Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 235
Likede indlæg: 3954

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 18. maj 2018, 02:46

kidkomb skrev:Det er seriøst noget af det mest udknaldede jeg har hørt længe at det er ulovligt at bruge salt og husholdningseddike som ukrudtsmiddel.
Fordi det ikke er godkendt af miljøstyrelsen til ukrudtsbekæmpelse.
Hvad så med den effing shitload af salt der bliver smidt på vejene om vinteren, fordi vores trang til at køre samme hastighed som normalt og manglende lyst og evne til at føre et køretøj på betryggende vis i glat føre åbenbart kommer mange pladser før i mål end miljøet?
What the actual fuck?

Det salt der bliver smidt på vejene ryger ud i kloakken, det der bliver smidt ud i jorden dræber det der lever der, det er derfor det kan slå selv det mest sejlivede ukrudt ihjel og der er også en masse tiltag i gang for at nedsætte forbruget i kommunerne og finde alternativer, man ved godt at det ikke er nogen god ting.

Det er en underlig ide folk har med at hælde alt muligt mærkeligt ud, salt, eddike, sulfo og det hav af hjemmejuksede blandinger folk brygger og bruger i litervis, det bliver hældt ud for at slå alt fra ukrudt og myrer til mos og lav og alligevel kan de ikke forstå at det de hælder ud forbi de godt ved det er giftigt kan have en effekt på alt muligt andet.
2
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 235
Likede indlæg: 3954

Indlægaf hotlips » 18. maj 2018, 02:59

kidkomb skrev:
Lurende Peber skrev:
kidkomb skrev:
Lurende Peber skrev:
kidkomb skrev:Det er seriøst noget af det mest udknaldede jeg har hørt længe at det er ulovligt at bruge salt og husholdningseddike som ukrudtsmiddel.
Fordi det ikke er godkendt af miljøstyrelsen til ukrudtsbekæmpelse.
Hvad så med den effing shitload af salt der bliver smidt på vejene om vinteren, fordi vores trang til at køre samme hastighed som normalt og manglende lyst og evne til at føre et køretøj på betryggende vis i glat føre åbenbart kommer mange pladser før i mål end miljøet?
What the actual fuck?
Det er noget andet salt! :naughty: Og sikkert godkendt ..... :rulle:

Salt er salt. Der er forarbejdningen der er en smule forskel på. Vejsalt er vist 0,01% urent i forhold til spisesalt.
Eller er jeg misinformeret?

Jeg har ikke tjekket det, men fik engang at vide, at vejsalt (eller var det et alternativ?) for en stor del består af urea. Tørret urin.

Haha, det lyder umanerlig klamt.
Mon så ikke bare man bør urinere på sit ukrudt? Man kan evt indtage noget meget salt mad eller drikke en times tid inden. Eller bliver det ulovligt i det sekund intentionen er noget andet end blot at lade vandet?
Hvis intentionen er at bruge det som ukrudstbekæmpelse, så er det jo ulovligt.
Akkeja, sikke et regel-helvede :lol: :stoned:

Hvis du hælder koncentreret urin på dit ukrudt så vil det meste dø og hvis du gør det flere gange så skal du nok få has på det hele, det er et velkendt problem blandt hundeejere at de får døde pletter i plænen hvis hunden tisser mest. Det har ikke noget at sige hvad du har spist inden, men det indeholder så meget af de ting vi bruger som gødning at planterne ikke kan tåle det, forfor og kvælstof er trods alt ret hidsig sager og man kan også godt bruge helt almindelig kommerciel gødning til at bekæmpe ukrudt, det slår med garanti alt ihjel hvis der er nok af det.
1
abcd
Kort karma: 132
Likede indlæg: 4273

Indlægaf abcd » 18. maj 2018, 04:08

Confucius skrev:Ja, det tror jeg helt seriøst han kan. Så er det sgu heller ikke sværere at søge på et navn i en computer. De her regler er ikke sværere at sætte sig ind i, end det er at sætte sig ind i momsregnskaber. Det kan han tydeligvis godt finde ud af, eller i hvert fald finde ud af at overlade til nogen der kan. Så kan man også med det her.

Jeg synes også det er et helt useriøst eksempel, som er konstrueret til lejligheden, du kommer med. Opbevare alle mails og regninger i 20 år? Hvoraf 10 af årene er på dvd'er? Der ligger i en skuffe et sted? Really? For folk står jo i kø for at få slettet mails og fakturaer, som er sendt og betalt for 19 år siden hos en håndværker?

