Februar ' 16 - en fællestråd

Muspel
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2525

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Muspel » 8. feb 2016, 17:26

GnueN skrev:Længe siden sidste opdatering:

Min vægt ligger støt på 77 kg nu, men mit problem er at jeg har et latterligt højt stofskifte, og lige nu har jeg så travlt, jeg simpelthen ikke når at indtage nok kalorier i løbet af dagen til at følge med. Det betyder 0 muskelopbygning, risiko for pludselig at dykke med 2-3 kg på den dér måde, der bare gør en slap at se på - og så har jeg måtte holde lidt igen med maveøvelserne, fordi jeg simpelthen er nået op på et antal gentagelser, hvor belastningen på især ryg bliver for stor. Jeg må nok til at finde noget maskineri, hvor jeg kan arbejde med mere vægt, men jeg HADER maskiner.

Intervaltræningen kører stadig på skinner. Det er virkelig effektivt og passer godt ind i min travle morgen - men jeg har fået nogle underlige smerter i den ene fod, som jeg mistænker for at være belastningsrelateret, så det skal jeg lige holde øje med.

Den her uge har jeg "kun" almindelig arbejdsuge og fri i weekenden, så den kommer til at stå i søvnens tegn. Jeg har virkelig haft en led fucking uge forinden med 60-ish arbejdstimer, nattevagter i weekenden, influenzasymptomer de sidste par dage og noget shit på den personlige front, som jeg også lige skulle finde hoved og hale i. I weekenden har jeg nok samlet sovet 15 timer - og lige nu holder jeg den kørende, så at jeg kan komme tidligt i seng i aften og få vendt min døgnrytme.

Mål, siger du?

- 8 timers søvn hver dag
- tre ordentlige måltider hver dag
- SKAL forlade kontoret før kl. 18 hver dag
- træning hver morgen frem til lørdag
- finde nye maveøvelser
- nul kontakt med hysterisk eks
- kun én aften med et par øl og et slag pool eller noget god musik

Sæt iværk...

Bare en lille kommentar i forhold til maveøvelserne:

Kunne du måske tilføre noget frivægt, hvis du ikke allerede gør det. Fx laver jeg 10x3 situps med skulderpres på en bænk med 10 kg vægtskive. (Altså: ligge på bænken - føre vægtskiven i begge hænder op bag hovedet - og så op og sidde. Og vægten siddende over hovedet. Evt med variationen 'rejs dig op'
Og så laver jeg 'pullovers' : begge ben i vejret. Et ben af gangen ned til vandret mens vægtskiven føres tilbage i vandret bag hovedet med begge hænder. Alternativt begge ben samtidigt. Men det er jeg ikke stærk nok til.
Og til sidst; vi har sådan et stativ, hvor man sætter underarmene i- og så hænger man der - og så løfter man benene op til vandret. Giver det mening?

Nå men ... Bare lidt forslag til mere effektivitet i maveøvelserne uden maskiner :)
2
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1814

Indlægaf Ally » 8. feb 2016, 19:03

Sikke en weekend! Madplan og indkøb, 60 års fødselsdag hos en kollega og besøg hos en af mandens kolleger + dennes familie, fødselsdagsfejring af min bror - og så blev Yngstebarnet syg. Feber og dvaskhed, så Mormor og Morfar har passet hende i dag og de skal formentlig også i morgen. Med lidt held er hun snart rask igen; tror bestemt, at hun savner børnehaven.

Derudover har jeg en masse arbejde. Opgaver, der skal rettes; forberedelse af undervisning og i morgen skal jeg være censor, så jeg er netop blevet færdig med at læse en masse eksamenstekster. Jeg ser frem til næste uge, hvor jeg ikke har undervisning og samtidig kan holde et par feriedage sammen med den øvrige familie. Men indtil da begraver jeg lige hovedet i undervisning, forberedelse m.m. - så jeg beklager, hvis jeg ikke skriver så meget i tråden.

Etapemål? Bum-bum...

