Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Lykke
Kort karma: 161
Likede indlæg: 3661

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lykke » 10. nov 2018, 22:19

Akehurst2 skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Folk der køber H&Mxenellerandendesigner for at sælge det igen med det samme burde få sig et liv (ligeledes dem der køber det). Jøsses en trist liv hvor tøj kan betyde så meget.

Og nu vi er ved det. Nej, man er ikke sej når man går i designertøj der er lavet i samarbejde med H&M. Så spar dog op og køb den rigtige vare.

Man er heller ikke sej, når man går i designertøj, der ikke er lavet i samarbejde med H&M.

:ad!:
1
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 606
Likede indlæg: 13065

Indlægaf Sangius » 11. nov 2018, 04:41

Frøken Himmelblå skrev:Folk der køber H&Mxenellerandendesigner for at sælge det igen med det samme burde få sig et liv (ligeledes dem der køber det). Jøsses en trist liv hvor tøj kan betyde så meget.

Og nu vi er ved det. Nej, man er ikke sej når man går i designertøj der er lavet i samarbejde med H&M. Så spar dog op og køb den rigtige vare.

Hvorfor gør det folk det? :gruble:
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Kort karma: 651
Likede indlæg: 4805

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. nov 2018, 04:42

Sangius skrev:

Prisen stiger på tøjet ret hurtigt fordi det som oftest er udsolgt på en dags tid.
1
/Dullen
1234
Kort karma: 89
Likede indlæg: 2255

Indlægaf 1234 » 11. nov 2018, 07:39

Akehurst2 skrev:

Man er heller ikke sej, når man går i designertøj, der ikke er lavet i samarbejde med H&M.

Der er faktisk intet man kan købe, der gør en sej.
16
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 273
Likede indlæg: 5310

Indlægaf hotlips » 11. nov 2018, 07:51

Sangius skrev:

Fordi de tror at det er det samme vel bare til lavere pris.

Men hvis du køber en rigtig chanel jakke så koster den måske 30.000,men så er den også lavet til at holde 50 år og hvis du vælger rigtigt vil den kunne bruges uden at falde ved siden af modemæssigt i det meste af den tid, og hvis du passer på den kan den blive mere værd imens.

Tænk på Jackie Kennedy i den lyserøde chanel dragt hun havde på da john f Kennedy blev skudt, der har aldrig været et tidspunkt hvor man tænkte shit hvad er det konen har på?.. hvis du finder en fra den kollehos din bedstemor så er det lige før der er til at købe en lejlighed hvis det er den rigtige model, men ting fra de gamle kollektioner er næsten altid en hel del værd.

Så det gør en forskel hvis det du får i h og m er lavet i materialer der ikke engang vil kunne holde farven de næste 10 år, så får du også mindre for det du betaler,men jeg har også indtryk af det mest er teenagere der bare vil have det holder til næste sæson der går meget op i det der.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 723
Likede indlæg: 9444

Indlægaf Dmitra » 11. nov 2018, 07:57

Angående fejlen i Matas webshob, en lille del af mig synes de burde æde den, Matas altså. Størstedelen af mig tænker alle kan lave en fejl og at man som forbruger gerne må bruge hjernen også. Det burde lidt give sig selv at alverdens dyre parfumer ikke pludselig koster 20 kr, er noget for godt til at være sandt er det det mindst 9 udad 10 gange også, det burde være temmelig nemt at gennemskue det nok var 20% og ikke 20 kr, så jeg forstår godt Matas beslutning og de der har købt, de fleste af dem vidste nok godt at det ikke forholdt sig sådan at Chanel number 5 EDC kunne erhverves for en flad tyver :rulle:.
0
Don't ever fall inl love. It's the Devil's own invention :deer: .
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 273
Likede indlæg: 5310

Indlægaf hotlips » 11. nov 2018, 08:18

Dmitra skrev:Angående fejlen i Matas webshob, en lille del af mig synes de burde æde den, Matas altså. Størstedelen af mig tænker alle kan lave en fejl og at man som forbruger gerne må bruge hjernen også. Det burde lidt give sig selv at alverdens dyre parfumer ikke pludselig koster 20 kr, er noget for godt til at være sandt er det det mindst 9 udad 10 gange også, det burde være temmelig nemt at gennemskue det nok var 20% og ikke 20 kr, så jeg forstår godt Matas beslutning og de der har købt, de fleste af dem vidste nok godt at det ikke forholdt sig sådan at Chanel number 5 EDC kunne erhverves for en flad tyver :rulle:.

