Februar ' 16 - en fællestråd

Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 2029
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 8. feb 2016, 07:45

Sikke en morgen! Jeg havde totalt styr på at komme op til tiden og få ungerne klar - men da vi skulle af sted, gik der rod i den, så jeg nu har glemt min mælk til min livsvigtige kaffe - OG da jeg ankommer på skolen, er det ene bagdæk lige fladt nok for my liking! Jeg skal nå et smut ned i byen efter arbejde og direkte til træning - jeg BEDER til, jeg når hjem, før dækket er helt fladt!

Jeg skal køre til Vestkysten næste mandag, så jeg håber virkelig, dækket kan nå at blive fikset inden. Endnu en træls udgift. Suk. Jeg hader biler!
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 1370
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3376

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Skralde » 8. feb 2016, 10:11

- Drikke minimum 5 glas vand dagligt - Næsten tjek, huskede det 6 ud af 7 dage.
- Benytte mig af madital dagligt - næsten tjek, huskede det 6 ud af 7 dage
- Ingen dessert på lørdag, hvor jeg skal i ikea - jeg kom ikke i ikea pga. sygdom, så tjek ;)

Mine mål i den kommende uge:

- Drikke minimum 5 glas vand dagligt
- Fortsætte den gode madstil hele ugen - lørdag undtaget, dog først fra gæsters ankomst.
- Ordne køleskab
- Stadig ingen vejning
- Frugt som fredagsguf

Rigtig god uge til jer alle :kys:
Senest rettet af Skralde 8. feb 2016, 12:43, rettet i alt 1 gang.
2
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 1504
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 609
Likede indlæg: 5024

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Aima » 8. feb 2016, 11:14

Min uge er gået helt fint. Jeg har trænet 6 gange, gået tur 3 gange og spist upåklageligt 6 ud af ugens 7 dage.
Jeg var til møde i min mors by i går, og besluttede mig for at tage en fridag fra antiinflammatorisk kost. Kunden, jeg skulle til møde hos, diskede op med fastelavnsboller og efter mødet passede det lige med, jeg kunne gå ud til min mor og ramme spisetid, og når nu jeg var i byen, ville jeg også gerne lige se hende. Vi fik flæskesteg, men hun havde lavet en ret lækker hvidkålssalat, så noget sundt var der da.
Da jeg kom hjem, havde jeg en film-aftale, vi så 'Sommeren '92' og jeg spiste både slik og chips. Til gengæld fik jeg gået omkring 7-8 kilometer i går og jeg havde en skøn dag.

Jeg skal have menstruation i dag eller i morgen og det tærrer altid lidt på energien, så de næste dage er det vigtigt jeg holder mig helt på sporet med både træning og mad, mine gener ti-dobles, hvis jeg fylder sukker og den slags på kroppen under mens, så det ville være dumt.

Derudover går mit "Få sorteret og ryddet ud i alle skabe/skuffer"-projekt også ret fint. Jeg er færdig på badeværelset nu, og åh wow, alt det plads og overblik, det har givet. Jeg elsker følelsen og hver gang jeg er derude, åbner jeg lige skabene for at se, hvor overbliksagtigt der ser ud derinde :D

Jeg vil gerne have mål denne uge:
Aima:
Antiinflammatorisk kost alle dage, med undtagelse af onsdag, hvor jeg har et møde med mad ude i byen.
Træning 6 gange.
Gå/løb 3 gange.
Oil-pulling alle dage.
Blive færdig med sorteringsprojekt i soveværelset.
6
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Ballademager
Indlæg: 2702
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:17
Kort karma: 349
Likede indlæg: 3457

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ballademager » 8. feb 2016, 11:28

Sidste uge var sådan lidt "bleh". Holdt mine kostmål, men fik kun trænet to gange.

Er stadig syg, så mit eneste mål for denne uge er at blive rask nok til at kunne øve mig til uddannelse i næste weekend. Det bliver en krævende weekend både fysisk og mentalt, så skal helst blive rask meget snart.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
didas
Indlæg: 963
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2268

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf didas » 8. feb 2016, 12:03

Mål for 8. - 14. februar:

-Træne min. 3 gange
-Spise morgenmad
-Indtage ca. 1000 kalorier om dagen maks = skal helst tabe minimum 1 kg inden søndag
-Slik og sukker på et minimum (ingen slik eller snacks i hverdagene)
-Begrænse indtag af usunde ting til familiefest på lørdag
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 2162
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2470

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 8. feb 2016, 12:18

didas skrev:Mål for 8. - 14. februar:

-Træne min. 3 gange
-Spise morgenmad
-Indtage ca. 1000 kalorier om dagen maks = skal helst tabe minimum 1 kg inden søndag
-Slik og sukker på et minimum (ingen slik eller snacks i hverdagene)
-Begrænse indtag af usunde ting til familiefest på lørdag


1000 kcal er godt nok meget meget lidt. Især også på de dage hvor du skal træne, håber du passer på dig selv? :kys:

---
Jeg har lige bestilt et par nye træningstoppe og træningstights, min yndlingsnetshop har minus 15% på alt og jeg er især glad for Casall som jo er pissedyrt i forvejen, så det kan godt betale sig at shoppe lidt når de kører med rabat.

I eftermiddag står den på løbetur, og så er jeg på venteliste til et hold i fitness, som jeg håber at få plads på også. Så er jeg ligesom kommet godt igang med ugen.
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 5691
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10154

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. feb 2016, 12:42

- Lægge en plan for ugen i min nye skemabog Tjek, selvom jeg først kom i gang efter et par dage
- I seng senest kl. 24 og op kl. 7-8 Ikke helt, men nogle dage indfriede jeg målene, og det går i hvert fald fremad
- Spise efter mine indkøb. Dette er et forsøg, hvor jeg giver mig selv friere tøjler mht. sammensætningen af måltider og i stedet fokuserer på ingredienserne. Tjek. Jeg skiftede koststrategi undervejs, men har hele ugen været bevidst
- Spise hovedmåltider på faste tidspunkter (7-8, 12-13 og senest kl. 18) Nej, men det skyldtes til dels, at jeg undervejs gik over til 16/8
- Kun spise medbragte snacks, når jeg er på kursus tirsdag og i skole fredag. Er der morgenbrød tirsdag, er det dog ok med en lille mundsmag. Tjek. Der var ikke morgenbrød :sur:
- Huske at tage min medicin Tjek
- 1-2 indkøbsture Tjek
- Lang gåtur og noget bevægelse hjemme hver dag Tjek på nær søndag, hvor min krop tydeligvis havde brug for komplet ro. Det blev i alt til 24 km i rene gåture, så det er jeg MEGET tilfreds med
- Drikkevarer: Vand/the, mælk, cola light, andet (i prioriteret rækkefølge) Tjek. Har virkelig fået drukket meget vand
- Kun usunde snacks fredag og lørdag aften Nej, men absolut heller ikke tilbagefald til gamle vaner
- Researche på ideer til sunde snacks, som også kan bruges om aftenen Tjek. Det er dog ikke så relevant mere, da jeg helst ikke vil spise efter aftensmad

Jeg synes ikke, at det har været en optimal uge, på nær mine gåture. Mad har fyldt alt for meget, hvilket det ikke skal, heller ikke selvom det i høj grad skyldtes, at jeg havde vand i kroppen. Det er dejligt at have fundet en naturlig løsning og at føle sig let og energifyldt igen, men hverken LCHF eller 16:8 skal blive så dominerende, at det i sig selv bliver et emne i min hverdag. Begge dele skal bedømmes på, om det understøtter min tilværelse generelt og kan fungere praktisk.

Jeg har faktisk været i tvivl, om jeg skulle sætte mål for denne uge, da det helt klart er med til at øge min opmærksomhed på mad, hvilket jeg som sagt gerne vil have skruet ned for, men omvendt fungerer de her lister rigtig godt for min hjerne. De er med til at gøre ugen overskuelig og mulig at planlægge.

DetSorteCirkus
- Lægge en plan for ugen i min nye skemabog
- I seng senest kl. 24 og op kl. 7-8
- Lægge en madplan, så tankerne kan få fri fra mad
- Følge LCHF når jeg spiser alene og gerne, hvis det er muligt, når jeg skal ud
- Spise tre måltider om dagen indenfor en ramme på 8 timer
- Huske at tage min medicin + Biodrain
- 1-2 indkøbsture
- Lang gåtur hver dag og fire gange bevægelse hjemme
- Drikkevarer: Vand/the, mælk, cola light, andet (i prioriteret rækkefølge)
- Kun usunde snacks hos/sammen med andre samt sukkerfri "naturbolcher" eller flæskesvær fredag aften
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
didas
Indlæg: 963
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2268

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf didas » 8. feb 2016, 12:49

Pandesteg skrev:
didas skrev:Mål for 8. - 14. februar:

-Træne min. 3 gange
-Spise morgenmad
-Indtage ca. 1000 kalorier om dagen maks = skal helst tabe minimum 1 kg inden søndag
-Slik og sukker på et minimum (ingen slik eller snacks i hverdagene)
-Begrænse indtag af usunde ting til familiefest på lørdag


1000 kcal er godt nok meget meget lidt. Især også på de dage hvor du skal træne, håber du passer på dig selv? :kys:

---
Jeg har lige bestilt et par nye træningstoppe og træningstights, min yndlingsnetshop har minus 15% på alt og jeg er især glad for Casall som jo er pissedyrt i forvejen, så det kan godt betale sig at shoppe lidt når de kører med rabat.