- Drikke vand
- Neglepleje
- Træning
- 16:8-faste mandag-fredag (det burde være muligt...)
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Muspel

Indlægaf Muspel » 8. feb 2016, 19:48

Har startet ugen med tre km gåtur i småregn. Var helt færdig i hovedet efter lang arbejdsdag. Men det var bare SÅ godt at komme ud alligevel. :)

I øvrigt: jeg tror, jeg burde spise noget mere protein. Spiser typisk havregryn med rosiner til morgenmad. Salat til frokost fra salatbuffetten. Godt nok med rigeligt humus og bønner fx og alm relativ ikke kødfuld aftensmad.
Efter træning spiser jeg en portion yoghurt med mandler og honning. Nogle forslag til lidt mere protein (der ikke tager for lang tid om morgenen ...)
0
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 486
Likede indlæg: 5515

Indlægaf Novella » 8. feb 2016, 19:50

Omelet! :love:
1
Muspel

Indlægaf Muspel » 8. feb 2016, 19:52

Novella skrev:Omelet! :love:

:love2: ja! Men det tager lang tid! (I min verden. Det må helst ikke tage længere tid end at hælde havregryn og rosiner op ) :stoned:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 473
Likede indlæg: 4507

Indlægaf Pandesteg » 8. feb 2016, 20:34

Muspel skrev:

:love2: ja! Men det tager lang tid! (I min verden. Det må helst ikke tage længere tid end at hælde havregryn og rosiner op ) :stoned:

Hårdkogte æg - kog nogle stykker dagen før og spis evt sammen med noget skinke.
1
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Muspel

Indlægaf Muspel » 8. feb 2016, 21:00

Pandesteg skrev:
Muspel skrev:

Ja - det var en løsning. Er bare ikke så vild med hård blomme. Måske jeg skal teste, om jeg orker spejlæg i morgen tidlig ...
0
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 8. feb 2016, 21:03

Muspel skrev:
Pandesteg skrev:
Muspel skrev:

Ja - det var en løsning. Er bare ikke så vild med hård blomme. Måske jeg skal teste, om jeg orker spejlæg i morgen tidlig ...

Når jeg laver hårdkogt æg laver jeg det tit med blød blomme - bryder mig heller ikke om den der tørre smuldrende blomme.
1
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 9. feb 2016, 08:08

Er der nogle der træner på thai bo-holdene i FW? Jeg kan se der er introhold til thai bo, men kan ikke lige finde et introhold der passer mig. Men tænker om man ikke kan deltage på almindelig hold uden at have været på intro? Eller bliver man mon hægtet helt af så.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 358
Likede indlæg: 3616

Indlægaf Guilded_Lily » 9. feb 2016, 09:20

Held og lykke med censortjansen, Ally

Didas Har du fundet ud af, hvad dit basalstofskifte er? Jeg tænker - som Pandesteg, at dit kalorieindtag er meget lavt for en hel måned. Pas på dine organer! Jeg ved godt, at V/LCD-kure kører under/langt under 1000 kcal pr. dag, men vægttabet er heller ikke sundt og vedvarende.
Nå, jeg skal ikke blande mig - du bestemmer selvfølgelig helt selv, og hvis det virker for dig, er det jo godt nok :)

Muspel Skyr indeholder også pænt med protein. Og man kan få de der proteindrikkeskyr med 20/21 g.

___

Jeg havde en ret god fd i går. Jeg fik kun morgenmad og frokost :ad!: Jeg havde så meget i hovedet og om ørene på og efter arbejde, at jeg faktisk glemte at spise. Jeg fik pumpet luft i dækket - yay, mig! :banan: - og kørte i fitness, hvor det dælme lykkedes mig at tage en hel time på crosstraineren! Ny rekord! Men det gjorde også småondt i højre ben (læg og baglår) de sidste 7-8 minutter. Derefter en masse maveøvelser, arme, ryg og skuldre blev moslet lidt med en vægtstang og der blev lavet en ordentlig omgang squats med vægtstangen. Normalt er jeg bare lidt sulten efter træning, men jeg var slet ikke sulten i går, så jeg kørte bare fasten videre og har så først spist her til morgen. Utroligt, at jeg kunne sove...

Men det er okay - vægten sagde minus et halvt kilo siden torsdag :dance:

Jeg er dog lidt øm og tung i stængerne i dag...

