Februar ' 16 - en fællestråd

Muspel
Kort karma: 90
Likede indlæg: 1183

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Muspel » 3. feb 2016, 13:36

DetSorteCirkus skrev:
Muspel skrev:Tillykke med den nye livsstil. Det er da helt sikkert værd at klappe dig selv på skulderen over. Og åh hvor jeg håber at nå dertil. Min træning er helt sikkert stadig motiveret af en ydre styring - altså jeg skal tvinge mig selv afsted, fordi jeg gerne vil have effekten. Jeg vil stadig hellere ligge på sofaen og spise fastelavnsboller. Og jeg saaaaavner det usunde mad!

Kalorielette fastelavnsboller bliver nok svære at trylle frem, men jeg er selv blevet positivt overrasket over, hvor mange muligheder for sund comfort food, der faktisk findes.
Jeg har prøvet at tænke lidt over, hvad jeg godt kan lide ved forskellige retter og derpå undersøgt og eksperimenteret med, hvordan disse indtryk eventuelt kunne genskabes i en sundere version.

Jeg har stor respekt for, at nogen primært kan køre et omlægning af kost og bevægelse hjem på vilje, men jeg ved med mig selv, at jeg er nødt til at have en høj livskvalitet i det meste, jeg foretager mig; ellers tror hovedet og kroppen ikke på, at det er godt.
Af samme grund spiser jeg heller ikke efter udefra definerede diæter og kostregler. Det har helt sikkert betydet, at jeg selv har måtte sætte mig ind i nogle forskellige ting omkring ernæring, men for mig betaler det sig, fordi jeg i højere grad kan bevare madglæden på den måde.

Hvad er det, du savner og føler, at du ikke "må" spise mere?

Jamen egentligt giver det mig jo også en højere livskvalitet - sådan overordnet set.

Jeg savner egentligt ikke noget bestemt. For er det vigtigt nok, så spiser jeg det jo glad og gerne. Men jeg er træt af at nægte mig selv noget. Fx cola. Uhh sådan en lækker kold cola efter en lang arbejdsdag. Eller boller med smør. Eller Chips. Eller... Ej jeg tror, du forstår :)
0
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 15
Likede indlæg: 245

Indlægaf Alphilia » 3. feb 2016, 15:31

Guilded_ Lily: Sikke en dag!
Håber i dag er bedre

Her er status: I made it through the night!
Ingen digestivekiks, intet kage og vigtigst: ingen croissant/kanelsnurre/lign på vej hjem (sidstnævnte er VIRKELIG en dum last fordi jeg føler jeg skal forkæle mig selv efter en nattevagt. Det behøver man måske ikke gøre med mad....)
Men, 1 kande vand, te og min relativt sunde madpakke.

Forude venter 2 lange pressede dage. Tror jeg skal prøve at lave nogle bananpandekager så jeg har noget til at booste energien ud på eftermiddagen og som er bedre end slik o.lign
2
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3488

Indlægaf Ballademager » 3. feb 2016, 15:55

Pyh, denne uge har været travl med lange dage og ingen træning (jeg bliver så irriteret, når mit arbejde er i vejen for min træning). Men i dag kørte jeg lidt tidligere, og nåede at løbe en god tur, inden det blev mørkt. Får ikke meget frisk luft på denne tid af året, så det var tiltrængt :D
3
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10243

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. feb 2016, 16:23

Jeg er på vej hjem fra dagens 4 km og er blevet enig med mig selv om at spise snask til aftensmad. Biodrain-tabletterne er her i morgen, har jeg fået besked om, så nu tager jeg ugens usunde aftensmad idag i stedet for på fredag. Plus noget udrensningste i håbet om, at det vil forhindre, at mine ben går helt amok.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 3. feb 2016, 17:17

Guilded_Lily skrev:Jeg håber på en gnidningsfri dag i dag! Følgende er måske ikke så trådrelevant, men jeg har bare lige et behov for at lukke lidt luft ud... :genert:

Mandag stoppede ikke efter den lange liste, jeg remsede op. Jeg fik jo smidt det der tøj i tumbleren og gik i seng. Ti minutter senere gik en sikring. Jeg magtede simpelthen ikke stå op, og jeg kunne høre manden gå og pruste frustreret ude ved relæet. Men han fik det da i gang igen og alt var godt.

