Februar ' 16 - en fællestråd

Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2275

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf didas » 19. feb 2016, 10:02

Pandesteg skrev:
didas skrev:Jeg er også virkelig imponeret over de 10 km! Det er stadig ikke lykkedes mig at løbe længere end 5 km og det tog 45 min. og var på løbebånd. Mine knæ kan desværre ikke holde til udendørs løb.

Jeg er til gengæld imponeret over dem der kan løbe 5 km på løbebånd - jeg føler mig SÅ tung i røven på et løbebånd og tiden går såååå langsomt... Har én gang løbet 5 km på løbebånd og det var nok første, sidste og eneste gang det kommer til at ske...

Forresten synes jeg ikke det var slemt at træne op til 10 km, når først man kan løbe 5. Faktisk synes jeg oftest de første 5 er de sværeste/kedeligste/hårdeste - som regel nyder jeg de sidste 5 km mest... Ulempen ved at kunne løbe 10 km er, at nu føler jeg lidt, at jeg "snyder" hvis jeg løber mindre... Og i betragtning af at mine ben/knæ er lildt overbelastede for tiden, så burde jeg nok "kun" løbe 5 km frem for 10 - især når det er 2-3 gange om ugen.

Det er skægt, så forskelligt det er hos folk :) Jeg er rigtig dårlig til at løbe udenfor, jeg bliver vildt hurtigt træt og må som regel holde pause efter 500 meter ca. På løbebånd er det først omkring de 2,5 km, at jeg lige skal tage mig sammen og blive ved med at løbe :lol:
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2504

Indlægaf Pandesteg » 19. feb 2016, 10:07

didas skrev:
Pandesteg skrev:
didas skrev:Jeg er også virkelig imponeret over de 10 km! Det er stadig ikke lykkedes mig at løbe længere end 5 km og det tog 45 min. og var på løbebånd. Mine knæ kan desværre ikke holde til udendørs løb.

Jeg er til gengæld imponeret over dem der kan løbe 5 km på løbebånd - jeg føler mig SÅ tung i røven på et løbebånd og tiden går såååå langsomt... Har én gang løbet 5 km på løbebånd og det var nok første, sidste og eneste gang det kommer til at ske...

Forresten synes jeg ikke det var slemt at træne op til 10 km, når først man kan løbe 5. Faktisk synes jeg oftest de første 5 er de sværeste/kedeligste/hårdeste - som regel nyder jeg de sidste 5 km mest... Ulempen ved at kunne løbe 10 km er, at nu føler jeg lidt, at jeg "snyder" hvis jeg løber mindre... Og i betragtning af at mine ben/knæ er lildt overbelastede for tiden, så burde jeg nok "kun" løbe 5 km frem for 10 - især når det er 2-3 gange om ugen.

Det er skægt, så forskelligt det er hos folk :) Jeg er rigtig dårlig til at løbe udenfor, jeg bliver vildt hurtigt træt og må som regel holde pause efter 500 meter ca. På løbebånd er det først omkring de 2,5 km, at jeg lige skal tage mig sammen og blive ved med at løbe :lol:

Ja det er sjovt/mærkeligt! Men det er jo fint vi er forskellige - så er der plads til os alle ligemeget hvor vi løber :D Jeg ville nogle gange ønske jeg kunne løbe på løbebånd, det ville gøre det nemmere at kombinere de holdtimer, som jeg gerne vil tage, med min løbetræning. Men udover at jeg ikke bryder mig om løbebåndet, så kan/vil jeg ikke bruge mine (udendørs) løbesko i centeret. Det er sgu for klamt.
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 19. feb 2016, 10:11

Kl. 06 blev jeg vækket af to meget morgenfriske piger; vi spiste morgenmad sammen og da manden stod op omkring kl. 7, pakkede jeg hurtigt svømmetøjet og kørte i svømmehallen. Den har de mest mærkelige åbningstider, men jeg nåede 30 baner inden den lukkede. Morgenfrisk Mama Ally :lol:

Jeg er næsten lige kommet hjem fra dagens indkøbstur. Manden og pigerne skulle i biografen, så jeg snuppede cyklen og kan også føje ca. 6 km. cykling til dagens motion. Hep! Aftensmaden bliver barbecuemarinerede kyllingeoverlår, ris, broccoli og karrysauce. Haps!

