Når internettet forsvinder

Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 656

Når internettet forsvinder

Indlægaf Jailbird » 1. feb 2016, 10:01

Vi har et meget ustabilt internet. Frem til oktober sidste år var der ingen problemer, men fra den ene dag til den anden blev det ustabilt. Det forsvinder i gennemsnit 10 gange om dagen (nogle gange over 25 gange) i ca. 2-5 minutters varighed. Det besværliggør selvfølgelig en masse ting, såsom online spil (WOW), at se TV-serier, eller ganske almindelige opgaver / research som konstant bliver afbrudt.
Vi har Fullrate og jeg har været i kontakt med deres kundeservice mere end 10 gange per telefon. Vi har fået ny router uden forbedring.
Hver gang jeg ringer derind får jeg en ny medarbejder i røret og skal forklare hele processen forfra (fordi det er åbenbart ikke noget som bliver noteret fra gang til gang? :tie: ). Én af disse medarbejdere påstod en af årsagerne kunne være, hvis der var flyttet nogen ind i bygningen som "brugte meget internet". Nej vel? Men vi har altså ikke fået nye naboer. Jeg ved ikke om andre i bygningen har samme problem, der er desværre ikke noget naboskab her.

Hvad skal vi gøre? Vi har snakket om at det måske er TDC's kabler den er gal med, og at det derfor ikke vil nytte at skifte udbyder.
0
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2275

Re: Når internettet forsvinder

Indlægaf didas » 1. feb 2016, 10:39

Jailbird skrev:Vi har et meget ustabilt internet. Frem til oktober sidste år var der ingen problemer, men fra den ene dag til den anden blev det ustabilt. Det forsvinder i gennemsnit 10 gange om dagen (nogle gange over 25 gange) i ca. 2-5 minutters varighed. Det besværliggør selvfølgelig en masse ting, såsom online spil (WOW), at se TV-serier, eller ganske almindelige opgaver / research som konstant bliver afbrudt.
Vi har Fullrate og jeg har været i kontakt med deres kundeservice mere end 10 gange per telefon. Vi har fået ny router uden forbedring.
Hver gang jeg ringer derind får jeg en ny medarbejder i røret og skal forklare hele processen forfra (fordi det er åbenbart ikke noget som bliver noteret fra gang til gang? :tie: ). Én af disse medarbejdere påstod en af årsagerne kunne være, hvis der var flyttet nogen ind i bygningen som "brugte meget internet". Nej vel? Men vi har altså ikke fået nye naboer. Jeg ved ikke om andre i bygningen har samme problem, der er desværre ikke noget naboskab her.

Hvad skal vi gøre? Vi har snakket om at det måske er TDC's kabler den er gal med, og at det derfor ikke vil nytte at skifte udbyder.

Jeg har desværre ingen gode råd men kan oplyse, at jeg har samme problemer hos TDC. I lange perioder kan det køre uden problemer og pludselig så er der en periode, hvor signalet forsvinder omkring 5-20 gange om dagen også i 2-5 minutters varighed.

De gange jeg har indberettet det til TDC, sender de bare link til en vejledning omkring, hvor man skal placere routeren i boligen (?!). Hvilket jo også nok havde været løsningen, hvis der var problemer hver dag. Jeg har nu opgivet at gøre mere ved det...
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 1. feb 2016, 11:05

didas skrev:Jeg har desværre ingen gode råd men kan oplyse, at jeg har samme problemer hos TDC. I lange perioder kan det køre uden problemer og pludselig så er der en periode, hvor signalet forsvinder omkring 5-20 gange om dagen også i 2-5 minutters varighed.

De gange jeg har indberettet det til TDC, sender de bare link til en vejledning omkring, hvor man skal placere routeren i boligen (?!). Hvilket jo også nok havde været løsningen, hvis der var problemer hver dag. Jeg har nu opgivet at gøre mere ved det...

Åh øv :( Det kan simpelthen ikke være rigtigt at man i dag, hvor alt er muligt teknologisk, ikke kan få stabilt internet. Hver gang jeg ringer til kundeservice snakker de også løs om at bruge de originale kabler osv. Ja, de kabler er så mere end 3 gange FOR KORTE til at kunne bruges til noget som helst. Vi har dog prøvet at have routeren stående midt i det hele med de originale kabler i 10 dage ca., ikke at det gjorde den mindste forskel.
Og det giver jo heller ingen mening at problemet kommer fra den ene dag til den anden. Man burde tro at alle i området som bruger de her kabler har problemer, hvilket ville give TDC en hel del klager, men åbenbart ikke?
Man bliver også lidt arrig over at betale fuld pris for at produkt, som slet ikke lever op til forventningerne.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2335

Indlægaf Studsgaard » 1. feb 2016, 12:00

Vi havde et problem med at vi mistede kontakten med internettet, i stil med det du fortæller, noglegange ofte, andre gange få gange.