Så kom tirsdag. Jeg kom op til tiden, stress-fri morgen. Dejligt. Altså, indtil en sikring sprang igen - og vi satte den sidste nye i.
I første pause i projektfremlæggelserne fik jeg så besked fra pedellerne, at jeg nok lige skulle tjekke min bil - jeg var muligvis punkteret. Fedt. Jeg kan IKKE skifte hjul, og jeg skulle skynde mig hjem kl. 17, når jeg fik fri, da manden skulle til møde. Den var dog ikke helt flad, trængte bare til luft - men det kan jeg heller ikke finde ud af; jeg får lukket mere luft ud end ind, når jeg forsøger :rulle:
Nå, jeg sendte et billede til manden og priste mig lykkelig for, han lige præcis i denne uge er på kursus på skolen over for min. Vi aftalte så, vi kunne bytte biler mellem mine to møder.

Så langt nåede vi dog ikke, for pludselig kom vores kontordame springende, at jeg skulle skynde mig at ringe til min mand; vores søn var faldet i skolen og havde slået hul i baghovedet. Idet min mand panikker i sådanne situationer, måtte jeg lige trække vejret dybt, forlade fremlæggelserne og gå ud og bytte bil med manden.

Knægten lignede en mumie, da jeg hentede ham. De havde ikke vasket såret og hans hår var kaget til i blod. Da det var en hovedskade, kunne vores egen skadestue ikke tage os, så vi måtte til næste by. Vi fik en tid, tonsede derop (hurra for den "nye" motorvej!!) - så var der kommet akutte patienter, og vi kunne regne med en ventetid på to timer!
Da vi endelig kom til, blev det hele fikset og knægten kunne nøjes med en klat lim. Han var frisk nok, så der er ingen mistanke om hjernerystelse.
Vi kørte forbi McD og fik et Happy Meal med på vejen (chili cheese tops til moren :slem: )

Så hjem og finde ud af, manden ikke havde købt sikringer. Brugsens var de forkerte. Det var med hjertet i halsen, jeg lagde knægtens blodplettede jakke og sweater i vaskemaskinen. Resten af aftenen forløb heldigvis uden gnidninger, og manden havde fået sikringer i Bilka.

I dag var det noget tungt at komme op, men det lykkedes. Knægten er efter eget valg sendt af sted, og klasselæreren har fået besked om at ringe, hvis der er noget. Det var kun manden, der kom skidt fra start, så jeg måtte aflevere begge børn til morgen. Og hurra - det gik faktisk stort set uden stress og sure miner! :banan:

Jeg glæder mig bare til at komme hjem. Jeg er godt nok træt. Og jeg gider ikke tomatsuppe i aften.

Ej hvor har du bare været uheldig! Din ullykkeskvote, må da i den grad været opbrugt! :ae:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Skralde

Indlægaf Skralde » 3. feb 2016, 17:18

didas skrev:Jeg fandt en app, der minder mig om at drikke og så har den en fin animation med et glas, hvor vandet forsvinder og den siger aaaah :lol:

Jeg har hviledag i dag, men resten af ugen ser desværre ikke så god ud mht. til at nå i centret, da der er aftaler alle dage. Jeg satser på nogle hjemmeøvelser i stedet tror jeg.

Fik ikke spist morgenmad i dag :s Jeg kom fra det og nu er det snart frokost. Jeg er virkelig dårlig til at indtage fast føde tidligt om morgenen, så nu har jeg købt en pakke Nupo pulver, så det forhåbentlig bliver lidt nemmere.

Status er pt. -1,2 kg. siden d. 31/1.

Sikke et flot vægttab!
0
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 23
Likede indlæg: 393

Indlægaf billiebean » 3. feb 2016, 18:02

Januar startede smukt ud, men kørte lidt af sporet efter en omgang sygdom, jobsamtaler, gang i bryllupsplanlægning og rigtig dårligt cykelvejr. Så nu synes jeg jeansene sidder lige så stramt som for en måned siden igen. Men i februar må jeg nok alligevel justere mine forventninger til mig selv lidt. Nogle ting er realistiske at opnå og andre er for svære at gennemføre fx cykle hver dag til/fra arbejde. Min overordnede plan for februar ser således ud:

Mht. mental sundhed:
Prioritere søvn og overskud (fx ved at sige fra, passe rutiner, bruge lyslampe, sove eftermiddagslure mv.)