Hvis man køber 40 parfumer og udmærket godt ved det er en fejl så er man i mine øjne ikke et hak bedre end en simpel tyv.

At have så travlt med at rage til sig at man er ligeglad med hvem det rammer, det har jeg der ret stramt med, jeg kan huske da de gjorde det ved en eller anden lille børne udstyrsbutik der havde fået sat et komma forkert så der var folk der købte adskillige pusleborde de ikke havde brug for, men bare fordi de håbede at score på at sælge dem videre og så efterlade damen der prøvede at drive en forretning med regningen.

Vi laver sq da alle sammen fejl, tænk at have lavet en fejl der kun er at have ramt en forkert tast og så kaster folk sig bare over det for at vride hver en krone de på ingen måde har fortjent ud af det, det er virkelig ulækkert.

Hende der der har forsøgt at købe 40 parfumer sagde hun ville bruge dem som julegaver, men hvis hun har en hel omgangskreds hvor det vil være helt fint at få gaver der er købt på den måde så er det godt nok deprimerende.
23
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 11. nov 2018, 08:26

hotlips skrev:
Dmitra skrev:Angående fejlen i Matas webshob, en lille del af mig synes de burde æde den, Matas altså. Størstedelen af mig tænker alle kan lave en fejl og at man som forbruger gerne må bruge hjernen også. Det burde lidt give sig selv at alverdens dyre parfumer ikke pludselig koster 20 kr, er noget for godt til at være sandt er det det mindst 9 udad 10 gange også, det burde være temmelig nemt at gennemskue det nok var 20% og ikke 20 kr, så jeg forstår godt Matas beslutning og de der har købt, de fleste af dem vidste nok godt at det ikke forholdt sig sådan at Chanel number 5 EDC kunne erhverves for en flad tyver :rulle:.

Hvis man køber 40 parfumer og udmærket godt ved det er en fejl så er man i mine øjne ikke et hak bedre end en simpel tyv.

At have så travlt med at rage til sig at man er ligeglad med hvem det rammer, det har jeg der ret stramt med, jeg kan huske da de gjorde det ved en eller anden lille børne udstyrsbutik der havde fået sat et komma forkert så der var folk der købte adskillige pusleborde de ikke havde brug for, men bare fordi de håbede at score på at sælge dem videre og så efterlade damen der prøvede at drive en forretning med regningen.

Vi laver sq da alle sammen fejl, tænk at have lavet en fejl der kun er at have ramt en forkert tast og så kaster folk sig bare over det for at vride hver en krone de på ingen måde har fortjent ud af det, det er virkelig ulækkert.

Hende der der har forsøgt at købe 40 parfumer sagde hun ville bruge dem som julegaver, men hvis hun har en hel omgangskreds hvor det vil være helt fint at få gaver der er købt på den måde så er det godt nok deprimerende.

Hun har sgu da næsten med garanti ville sælge dem videre.

Men anyway, jeg er enig med dig, cirka 1 % af mig fik det stik af at de må æde den. Resten af mig mener i høj grad at man som forbruger også godt må bruge den indvendige side af hovedet i stedet for bare at gribe chancen og bagefter bitche over ikke at få varen. Det kræver ikke den vilde intelligens at regne ud det der var en fejl og ovenikøbet regne ud hvad der i stedet skulle have stået.

Egentligt gentager jeg mig selv, for min pointe i første indlæg var alligevel den samme som din, blot skrevet anderledes.

Og som jeg lige skrev til en veninde så laver alle fejl da vi netop kun er mennesker og det er trods alt med til at hjælpe de fleste mennesker til at holde begge ben på jorden.
0
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6747

Indlægaf Santa » 11. nov 2018, 10:30

1234 skrev:
Akehurst2 skrev:

Der er faktisk intet man kan købe, der gør en sej.

