Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 320
Likede indlæg: 3474

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 12. okt 2015, 23:52

DetSorteCirkus skrev:Ja, lige præcis. Det er sådan en lad holdning. Hvem vil gerne associeres med den?
Desværre har jeg på fornemmelsen, at Boozt, om det så er bevidst eller ubevidst, prøver at distancere deres seje, rigtige mandekunder fra det, de vil kalde"fashionbøsserne", som er forkerte, fordi de både går op i deres tøj og er villige til at sætte sig ind i tingene og gøre en indsats. Men uha, det er så feminint og umandigt, at Boozt er fanget i en limbo, som de på dummeste vis prøver at komme ud af.

Man kan for resten også, så vidt jeg husker, blive en rigtig mand, hvis man spiser de nye pizzaburgere :D
Jeg mener dog ikke, de bruger selve udtrykket i de reklamer, men dog en masse klicheer, som gør, at man forventer, de siger det lige om lidt.
1
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Neenah » 13. okt 2015, 00:15

DetSorteCirkus skrev:
Ja, lige præcis. Det er sådan en lad holdning. Hvem vil gerne associeres med den?
Desværre har jeg på fornemmelsen, at Boozt, om det så er bevidst eller ubevidst, prøver at distancere deres seje, rigtige mandekunder fra det, de vil kalde"fashionbøsserne", som er forkerte, fordi de både går op i deres tøj og er villige til at sætte sig ind i tingene og gøre en indsats. Men uha, det er så feminint og umandigt, at Boozt er fanget i en limbo, som de på dummeste vis prøver at komme ud af.

Jeg kan ikke huske om du bor i København, men har du set der er screening på The Mask You Live In af the Representation Project i næste uge? Tænkte det måske var noget for dig :)
0
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4574

Indlægaf Akehurst2 » 13. okt 2015, 08:31

Karkluden skrev:Altså skæg ER uhygiejnisk. Det er bevist flere gange.

Hvordan uhygiejnisk? Det er jo bare hår.

Men måske hår er uhygiejnisk? Det er der jo nogen der mener. Især kønsbehåring.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 222
Likede indlæg: 1727

Indlægaf Guilded_Lily » 13. okt 2015, 09:22

Min mand har forbud mod at barbere sit skæg af. Jeg vil fammer ikke beskyldes for at være cougar. Han er kun to måneder yngre end mig, men skydes ofte meget yngre. Hell no!

Det accepterer han heldigvis :-D
2
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 13. okt 2015, 09:55

DetSorteCirkus skrev:Det hentyder til dette: https://en.wikipedia.org/wiki/Gaitana#P ... .C3.B1asco
Det er svært at finde gode netsider om emnet, medmindre man forstår spansk, så du må nøjes med lidt noteløst Wikipedia.

Tak for linket. Det er fint nok med en noteløs Wiki - jeg havde slet ikke hørt om den historie før :)

DetSorteCirkus skrev:Jeg tror egentlig ikke, at mine holdninger er så usædvanlige ige :) Den del af det rød-grønne landskab, som har en mere nuanceret indsigt i samfundsforhold, er bare ofte mere usynlige end den, der føler en masse og altid synes, at det er synd for nogen.

Ja, det kan godt være en pointe. Det virker dog også, som om der er en del sider i Grønspættebogen for EL-folk (Rødspættebogen? :) ) om områder, hvor man for enhver pris skal benægte fakta "for ikke at hjælpe højrefløjen". :fløjt:

DetSorteCirkus skrev:Edit: Nuanceret skulle der selvfølgelig stå.

Ja, jeg læste også oprindeligt den sætning et par gange ud fra et boolsk synspunkt ... men jeg var nu ret sikker på, at jeg forstod, hvad du mente :)
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 13. okt 2015, 09:59

DetSorteCirkus skrev:Ja, lige præcis. Det er sådan en lad holdning. Hvem vil gerne associeres med den?

Men ok - de har da fået slået deres navn fast. Jeg kendte dem ikke i forvejen :)
Omvendt var der en forleden, der snakkede om nogle reklamer, der havde været virkelig gode/sjove/søde/intelligente. Og alle kunne godt huske disse reklamer og var enige om, at de var gode, men ingen kunne huske, hvad de var for :gruble:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10294

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. okt 2015, 10:13

Jeg så en annonce for noget crossfit og tænkte: "Det ser ubehageligt ud, og jeg er egentlig heller ikke interesseret i, at min krop skulle komme til at se sådan der ud".
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 213
Likede indlæg: 1644

Indlægaf Pityt » 13. okt 2015, 10:47

Guilded_Lily skrev:Min mand har forbud mod at barbere sit skæg af. Jeg vil fammer ikke beskyldes for at være cougar. Han er kun to måneder yngre end mig, men skydes ofte meget yngre. Hell no!