Mht. kost:
Frugt og ikke usunde snacks/chokolade efter arbejde
Mindre portionsstørrelser til frokost
Grove og ikke hvide kulhydrater (er faldet lidt i en hvid pasta og baguette-gryde lately)
Stadig et minimum af kød (kvalitetskød er ok) og fuld knald på det grønne (det går faktisk over al forventning)
Vitaminer hver dag og fiskeolie engang imellem
1-2 kopper kaffe på arbejdet
Ok at skeje lidt ud i weekenden men ikke sætte alt over styr

Mht. bevægelse:
Cykle til/fra arbejde når vejret er til det
Skrue op for hjemmeyoga

Mht. udseende:
Blive klippet og få lidt farvespil i håret

For resten af uge 1 er fokus på:
-Prioritering af søvn og overskud
-Mindre portionsstørrelser og sunde snacks om eftermiddagen
-Grove kulhydrater
-Mindre kaffe
-Hjemmeyoga 2 gange
3
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1712

Indlægaf Guilded_Lily » 3. feb 2016, 18:23

Alphilia skrev:Guilded_ Lily: Sikke en dag!
Håber i dag er bedre

Her er status: I made it through the night!
Ingen digestivekiks, intet kage og vigtigst: ingen croissant/kanelsnurre/lign på vej hjem (sidstnævnte er VIRKELIG en dum last fordi jeg føler jeg skal forkæle mig selv efter en nattevagt. Det behøver man måske ikke gøre med mad....)
Men, 1 kande vand, te og min relativt sunde madpakke.

Forude venter 2 lange pressede dage. Tror jeg skal prøve at lave nogle bananpandekager så jeg har noget til at booste energien ud på eftermiddagen og som er bedre end slik o.lign

Tak :kys: Jeg har været lidt træt, og knægten havde lidt hovedpine, da jeg hentede ham, men ellers okay.

Og godt holdt fast! :gogo:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 3. feb 2016, 18:26

Skralde skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg håber på en gnidningsfri dag i dag! Følgende er måske ikke så trådrelevant, men jeg har bare lige et behov for at lukke lidt luft ud... :genert:

Ej hvor har du bare været uheldig! Din ullykkeskvote, må da i den grad været opbrugt! :ae:

Tak, det var sødt sagt! :kys:

Desværre har jeg en evne til at suge til mig som en myresluger :cool:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 3. feb 2016, 18:29

Hvor dumt at æde sig en gravid mave på af aspargessuppe! Men jeg har det med aspargessuppe som andre har det med Pringles: Once you pop, you can't stop...
0
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 331
Likede indlæg: 3744

Indlægaf Novella » 3. feb 2016, 18:44

Jeg har fastet.. det meste af dagen.. Indtil kæresten fik nyt job 30 min efter den samtale, han var til, og derfor kom glad hjem med marcipan-lakridsæg og krydrede curly fries. Argh. Jeg spiste et par fritter og en lille bid af et æg og kastede mig så over salat og noget kold kylling. Det blev helt sikkert mere end 250 kcal, men nogenlunde behersket trods alt. Ret svært når der stod et fad knasende friske pommes foran mig, men det lykkedes at styre mig. Han vidste i øvrigt ikke, at jeg fastede - det var ikke sabotage.

Knorrs drikkebouillon var i øvrigt et genialt tip :gogo:
5
Brugeravatar
Skralde

Indlægaf Skralde » 3. feb 2016, 18:48

Skralde skrev:

Mandag stoppede ikke efter den lange liste, jeg remsede op. Jeg fik jo smidt det der tøj i tumbleren og gik i seng. Ti minutter senere gik en sikring. Jeg magtede simpelthen ikke stå op, og jeg kunne høre manden gå og pruste frustreret ude ved relæet. Men han fik det da i gang igen og alt var godt.

