Februar ' 16 - en fællestråd

Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 356
Likede indlæg: 3541

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ballademager » 17. feb 2016, 09:58

Sophaya skrev:Der må også godt komme nogen og gøre rent hos mig. Her ligner lort :panik:
Heldigvis har jeg en fridag fredag!

Åh, hvor jeg kender det. Arbejder rimelig hårdt på at få kæresten med på rengøringshjælp herhjemme :genert: Ja, vi kunne sagtens selv, men vi giiiiiiiider ikke i en travl hverdag :fløjt:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2274

Indlægaf didas » 17. feb 2016, 10:01

Hvis jeg en dag får et hjem, som jeg synes er stort nok til at berettige rengøringshjælp (jeg har pt. 43 m2), så bliver det noget af det første, jeg bruger mine penge på. Jeg har allerede fastlagt, at de skal komme om fredagen, så man kan komme hjem fra arbejde og starte weekenden med god samvittighed i rene omgivelser :love:
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 17. feb 2016, 10:20

Jeg skal også have en rengøringshjælp så snart jeg kan retfærdiggøre og betale det!
0
x
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 15
Likede indlæg: 251

Indlægaf Alphilia » 17. feb 2016, 15:54

Jeg gider virkelig ikke, men er på vej i træningscentret om lidt. Ud fra devisen; at komme afsted og lave lidt er bedre end slet ingenting. OG forhåbentlig kan det motivere til at komme lidt igang.
Bagefter er der hæderlig aftensmad på programmet og kreation til sund frokost i morgen.
3
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 17. feb 2016, 15:55

Jeg klarede den igen i dag med at købe rugbrød uden at stoppe op ved chipshylden. Jeg gruede ellers for det nu jeg afholdt mig i går, men det gik sgu! På det sidste har jeg ellers været værre end en junkie med sit heroin. Nu behøver jeg ikke se chipsekøbslysten i øjnene igen før på mandag, og jeg kan hygge mig i weekenden med nødderne.
3
x
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 17. feb 2016, 18:47

Jeg har vinterferie :banan: - godt nok kun to dage + weekend, men jeg har stadig vinterferie! :banan:

---

Jeg forsøgte at få forberedt så meget undervisning som muligt til næste uge, så med lidt held skal jeg ikke tænke på arbejde de næste fire dage. Dog skal jeg ud som censor i næste uge og jeg har ikke modtaget eksamensteksterne endnu - og reglen siger 10 hverdage inden, så der er tid til at få gennemlæst teksterne. Så mange dage får jeg så ikke, men så må jeg blot arbejde hjemme om aftenen. Træls, da jeg gerne vil undgå det.
3
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2503

Indlægaf Pandesteg » 17. feb 2016, 19:10

Jeg gav den mega gas til H.I.T. her til aften - lidt overraskende, for var egentlig ikke rigtig i humør til at træne og havde været til Bodyfit først. Tror min form har rykket ret meget den sidste måneds tid og så kombineret med rygestop har det virkelig givet noget. Var helt overrasket over mit eget energiniveau.
Elsker virkelig H.I.T. - selvom det oftest er de timer jeg ikke gider fordi det bare er så mega mega hårdt!
4
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 222
Likede indlæg: 1717

Indlægaf Guilded_Lily » 17. feb 2016, 19:34

En god tur til stranden med klitvandring og solnedgang er sluttet af med suppe til aftensmad :)

Desværre lykkedes det manden at lokke mig i fordærv - jeg måtte ind og købe kager til aftenhyggen. Ungerne fik en kaj-kage hver, manden en doghnut, de har stadig romkugler, og jeg har en napoleonshat, der ligger og griner ad mig. Hvad skete der lige dér?

Planen for i morgen er en tur i Svømmestadion DK og aftensmad på Flammen. Ungerne ved det ikke endnu, så planen KAN ændres, hvis vi ikke lige orker. Men - manden har lovet dem svømmehallen, og der er jo ikke mange dage tilbage, før turen vender hjemad igen. Desværre.
3
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5034

Indlægaf Aima » 17. feb 2016, 23:15

Det lyder som om det kører godt for de fleste. Herligt!

