Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 886
Likede indlæg: 13583

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. sep 2015, 08:31

Jeg kunne virkelig ikke tænke mig at komme på rumrejse, og jeg synes forresten, at det er vulgært, hvor store summer der bruges på rumforskning.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10421

Indlægaf Fru Sunshine » 4. sep 2015, 13:48

Jeg elsker at mine børn er voksne og kan klare sig selv.
Jeg hader at min søn bor helt i Esbjerg, men jeg tvivler ærligt talt på, at jeg kommer til at høre eller se mindre til ham, end da han boede i Nr. Sundby.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Karkluden
Kort karma: 255
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2519

Indlægaf Karkluden » 4. sep 2015, 14:10

Fru Sunshine skrev:Jeg elsker at mine børn er voksne og kan klare sig selv.
Jeg hader at min søn bor helt i Esbjerg, men jeg tvivler ærligt talt på, at jeg kommer til at høre eller se mindre til ham, end da han boede i Nr. Sundby.

Jeg kan på sin vis godt forstå dig, men:
Jeg bor 250 km fra min mor og resten af min familie, og har gjort det i 3 år. Jeg er hjemme ved dem stort set hver måned 2-5 dage, af og til 7-8 dage her under studiet. Eneste undtagelser er når min mor, evt sammen med mine bedsteforældre, kører herover i stedet - det sker 2-4 gange om året, og jeg tager primært den vej, fordi de er der allesammen, og jeg kan komme billigt med toget med wildcardbilletter.
Jeg taler i telefon med min mor dagligt, det er eddermame sjældent der går mere end 2 dage imellem. Det er måske sket... 5 gange den tid jeg ikke har boet hos hende. Jeg taler i telefon med mine bedsteforældre 2-3 gange ugentligt.

Jeg ser resten af min familie det samme eller mere som da jeg boede i samme by, fordi jeg nu prioriterer det, og fordi jeg har tænkt mig at blive her, hvor jeg er. Mine bedsteforældre ser jeg en smule mindre end da jeg boede i samme by som dem, til gengæld NYDER jeg tiden, hvor jeg dengang så det som en pligt, og jeg nyder at ringe til dem.
Jeg er intenst sammen med min mor de 2-7 dage om måneden, hvor vi er sammen døgnet rundt søvn undtaget - og nogle gange sover vi sgu også sammen, hvis vi lige føler for det, min kæreste ikke er med osv. Da jeg boede hjemme, så vi primært hinanden til måltider og godmorgen/godnat, og det var ikke engang altid det gik op. Og så en hyggedag en gang om måneden-ish, og måske en hyggeaften hver anden uge.

Det blev en lang post, og jeg vil ikke lægge skjul på, at min mor nok af og til synes, det er lidt hårdt, at jeg bliver her hvor jeg er med en bro osv imellem os, og jeg synes da også, der er lidt langt, når så en bliver indlagt eller man lige kunne svinge forbi til en kaffe eller noget.
Faktum er bare, at da jeg boede hjemme så jeg hele min familie mindre, jeg nød det mindre og så det meget som en pligt.
Nu NYDER jeg det, jeg prioriterer dem højt, og vi er intenst sammen. Jeg har aldrig brugt så meget reel tid med min mor som efter jeg flyttede 250 km væk, og selvom hverdagssavnet er der af og til, så ved jeg også, at jeg ville ikke få det prioriteret særligt meget mere, hvis jeg boede tæt på dem.
På denne måde kan jeg, næsten, få det hele - et tæt forhold med kvalitetstid med min nærmeste familie, bo sammen med den mand jeg elsker og skabe en familie med ham og have et netværk i hele Danmark.
Vi får nok aldrig mulighed for mormor lige passer 2 timer onsdag eftermiddag, men når vi får børn arbejder alle vores forældre også stadig fuld tid, og har kroniske sygdomme, så det ville vi alligevel ikke have.

Det ér hårdt af og til, men Danmark er trods alt lille, og man kan komme ret hurtigt til og fra landsdelene, og jeg kan se i min vennegruppe og familie, at os der bor lidt væk, får prioriteret familien væsentligt mere end dem, der har deres forældre tæt på :) :kys:
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 4. sep 2015, 14:11

Det må man i øvrigt nok ikke sige. At man nyder og elsker sin familie mere, efter de ikke bor fucking 200 meter fra en allesammen, og kommer vadende hele tiden, som de gjorde dengang :lol:
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10421

Indlægaf Fru Sunshine » 4. sep 2015, 14:45

@Karkluden, jo men det er temmelig bøvlet at komme fra Esbjerg til Vendsyssel, så det kommer ikke til at ske så tit.
Og i bil varer det tre timer.