Forskellen til regnskaber er at regnskaber laver sig selv hvis han bare indtaster alle fakturaer i et økonomisystem som koster 149,- i abonnement om måneden og beder en revisor skrive under en gang om året for et par tusinde. Det er noget vanskeligere at overholde GDPR, og det tror jeg ikke på at den lille virksomhed nogensinde kommer til. De kommer til at have detaljer om deres kunder til at ligge og flyde rundt omkring, præcis som de har i dag. Men jeg tror så heller ikke folk kommer til at stå i kø for at blive slettet hos de små virksomheder, så det betyder næppe noget.
0
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 60
Likede indlæg: 1786

Indlægaf Nicolait » 18. maj 2018, 04:18

Det er selvfølgelig uacceptabelt at papes partner muligvis er blevet udsat for vold, men det er godt nok rystende, hvormange der har udtalt at han er blevet udsat for en hadforbrydelse, inden det er blevet fastslået ved domstolen.
Det er for tidligt med den slags konstateringer.
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Ghattner
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1799

Indlægaf Ghattner » 18. maj 2018, 04:47

Nicolait skrev:Det er selvfølgelig uacceptabelt at papes partner muligvis er blevet udsat for vold, men det er godt nok rystende, hvormange der har udtalt at han er blevet udsat for en hadforbrydelse, inden det er blevet fastslået ved domstolen.

Er det også en konstatering hvis det står i sigtelsen?

"Her skal slovakken ifølge sigtelsen have slået justitsministerens kæreste, Josue Vasquez, med knyttet hånd i ansigtet og sagt 'I don't like homoes'."
6
Brugeravatar
Raenil
Kort karma: 26
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 1110

Indlægaf Raenil » 18. maj 2018, 05:49

abcd skrev:
Confucius skrev:
abcd skrev:Jeg gætter på at den gennemsnitlige vvs'er dårligt nok har hørt om GDPR, og han sidder næppe og gennemgår sin computer for personhenførbare oplysninger. Men det er gætværk, det vil jeg da gerne indrømme.

Det er fint at Datatilsynet ikke vil udskrive bøder den første tid, men de bødestørrelser giver ret meget magt til de instanser der kan udskrive dem når ingen overholder loven.

Den gennemsnitlige VVS'er behandler ikke oplysninger efter denne lov. Men det gør den virksomhed, han er ansat i, og du kan være pænt sikker på at de ikke bare har hørt om persondataforordningen, men at de også stræber efter at opfylde kravene.

Jeg mente selvfølgelig en VVS'er med egen virksomhed. Der er temmelig mange virksomheder med 1-5 ansatte hvor ejeren måske ikke lige er den største læsehest i verden, og det der med IT er noget han beskæftiger sig med i så begrænset omfang som muligt. Hvis Hans Jensen på 55 ejer en håndværkervirksomhed, og han har en bærbar computer med alle regninger og alle mails han har fået de sidste 10 år, og historikken fra de 10 år før det ligger på nogle dvd'er bagest i en skuffe et sted, tror du så helt seriøst at han kan håndtere en forespørgsel fra en kunde om at blive slettet? Eller redegøre for hvilke data han har om alle sine kunder?

Jeg er helt ligeglad med hvor lille organisationen. Reglerne gælder for alle: Spejdere, sportsklubber, kirker, banker, Facebook.

Og det er helt fint. Jeg kan ikke forstå hvorfor "Jamen, det er altså lidt svært at slette oplysninger" kan være en fornuftig grund til at de skal have lov at gemme ting om mig.

I bund og grund handler det om et nyt mindset: Hav styr på hvad du registrerer om folk. Og hvis registreringen ikke er nødvendig, så lad være.

(Ja, jeg kender lidt til besværet, jeg er ansat i en finansiel institution og dem der har med det at gøre hos os har projektlokale skråt over for os. Jeg er også med i en frikirke med en deltidspræst. Begge steder er det lidt besværligt.)
6
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 60
Likede indlæg: 1786

Indlægaf Nicolait » 18. maj 2018, 07:00

Ghattner skrev:
Nicolait skrev:Det er selvfølgelig uacceptabelt at papes partner muligvis er blevet udsat for vold, men det er godt nok rystende, hvormange der har udtalt at han er blevet udsat for en hadforbrydelse, inden det er blevet fastslået ved domstolen.

"Her skal slovakken ifølge sigtelsen have slået justitsministerens kæreste, Josue Vasquez, med knyttet hånd i ansigtet og sagt 'I don't like homoes'."

Der skal stadig føres bevis for påstanden. Sigtede har indtilvidere benægte udtalelsen.
Jeg tror i grunden mest, at jeg hæfter mig ved alle de kommentarer som offentlige personer er kommet med, inden domstolen har afsagt dom. Det er en uskik.

Politikerne særligt skal huske retsplejelovens § 1017 stk. 2 nr 3. De besidder en særlig magt, da de kan sætte rammerne for domstolens virke.
3
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3010

Indlægaf Confucius » 18. maj 2018, 11:22

abcd skrev:
Confucius skrev:Ja, det tror jeg helt seriøst han kan. Så er det sgu heller ikke sværere at søge på et navn i en computer. De her regler er ikke sværere at sætte sig ind i, end det er at sætte sig ind i momsregnskaber. Det kan han tydeligvis godt finde ud af, eller i hvert fald finde ud af at overlade til nogen der kan. Så kan man også med det her.

