Februar ' 16 - en fællestråd

Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 343
Likede indlæg: 3386

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 7. feb 2016, 21:06

Evaluering:

- Faste 1-2 gange To gange
- Træne så meget, der er mulighed for Én afbrudt omgang, én megaomgang, og ingen i weekenden. Ikke tilfreds!
- Huske væskebalancen Jep
- Få afprøvet min nye juicetingest Den står stadig i kassen. Men jeg har da fået pakket den ud af plastikken om kassen og læst brugsanvisningen...
- Slappe af, når jeg har fri I dén grad! Også næsten for meget :lol:
- Huske håndplejen Der er plads til forbedring

Tja, ikke den bedste uge, men som mine uger nu er mest... Jeg nåede heller ikke at tjekke alt af på dagens liste - jeg har stadig en maskinfuld vasketøj, der skal hænges op, og neglelak bliver der ikke noget af.

Hm.

Nye mål:

* faste 1-2 gange
* træne 3 gange
* huske væskebalancen
* blive færdig med diverse opgaver på jobbet
* få ordnet nogle praktiske ting herhjemme, når jeg har sendt resten af familien i sommerhus på lørdag (jeg joiner mandag)
* huske håndplejen
2
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Indlæg: 6231
Tilmeldt: 10. aug 2015, 20:39
Kort karma: 874
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 8532

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Dikus » 7. feb 2016, 21:21

Købe en vægt OK
Ikke spise slik eller drikke alkohol (før vægten rammer 80) OK
Mindst tre måltider om dagen med frugt/grønt til OK
D-vitaminer hver dag OK
Oil-pulling hver dag (til misfarvninger er væk) OK
Tabe et kilo ved jeg først næste søndag, men nu har jeg da en begyndelsesvægt
2
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Indlæg: 6231
Tilmeldt: 10. aug 2015, 20:39
Kort karma: 874
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 8532

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Dikus » 7. feb 2016, 21:26

Næste uges mål er de samme som sidste uges. Jeg overvejer dog en brunch med eksmand som tak for hans hjælp og støtte, mens jeg har ligget syg de sidste to uger.
0
Muspel
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2353

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Muspel » 7. feb 2016, 21:27

Dikus skrev:Købe en vægt OK
Ikke spise slik eller drikke alkohol (før vægten rammer 80) OK
Mindst tre måltider om dagen med frugt/grønt til OK
D-vitaminer hver dag OK
Oil-pulling hver dag (til misfarvninger er væk) OK
Tabe et kilo ved jeg først næste søndag, men nu har jeg da en begyndelsesvægt


Hvor er du sej! I mål med alle mål. Tillykke :)
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Indlæg: 6231
Tilmeldt: 10. aug 2015, 20:39
Kort karma: 874
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 8532

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Dikus » 7. feb 2016, 21:36

Muspel skrev:
Dikus skrev:Købe en vægt OK
Ikke spise slik eller drikke alkohol (før vægten rammer 80) OK
Mindst tre måltider om dagen med frugt/grønt til OK
D-vitaminer hver dag OK
Oil-pulling hver dag (til misfarvninger er væk) OK
Tabe et kilo ved jeg først næste søndag, men nu har jeg da en begyndelsesvægt


Hvor er du sej! I mål med alle mål. Tillykke :)


Tak :) Har faktisk holdt det siden årsskiftet og er helt stolt. Men kan også godt mærke, jeg trænger til at kunne se, om indsatsen virker eller jeg bør justere på maden.

Jeg kan se på mit tøj, jeg har tabt mig, og det er jo rart nok... Men vil også gerne se en stabil udvikling.

Evt. brunch på søndag vil være 2. gang, jeg snyder. Har nemlig været ude at spise en enkelt gang.
3
superboa
Indlæg: 556
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 48
Likede indlæg: 396

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf superboa » 7. feb 2016, 22:08

Opdatering, bum bum... Har slet ikke fået lavet frempresset juice i denne uge og har kun fået lavet øvelser for ryggen samt brugt balancebrættet 2 gange :/ Til gengæld har jeg været en tur i svømmehallen, gået en tur og givet den gas på tæl-skridt-fronten :)

Næste uges mål:
Øvelser for ryg/nakke/skulder: 3 gange
Balancebræt: 3 gange
Minimum 1 lang gåtur
2
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 3633
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 448
Likede indlæg: 4201