I eftermiddag står den på løbetur, og så er jeg på venteliste til et hold i fitness, som jeg håber at få plads på også. Så er jeg ligesom kommet godt igang med ugen.


Tak for omtanken :) :kys:

Jeg er ikke 100% stringent omkring det og hvis jeg bliver sulten, så spiser jeg bare noget mere :-D Det er kun tanken at køre det her i februar måned for at booste vægttabet og så skruer jeg langsomt op for kalorierne igen.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 5691
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10154

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. feb 2016, 13:12

Og så lige en lille aktuel status herfra.
Det går rigtig godt med både LCHF og 16:8, som passer ret godt ind i mine generelle præferencer og spisetider. Sammen med Biodrain har de nye spisevaner indtil videre startet udrensning af affaldsstoffer, drænet kroppen for ophobet væske og fået vægttabet til at fortsætte. Den første dags ubehag er pist væk.

Jeg er positivt overrasket over Biodrain har indtil videre ikke oplevet nogen bivirkninger. Da LCHF også skulle have en udrensende effekt, er det jo ikke til at sige, hvad der skyldes hvad, men om ikke andet står de forskellige initiativer ikke i vejen for hinanden. Jeg har læst om flere, der blev dårlige af Biodrain og gætter på, at det enten skyldes overfølsomhed overfor en af de anvendte urter eller grøntsager eller massiv ophobning af affaldsstoffer.

I går aftes fik jeg virkelig lyst til noget sødt, hvilket, gætter jeg på, skyldtes pms, og det klarede jeg med en pakke af de sukkerfrie bolcher, som jeg købte sammen med Biodrain. Jeg er ikke glad for kunstige sødemidler, men omvendt er jeg nødt til at have noget i baghånden, når kroppen en sjælden gang skaber sig helt tosset og ikke vil nøjes med noget, der "skam også er lækkert". Bolcherne indeholder kun sødestoffer, som er Low FODMAP, og den ekstra luft, de gav i maven i en kort periode, var klart at foretrække fremfor vand i kroppen, forstoppelse/diarré og udslæt i ansigtet, som plejer at være konsekvenserne af slikspisning for mig. Jeg kan se, at Matas har bolcherne i deres butikker, så det kunne godt blive en favorit til lækkersultne fredage. At det ikke er striks LCHF, er jeg i den forbindelse ret ligeglad med. Jeg bruger jo ikke sukkerfrit slik som en undskyldning for at snacke løs hver dag.

Min veninde kommer på besøg i morgen, og hjemmet ligner noget, der burde være løgn, så jeg må hellere komme i gang med at muge ud :genert:
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Ballademager
Indlæg: 2702
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:17
Kort karma: 349
Likede indlæg: 3457

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ballademager » 8. feb 2016, 17:25

Fik stablet mig selv på benene og kørt dele af uddannelsen igennem foran fjerneren her i aften. Man sveder og sejler liiiiidt ekstra med sådan en omgang et eller andet i kroppen, skulle jeg hilse at sige :-D
Senest rettet af Ballademager 8. feb 2016, 17:26, rettet i alt 1 gang.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Muspel
Indlæg: 644
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 90
Likede indlæg: 1170

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Muspel » 8. feb 2016, 17:26

GnueN skrev:Længe siden sidste opdatering:

Min vægt ligger støt på 77 kg nu, men mit problem er at jeg har et latterligt højt stofskifte, og lige nu har jeg så travlt, jeg simpelthen ikke når at indtage nok kalorier i løbet af dagen til at følge med. Det betyder 0 muskelopbygning, risiko for pludselig at dykke med 2-3 kg på den dér måde, der bare gør en slap at se på - og så har jeg måtte holde lidt igen med maveøvelserne, fordi jeg simpelthen er nået op på et antal gentagelser, hvor belastningen på især ryg bliver for stor. Jeg må nok til at finde noget maskineri, hvor jeg kan arbejde med mere vægt, men jeg HADER maskiner.

