Februar ' 16 - en fællestråd

Brugeravatar
Mulan
Kort karma: 287
Likede indlæg: 2165

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Mulan » 18. feb 2016, 20:53

Har holdt mig på måtten mhb på at holde mig til ren proteinkost. Har så også gået to timer i dag og regner med at træne i morgen. Synes jeg bliver tosset sulten uden mine carbs, men det er jo nok fordi jeg ikke spiser nok kød.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5028

Indlægaf Aima » 18. feb 2016, 21:35

Jeg droppede træningen halvejs i dag, fordi mine hørebøffer døde. Lyden røg simpelthen i det ene øre. Jeg havde taget 15 minutters crosstrainer og lavet mine vægtøvelser, så jeg manglede de sidste 15 minutters crosstrainer, lidt gulvøvelser og noget hullahop. Jeg gav det et forsøg uden musikken i ørerne, efter ét minut droppede jeg det og skred. Jeg begriber ikke, folk kan træne uden musik i hjernen. Kan I det?

Og så prøvede jeg et par jeans i dag, som jeg nærmest ikke kunne lukke og som sad så stramt om mine lår at det var for meget selv for mig, og så er det fandme stramt. Og jeg forstår det faktisk ikke, for min krop ser, sagt i al beskedenhed, sådan ret skarp ud for tiden. Ingen væske, min mave er flad og jeg har tydelige muskler over det hele. Mærkeligt. Jeg vejer mig ikke og ejer ingen vægt, så jeg ved ikke, om jeg har taget på, men faktum er, at jeg ikke kan passe de jeans længere. Det ved jeg ikke lige, hvad jeg skal synes om, bortset fra det er irriterende, for de var lidt dyre og jeg har kun haft dem på en enkelt gang. Tsk!
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 18. feb 2016, 22:36

Aima skrev:Jeg droppede træningen halvejs i dag, fordi mine hørebøffer døde. Lyden røg simpelthen i det ene øre. Jeg havde taget 15 minutters crosstrainer og lavet mine vægtøvelser, så jeg manglede de sidste 15 minutters crosstrainer, lidt gulvøvelser og noget hullahop. Jeg gav det et forsøg uden musikken i ørerne, efter ét minut droppede jeg det og skred. Jeg begriber ikke, folk kan træne uden musik i hjernen. Kan I det?

Og så prøvede jeg et par jeans i dag, som jeg nærmest ikke kunne lukke og som sad så stramt om mine lår at det var for meget selv for mig, og så er det fandme stramt. Og jeg forstår det faktisk ikke, for min krop ser, sagt i al beskedenhed, sådan ret skarp ud for tiden. Ingen væske, min mave er flad og jeg har tydelige muskler over det hele. Mærkeligt. Jeg vejer mig ikke og ejer ingen vægt, så jeg ved ikke, om jeg har taget på, men faktum er, at jeg ikke kan passe de jeans længere. Det ved jeg ikke lige, hvad jeg skal synes om, bortset fra det er irriterende, for de var lidt dyre og jeg har kun haft dem på en enkelt gang. Tsk!

Jeg har kun min telefon at høre musik på, og den er så uhandy at træne med, så jeg nøjes med det store tv til cardio og den lille DAB-radio inde ved maskinerne. Jeg kan dog være uheldig, at det er Mr. Rocket Man, der har knaldet sin iphone på bluetooth eller Hansi, Bruno og Frede, der pumper til tung techno.

