis kondomet sprang) så har jeg typisk taget en fortrydelsespille hurtigst muligt og det har han jo så været klar over (og eventuelt hentet). Sidst min menstruation var (meget!) forsinket, var jeg ikke i fast forhold og nævnte det ikke for nogen, men tog et par tests og ringede til sidst til lægen; der var heldigvis ikke noget. Havde resultatet var "positivt", havde jeg kontaktet manden og fortalt at jeg ville få en abort.
1
Brugeravatar
musel
Kort karma: 27
Likede indlæg: 233

Indlægaf musel » 31. jan 2016, 21:11

Oplevede det for et par måneder siden, da der var begyndt at sive hvidligt væske ud fra mine brystvorter. Min kæreste købte testen til mig, og der var egentlig ikke nogen panik. Vi er i slutningen af 20'erne, men ønsker ikke børn og regner ikke med at vi kommer til at ønske det, af forskellige årsager. Så vi er indforstået med, at skulle jeg blive gravid, så er det en abort. Min eneste tanke da jeg tog testen var egentlig, at det er besværligt med en abort og at det ville passe utrolig dårligt i mit skema.

Testen var forresten negativ.
1
Brugeravatar
Hurrze
Kort karma: 42
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 332

Indlægaf Hurrze » 1. feb 2016, 02:02

Jeg har for nylig haft "graviditetsfrygt". Jeg har haft det 3 gange i alt. Heldigvis kunne jeg de første 2 gange hurtigt tage en graviditetstest, som var negativ. Her for nylig blev jeg dog nød til at vente i næsten 2 uger pga min cyklus. Overvejede længe om jeg skulle fortælle min flirt om mine bekymringer, men fortalte ham det ikke. Testen var også negativ og fik efterfølgende min menstruation... Nu virker det lidt nytteløst at sige det, da jeg som sagt jo ikke er gravid... :) det har været rigtig nervepirrende, og irreterende og dagene jeg skulle vente føltes som evigheder. Uvisheden var det værste, men er glad for at jeg ved det nu. Ved ikke hvad jeg ville have gjort hvis jeg var gravid, udover selvfølgelig at snakke med faren til barnet om det.
Er glad nok for at det viste sig at jeg ikke er gravid, for er også rimelig sikker på at jeg ikke ville kunne gennemføre en abort, men vil blive presset til det af f.eks. familie, og det så ville blive indviklet, og nogle ville ende med at blive knust (mig hvis jeg blev tvunget til abort). Vil gerne have børn, men vil gerne vente, dog hvis det sker uventet, ved jeg at jeg ikke vil have en abort... Kan bare simpelthen ikke få mig selv til det....
Er dog ikke imod aborg generelt, hvad andre gør er helt op til dem selv, og ddt er dem der bedst kan bedømme det. Ligesom jeg bedst selv kan bedømme at jeg ikke selv ville kunne gøre det... :)
1
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Spasserinde
Kort karma: 65
Likede indlæg: 825

Indlægaf Spasserinde » 2. feb 2016, 15:52

Fortæller alt. Udebleven menstruation, glemt p-pille, et kondom der sad lidt mærkeligt og mon vi ikke lige skulle gøre dit og dat for en sikkerheds skyld.

Hvis hans hjerne ikke kan kapere at forholde sig til, at sex også har et biologisk aspekt der kan lede til børn, så må han lade være med at knalde. Bare fordi jeg har ovnen, der bages i, fratager det ikke ham ansvaret for kagen.
Senest rettet af Spasserinde 2. feb 2016, 18:14, rettet i alt 1 gang.
4
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2072

Indlægaf Tibbler » 2. feb 2016, 16:03

Jeg har hormonspiral, og bløder derfor ikke. Det har også resulteret i en graviditetstest et par gange.

Kroppen kan virkelig gøre en i tvivl, selvom fornuften siger noget andet :D

Så har jeg gået og debatteret med mig selv i nogle dage/uger; og så til sidst sagt til manden; "Kom, nu er vi altså nødt til at teste"

Vi skal heller ikke have flere børn - så det er sådan en paranoia-tvivl, der sniger sig ind på mig. "Er maven ikke blevet lidt hårdere?", "Den ser også så rund ud"....
Ja, come on dame, du spiser usundt og dyrker ikke nogen motion for tiden; hvad havde du forventet :D

Og den skal nok dukke op igen på et tidspunkt..... frygten :ninja:
1

Tilbage til "Forhold og sex"