Arh!
Mørke solbriller og en læderjakke. :rock:
Det troede jeg vi var enige om, lige som alle ved at bibliotekaren bliver sexet lige så snart hun slår håret ud, tager brillerne og cardiganen af?
6
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 332
Likede indlæg: 6904

Indlægaf DenSyngendeLussing » 12. nov 2018, 00:35

Kvinder, der bruger, “jeg gider bare ikke blive stor og muskuløs og ligne en bodybuilder” som en undskyldning for ikke at vægttræne, er nogle mongoler.

Du behøver overhovedet ikke træne med vægte, hvis du ikke gider (du behøver slet ikke træne overhovedet, hvis du ikke gider) men lad dog være med at lade som om, at store muskler er noget, der sker ved et uheld, så snart du samler en håndvægt op. Det er rockerhårdt arbejde, det tager lang tid, målrettet dedikation, snorlige kost og disciplin at få store muskler - så bare rolig, Bettina, du kommer ikke til at ligne Arnold, fordi du lige laver et par squats med en kettlebell.
29
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 389
Likede indlæg: 4494

Indlægaf Anilara » 12. nov 2018, 00:58

Jeg kan sgu egentlig ret godt lide Sørine Gotfredsen.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 861
Likede indlæg: 12367

Indlægaf dgd2007 » 12. nov 2018, 01:10

Anilara skrev:Jeg kan sgu egentlig ret godt lide Sørine Gotfredsen.

Min søn havde været til noget barnedåb (tror jeg nok det var) med hende, og han gav hende meget dårlige anmeldelser. :)

Det er selvfølgelig fint nok at hun har nogle krasse synspunkter som debattør, men som præst er hun åbenbart ikke så god.
0
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 12. nov 2018, 03:43

DenSyngendeLussing skrev:Kvinder, der bruger, “jeg gider bare ikke blive stor og muskuløs og ligne en bodybuilder” som en undskyldning for ikke at vægttræne, er nogle mongoler.

Du behøver overhovedet ikke træne med vægte, hvis du ikke gider (du behøver slet ikke træne overhovedet, hvis du ikke gider) men lad dog være med at lade som om, at store muskler er noget, der sker ved et uheld, så snart du samler en håndvægt op. Det er rockerhårdt arbejde, det tager lang tid, målrettet dedikation, snorlige kost og disciplin at få store muskler - så bare rolig, Bettina, du kommer ikke til at ligne Arnold, fordi du lige laver et par squats med en kettlebell.

:worship:.

Altså jeg bryder mig ikke om det look til kvinder og ville derfor personligt aldrig arbejde mod det men det ændrer da ikke på at de kvinder der ender med det look, det er sgu da fordi det er ønsket, og ikke noget der kommer natten over fordi man er faldet over en femkilos håndvægt dagen før.
3
fisken80
Kort karma: 300
Likede indlæg: 10700

Indlægaf fisken80 » 12. nov 2018, 06:24

DenSyngendeLussing skrev:Kvinder, der bruger, “jeg gider bare ikke blive stor og muskuløs og ligne en bodybuilder” som en undskyldning for ikke at vægttræne, er nogle mongoler.

Nej, det er verdens dårligste undskyldning. Jeg har styrketrænet af flere omgange de sidste 15 år og gør det også for tiden, og jeg er da ikke i nærheden af, at få store muskler. Til gengæld er min ryg meget glad for, at jeg gør det.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 569
Likede indlæg: 9666

Indlægaf Lemonella » 12. nov 2018, 06:44

fisken80 skrev:

Nej, det er verdens dårligste undskyldning. Jeg har styrketrænet af flere omgange de sidste 15 år og gør det også for tiden, og jeg er da ikke i nærheden af, at få store muskler. Til gengæld er min ryg meget glad for, at jeg gør det.

I mine unge år, dyrkede jeg en del styrketræning og man kunne da også godt se, min krop blev mere tonet, men ikke vildt meget. Min træner påpegede at det jo prlmært skyldtes at mænd, naturligt nok, har flere mandlige kønshormoner.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.

Tilbage til "Generelt"