Februar ' 16 - en fællestråd

Brugeravatar
Ally
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1050

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 21. feb 2016, 14:08

Jeg havde ferie torsdag og fredag og dagene blev NYDT - det samme med weekenden. Der blev dog vendt lidt op og ned på det hele, da mureren pludselig kom; han fjernede en dør, som længe har været muret til, og isatte nogle fine mursten i stedet for. Derudover fjernede han også en væg i køkkenet og rettede en del af gulvet op, så huset roder - big time! Og sådan kommer det til fortsætte den næste måneds tid grundet de projekter, der skal ske mens manden har forældreorlov.

Anyways. Maden kunne have været bedre og mere fokus på træning, så det vil jeg forsøge. Faktisk vil jeg forsøge at gå så meget all-in med sund(ere) kost og mere træning de næste tre måneder. Der er nemlig, fra i morgen, 12 uger til jeg tager til Nordirland - og jeg ville i den grad ikke have noget imod at veje mindre til den tid. Ej heller til senere i maj, hvor vi skal fejre en af mandens mostre og onkel i anledning af deres guldbryllup. Naturligvis taber jeg mig for MIN skyld, men jeg vil gerne shine lidt ekstra den dag, da hele familien skal samles - og selv om det ikke er mig, der skal fejres, så er jeg stadig en sucker for komplimenter :D

I den her uge har jeg trænet 1 gang, cyklet 1 gang, svømmet 1 gang og løbet 1 gang - så jeg er bestemt ikke utilfreds, men jeg ved, at jeg kan gøre mere og bedre. Jeg vil på ingen måde være fanatisk de næste 12 uger, men minimere mit indtag af slik, kage og chips samt bevæge mig mere og spise sundere, for selv dér kan der ske ændringer.
1
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 21. feb 2016, 14:12

Evaluering af etape 3:
- Drikke vand Tjek!
- Neglepleje Nope!
- Træning Tjek!
- 16:8-faste mandag-onsdag - lidt løsere tøjler torsdag-søndag, dog uden at gå i selvsving med maden Narh...
- Fokus på det gode humør og ikke lade negativitet ødelægge mit humør Ikke 100%, men tæt på

Mål til etape 4:
- Drikke vand
- Neglepleje
- Træning
- 16:8-faste mandag-fredag
- Fokus på det gode humør og ikke lade negativitet ødelægge mit humør
3
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 21. feb 2016, 18:38

Så er tråden opdateret! Husk, at 4. etape også inkluderer mandag den 29. februar :)
1
Muspel
Kort karma: 90
Likede indlæg: 1169

Indlægaf Muspel » 21. feb 2016, 18:48

Nå men jeg må jo til det:

Muspel
- Maks tre gange snacks tjek. Hvis vi regner fredag-søndag som een gang :blush2 :
- Ingen formiddagsbrød tjek. Faktisk :D
- Tre gåture tjek. Der kom sommerhuset til hjælp.
- Tidligere i seng. (Læg mig til at sove inden 23) ikke tjek.

Nå men næste uge:
Tre gange træning
Kun en gang snack uden for weekenden
Tre gåture
Tidligere i seng. Læg mig til at sove inden 23.
0
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2267

Indlægaf didas » 21. feb 2016, 18:51

Status for ugen:

- Træne minimum 3 gange Tjek, det blev til 4 gange
- Spise fornuftigt, ca 1200 kalorier Tjek
- Snacks på et minimum og i så fald kun i weekenden. Ikke helt, jeg har snacket lidt Nellie Dellies og mørk chokolade, men stadig på et acceptabelt niveau
- Ambition min. 1/2 kilos vægttab. Tjek, det blev til 2,2 kilo. Havde en del væske fra ugen før. Ærgerligt indvejning ikke var i går morges, så havde det været 2,7 :-P

Alt i alt en god uge. Mål for næste uge, hvor jeg har ferie:

-Komme i træningscentret hver dag. Hveranden dag skal bare være cardio. Missionen er at se, om jeg kan tage 1 times crosstrainer uden at dø af kedsomhed.
-Samme mål med mad og snacks
-Ambition 1 kilos vægttab
-På hjemmefronten, rydde op og gøre rent køkkenet, støvsuge og vaske gulv overalt, komme i bund med vasketøjsbunkerne
2
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 15
Likede indlæg: 244

Indlægaf Alphilia » 22. feb 2016, 11:51

Evaluering af etape 3, hvor jeg bare skulle tage en dag ad gangen...
Well, det lykkedes mig at komme i træningscentret 3 gange og jeg tror jeg har set lyset i at okse løs på en motionscykel.
Jeg har skåret en del ned på det småtteri (croissanter, kage mm) jeg ellers ville ha købt og generelt synes jeg at jeg har været god til at tænke mig om inden jeg bare har stoppet ting i munden... Så jeg er glad og tilfreds og har troen på, at det nok kan lykkes at tabe mig omend det kommer til at tage tid.

Næste uge:
Gerne 3 gange i træningscentret (men har et par nattevagter, så det afhænger af, hvor stride de bliver)
Ingen digestive kiks i nattevagterne
Godt med vand dagligt
Ingen "det er synd for mig" croissanter efter nattevagt (aner man en uvane her :D)
Prøve at gemme "usundheder" til weekenden
2
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3446

Indlægaf Ballademager » 22. feb 2016, 12:04

Kender I det, at man bare er bagud alle steder - på arbejdet, derhjemme? Man har søde veninder, der vil ses, og det går bare ikke op?