Vi kom frem til at det nok var vores og naboernes routere der forstyrrede hinanden (vi havde dansk net, og de gav god service og hjælp) med hjælp fra dem, fik vi indstillet routeren til at blive på en bestemt frekvens, istedet for altid at vælge den bedste, og det hjalp.

Vi fik forklaringen, at routere automatisk vil forsøge at skabe det bedste net, men når de er mange indenfor et mindre område, kan de stå og køre henover de samme frekvenser, og derved påvirke hinanden, således at de indstillinger der er meningen skal skabe stærkt internet, faktisk gør at de bliver mere ustabile, da de ændre frekvens, og så skal vores enheder lige genskabe forbindelsen, hvilket kan tage kortere eller længere tid.
1
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 1. feb 2016, 18:05

Studsgaard skrev:Vi havde et problem med at vi mistede kontakten med internettet, i stil med det du fortæller, noglegange ofte, andre gange få gange.

Vi kom frem til at det nok var vores og naboernes routere der forstyrrede hinanden (vi havde dansk net, og de gav god service og hjælp) med hjælp fra dem, fik vi indstillet routeren til at blive på en bestemt frekvens, istedet for altid at vælge den bedste, og det hjalp.

Vi fik forklaringen, at routere automatisk vil forsøge at skabe det bedste net, men når de er mange indenfor et mindre område, kan de stå og køre henover de samme frekvenser, og derved påvirke hinanden, således at de indstillinger der er meningen skal skabe stærkt internet, faktisk gør at de bliver mere ustabile, da de ændre frekvens, og så skal vores enheder lige genskabe forbindelsen, hvilket kan tage kortere eller længere tid.

Kan det også gælde når vi kører med kabel (altså ikke trådløst?) :genert:
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3347

Indlægaf Hunkat » 1. feb 2016, 18:07

Jeg har også haft problemet, med yousee. Ny router hjalp ingenting, det kom og gik som det ville. Nogle dage en gange, andre dage så meget at det umuliggjorde skype-opkald, hvilket er meget frusterende når man har en amerikansk kæreste.

Det gik i sig selv på et tidspunkt, ved ikke hvordan eller hvorfor, intet er ændret. Jeg fik blandet andet forklaringen at stor afstand til routeren eller mange vægge kunne svække signalet. Jeg bor i en 1v på 36 m2 :lol:
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2335

Indlægaf Studsgaard » 1. feb 2016, 18:24

Jailbird skrev:
Studsgaard skrev:Vi havde et problem med at vi mistede kontakten med internettet, i stil med det du fortæller, noglegange ofte, andre gange få gange.

Kan det også gælde når vi kører med kabel (altså ikke trådløst?) :genert:

Nej det burde jo køre helt stabilt igennem kabel. Ellers må det være forbindelsen og ikke routeren
0
Dingo
Kort karma: 0
Likede indlæg: 3

Indlægaf Dingo » 2. feb 2016, 20:03

Jeg har også fullrate. Det kørte også stabilt i de første 3-4 måneder men fra den ene dag til den anden begyndte nettet at hoppe af. Hver gang er jeg nødt til at slå nettet fra og til på min computer. Engang imellem er jeg nødt til helt at slukke routeren.

Hvis jeg kunne ville jeg skifte, men der er ik så mange muligheder i den prisklasse.
0
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 5. feb 2016, 08:12

I går havde vi teknikkere ude og kigge på en central i nærheden og de var også inde i lejligheden. Der var ingen problemer at måle herinde, men de kunne godt se på tallene at den var gal, så nu har de rykket os fra en port til en anden port henne på centralen (?) :gruble: (Vi har tidligere fået en centralomlægning uden det hjalp, hvis det da er det samme).
Kort tid efter fik jeg en sms "Hej. Vi har fået besked fra TDC om at fejlen på din forbindelse er blevet udbedret, og vi kan se at din router er online. Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte os". De er GODT nok optimistiske :lol: :lol:
0

Tilbage til "Computere, spil og internet"