Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8429
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 15. okt 2015, 17:11

Oh nu kommer jeg til at se, at jeg har postet i den forkerte tråd. Det skulle jo have været upassende-tråden. For ja, jeg er vel upassende.
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 15. okt 2015, 17:26

Apropos tro og humor, der skal uhyr meget til før jeg føler mig ramt på min tro over en joke. Så længe det ikke er noget der er direkte ondskabsfuldt, kan jeg også grine af det og min personlige tro bliver jo ikke mindre af at andre kommer med vittigheder mm, jeg vælger selv hvor meget jeg tillægger det.

Nogle religiøse mennesker er alt, alt, alt for nærtagende og det ville virkelig være krampagtigt hvis man konstant skulle vise hensyn til dem, så kunne man gå rundt og være trist og grå konstant, alt med måde, jeg tror ikke det er sundt at være´alt for selvhøjtidelig. Jeg har nogle stykker på Facebook, der er helt enormt nærtagende hvad det angår, og hvis jeg er i det humør, kan jeg blive så barnlig at jeg poster et eller andet udelukkende for at provokere det segment og jeg synes det er klasse når der så tigger pb'er ind om "bla bla bla".

ShuruQ 4 år, rød stue.
3
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8429
Kontakt:

Indlægaf Ado » 15. okt 2015, 17:38

ShuruQ skrev:Apropos tro og humor, der skal uhyr meget til før jeg føler mig ramt på min tro over en joke. Så længe det ikke er noget der er direkte ondskabsfuldt, kan jeg også grine af det og min personlige tro bliver jo ikke mindre af at andre kommer med vittigheder mm, jeg vælger selv hvor meget jeg tillægger det.

Nogle religiøse mennesker er alt, alt, alt for nærtagende og det ville virkelig være krampagtigt hvis man konstant skulle vise hensyn til dem, så kunne man gå rundt og være trist og grå konstant, alt med måde, jeg tror ikke det er sundt at være´alt for selvhøjtidelig. Jeg har nogle stykker på Facebook, der er helt enormt nærtagende hvad det angår, og hvis jeg er i det humør, kan jeg blive så barnlig at jeg poster et eller andet udelukkende for at provokere det segment og jeg synes det er klasse når der så tigger pb'er ind om "bla bla bla".

ShuruQ 4 år, rød stue.

Jeg er enig med dig i, at man skal passe på at man ikke bliver for nærtagende. Og det gælder jo ret meget. Men der er bare en tendens til at muslimske vittigheder ikke er tilladt, men Jehova-vittigheder er. Og det er for dobbeltmoralsk for min smag.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 15. okt 2015, 17:44

Ado skrev:
ShuruQ skrev:Apropos tro og humor, der skal uhyr meget til før jeg føler mig ramt på min tro over en joke. Så længe det ikke er noget der er direkte ondskabsfuldt, kan jeg også grine af det og min personlige tro bliver jo ikke mindre af at andre kommer med vittigheder mm, jeg vælger selv hvor meget jeg tillægger det.

ShuruQ 4 år, rød stue.

Jeg er enig med dig i, at man skal passe på at man ikke bliver for nærtagende. Og det gælder jo ret meget. Men der er bare en tendens til at muslimske vittigheder ikke er tilladt, men Jehova-vittigheder er. Og det er for dobbeltmoralsk for min smag.

Er egentligt ret enig. Der skal være plads til også muslim vittigheder, de må bare ikke blive direkte ondskabsfulde, det gælder også Jehova joke, jokes om Århusianere mm. Men jeg kender godt tendensen, jeg nævner den også selv og er jeg ikke i humør til konflikten holder jeg mig tilbage. Som sagt har jeg en del på min Facebook der kan være nærtagende, så hvad angår jokes, både religiøse og de mere perverse, overvejer jeg om jeg gider poste. I forhold til hvad jeg tidligere lagde på Facebook er jeg (med mindre overskuddet tillader det) er jeg i dag mere påpasselig. Og nu hvor jeg skriver det, går det op for mig at det sgu da egentligt er ret trist.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 15. okt 2015, 18:27

Zappede kort forbi TV2 hvor de så åbenbart viser Landmand søger kærlighed eller hvad programmet nu hedder.