Her til formiddag har jeg så endelig fået mail med eksamenstekster i forbindelse med censoratet i næste uge. Jeg vil dog på ingen måde læse eksamensteksterne før mandag eller tirsdag og må så bruge aftenen på det, da jeg ikke kan nå det i løbet af dagen, da jeg har undervisning. Det er simpelthen for dårligt, når reglen siger 10 arbejdsdage før. Som hævn dumper jeg eleverne, ha! :devil:
2
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3553

Indlægaf Ballademager » 19. feb 2016, 10:34

Pandesteg skrev:
Ja det er svært at modstå og det er så sjældent jeg får det, men derfor behøver jeg jo ikke at proppe mig som var der ingen morgendag :-D

Og tak :D

Kan godt se din pointe. Tænker bare lidt, at det da umuligt kan være lige så slemt som at gå amok i fritter og flødeskumskager :genert:
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 222
Likede indlæg: 1720

Indlægaf Guilded_Lily » 19. feb 2016, 10:47

Jeg bøjer mig i støvet for alle, der kan løbe, full stop. Som teenager var jeg skolemester i 100, 400 og 800 m løb. I dag kan jeg knapt løbe 300 m udendørs, før jeg må ned og gå, med mindre det går ned ad bakke - på løbebånd kan jeg lige klare to minutter.
0
Muspel
Kort karma: 92
Likede indlæg: 1201

Indlægaf Muspel » 20. feb 2016, 21:48

Der er weekendstille i tråden. Jeg er i sommerhus - og har spist ret usundt i dag. Men sagde dog nej til is - det tæller vel. OG har gået tur i over en time begge dage :)
0
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2275

Indlægaf didas » 20. feb 2016, 22:13

Jeg holder stadig kosten og vægttab har været stødt i denne uge. Er spændt på slutresultatet for ugen i morgen aften. Næste uge er der ferie, så der får jeg forhåbentlig presset en masse træning ind.
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 396
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 21. feb 2016, 08:34

Evalueringstid for mit vedkommende:
- Spise forholdsvist sundt Jeps!
- Selv medbringe frokost til weekendkursus for at undgå fastfood Ja. Det var virkelig lækkert
- Ikke købe chips, men nødder Har klaret det hele ugen. Har hverken købt eller spist chips!
- Mere vand Det er faktisk gået godt
- Vitaminpiller hver dag Tjek
- Nok søvn Tjek
- Øve mig i at være tilfreds Tjek

Hold da op, en god uge for mig. Jeg har spist cashewnøddeblanding her i weekenden og holdt mig fra chips hele ugen. Jeg har spist forholdsvist sundt, der har været en smule slik, men vitterligt ikke meget. Jeg har fået vand, søvn og vitaminpiller. Og så har jeg øvet mig i at være mere tilfreds. I går connectede jeg virkelig med en pige fra mit studie til samtaleteknik-kursus, og det var en virkelig god oplevelse.
Jeg har fået mens i nat, og normalt tager jeg 1-1,5 kg på med den, men i morges vejede jeg det samme som sidste søndag. Så måske det har haft en lille effekt med min lidt sundere uge :)

Jeg vil gentage successen i næste uge. Jeg skal nok på weekend hos min far og hans familie, og vi har noget studiegruppe-hygge torsdag, men jeg vil forsøge at holde lidt igen.
Nye mål:
- Spise forholdsvist sundt
- Holde lidt igen hvis der er usunde ting hos familien og til gruppehygge
- Ikke købe chips, men nødder
- Blive ved med at få nok vand
- Vitaminpiller hver dag
- Nok søvn
- Øve mig i at være tilfreds
- Være åben for noget mere socialt
6
x
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 21. feb 2016, 09:22

Jeg er på vej til 2 timers dans i fitnesscenteret :banan: det er bare sådan en superhyggelig søndagstradition efterhånden og man kan ikke lade være med at blive i godt humør og synge med på sangene :-D når jeg kommer hjem har jeg lovet manden toasts, og så står den vist bare på hygge og afslapning resten af dagen. Aftensmaden er (Low carb) burgere.

God søndag alle!
1
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 21. feb 2016, 09:30

Evaluering:

- Løb x 2 - jeps, 8,5 + 10 km
- Holdtræning x 4 - blev til 7 holdtimer. Det lyder jo egentlig helt vanvittigt, med tager meget gerne 2 timer i træk når jeg alligevel et afsted, så det er derfor.
- Minimere snacks - gik fint mandag til onsdag, resten af tiden not so much og det har som sædvanligt givet udslag på vægten big time :rulle: til gengæld er det som om min post-rygning ædetrang faktisk er ved at slippe mig nu. Dejligt!!
- Holde vægten - sådan cirka ja.