Træls med bukserne!
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 18. feb 2016, 22:44

Der var ALT for mange mennesker i Svømmestadion DK i dag - og så må de have glemt at tænde for varmen. Det var så frygtelig koldt derinde i dag, at vi kun magtede at plumpe lidt rundt blandt størstedelen af de andre gæster i varmtvandsbassinerne og saunaer/dampbadet. Der var heller ikke mulighed for at svømme nogle baner, for hele elitebassinet var optaget af feriearrangementer. Så den eneste succes ved dagens tur var, at datteren pludselig stolede nok på sig selv til at kunne svømme lidt :klap:

Jeg klarede den også fint på Flammen med en enkelt tur til kødet og så tre skåle salat og en latte. Sidste gang vi var der, fik jeg kødsved. I dag var jeg fint mæt og gik ikke i brædderne, da vi kom hjem, men proppede hunden i bilen og kørte ned til stranden, hvor vi gik en tur langs vandet i buldermørke og hjem gennem klitterne. Vi måtte gå en lille omvej, da et område med marsk var oversvømmet og der lå et tyndt lag is på. Det nægtede hunden trods alt, så op i de stejleste klitter igen.

Men nu er det prøvet.

Jeg var lidt lækkersulten, da vi kom hjem, så jeg har lige spist en lille skålfuld choco pops :fløjt:
2
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5028

Indlægaf Aima » 18. feb 2016, 22:57

Det lyder da som en succesdag eller hvad, Lily? Altså særligt ovenpå de sidste dages udfordringer med at spise for usundt? Salat og kød på Flammen er da godt gået, jeg har aldrig været der, men er der ikke både flødekartofler og ting at vælge også?

Der er også ret høj musik i mit center, men det er simpelthen ikke nok for mig, jeg skal nærmest have det blæst ind i hjernen og ud i kroppen under cardio, ellers keder jeg mig simpelthen.

Når jeg styrketræner og laver gulvøvelser er musik fra anlægget dog fint. Vi kan også koble vores telefoner til, og nogle af dudesne derovre gør det tit og træner til sådan noget virkeligt larmende metal, som jeg bliver helt overstimuleret af at lytte til. De er dog søde nok og spørger altid om det er ok og sådan, og sommetider skiftes vi, så vi hører et kvarter af deres og mit ad gangen :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 18. feb 2016, 23:13

Aima skrev:Det lyder da som en succesdag eller hvad, Lily? Altså særligt ovenpå de sidste dages udfordringer med at spise for usundt? Salat og kød på Flammen er da godt gået, jeg har aldrig været der, men er der ikke både flødekartofler og ting at vælge også?

Der er også ret høj musik i mit center, men det er simpelthen ikke nok for mig, jeg skal nærmest have det blæst ind i hjernen og ud i kroppen under cardio, ellers keder jeg mig simpelthen.

Når jeg styrketræner og laver gulvøvelser er musik fra anlægget dog fint. Vi kan også koble vores telefoner til, og nogle af dudesne derovre gør det tit og træner til sådan noget virkeligt larmende metal, som jeg bliver helt overstimuleret af at lytte til. De er dog søde nok og spørger altid om det er ok og sådan, og sommetider skiftes vi, så vi hører et kvarter af deres og mit ad gangen :)

Jo, der er rigtig meget forskelligt tilbehør. Udover en pænt varieret salatbar, er der flødekartofler, pasta, små, hele krydrede kartofler, wedges, pommes frites, onion rings (også lækkert krydrede, dem fik jeg tre af - resten hapsede datteren :lol: ), rodfrugtfritter og så er der chips. Der er også lasagne, chicken nuggets, hot wings og forskellige pølser, så de lidt mere kræsne børn (aka min søn) kan få lidt. Jeg fik forresten også noget varmrøget laks. Og så er der flere forskellige typer brød, saucer og dressinger.

Jeg fik Black Angus-filet, farseret vildsvin og lidt pulled pork. Manden fik ribs, Black Angus og krondyrfilet.

Der går rygter om, at kæden måske åbner en filial i Sønderborg - det ser manden frem til :lol:
1
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2471

Indlægaf Pandesteg » 19. feb 2016, 07:52

Jeg kan heller ikke træne uden musik. Sidste lørdag kunne jeg ikke få min løbeapp til at køre samtidig med Spotify. Det virkede pludselig komplet uoverskueligt at løbe 10 km uden musik, tror ikke engang jeg kunne løbe 1 km uden at dø af kedsomhed. Har nogle gange løbet hjem fra fitnesscentret, det er kun 1-2 km og det er virkelig dødens pølse.