Det havde faktisk været nemmere, hvis han havde valgt at læse i Norge :-D
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 500
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 6105

Indlægaf Delfin » 4. sep 2015, 17:43

Det er heller ikke alle voksne børn, der kommer hjem så tit. I mange år blev det kun til 2-3 gange om året, jeg nåede at lande Jylland. Overskuddet var der ikke rigtigt til at suse til Jylland fredag aften eller lørdag morgen og så hjem igen søndag inden barnets sengetid, så det blev mest i ferier.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 500
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 6105

Indlægaf Delfin » 4. sep 2015, 19:09

Det er vel for tidligt at lære sådan et at læse selv :-D

Jeg var helt ualmindeligt glad for, at det ikke var mig, der skulle af på den station, da jeg så de andre løbe for "livet" gennem et skybrud
0
14 11 14 :banan:
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 6. sep 2015, 12:57

Fru Sunshine skrev:@Karkluden, jo men det er temmelig bøvlet at komme fra Esbjerg til Vendsyssel, så det kommer ikke til at ske så tit.
Og i bil varer det tre timer.

Det havde faktisk været nemmere, hvis han havde valgt at læse i Norge :-D

Oh, så tager det faktisk længere end fra Århus til Sydsjælland, som er min afstand? Og er sværere? Vildt!
Jeg tror nu stadig, at han vil prioritere det. Det er hvad jeg ser i min omgangskreds. Jeg ser, seriøst, min familie mere end eller det samme som flere af mine venner og min kæreste, der har dem indenfor 2-5 km afstand.
2
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 920
Likede indlæg: 7104

Indlægaf ManicNinja » 8. sep 2015, 12:04

Man kan edderfileme godt høre, at min nye overbo er en stor matrone og ikke en lille fjer som ham splejsen, der boede der før...! Kors i røven, mand, det gungrer sgu i hele karréen, når hun vælter rundt deroppe! :8: :rulle:
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 17475

Indlægaf Dirtylittledevil » 8. sep 2015, 21:46

Der er virkelig et par af dem fra de unge mødre, som har ualmindeligt grimme børn.
0
"This is the strangest life I've ever known."
Jim Morrison
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 886
Likede indlæg: 13583

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. sep 2015, 10:23

Jeg føler mig lidt ensom som venstreorienteret i disse dage, hvor især min Facebook-feed er ved at svømme over af kommentarer og statements fra folk, der med hovedet under armen i bedste fald promoverer egen (selv)godhed mod bedre vidende eller i værste fald faktisk ER dybt uvidende om det samfund, der omgiver dem, herunder magtens tredeling, EU-samarbejdets rammer og tingenes tilstand i DK.

Jeg fornemmer, at nogle af de ting, jeg har skrevet på Facebook de sidste par dage, har pisset en del af de klynkende venstreorienterede af.
Det passer mig fint. Fanme om jeg vil finde mig i, at folk iscenesætter sig selv og bruger situationen til politisk fløjkrig på bekostning af mennesker med reelle problemer.
2
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 9. sep 2015, 16:11

Jeg forstår ikke, når mennesker der er født og opvokset i Danmark med helt gennemsnitlige danske forældre, har en dansk mand/kone etc etc konverterer til islam i en sådan grad, at de går med burka. Altså min hjerne forstår jo godt, og respekterer, at de sikkert finder religionen rigtig for dem, og det er sgu helt fair og i orden.
Men mit sind kæmper altså med at forstå det :genert: For det giver også mening for mit sind, at hvis man finder en muslimsk partner, at man så konverterer, eller at den anden part konverterer til kristendom. Ligesom man måske flytter, fordi en partner bor et andet sted, og dét sted finder man bedst for fælles fundament. Så kan mit sind forstå det. Jeg har flere venner/bekendte og af min mors venner, der har levet i religionsblandede forhold eller hvor den ene har konverteret. Det er virkelig enormt forståeligt.