Det accepterer han heldigvis :-D

Min kæreste har også forbud :lol: Når han fjerner skægget kan man virkelig se aldersforskellen på os...og den er betragtelig :blush:
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 188
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4160

Indlægaf decibell » 13. okt 2015, 11:28

Skumfidusen skrev:
Pernille skrev:Helt enig, men jeg er stødt på flere, der forsøger at lyde som rene helgener på mad-området :engel:

Det gør jeg også. Men vi samler altså bare halvfabrikata købt i supermarkederne, langt de fleste af os. Der er bare forskel på hvor langt i forarbejdningen vi har ladet førevareindustrien hjælpe os. Strengt taget om vi tager maden når den er 80, 90 eller 95% klar. Der er da nogen der gør mere, men jeg tror virkelig der er langt mellem mennesker der med rette kan hævde at deres daglige måltid er bare 50% lavet fra bunden.

Prøv at se noget så almindeligt som en lasagne. Så skal man selv opdrætte en ko, pløkke den og hakke den. Dyrke tomater, flå dem og fjerne kerner, dyrke krydderurter, dyrke korn, som skal males og sigtes, have høns der kan lave æg, der skal laves pastaplader af æg og mel; man skal hente salt fra miner eller andre forekomster. Det er et fuldstændig uoverskueligt stykke arbejde hvis man skal det hele igennem og ingen der bor i en by skal bilde mig ind at de laver alt det selv.

Men er det ikke bare en oversondring af ordene "fra bunden af"? Et eller andet sted ved vi jo godt, at der menes, at "bunden" nu har ændret sig til at være "friske" råvarer direkte fra købmanden og ikke fra egen dyrket jord eller fryseren, og at tørvarer stadig er fra poser, men at de blandes selv, i stedet for de allerede er blandet for en.

Disclaimer: Det er ikke, fordi jeg selv er en "madhelgen", at jeg skriver det. Jeg bruger selv lige så ofte frosne kartoffelskiver til flødekartofler, som jeg skræller dem selv osv. Det handler for mig om tid lige så meget som om smag.
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 13. okt 2015, 11:30

Skumfidusen skrev:
Jeg vil påstå at intet menneske nogen sinde har lavet et måltid helt fra bunden.

Schyy! Bonderøven hører dig!
1
Brugeravatar
Kyle
Kort karma: 20
Likede indlæg: 148

Indlægaf Kyle » 13. okt 2015, 13:27

Liseletpåtå skrev:At lave mad fra bunden betyder da at man laver den at råvarer, der er uforarbejdede. Ikke andet.

Men hvad er uforarbejdet råvarer? Pasta? Mel til pasta? Korn til mel til pasta? Frø til korn til mel til pasta?
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. okt 2015, 13:44

Skumfidusen skrev:Om det er en oversondring (er det virkelig et ord?) må bero på en definitionssag. Min pointe er at "fra bunden" er helt arbitrært valgt ud fra et niveau der er fastsat ved en eller anden konsensus om at det kun er godt nok hvis man gør mere end det. Det er mindst lige så meget et spørgsmål om identitet og markering som om maden. Mad er i høj grad en markør og har altid været det. Det er der heller ikke noget forgjort i; mennesker har behov for at have tilhørsgrupper og for at vise deres tilhør, men der er også grund til at være opmærksom på de mekanismer og hvordan den både gør os i stand til at definere os selv og hvordan de er begrænsende.

Ja, og når folk bruger en betegnelse misvisende får jeg netop altid en mistanke om, at det vigtigste for dem er signalværdien.
For mig giver det mere mening, at man fx. siger "Vi prøver at købe så rene råvarer som muligt, dvs. vi forsøger fx. at undgå tilsætningsstoffer i vores mad".

Jeg er med i et fødevarefællesskab, hvor mange af medlemmerne udtrykker sig og lever sådan og sjovt nok kan de godt finde på at drikke en Coca Cola, fordi det nu lige var det, kiosken havde, eller købe en økologisk pizzadej færdig.

"Mad fra bunden" kan virkelig betyde mange ting. Også en ensidig kost af fede retter lavet af konventionelt fremstillede råvarer.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. okt 2015, 13:52

Det er det samme, som når det bliver en højt besungen kvalitet i sig selv, at man bruger god tid på sin mad.
Ja, det er da en god ting, hvis du gør dig i langtidshævning og simreretter, men kogte grøntsager, minutsteaks og wok - not so much.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 13. okt 2015, 15:04

Det er nok alt jeres ævle-bævlen om "mad fra bunden", der er skyld i det!
Lige før, da jeg stod og hældte asier op fra Beauvais-glasset, kom jeg pludselig til at lææænges tilbage til dem, min mor syltede i store lerkrukker ... :)
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. okt 2015, 15:14

dgd2007 skrev:Det er nok alt jeres ævle-bævlen om "mad fra bunden", der er skyld i det!
Lige før, da jeg stod og hældte asier op fra Beauvais-glasset, kom jeg pludselig til at lææænges tilbage til dem, min mor syltede i store lerkrukker ... :)

Det er da ellers "mad fra bunden" - fra bunden af glasset.

2
Je suis un tableau noir.

Tilbage til "Generelt"