Jeg får også et lille break fra min lange dag i dag, da jeg skal til forældresamtale i børnehaven kl. 12.30.
4
Brugeravatar
didas
Kort karma: 274
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 3031

Indlægaf didas » 9. feb 2016, 12:20

Jeg er utilfreds! Trænede lørdag og søndag, har ikke spist en eneste ting, jeg ikke må, har afstået fra slik, snacks og fastelavnsboller til komsammener har spist maks 1200 kalorier om dagen....og så har jeg taget på!! WTF altså :/

Og så kom jeg ned til et fladt dæk på bilen i morges. Det er bare ikke min dag i dag.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
didas

Indlægaf didas » 9. feb 2016, 12:22

Guilded_Lily skrev:Held og lykke med censortjansen, Ally

Didas Har du fundet ud af, hvad dit basalstofskifte er? Jeg tænker - som Pandesteg, at dit kalorieindtag er meget lavt for en hel måned. Pas på dine organer! Jeg ved godt, at V/LCD-kure kører under/langt under 1000 kcal pr. dag, men vægttabet er heller ikke sundt og vedvarende.
Nå, jeg skal ikke blande mig - du bestemmer selvfølgelig helt selv, og hvis det virker for dig, er det jo godt nok :)

Muspel Skyr indeholder også pænt med protein. Og man kan få de der proteindrikkeskyr med 20/21 g.

___

Jeg havde en ret god fd i går. Jeg fik kun morgenmad og frokost :ad!: Jeg havde så meget i hovedet og om ørene på og efter arbejde, at jeg faktisk glemte at spise. Jeg fik pumpet luft i dækket - yay, mig! :banan: - og kørte i fitness, hvor det dælme lykkedes mig at tage en hel time på crosstraineren! Ny rekord! Men det gjorde også småondt i højre ben (læg og baglår) de sidste 7-8 minutter. Derefter en masse maveøvelser, arme, ryg og skuldre blev moslet lidt med en vægtstang og der blev lavet en ordentlig omgang squats med vægtstangen. Normalt er jeg bare lidt sulten efter træning, men jeg var slet ikke sulten i går, så jeg kørte bare fasten videre og har så først spist her til morgen. Utroligt, at jeg kunne sove...

Men det er okay - vægten sagde minus et halvt kilo siden torsdag :dance:

Jeg er dog lidt øm og tung i stængerne i dag...

Jeg får også et lille break fra min lange dag i dag, da jeg skal til forældresamtale i børnehaven kl. 12.30.

Jeg har generelt en meget lav forbrænding. Jeg har fået masser af mad og har været fint mæt, har spist 3 gange om dagen + mellemsnacks, jeg holder mig bare til magert kød og masser af grove grøntsager :)
0
Brugeravatar
didas

Indlægaf didas » 9. feb 2016, 12:32

Ballademager skrev:
didas skrev:Jeg er utilfreds! Trænede lørdag og søndag, har ikke spist en eneste ting, jeg ikke må, har afstået fra slik, snacks og fastelavnsboller til komsammener har spist maks 1200 kalorier om dagen....og så har jeg taget på!! WTF altså :/

Og så kom jeg ned til et fladt dæk på bilen i morges. Det er bare ikke min dag i dag.

Ih, det der er SÅ irriterende :ae: Kan det være noget cyklus-noget, der driller?

Jeg håber det! For ellers er universet virkelig imod mig :lol:
0
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 33
Likede indlæg: 607

Indlægaf Alphilia » 9. feb 2016, 12:54

Efter en lidt for sød weekend trænger jeg til grøntsager kan jeg mærke så målene for denne etape er:
- skrue op for grønt og protein, ned for kulhydrat
- bevægelse i hverdagen (træning, hjemmeøvelser, gåtur)

I går aftes fik jeg losset mig selv ud af døren og gik en rask aftentur på en time, det var virkelig dejligt. Jeg overvejer lidt, om jeg skal forsøge at skrue op for den aktivitet. Det er jo ikke høj kalorieforbrænding, men hvis det kan medvirke til en times tid hvor jeg ikke sidder foran fjernsynet så er det ikke helt tosset tænker jeg.
I sidste uge var jeg rigtig god til at tænke mig om inden jeg tankeløst kastede noget i hovedet, det vil jeg fortsætte med.
Madpakkerne kører, så der er ingen grund til at skrive dem på som mål.
Uge, kom an
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 900
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 9268

Indlægaf Dikus » 9. feb 2016, 13:49

Æv. Fik totalt ildebefindende i nat. Mistænker, det er bivirkning af tre forskellige antibiotika på samme tid. Uanset... Medførte det, jeg spiste to (små hjemmelavede) stykker pizza og en toast. Det hjalp på kvalmen.

Men... Det er i den seriøse medfører-ikke-ønsket-vægttab kategori. Æv!

Håber gåtur senere i dag i sneen og på en del trapper kan opveje det bare lidt.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"