Men der er simpelthen noget i mig, der undrer sig, når et gennemdansk (altså etnisk set... Muslimer er også danskere, men I ved godt, hvad jeg mener) menneske fuldstændig uden nogen forkontakt til islam konverterer og så så langt som til at gå med burka fx.

Og jeg skammer mig lidt over, at jeg overhovedet undrer mig, og når jeg prøver at tale med andre om det, så kan jeg se, folk tror, det er fordi jeg mener, det er forkert. Og det mener jeg sådan set ikke. For det kan man slet ikke bedømme om andres religion, der vælger folk det rigtige for dem. Og jeg omgås i øvrigt en del muslimer, og holder meget af diversiteten i vores samfund, og ser mange mange gode ting i islam, så det er vitterligt ingenting med, at jeg synes, det er forkert (hvad folk normalt tror, og derfor siger jeg det igen). Mit sind UNDRER sig bare.

Og det må man ikke sige, for så er man racist. Men hvordan pokker får man så svar på sin undren?!
9
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1161
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 10815

Indlægaf 2SHY » 9. sep 2015, 16:33

^ Er det en trøst hvis jeg siger at jeg har den samme undren og de samme overvejelser som du gør dig? :genert:
Edit: Jeg kan så supplere med at jeg generelt undrer mig over det for det omfatter også folk der vælger at følge Scientology, Moon eller andre religioner og overbevisninger
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 9. sep 2015, 16:49

2SHY skrev:^ Er det en trøst hvis jeg siger at jeg har den samme undren og de samme overvejelser som du gør dig? :genert:
Edit: Jeg kan så supplere med at jeg generelt undrer mig over det for det omfatter også folk der vælger at følge Scientology, Moon eller andre religioner og overbevisninger

De to sidst nævnte sekter undrer jeg mig nu også over - men væsentligt mere end islam, men det er, fordi jeg synes, de er decideret sindssyge :lol:
Jeg bekender mig selv til at være kristen - ikke bare i jule-graden, men sådan med at bede, tro aktivt osv. Selvom jeg bander, har sex udenfor ægteskab osv ;) Selvom nogen mener man ikke kan være kristen så.

Så jeg kan godt forstå religionsbehovet. Og jeg har heller intet imod, at nogen konverterer til islam, selvom de ikke har det i familien, hos partner eller lignende. Hver sin tro for sig selv. Men jeg undrer mig lidt. Godt jeg ikke er alene, og at nogen fatter, at det ikke er sådan noget DF-hader muslimer-propaganda, jeg mener.
2
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1161
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 10815

Indlægaf 2SHY » 9. sep 2015, 17:01

Karkluden skrev:
2SHY skrev:^ Er det en trøst hvis jeg siger at jeg har den samme undren og de samme overvejelser som du gør dig? :genert:

De to sidst nævnte sekter undrer jeg mig nu også over - men væsentligt mere end islam, men det er, fordi jeg synes, de er decideret sindssyge :lol:
Jeg bekender mig selv til at være kristen - ikke bare i jule-graden, men sådan med at bede, tro aktivt osv. Selvom jeg bander, har sex udenfor ægteskab osv ;) Selvom nogen mener man ikke kan være kristen så.

Så jeg kan godt forstå religionsbehovet. Og jeg har heller intet imod, at nogen konverterer til islam, selvom de ikke har det i familien, hos partner eller lignende. Hver sin tro for sig selv. Men jeg undrer mig lidt. Godt jeg ikke er alene, og at nogen fatter, at det ikke er sådan noget DF-hader muslimer-propaganda, jeg mener.

Jeg opfatter til gengæld ikke mig selv som kristen :) Jeg tror på et eller andet (at der er mere mellem himmel og jord f.eks. ) og er fascineret af forskellige elementer af forskellige religioner. Men ikke nok til at jeg vil kalde mig f.eks. kristen. Omvendt er jeg heller ikke ateist :)

For mig er det fjong at folk har noget de tror på. Så længe de ikke skader nogen og følger det af egen fri vilje (og generelt ikke er ude i ekstremerne) så blander jeg mig ikke. Men derfor kan man sagtens undres alligevel... Og det er uanset hvor man sætter krydset på stemmesedlen :) Man kan i øvrigt godt have stemt på DF uden at være hater af alt der ikke er blegfed dansk :)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:

Tilbage til "Generelt"