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 8. feb 2016, 07:33

Evaluering:
- Træne i fitness x 2 - blev til x 4.
- Løbe x 2 - blev til x 3, knap 30 km i alt.
- Core-Challenge - jeg glemte vist en enkelt gang.
- Minimere indtag af ikke-LCHF-mad (er blevet slem til at tage en kiks eller en guldkaramel o.lign.) Hverdagene gik rigtig godt og snackede slet ikke, men weekenden gik ad H til, men det er mit rygestop der også spiller ind, så på en eller anden måde er jeg måske bare nødt til at acceptere et par ædeflip eller 10, selvom det koster på vægten - jeg holder mig stadig røgfri og det er jeg stolt af.

Nye mål:

Pandesteg:
-Træne i fitness x 4
- Løb x 3
- Kun LCHF-mad og ingen snacks i hverdagene, fredag og lørdag aften må aftenhygge bestå af cola, chokolade og en lille portion flæskesvær.'
6
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 343
Likede indlæg: 3386

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 8. feb 2016, 07:45

Sikke en morgen! Jeg havde totalt styr på at komme op til tiden og få ungerne klar - men da vi skulle af sted, gik der rod i den, så jeg nu har glemt min mælk til min livsvigtige kaffe - OG da jeg ankommer på skolen, er det ene bagdæk lige fladt nok for my liking! Jeg skal nå et smut ned i byen efter arbejde og direkte til træning - jeg BEDER til, jeg når hjem, før dækket er helt fladt!

Jeg skal køre til Vestkysten næste mandag, så jeg håber virkelig, dækket kan nå at blive fikset inden. Endnu en træls udgift. Suk. Jeg hader biler!
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 1677
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4017

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Skralde » 8. feb 2016, 10:11

- Drikke minimum 5 glas vand dagligt - Næsten tjek, huskede det 6 ud af 7 dage.
- Benytte mig af madital dagligt - næsten tjek, huskede det 6 ud af 7 dage
- Ingen dessert på lørdag, hvor jeg skal i ikea - jeg kom ikke i ikea pga. sygdom, så tjek ;)

Mine mål i den kommende uge:

- Drikke minimum 5 glas vand dagligt
- Fortsætte den gode madstil hele ugen - lørdag undtaget, dog først fra gæsters ankomst.
- Ordne køleskab
- Stadig ingen vejning
- Frugt som fredagsguf

Rigtig god uge til jer alle :kys:
Senest rettet af Skralde 8. feb 2016, 12:43, rettet i alt 1 gang.
2
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 1612
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 712
Likede indlæg: 6268

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Aima » 8. feb 2016, 11:14

Min uge er gået helt fint. Jeg har trænet 6 gange, gået tur 3 gange og spist upåklageligt 6 ud af ugens 7 dage.
Jeg var til møde i min mors by i går, og besluttede mig for at tage en fridag fra antiinflammatorisk kost. Kunden, jeg skulle til møde hos, diskede op med fastelavnsboller og efter mødet passede det lige med, jeg kunne gå ud til min mor og ramme spisetid, og når nu jeg var i byen, ville jeg også gerne lige se hende. Vi fik flæskesteg, men hun havde lavet en ret lækker hvidkålssalat, så noget sundt var der da.
Da jeg kom hjem, havde jeg en film-aftale, vi så 'Sommeren '92' og jeg spiste både slik og chips. Til gengæld fik jeg gået omkring 7-8 kilometer i går og jeg havde en skøn dag.

Jeg skal have menstruation i dag eller i morgen og det tærrer altid lidt på energien, så de næste dage er det vigtigt jeg holder mig helt på sporet med både træning og mad, mine gener ti-dobles, hvis jeg fylder sukker og den slags på kroppen under mens, så det ville være dumt.