Cirkus, hvordan går det med Bio-drain? Kan du mærke effekt?

Jeg har været til fødselsdag hos min mors mand her til aften. Vi spiste skøn middag på en lækker restaurant i deres by, jeg fik kalvemørbrad og rødvin. Bagefter kørte vi hjem til mig, jeg havde bagt pæretærte, og så hyggede vi her et par timer. Da de kørte fik de resten af tærten OG chokoladerne, jeg havde købt til kaffen, med hjem. Jeg føler mig SÅ viljefast og sej, og min mama var sådan lidt "Men vil du ikke selv have det?", men jeg var fast besluttet på, at hvis ikke de fik det med, røg det ud. Jeg VED jo, jeg ender med at sidde og kværne det til jeg når kvalmestadiet, jeg ved, det påvirker min energi helt åndssvagt og at jeg fortryder, og jeg ved også bare, at uanset hvor bevidst jeg er om de ting, så æder jeg det hele på én gang alligevel. Så de fik det hele med sig, og de eneste rester, jeg har, er en halv bøtte Cheasy fraiche. Det æder jeg mig ikke til et sukkerchok i :)

Derudover er jeg øm. Jeg kom til at stille min søde, skøre træningsven, ham der tidligere spurgte, om jeg kunne mærke, når jeg har ægløsning, et halvt spørgsmål om, hvorvidt jeg burde øge vægten på en øvelse lidt, og inden jeg fik set mig om, var han igang med at instruere mig i en helt ny øvelse, og så gik jeg nærmest hen og blev hans personlige træningsprojekt på nulkommafem. Så nu skal jeg have helt nye øvelser, for han mener, det er på tide, og jeg er egentlig også game, for han ved klart nok, hvad han taler om og det hele er egentligt sjovt nok fordi han er så umiddelbar. Han har også spurgt, om jeg ville starte på yogaholdet med ham nu her, det kunne han vildt godt tænke sig, men vil gerne have en at følges med, særligt fordi han vil være den eneste mand. Jeg synes det er pissesejt, han bare vil lære yoga, så jeg overvejer det. Han er i øvrigt gift og taler meget og pænt om sin kone, han har også fortalt hende om mig, så der er ikke nogle bagtanker, jeg tror faktisk, vi er på vej mod at blive en slags venner. Eller, det håber jeg.
7
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 17. feb 2016, 23:31

Det lyder da lovende med yoga og nyt venskab, Aima - og stærkt med chokoladen :gogo:

Jeg kan godt mærke, jeg er faldet helt af her i ferien. Jeg mangler min vandflaske, bigtime! Jeg kan næsten ikke få mine ringe af om aftenen, de sidder normalt pænt løst, og sokkerne efterlader mærker på anklerne. Jeg kan slet ikke kontrollere kosten heller. Jeg spiser ikke for meget, men for usundt. Så jeg har brugt min søn til at holde mine ben nede her til aften for at kunne lave nogle ordentlige situps.

Jeg kan allerede mærke en gru for at vise mig i badedragt i morgen - og smarte mig har selvfølgelig glemt den vandfaste mascara! Jeg ligner et lig uden, altså! :(

Både hunden og manden snorker. Jeg forudser en festlig nat....
0
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5034

Indlægaf Aima » 17. feb 2016, 23:47

Ja. Jeg kan godt lide yoga, jeg har gået til det en enkelt sæson og jeg kunne faktisk godt trænge til at blive løsnet lidt op, jeg føler mig sommetider lidt stiv i kroppen. Jeg fravælger bare typisk hold, fordi jeg er elendig til at comitte mig til sådan noget 'Hver tirsdag mellem 20 og 21'-noget. Altså, jeg møder op, men det er liiidt en stressfaktor for mig sådan noget. Anyway, det kunne være godt, og jeg vil også gerne investere lidt i det der måske-venskab.