Intervaltræningen kører stadig på skinner. Det er virkelig effektivt og passer godt ind i min travle morgen - men jeg har fået nogle underlige smerter i den ene fod, som jeg mistænker for at være belastningsrelateret, så det skal jeg lige holde øje med.

Den her uge har jeg "kun" almindelig arbejdsuge og fri i weekenden, så den kommer til at stå i søvnens tegn. Jeg har virkelig haft en led fucking uge forinden med 60-ish arbejdstimer, nattevagter i weekenden, influenzasymptomer de sidste par dage og noget shit på den personlige front, som jeg også lige skulle finde hoved og hale i. I weekenden har jeg nok samlet sovet 15 timer - og lige nu holder jeg den kørende, så at jeg kan komme tidligt i seng i aften og få vendt min døgnrytme.

Mål, siger du?

- 8 timers søvn hver dag
- tre ordentlige måltider hver dag
- SKAL forlade kontoret før kl. 18 hver dag
- træning hver morgen frem til lørdag
- finde nye maveøvelser
- nul kontakt med hysterisk eks
- kun én aften med et par øl og et slag pool eller noget god musik

Sæt iværk...


Bare en lille kommentar i forhold til maveøvelserne:

Kunne du måske tilføre noget frivægt, hvis du ikke allerede gør det. Fx laver jeg 10x3 situps med skulderpres på en bænk med 10 kg vægtskive. (Altså: ligge på bænken - føre vægtskiven i begge hænder op bag hovedet - og så op og sidde. Og vægten siddende over hovedet. Evt med variationen 'rejs dig op'
Og så laver jeg 'pullovers' : begge ben i vejret. Et ben af gangen ned til vandret mens vægtskiven føres tilbage i vandret bag hovedet med begge hænder. Alternativt begge ben samtidigt. Men det er jeg ikke stærk nok til.
Og til sidst; vi har sådan et stativ, hvor man sætter underarmene i- og så hænger man der - og så løfter man benene op til vandret. Giver det mening?

Nå men ... Bare lidt forslag til mere effektivitet i maveøvelserne uden maskiner :)
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 810
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1052

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 8. feb 2016, 19:03

Sikke en weekend! Madplan og indkøb, 60 års fødselsdag hos en kollega og besøg hos en af mandens kolleger + dennes familie, fødselsdagsfejring af min bror - og så blev Yngstebarnet syg. Feber og dvaskhed, så Mormor og Morfar har passet hende i dag og de skal formentlig også i morgen. Med lidt held er hun snart rask igen; tror bestemt, at hun savner børnehaven.

Derudover har jeg en masse arbejde. Opgaver, der skal rettes; forberedelse af undervisning og i morgen skal jeg være censor, så jeg er netop blevet færdig med at læse en masse eksamenstekster. Jeg ser frem til næste uge, hvor jeg ikke har undervisning og samtidig kan holde et par feriedage sammen med den øvrige familie. Men indtil da begraver jeg lige hovedet i undervisning, forberedelse m.m. - så jeg beklager, hvis jeg ikke skriver så meget i tråden.


Etapemål? Bum-bum...

- Drikke vand
- Neglepleje
- Træning
- 16:8-faste mandag-fredag (det burde være muligt...)
0
Muspel
Indlæg: 644
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 90
Likede indlæg: 1170

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Muspel » 8. feb 2016, 19:48

Har startet ugen med tre km gåtur i småregn. Var helt færdig i hovedet efter lang arbejdsdag. Men det var bare SÅ godt at komme ud alligevel. :)

I øvrigt: jeg tror, jeg burde spise noget mere protein. Spiser typisk havregryn med rosiner til morgenmad. Salat til frokost fra salatbuffetten. Godt nok med rigeligt humus og bønner fx og alm relativ ikke kødfuld aftensmad.
Efter træning spiser jeg en portion yoghurt med mandler og honning. Nogle forslag til lidt mere protein (der ikke tager for lang tid om morgenen ...)
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 328
Likede indlæg: 3686

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Novella » 8. feb 2016, 19:50

Omelet! :love:
1
Muspel
Indlæg: 644
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 90
Likede indlæg: 1170

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Muspel » 8. feb 2016, 19:52

Novella skrev:Omelet! :love:


:love2: ja! Men det tager lang tid! (I min verden. Det må helst ikke tage længere tid end at hælde havregryn og rosiner op ) :stoned:
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"