Nå, her er min evaluering:
Ballademager
- Træne tre gange (dog IKKE i dag :D): Ja da, tre gange træning og en lille løbetur på 5,5 km
- Cykle på job fredag, hvis det ikke er glat: Tjek! Det var godt nok tirsdag i stedet for fredag, but who cares :D
- Søge instruktørjobs, hvis der er krudt til det: Njae... Har ikke søgt, men fået et tip om et sted, hvor de måske mangler, så må bare ud over stepperne

Mål for denne uge:
Fornuftig kost trods to dage på farten (pt sidder jeg ved siden ad en pose kanelsnegle, som en eller anden har plantet på gæstepladsen på et af vores udenlandske kontorer - sikken en kamp)
Træne tre gange
Cykle på arbejde fredag

Sæt i gang... :fløjt:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3446

Indlægaf Ballademager » 22. feb 2016, 12:21

PSxEr ramt af menssmerter fra helvede. Det føles, som om mit underliv slår knuder på sig selv... Det er MEGET synd for mig :tie: :D
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 22. feb 2016, 13:06

Hvorfor skal morgener efter ferier altid gå i ged? Jeg kom op til tiden, fik ungerne op (en lille kamp med sønnen, dog), vi kom ud ad døren i fin tid - så ankommer vi i børnehaven og opdager, der hverken er pusser eller flyverdragt mellem skiftetøj og madpakke. Og så har datteren sneget en slidt prinsessekjole og beskidte Elsa-handsker på! Nogle gange tror jeg, pædagogerne overvejer at indgive en indberetning :lol:

Nå, men jeg kom på arbejde lige fem minutter før, jeg skulle stå i min klasse - og opdagede, jeg havde glemt mælken til min kaffe! :panik:
Det problem er løst.

Nu sidder mine kære elever og analyserer en novelle. Man kan godt mærke, de ikke er særligt godt inde i nyere historie - novellen foregår under den kolde krig og handler om to børn, hvis forældre fører deres egen kolde krig mod hinanden. De forstår det ikke. Det bliver sjovt at gennemgå den om lidt... Jeg håber, de går hjem med en AHA-oplevelse.

Jeg burde i forhold til min tidligere rytme have haft træningstøjet i bilen, men jeg skal handle stort på hjemvejen. Alt gik i dvale i går, så ungernes madpakker var godt nok heller ikke for spændende...

I det hele taget bliver det nok ikke motionen, der kommer til at præge min uge. Det irriterer mig lidt, for så har jeg betalt fuld pris for en halv måneds træning. Og det har endda heller ikke været mere end 2-3 gange. Det nager mit skottehjerte :fløjt:
1
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 22. feb 2016, 18:38

Hvis man lige ser bort fra, at jeg, mens jeg - endda efter aftensmaden - smurte madpakker, hapsede lidt brød med smør i mig, så er jeg faktisk tilfreds med madindtaget for i dag.

Aftensmaden blev chicken tikka masala, haps siger jeg bare, og der er rester til i morgen - både til frokost og aften :gogo: Madpakkerne er smurte og pigerne puttet - og manden er ikke hjemme, så om lidt vil jeg arbejde. Yay. Jeg skal have læst eksamensteksterne til torsdagens censorat - jeg er træt af at skulle bruge aftenen på det, men det er plus på flexkontoen, såh... Senere håber jeg at kunne nå et afsnit af Suits på Netflix - lækre mænd i - well, suits... :lol:
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3768

Indlægaf Sophaya » 22. feb 2016, 18:46

Jeg har spist lidt chips i dag, men det er okay. Ellers kører den stadig fornuftigt her :)
I morgen er der en lang dag med både arbejde og forelæsning. Jeg havde håbet på en læsedag onsdag, men skal vidst arbejde. Tror jeg. Hvis min chef svarer.
0
x
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 23. feb 2016, 08:24

Der er strøget et halvt kilo af vægten i dag, og nej man skal ikke veje sig så ofte, men det giver mig håb for at der er røget endnu mere når ugen er færdig :D i dag skal jeg ud og jagte flere nødder, så jeg ikke igen falder i chipsefælden.
2
x
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10146

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. feb 2016, 08:49

Guilded_Lily skrev:Hvorfor skal morgener efter ferier altid gå i ged? Jeg kom op til tiden, fik ungerne op (en lille kamp med sønnen, dog), vi kom ud ad døren i fin tid - så ankommer vi i børnehaven og opdager, der hverken er pusser eller flyverdragt mellem skiftetøj og madpakke. Og så har datteren sneget en slidt prinsessekjole og beskidte Elsa-handsker på! Nogle gange tror jeg, pædagogerne overvejer at indgive en indberetning :lol:

Mærkeligt comeback i tråden, I know, men er "pusser" et sønderjysk ord? Det kaldte min morfar i hvert fald også de ternede sutsko, som han altid skufflede rundt i indendøre (verdens hyggeligste lyd :love:).
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 23. feb 2016, 09:48

DetSorteCirkus skrev:Mærkeligt comeback i tråden, I know, men er "pusser" et sønderjysk ord? Det kaldte min morfar i hvert fald også de ternede sutsko, som han altid skufflede rundt i indendøre (verdens hyggeligste lyd :love:).

Jeps - det æ møj synnejysk :D

Jeg kan slet ikke finde ud af at bruge andre ord for hjemmesko. Jeg sagde det også konsekvent, da jeg boede på vestkysten; jeg fanger ellers lynhurtigt lokale ord og sammensætninger og inkorporerer dem. Men ikke lige pusser.
0
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 23. feb 2016, 10:13

Ally - jeg spiser cashewnødder. De smager så godt :D
1
x

Tilbage til "Sund og/eller slank"