De er ved præsentationen er en ung fyr på 22, Søren hedder han og han er sikkert meget sød og alt der. Vi bliver også præsenteret for hans mor, der konstaterer at hun er ret sikker på at Sørens fremtidige kone skal være en der minder om hende. Derudover skal mor Inge også være med til at læse "kærestebrevene" fra eventuelle bejlere der er kommet til ham :tie:.

Jeg ville for det første som kvinde være ret irriteret over at finde ud af at de breve jeg havde sendt til en, med et indhold der var tiltænkt en person, blive ret så mopset over han uden min viden og accept havde delt dem med sin mor. Man kan muligvis mene at det da er super de har så nært et forhold, men det forekom mig så vulgært at jeg ikke magtede at se mere en ca. 2 minutter.
Senest rettet af ShuruQ 15. okt 2015, 21:08, rettet i alt 1 gang.
3
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3451

Indlægaf dgd2007 » 15. okt 2015, 18:46

Ado skrev:Jeg er enig med dig i, at man skal passe på at man ikke bliver for nærtagende. Og det gælder jo ret meget. Men der er bare en tendens til at muslimske vittigheder ikke er tilladt, men Jehova-vittigheder er. Og det er for dobbeltmoralsk for min smag.

Det kan også være, fordi man ved, at Jehova-folkene ikke griber til våben, hvis de bliver fornærmede :gruble:
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 15. okt 2015, 18:49

dgd2007 skrev:
Ado skrev:Jeg er enig med dig i, at man skal passe på at man ikke bliver for nærtagende. Og det gælder jo ret meget. Men der er bare en tendens til at muslimske vittigheder ikke er tilladt, men Jehova-vittigheder er. Og det er for dobbeltmoralsk for min smag.

Det kan også være, fordi man ved, at Jehova-folkene ikke griber til våben, hvis de bliver fornærmede :gruble:

Hey, hey, jeg gør altså heller ikke. Allerhøjst en kagerulle :-D.
2
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3451

Indlægaf dgd2007 » 15. okt 2015, 18:58

ShuruQ skrev:Hey, hey, jeg gør altså heller ikke. Allerhøjst en kagerulle :-D.

Ok, så tør vi godt lave sjov med dig :slem:
1
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4276

Indlægaf Flora » 16. okt 2015, 18:21

Nogen gange kan jeg ikke rigtig lide min familie :mellow:
2
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 576
Likede indlæg: 5107

Indlægaf ManicNinja » 17. okt 2015, 10:18

Flora skrev:Nogen gange kan jeg ikke rigtig lide min familie :mellow:

Må man gerne sige. Man har jo ikke selv valgt den, for dylan. :)

EDIT: Hvis nu der var tale om dine egne børn, ville jeg nok reagere noget anderledes. Tankevækkende nok. For ind imellem kan mødre vel for hulen også hade deres børn. Bare lidt?
Senest rettet af ManicNinja 17. okt 2015, 10:23, rettet i alt 1 gang.
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 17. okt 2015, 10:21

Ado skrev:
Fru Sunshine skrev:
Ado skrev:
Og nu vi er ved samme emne, så bliver jeg lang i ansigtet over at det er bandlyst at fortælle vittigheder om muslimer, men der er frit slag, når det handler om Jehovas Vidner. Lander vi så ikke i en gang træls dobbeltmoral?

Det er sjovt, for jeg var faktisk på vej ind for at poste noget tilsvarende.
Man bliver lidt træt.

Meget træt. For hvorfor er det okay? Jeg begriber det ikke. Tro er tro.

Jehovas er i de flestes øjne en lille ubetydelig minoritet. Det er omkostningsfrit at slå på de små i skolegården, du ved ...
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 17. okt 2015, 10:34

ManicNinja skrev:
Ado skrev:
Fru Sunshine skrev:
Ado skrev:
Og nu vi er ved samme emne, så bliver jeg lang i ansigtet over at det er bandlyst at fortælle vittigheder om muslimer, men der er frit slag, når det handler om Jehovas Vidner. Lander vi så ikke i en gang træls dobbeltmoral?