Og åh, det er bare så nederen at være fanget i de dårlige vaner :ae: Har du en taktik? Jeg tænker noget med at moderere det så godt du kan her i ferien og så gå all in igen fra mandag, eller sådan noget?
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 18. feb 2016, 10:39

Min taktik er egentlig bare at undgå pigging. Og jeg er ikke gået overmæt fra bordet endnu - det kommer jeg nok til efter Flammen i aften. Ellers sørger jeg bare for at røre mig godt hver dag - en god kravletur i klitterne gør godt. Om lidt går jeg en lang tur med hunden i området, inden vi kører til Svømmestadion Danmark - et par timer dér kan selvfølgelig også tælles med. Så i og for sig er det ganske okay, men psykisk er fastedagene blevet så indgroet en del af hverdagen, at jeg får det skidt, når jeg springer dem over. Selvom jeg samtidig egentlig er lidt træt af dem (dog ikke bagefter - jeg får det jo netop SÅ godt af dem) :lol: :stoned:

Jeg er nok lidt blue i dag, fordi vi snart skal hjem heroppefra. Hvor ville jeg dog ønske, min konto var spækket med et par millioner, så jeg kunne købe huset her. Jeg elsker det, børnene elsker det, hunden elsker det og det lyder som om, manden endelig er overbevist. Desværre hænger jeg på en udlandstur til sommer, fordi jeg har overtalt ham til at tage herop de sidste to somre. Hrmpf!
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2503

Indlægaf Pandesteg » 18. feb 2016, 11:00

Håber I nyder den sidste del af vinterferien, dem af jer der er så heldige at have det :)

Jeg har hviledag i dag og det er i den grad tiltrængt. Er fuldstændig færdig i mine ben. Egentlig bare i hele kroppen. Jeg skal arbejde til kl. 18 og så ud og spise med en veninde, vi skal på RizRaz (middelhavsinspireret vegetarbuffet), så det glæder jeg mig til. Jeg kommer bare altid til at spise alt for mange falafler, ikke så smart, når jeg ikke spiser så mange kulhydrater til daglig (kæmpe ballonmave og ondt :tie:), men håber jeg kan holde mig lidt i skindet. Kosten har kørt snorlige i denne her uge, så det skulle gerne holde til i morgen aften, hvor jeg (trods alt) skal have lidt fredagshygge til X-faktor.
Jeg overvejer at droppe 1 x motion de næste par dage - bliver nok min løbetur lørdag morgen. Med tanke på hvor trætte mine ben er og at jeg har ret ømme knæ, så er det nok det mest fornuftige. Så står den på 1 times stepfit i morgen og 2 x dansetimer på søndag. Min mand spurgte mig også om ikke det kunne være hyggeligt at vågne op sammen lørdag morgen istedet for jeg altid er ude på løb når han vågner - tror han føler sig lidt forsømt :genert: :blush:
1
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 18. feb 2016, 19:18

Gab, jeg er træt :træt:

Vi er næsten lige kommet hjem fra en tur til Århus. Vi skulle i IKEA og købe kontorstole til pigerne, der snart skal have hver deres værelse. Inden længe holder manden tre ugers forældreorlov, hvor han skal renovere en del i huset. Vi skal have fjernet gulvtæpperne og lagt trægulv i stedet for; der skal sættes nye køkkenskabe, mikroovn og ovn op samt en skillevæg ovenpå. Ældstebarnet får så værelse ovenpå og Yngstebarnet bliver nedenunder i deres nuværende fælles værelse.

Inden vi kørte i IKEA, var vi i Den Gamle By, hvor vi gik rundt i 2½-3 timer. Det var rigtig spændende, særligt deres 1970er-bygninger, og vi tager helt sikkert derned igen, når pigerne er blevet ældre.

Aftensmaden blev indtaget i IKEA - deres pulled pork burger er faktisk ret god ;)
3
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 356
Likede indlæg: 3541

Indlægaf Ballademager » 18. feb 2016, 20:24

Glædelig vinterferie til jer, der har det :kys:

Cyklede på arbejde i tirsdags. Nøj mand, hvor var det koldt! :shock: Det var mere stædighed og dumhed end noget andet, der fik mig på job. Men fik da klokket 26 km - første tur siden jul. Mine hænder var bundfrosne efter en kilometer til trods for skihandsker. Det gik noget lettere med løb/TRX i går og Combat i dag, det var da i det mindste inden døre :D
3
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...

Tilbage til "Sund og/eller slank"