Jeg synes også det er et helt useriøst eksempel, som er konstrueret til lejligheden, du kommer med. Opbevare alle mails og regninger i 20 år? Hvoraf 10 af årene er på dvd'er? Der ligger i en skuffe et sted? Really? For folk står jo i kø for at få slettet mails og fakturaer, som er sendt og betalt for 19 år siden hos en håndværker?

Forskellen til regnskaber er at regnskaber laver sig selv hvis han bare indtaster alle fakturaer i et økonomisystem som koster 149,- i abonnement om måneden og beder en revisor skrive under en gang om året for et par tusinde. Det er noget vanskeligere at overholde GDPR, og det tror jeg ikke på at den lille virksomhed nogensinde kommer til. De kommer til at have detaljer om deres kunder til at ligge og flyde rundt omkring, præcis som de har i dag. Men jeg tror så heller ikke folk kommer til at stå i kø for at blive slettet hos de små virksomheder, så det betyder næppe noget.

Så når det kommer til persondata, så er ejeren ældre og så læsesvag, at han ikke kan sætte sig ind i de nye regler, der for en stor dels vedkommende ligner dem, der hele tiden har været, og persondata er noget han gemmer væk på dvd'er i en skuffe i 20 år? Men når det gælder moms, er han pludselig ikke længere læsesvag, men også meget talstærk. Han har desuden ingen problemer med at betale sig til hjælp med moms, selvom han har det med persondata.

Hvorfor forsøge så desperat at konstruere et eksempel, som er designet til at give dig ret? Det er jo ikke engang i nærheden af at være plausibelt.
4
Der findes to slags mennesker:
1) Dem der kan ekstrapolere fra ufuldstændige data.

Jeg har solgt min brevdue på E-bay - for 22. gang.
Brugeravatar
Confucius

Indlægaf Confucius » 18. maj 2018, 11:31

Ghattner skrev:

Det der står i sigtelsen, er en påstand, og ikke fakta. Politiet er i øvrigt ofte hurtige til at sigte folk i forløbet, fordi det giver personen en "sigtets rettigheder". Det sker før den første afhøring, og derfor har de selvsagt ikke hørt personens egen version af sagen.

Jeg mener at især Lars Løkke Rasmussen har kvajet sig, da han twittede at det var en hadforbrydelse, før at dommeren havde taget stilling til det. Politikere skal afholde sig fra enhver indblanding i igangværende straffesager!

https://www.dr.dk/nyheder/indland/advok ... traekkeren
3

abcd
Kort karma: 132
Likede indlæg: 4273

Indlægaf abcd » 18. maj 2018, 12:15

Confucius skrev:
abcd skrev:

Så når det kommer til persondata, så er ejeren ældre og så læsesvag, at han ikke kan sætte sig ind i de nye regler, der for en stor dels vedkommende ligner dem, der hele tiden har været, og persondata er noget han gemmer væk på dvd'er i en skuffe i 20 år? Men når det gælder moms, er han pludselig ikke længere læsesvag, men også meget talstærk. Han har desuden ingen problemer med at betale sig til hjælp med moms, selvom han har det med persondata.

Hvorfor forsøge så desperat at konstruere et eksempel, som er designet til at give dig ret? Det er jo ikke engang i nærheden af at være plausibelt.

Jeg forsøger ikke desperat på noget, jeg giver min vurdering af hvorvidt små virksomheder vil efterleve GDPR. Det tror jeg ikke de vil af de grunde jeg har angivet. Det er vi så uenige om, mere er der vel ikke i det.
0
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 669
Geografisk sted: Slagelse
Likede indlæg: 4295

Indlægaf Vira » 19. maj 2018, 11:02

Jeg synes Meghan Markle er en upassende partner til Prins Harry
1
I'm not limited edition, I'm weird.
Selma156
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1084

Indlægaf Selma156 » 19. maj 2018, 11:29

Jeg er uendeligt ligeglad med royale bryllupper, begravelser og deslige. Jeg vil hellere se maling tørre end at sidde klistret til TV'et en hel dag for at se fremmede mennesker blive gift.
5
Brugeravatar
Confucius

Indlægaf Confucius » 19. maj 2018, 12:00

Jeg fatter ikke når kvinder flæber til bryllupper.
1

Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 775
Likede indlæg: 10950

Indlægaf dgd2007 » 19. maj 2018, 12:11

Confucius skrev:Jeg fatter ikke når kvinder flæber til bryllupper.

Nej, de er lidt underlige på det punkt. Men de må jo kunne se et eller andet i det, som vi andre ikke kan :P
0
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 81
Likede indlæg: 1371

Indlægaf Chachacha » 19. maj 2018, 12:12

Confucius skrev:Jeg fatter ikke når kvinder flæber til bryllupper.

Gør de det? Det er da altid mænd, der flæber når deres kommende kone kommer gående opad kirkegulvet?!
14
Namaste, bitches :kaffe:

Tilbage til "Generelt"