Nye mål:

Pandesteg:
- løb x 2
- fitnesshold x 5
- kun snacks fredag og lørdag og i begrænsede mængder
- holde vægten
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 222
Likede indlæg: 1720

Indlægaf Guilded_Lily » 21. feb 2016, 10:45

Evaluering:

- Faste en enkelt dag, hvis det er muligt - ellers bare lade være med at grovæde! Ingen faste, men heller ingen grovædning
- Huske 1½-2 liter vand Ikke en skid
- Vandre så meget som muligt Hvis ikke det blev så tidligt mørkt, kunne der godt have været flere ture. Og var unger og mand ikke med, var turene også blevet længere. Men vi var ude hver dag
- Måske løbe en tur eller to Niks. Løbetøjet blev kun pakket ud, fordi min regnjakke lå nedenunder.
- Hygge med familien [color=#008000]80% af tiden. Jeg har også været smågnaven, desværre.[/color]
- Huske håndcremen Tror, jeg huskede den to gange. Til gengæld blev læbepomaden flittigt brugt :lol: :rulle:

Tja, ikke den bedste uge, men heller ikke den værste. Jeg manglede lidt fred og ro til mig selv, men det er der bare ikke plads til, når dagene er så korte. Så mit humør har været svingende, nærmest på PMS-stadiet, som først burde komme i næste uge.
Jeg manglede virkelig min vandflaske, men jeg glemte også hele tiden at købe en, så jeg kan godt mærke, jeg er tungere nu end i søndags. Det bliver der nok rettet op på inden for rimelig tid.

Den usunde del af min uge har bestået i 1½ rundstykke hver morgen, som blev delt op halve, så jeg kunne få flere pålægsmuligheder. Så der er spist pålægschokolade og nutella dagligt udover ost og marmelade. Et par dage var der også en lille kage-ting fra bageren. Jeg fik aldrig den berliner, manden havde købt til mig, men en kvart kaj-kage, en napoleonshat og en butterdejsting med æblemos blev det til. Aftensmaden har været nem og relativt almindelig - og så har jeg nydt en flaske rosé, to Hanuta, fire Kinder Riegel og to guldbarrer. Så ikke overdrevet, men jeg har manglet min vand og min smoothie.

Jeg fik ikke åbnet min skoletaske, hvilket jo i princippet er godt nok, taget ferien i betragtning, men jeg kan også mærke, mit hoved er ved at brænde sammen. Så jeg må hellere bare tage dagen i dag som den kommer.

Mål for kommende uge:

* INGEN! Jeg skal bare tilbage på rette spor, og det skal vist gøres lidt gelinde denne gang, så ser vi søndag, hvad jeg fik nået.
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 680
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5926

Indlægaf Dikus » 21. feb 2016, 12:43

]Ikke spise slik eller drikke alkohol (før vægten rammer 80) Nej.
Mindst tre måltider om dagen med frugt/grønt til Nej.
D-vitaminer hver dag OK
Oil-pulling hver dag (til misfarvninger er væk) Ja - og nu er misfarvningerne væk
Tabe et kilo Det tror jeg ikke, men vejer mig først i morgen, da jeg sover ved kæreste i dag. Og så skammer jeg mig i stilhed
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 396
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 21. feb 2016, 12:45

Jeg synes forresten tit at jeg føler mig sulten og derfor snacker, både om eftermiddagen og sent om aftenen. Derfor vil jeg sætte alt ind på at opstøve den drikkeboullion, der før er blevet talt om, så jeg kan afprøve den som mellemmåltid. Hvis nogen har set den anywhere in Odense må i gerne sige til :) Umiddelbart tænker jeg at skulle i bilka eller føtex.
0
x
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 680
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5926

Indlægaf Dikus » 21. feb 2016, 12:46

MØG-UGE. På alle andre punkter end sød kæreste og sød eksmand og datter. Og det er selvfølgelig også gode punkter. Nåh ja. Jeg er også glad for nyt arbejde.

Okay. Det var dagens forsøg på at være positive :cool:

I dag skal jeg til kaffemik. Og så er det altså tilbage på sporet!

Ugens mål, fra mandag - lørdag:

Ikke spise slik eller drikke alcohol
Mindst tre måltider om dagen med frugt/grønt
D-vitaminer hver dag
Tabe et kilo.
0
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 463
Likede indlæg: 4108

Indlægaf Viskelæder » 21. feb 2016, 13:00

Jeg har de sidste par uger været god til at have noget sund mad klar i køleskabet altid. Har fx lavet to forskellige kålsalater, som jeg altid kan spise sammen med aftensmad/frokost eller tage med på madpakke. Og så har jeg lavet æggekage og ærtesuppe og den slags, som bare lige skal varmes op.
Det har hjulpet mig, og jeg håber, jeg kan blive ved med det :)
5

Tilbage til "Sund og/eller slank"