Så kom tirsdag. Jeg kom op til tiden, stress-fri morgen. Dejligt. Altså, indtil en sikring sprang igen - og vi satte den sidste nye i.
I første pause i projektfremlæggelserne fik jeg så besked fra pedellerne, at jeg nok lige skulle tjekke min bil - jeg var muligvis punkteret. Fedt. Jeg kan IKKE skifte hjul, og jeg skulle skynde mig hjem kl. 17, når jeg fik fri, da manden skulle til møde. Den var dog ikke helt flad, trængte bare til luft - men det kan jeg heller ikke finde ud af; jeg får lukket mere luft ud end ind, når jeg forsøger :rulle:
Nå, jeg sendte et billede til manden og priste mig lykkelig for, han lige præcis i denne uge er på kursus på skolen over for min. Vi aftalte så, vi kunne bytte biler mellem mine to møder.

Så langt nåede vi dog ikke, for pludselig kom vores kontordame springende, at jeg skulle skynde mig at ringe til min mand; vores søn var faldet i skolen og havde slået hul i baghovedet. Idet min mand panikker i sådanne situationer, måtte jeg lige trække vejret dybt, forlade fremlæggelserne og gå ud og bytte bil med manden.

Knægten lignede en mumie, da jeg hentede ham. De havde ikke vasket såret og hans hår var kaget til i blod. Da det var en hovedskade, kunne vores egen skadestue ikke tage os, så vi måtte til næste by. Vi fik en tid, tonsede derop (hurra for den "nye" motorvej!!) - så var der kommet akutte patienter, og vi kunne regne med en ventetid på to timer!
Da vi endelig kom til, blev det hele fikset og knægten kunne nøjes med en klat lim. Han var frisk nok, så der er ingen mistanke om hjernerystelse.
Vi kørte forbi McD og fik et Happy Meal med på vejen (chili cheese tops til moren :slem: )

Så hjem og finde ud af, manden ikke havde købt sikringer. Brugsens var de forkerte. Det var med hjertet i halsen, jeg lagde knægtens blodplettede jakke og sweater i vaskemaskinen. Resten af aftenen forløb heldigvis uden gnidninger, og manden havde fået sikringer i Bilka.

I dag var det noget tungt at komme op, men det lykkedes. Knægten er efter eget valg sendt af sted, og klasselæreren har fået besked om at ringe, hvis der er noget. Det var kun manden, der kom skidt fra start, så jeg måtte aflevere begge børn til morgen. Og hurra - det gik faktisk stort set uden stress og sure miner! :banan:

Jeg glæder mig bare til at komme hjem. Jeg er godt nok træt. Og jeg gider ikke tomatsuppe i aften.

Ej hvor har du bare været uheldig! Din ulykkeskvote, må da i den grad været opbrugt! :ae:
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 3. feb 2016, 18:56

Guilded_Lily skrev:Hvor dumt at æde sig en gravid mave på af aspargessuppe! Men jeg har det med aspargessuppe som andre har det med Pringles: Once you pop, you can't stop...

Aspargessuppe er også bare godt!

--

Hos mig går det nogenlunde, jeg har bare voldsomt travlt, så får ikke læst så meget med herinde som jeg gerne ville.
Det ser dog ud til, at i alle er ret seje! Jeg ville ønske jeg magtede at faste og træne, men energiniveauet er i bund for tiden, og mine led gør ondt. Skod ledsygdom!
Til gengæld har jeg det psykisk godt - jeg er glad for tiden, og det er super dejligt :)
3
x
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2311

Indlægaf Studsgaard » 3. feb 2016, 20:52

Jeg har hold mig fra sukkeret og husket mine vitaminer :)
Men motionen har den dumme tand godt nok sat en stopper for. Lige så snart jeg laver noget dunker hele kæben. :trist: så jeg tager en dag af gangen og ser om ikke jeg kan komme afsted bare på en lille langsom tur
4
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 4. feb 2016, 09:31

Studsgaard skrev:Jeg har hold mig fra sukkeret og husket mine vitaminer :)
Men motionen har den dumme tand godt nok sat en stopper for. Lige så snart jeg laver noget dunker hele kæben. :trist: så jeg tager en dag af gangen og ser om ikke jeg kan komme afsted bare på en lille langsom tur

Det tog mig tre uger at komme mig helt over en visdomstandsudtrækning. Jeg håber, du slipper nemmere!
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"