Derudover går mit "Få sorteret og ryddet ud i alle skabe/skuffer"-projekt også ret fint. Jeg er færdig på badeværelset nu, og åh wow, alt det plads og overblik, det har givet. Jeg elsker følelsen og hver gang jeg er derude, åbner jeg lige skabene for at se, hvor overbliksagtigt der ser ud derinde :D

Jeg vil gerne have mål denne uge:
Aima:
Antiinflammatorisk kost alle dage, med undtagelse af onsdag, hvor jeg har et møde med mad ude i byen.
Træning 6 gange.
Gå/løb 3 gange.
Oil-pulling alle dage.
Blive færdig med sorteringsprojekt i soveværelset.
6
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
didas
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 264
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2920

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf didas » 8. feb 2016, 12:03

Mål for 8. - 14. februar:

-Træne min. 3 gange
-Spise morgenmad
-Indtage ca. 1000 kalorier om dagen maks = skal helst tabe minimum 1 kg inden søndag
-Slik og sukker på et minimum (ingen slik eller snacks i hverdagene)
-Begrænse indtag af usunde ting til familiefest på lørdag
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 3633
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 448
Likede indlæg: 4201

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 8. feb 2016, 12:18

didas skrev:Mål for 8. - 14. februar:

-Træne min. 3 gange
-Spise morgenmad
-Indtage ca. 1000 kalorier om dagen maks = skal helst tabe minimum 1 kg inden søndag
-Slik og sukker på et minimum (ingen slik eller snacks i hverdagene)
-Begrænse indtag af usunde ting til familiefest på lørdag


1000 kcal er godt nok meget meget lidt. Især også på de dage hvor du skal træne, håber du passer på dig selv? :kys:

---
Jeg har lige bestilt et par nye træningstoppe og træningstights, min yndlingsnetshop har minus 15% på alt og jeg er især glad for Casall som jo er pissedyrt i forvejen, så det kan godt betale sig at shoppe lidt når de kører med rabat.

I eftermiddag står den på løbetur, og så er jeg på venteliste til et hold i fitness, som jeg håber at få plads på også. Så er jeg ligesom kommet godt igang med ugen.
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 7572
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 914
Likede indlæg: 14819

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. feb 2016, 12:42

- Lægge en plan for ugen i min nye skemabog Tjek, selvom jeg først kom i gang efter et par dage
- I seng senest kl. 24 og op kl. 7-8 Ikke helt, men nogle dage indfriede jeg målene, og det går i hvert fald fremad
- Spise efter mine indkøb. Dette er et forsøg, hvor jeg giver mig selv friere tøjler mht. sammensætningen af måltider og i stedet fokuserer på ingredienserne. Tjek. Jeg skiftede koststrategi undervejs, men har hele ugen været bevidst
- Spise hovedmåltider på faste tidspunkter (7-8, 12-13 og senest kl. 18) Nej, men det skyldtes til dels, at jeg undervejs gik over til 16/8
- Kun spise medbragte snacks, når jeg er på kursus tirsdag og i skole fredag. Er der morgenbrød tirsdag, er det dog ok med en lille mundsmag. Tjek. Der var ikke morgenbrød :sur:
- Huske at tage min medicin Tjek
- 1-2 indkøbsture Tjek
- Lang gåtur og noget bevægelse hjemme hver dag Tjek på nær søndag, hvor min krop tydeligvis havde brug for komplet ro. Det blev i alt til 24 km i rene gåture, så det er jeg MEGET tilfreds med
- Drikkevarer: Vand/the, mælk, cola light, andet (i prioriteret rækkefølge) Tjek. Har virkelig fået drukket meget vand
- Kun usunde snacks fredag og lørdag aften Nej, men absolut heller ikke tilbagefald til gamle vaner
- Researche på ideer til sunde snacks, som også kan bruges om aftenen Tjek. Det er dog ikke så relevant mere, da jeg helst ikke vil spise efter aftensmad

Jeg synes ikke, at det har været en optimal uge, på nær mine gåture. Mad har fyldt alt for meget, hvilket det ikke skal, heller ikke selvom det i høj grad skyldtes, at jeg havde vand i kroppen. Det er dejligt at have fundet en naturlig løsning og at føle sig let og energifyldt igen, men hverken LCHF eller 16:8 skal blive så dominerende, at det i sig selv bliver et emne i min hverdag. Begge dele skal bedømmes på, om det understøtter min tilværelse generelt og kan fungere praktisk.

Jeg har faktisk været i tvivl, om jeg skulle sætte mål for denne uge, da det helt klart er med til at øge min opmærksomhed på mad, hvilket jeg som sagt gerne vil have skruet ned for, men omvendt fungerer de her lister rigtig godt for min hjerne. De er med til at gøre ugen overskuelig og mulig at planlægge.