Det er sjovt, for jeg var faktisk på vej ind for at poste noget tilsvarende.
Man bliver lidt træt.

Meget træt. For hvorfor er det okay? Jeg begriber det ikke. Tro er tro.

Jehovas er i de flestes øjne en lille ubetydelig minoritet. Det er omkostningsfrit at slå på de små i skolegården, du ved ...

De fleste vittigheder, jeg har læst om Jehovas vidner, handler om dét at de ringer på ens dør indimellem (hvilket de jo gør).

De vittigheder, jeg støder på om muslimer, er ofte ikke særlig pæne.

Måske der ligger noget i den forskel?

Fra en vittighedsside:
--------------------------------------------------------------
Hvad hedder Jehovas Vidner på kinesisk?
- Ding-dong!

Hvorfor er muslimer ikke med i Starwars.
- fordi det er en fremtidsfilm

George W Bush og Tony Blair står i en bar. En gæst kommer hen og spørger hvad de taler om.
- Vi planlægger 3. verdenskrig, siger Bush.
- Åhhh, siger gæsten. - Og hvordan lyder planen?
- Vi tænker på at tage livet af 14 millioner muslimer og én IT-konsulent, siger Bush.
Gæsten bliver bare stående helt måbende.
- ÉN... IT-konsulent? siger gæsten. Hvorfor det? Hvorfor i alverden skal der tages livet af ÉN IT-konsulent?
Da klapper George W Bush Tony Blair på skulderen og siger:
- Hva' var det jeg sagde? Ingen kommer til at spørge efter muslimerne.
--------------------------------------------------------------

Der er godt nok forskel i behandlingen af religionerne....
5
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 17. okt 2015, 10:40

Men igen: Ingen betragter Jehovas Vidner som en trussel. De er i manges øjne bare lidt latterlige. Mange er helt anderledes bange for og vrede på Islam. Pga antallet af muslimer i verden, tror jeg. Og fordi det også er en religion med stor politisk betydning: Ligesom kristendom på mange måder er ret tydelig i vores måde at regelsætte på, så er Islam det i andre egne af verden.

Dén sprængfarlighed gør nok, at folk enten undgår emnet. Eller evt fortæller værre vittigheder end om andre grupper.

Nå. Men den snak kræver nok en selvstændig tråd. :)
2
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10305

Indlægaf icelady » 17. okt 2015, 10:50

ManicNinja skrev:
Må man gerne sige. Man har jo ikke selv valgt den, for dylan. :)

EDIT: Hvis nu der var tale om dine egne børn, ville jeg nok reagere noget anderledes. Tankevækkende nok. For ind imellem kan mødre vel for hulen også hade deres børn. Bare lidt?

Selvfølgelig kan forældre hade deres unger indimellem.

Eller måske rettere sagt; hade deres handlinger/overbevisninger.

Det er jo ikke hele personen man hader, men enkelte ting de gør/siger/mener etc. Nogle gange kan det så komme dertil, hvor det kan skabe en kløft iforholdet.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4298

Indlægaf Rapfisk » 17. okt 2015, 15:02

ShuruQ skrev:
Fräulein L. skrev:Jeg synes ikke KLOVN er sjov. Hverken film eller serien. Den er bare pinlig. tåkrummende pinlig. Ikke-til-at-holde-ud-at-kigge-på-pinlig.

Først Vild med dans og nu KLOVN. Jeg elsker dig lidt for det L :lun:.

Jeg bliver nærmest fysisk dårlig bare ved synet af filmplakaten for den nye KLOVN film og jeg synes humoren (udfra det jeg har set indimellem i små bidder i serien) er så latterlig at det trodser enhver bare lidt fornuftig beskrivelse. Ikke fordi den er pervers, jeg har intet imod hverken plat eller pervers humor. Men det der er IKKE sjovt på nogen måde. Og vil jeg indskyde, Casper Christensen stoppede med at være sjov for mindst 20 år siden.

Han var ikke engang sjov i Tandbørsten. Holdnuop.
4
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:

Tilbage til "Generelt"