Jeg spiste mig en pukkel til i hummus, tzaziki, falafler, vegetarlasagne og lækkert brød i går - og så røg der også lige en halv plade chokolade ned mens jeg smurte madpakke, da jeg kom hjem. Er blevet belønnet med +1,1 kg på vægten. Fanme træls jeg ikke kunne holde mig i skindet, når jeg har været så god og hellig hele ugen :sarkasme: Nå, men der er jo kun en vej og det er fremad, så i dag står den på stepfit og så må jeg prøve at begrænse mit fredagschokoladehygge i aften.

God weekend... :)
1
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2268

Indlægaf didas » 19. feb 2016, 08:14

Jeg har det på præcis samme måde med musikken, den skal være høj og der skal være knald på tempoet. Har prøvet at træne nogle gange, hvor jeg havde glemt mine hørebøffer og det var helt håbløst! Men mit center er så også stedet der primært spiller, blød pop, jazz og klassisk musik. Forleden var det Bossanova :-D
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 349
Likede indlæg: 3463

Indlægaf Ballademager » 19. feb 2016, 08:28

Var til morgenspinning inden arbejde. Var igennem mangen et stadie i løbet af de 50 minutter: Var sikker på, at jeg enten ville kaste op, besvime eller slet og ret dø og dratte af cyklen :shock: Morgenmaden blev dog i maven, og jeg besvimede ikke - heller ikke, da instruktøren forlod sin cykel og stod op på den tomme cykel ved siden ad mig for at presse mig maks. Så er fredagen da skudt i gang :cool:

Glædelig fredag og god weekend, de damer :kys:
3
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 19. feb 2016, 08:38

Godmorgen *gaaaaaaabsmasksmaskhrmmmkradsekradse*

Ballademager: respekt lige fra morgenstunden! :worship:

Jeg opgav at sove mere for mandens snorken, så i stedet kravlede jeg i noget kluns, tændte op i brændeovne, greb kameraet og gik ud i den disede have ved søen sammen med hunden, mens kedlen varmede vandet til min espresso og brødristeren tog sig af et stykke toast til datteren. Desværre opdagede jeg først bagefter de grønne pletter på skorpen. Nam.

Så nu har jeg placeret mig i det tomme værelse med kaffen og prøver at overbevise mig selv om, det nok alligevel bliver mig, der skal ind efter rundstykker i dag...

Suk, sidste dag i sommerhuset. JEG VIL EJE DET HER HUS, BLE' DER SAGT, NÅ!!!
2
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 349
Likede indlæg: 3463

Indlægaf Ballademager » 19. feb 2016, 08:49

Pandesteg skrev:Jeg kan heller ikke træne uden musik. Sidste lørdag kunne jeg ikke få min løbeapp til at køre samtidig med Spotify. Det virkede pludselig komplet uoverskueligt at løbe 10 km uden musik, tror ikke engang jeg kunne løbe 1 km uden at dø af kedsomhed. Har nogle gange løbet hjem fra fitnesscentret, det er kun 1-2 km og det er virkelig dødens pølse.

Jeg spiste mig en pukkel til i hummus, tzaziki, falafler, vegetarlasagne og lækkert brød i går - og så røg der også lige en halv plade chokolade ned mens jeg smurte madpakke, da jeg kom hjem. Er blevet belønnet med +1,1 kg på vægten. Fanme træls jeg ikke kunne holde mig i skindet, når jeg har været så god og hellig hele ugen :sarkasme: Nå, men der er jo kun en vej og det er fremad, så i dag står den på stepfit og så må jeg prøve at begrænse mit fredagschokoladehygge i aften.