DetSorteCirkus
- Lægge en plan for ugen i min nye skemabog
- I seng senest kl. 24 og op kl. 7-8
- Lægge en madplan, så tankerne kan få fri fra mad
- Følge LCHF når jeg spiser alene og gerne, hvis det er muligt, når jeg skal ud
- Spise tre måltider om dagen indenfor en ramme på 8 timer
- Huske at tage min medicin + Biodrain
- 1-2 indkøbsture
- Lang gåtur hver dag og fire gange bevægelse hjemme
- Drikkevarer: Vand/the, mælk, cola light, andet (i prioriteret rækkefølge)
- Kun usunde snacks hos/sammen med andre samt sukkerfri "naturbolcher" eller flæskesvær fredag aften
1
Tingene er uden tvivl mere komplekse end jeg har nogen idé om.
Ukendt konspirationsteoretiker
Brugeravatar
didas
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 264
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2920

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf didas » 8. feb 2016, 12:49

Pandesteg skrev:
didas skrev:Mål for 8. - 14. februar:

-Træne min. 3 gange
-Spise morgenmad
-Indtage ca. 1000 kalorier om dagen maks = skal helst tabe minimum 1 kg inden søndag
-Slik og sukker på et minimum (ingen slik eller snacks i hverdagene)
-Begrænse indtag af usunde ting til familiefest på lørdag


1000 kcal er godt nok meget meget lidt. Især også på de dage hvor du skal træne, håber du passer på dig selv? :kys:

---
Jeg har lige bestilt et par nye træningstoppe og træningstights, min yndlingsnetshop har minus 15% på alt og jeg er især glad for Casall som jo er pissedyrt i forvejen, så det kan godt betale sig at shoppe lidt når de kører med rabat.

I eftermiddag står den på løbetur, og så er jeg på venteliste til et hold i fitness, som jeg håber at få plads på også. Så er jeg ligesom kommet godt igang med ugen.


Tak for omtanken :) :kys:

Jeg er ikke 100% stringent omkring det og hvis jeg bliver sulten, så spiser jeg bare noget mere :-D Det er kun tanken at køre det her i februar måned for at booste vægttabet og så skruer jeg langsomt op for kalorierne igen.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 7572
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 914
Likede indlæg: 14819

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. feb 2016, 13:12

Og så lige en lille aktuel status herfra.
Det går rigtig godt med både LCHF og 16:8, som passer ret godt ind i mine generelle præferencer og spisetider. Sammen med Biodrain har de nye spisevaner indtil videre startet udrensning af affaldsstoffer, drænet kroppen for ophobet væske og fået vægttabet til at fortsætte. Den første dags ubehag er pist væk.

Jeg er positivt overrasket over Biodrain har indtil videre ikke oplevet nogen bivirkninger. Da LCHF også skulle have en udrensende effekt, er det jo ikke til at sige, hvad der skyldes hvad, men om ikke andet står de forskellige initiativer ikke i vejen for hinanden. Jeg har læst om flere, der blev dårlige af Biodrain og gætter på, at det enten skyldes overfølsomhed overfor en af de anvendte urter eller grøntsager eller massiv ophobning af affaldsstoffer.

I går aftes fik jeg virkelig lyst til noget sødt, hvilket, gætter jeg på, skyldtes pms, og det klarede jeg med en pakke af de sukkerfrie bolcher, som jeg købte sammen med Biodrain. Jeg er ikke glad for kunstige sødemidler, men omvendt er jeg nødt til at have noget i baghånden, når kroppen en sjælden gang skaber sig helt tosset og ikke vil nøjes med noget, der "skam også er lækkert". Bolcherne indeholder kun sødestoffer, som er Low FODMAP, og den ekstra luft, de gav i maven i en kort periode, var klart at foretrække fremfor vand i kroppen, forstoppelse/diarré og udslæt i ansigtet, som plejer at være konsekvenserne af slikspisning for mig. Jeg kan se, at Matas har bolcherne i deres butikker, så det kunne godt blive en favorit til lækkersultne fredage. At det ikke er striks LCHF, er jeg i den forbindelse ret ligeglad med. Jeg bruger jo ikke sukkerfrit slik som en undskyldning for at snacke løs hver dag.

Min veninde kommer på besøg i morgen, og hjemmet ligner noget, der burde være løgn, så jeg må hellere komme i gang med at muge ud :genert:
0
Tingene er uden tvivl mere komplekse end jeg har nogen idé om.
Ukendt konspirationsteoretiker

Tilbage til "Sund og/eller slank"