Sejt, at du kan løbe 10 km :rock:

Og øv med kosten - men falafler, hunmus og brød er bare så lækkert! :P
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 19. feb 2016, 09:00

Ballademager skrev:
Pandesteg skrev:Jeg kan heller ikke træne uden musik. Sidste lørdag kunne jeg ikke få min løbeapp til at køre samtidig med Spotify. Det virkede pludselig komplet uoverskueligt at løbe 10 km uden musik, tror ikke engang jeg kunne løbe 1 km uden at dø af kedsomhed. Har nogle gange løbet hjem fra fitnesscentret, det er kun 1-2 km og det er virkelig dødens pølse.

Sejt, at du kan løbe 10 km :rock:

Og øv med kosten - men falafler, hunmus og brød er bare så lækkert! :P

Ja det er svært at modstå og det er så sjældent jeg får det, men derfor behøver jeg jo ikke at proppe mig som var der ingen morgendag :-D

Og tak :D
1
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2268

Indlægaf didas » 19. feb 2016, 09:51

Jeg er også virkelig imponeret over de 10 km! Det er stadig ikke lykkedes mig at løbe længere end 5 km og det tog 45 min. og var på løbebånd. Mine knæ kan desværre ikke holde til udendørs løb.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3770

Indlægaf Sophaya » 19. feb 2016, 09:57

Uh, gid der var mig der havde fyldt mig med falaffel :love:

Jeg har en fridag i dag, og prøver at få så meget ud af den som muligt - jeg er først lige stået op, og tænker jeg skal ud og gå en tur om lidt så jeg får lidt motion og luft. Så skal der gøres hovedrent i hele hytten og så skal jeg slange mig på sofaen :D
Jeg får løbende opdateringer fra min søster i Asien, hun har dykket for første gang i dag. Jeg er misundelig, men åh hvor jeg også bare under hende alt godt i verden! Jeg er så glad for, at hun har det fedt.

Jeg har faktisk kørt den her uge uden chips og med kun lidt slik, så jeg havde faktisk håbet på at have tabt mig, for jeg føler virkelig jeg har været mere fornuftig end jeg plejer. Men nej. Øv. I morgen skal jeg på kursus hele dagen, og jeg har sammen med en veninde forberedt mig - hun bager noget groft pizzasnegle-værk og jeg bikser en salat sammen, og så deler vi. Alternativet var at bestille take-out dertil, så jeg er glad for at have en sundere plan.

Jeg synes det er så sejt at i træner så meget! :worship: Jeg ville ønske jeg kunne, men den er helt gal med mine led for tiden. Jeg prøver at gå så meget som muligt, men synes det er svært at finde tiden. Apropos, så må jeg hellere komme afsted!
1
x
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 19. feb 2016, 09:59

didas skrev:Jeg er også virkelig imponeret over de 10 km! Det er stadig ikke lykkedes mig at løbe længere end 5 km og det tog 45 min. og var på løbebånd. Mine knæ kan desværre ikke holde til udendørs løb.

Jeg er til gengæld imponeret over dem der kan løbe 5 km på løbebånd - jeg føler mig SÅ tung i røven på et løbebånd og tiden går såååå langsomt... Har én gang løbet 5 km på løbebånd og det var nok første, sidste og eneste gang det kommer til at ske...

Forresten synes jeg ikke det var slemt at træne op til 10 km, når først man kan løbe 5. Faktisk synes jeg oftest de første 5 er de sværeste/kedeligste/hårdeste - som regel nyder jeg de sidste 5 km mest... Ulempen ved at kunne løbe 10 km er, at nu føler jeg lidt, at jeg "snyder" hvis jeg løber mindre... Og i betragtning af at mine ben/knæ er lildt overbelastede for tiden, så burde jeg nok "kun" løbe 5 km frem for 10 - især når det er 2-3 gange om ugen.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"