Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9684

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 19. okt 2015, 13:37

@karkluden :clap: Det er så vigtigt det der. For mig er det helt uforståeligt, at folk ikke vil skære nogen steder og ikke vil undvære noget, for at få samfundet til, at hænge bedre sammen. Øv, hvor er det småligt og snæversynet.
Det er da logik for burhøns, at pengene skal komme et sted fra.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2145

Indlægaf sigge » 19. okt 2015, 13:59

Jeg vil gerne betale lidt mere i skat til gengæld for, at der ikke skal skæres i kontanthjælp og dagpenge.
10
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 19. okt 2015, 14:06

sigge skrev:Jeg vil gerne betale lidt mere i skat til gengæld for, at der ikke skal skæres i kontanthjælp og dagpenge.

Det ville jeg såmænd også gerne, men hvis dét ikke er en option, så må de sgu gerne tage en smule af mine dimmitenddagpenge, hvis det hjælper nogle i en hårdere situation.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 19. okt 2015, 14:23

Dikus skrev:Jeg hader det fokus, der er på kræftsygdomme. Det må seriøst være den sygdom, man kan få, hvor man er mest sikker på at få den bedste behandling i rette tid. Og jo, jo... Det er rigtigt fint, når man nu kan dø af det. Men det betyder sådan set også, at det burde være alle andre dødelige og invaliderende sygdomme, man samlede ind til. Hvis man absolut ønsker at den slags ikke skal foregå i det offentlige.

Hov. Det synes jeg jo også. At det er en velfærdsopgave, som ligger under "skal fungere" - så gider jeg da ikke understøtte tilfældige initiativer, der kan godtgøre, at man bruger færre offentlige midler på det.

Jeg ved bare, folk synes jeg er en kold skid, når jeg siger den slags.

Men nu er behandling jo sådan set blot en del af det store billede, hvor forebyggelse, viden og forskning også fylder en del. Når staten skal vælge, hvilke forskningsprojekter, der skal have støtte, sker det bredt og indimellem uden sammenhæng. Det betyder fx at vi herhjemme har en del forskere vi har brugt penge på at uddanne til Ph.D.'ere, som arbejder som gymnasielærere. For der bliver givet støtte til en masse Ph.D.-projekter, men når Ph.D.'erne så skal videre er der ikke nok penge til forskerstillinger i det offentlige og industrien kan tilsyneladende heller ikke bruge dem alle.

Kræftens Bekæmpelse derimod har et fokus og forhåbentlig betyder det, at de følger forskningsprojekterne længere, hvis det viser sig at der er potentiale. Jeg håber også, at de er skrappere omkring hvilke projekter der får forskningspenge og de ting, der skal komme ud af projekterne. Dette ved jeg dog intet konkret om.

Jeg blev mindet om et afsnit af "West Wing": "100.000 airplanes":

Do I think people are in favor of curing cancer? Yes, I do.
- So?
- The federal government shouldn't be directing scientific research.
- Why?
- Because you stink at it. If it was up to the NIH, to cure polio through a centrally-directed program instead of an independent investigator-driven discovery you'd have the best iron lung in the world, but not a polio vaccine.
- When did you get an MD?
- I was just quoting Samuel Broder.
- Who's he?
- The former director of the National Cancer Institute.

Og jeg synes i øvrigt ikke, at du er en kold skid. Selvfølgelig skal kræftbehandling og alle andre behandlinger helst fungere, men jeg tror ikke, der eksisterer den sammenhæng mellem offentlig behandling og støttekroner til Kræftens Bekæmpelse til forskning o.a., som du angiver.

I øvrigt er jeg enig med flere i, at de ellers succesfulde initiativer måske efterhånden er FOR succesfulde og gør folk trætte.
1
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 19. okt 2015, 18:30

Jeg kom til at tænke på Islam/Jehova-snakken, da jeg så nedenstående joke på Facebook lige før. Man må nemlig heller aldrig-aldrig lave en joke, der går på fedme eller overvægt, uden det politisk korrekte gennemsnitshylekor råber fat-shamer og lavinen kører, til gengæld synes folk i tusindvis om, når vi gør nar og morer os over alle mulige andre måder at have en krop på. En krops som Medinas kan de færreste nok, modsat overvægten, relatere til, så den er a-okay at shame. Be proud, Facebook.

image.jpg

(Og her er en disclaimer om, hvor lidt i orden jeg naturligvis synes, fatshaming er)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 19. okt 2015, 18:36

Jeg er så træt af folk både herinde, på Facebook og mange andre steder på nettet og bare generelt der helgenkårer sig selv.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 19. okt 2015, 18:40

ShuruQ skrev:Jeg er så træt af folk både herinde, på Facebook og mange andre steder på nettet og bare generelt der helgenkårer sig selv.

Helgenkårer? Hvordan gør man det? :)
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 19. okt 2015, 18:42

Aima skrev:
ShuruQ skrev:Jeg er så træt af folk både herinde, på Facebook og mange andre steder på nettet og bare generelt der helgenkårer sig selv.

Haha. Det er endnu en tørklædedebat inde på Ekstrabladets facebook side der vippede bægeret. Det er en anden måde at sige folk pudser deres glorie på. Det andet lød bare mere interessant :-D-
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 19. okt 2015, 18:47

ShuruQ skrev:
Aima skrev:

Haha. Det er endnu en tørklædedebat inde på Ekstrabladets facebook side der vippede bægeret. Det er en anden måde at sige folk pudser deres glorie på. Det andet lød bare mere interessant :-D-

Allright, det var egentlig også mest fordi, du smed det der indlæg lige efter mit rant, og det virkede lidt påfaldende, særlig nu du også skrev det var herinde.

Og jeg er sådan ret meget definitivt færdig, med at lade stikpille-kommentarer passere uden at reagere på dem, hvis der er risiko for, de er til mig, det er bedre for mig bare at spørge straight up og tage snakken, har jeg erfaret.

Og tak for svar :)
2
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 19. okt 2015, 18:51

Aima skrev:
ShuruQ skrev:
Aima skrev:

Allright, det var egentlig også mest fordi, du smed det der indlæg lige efter mit rant, og det virkede lidt påfaldende, særlig nu du også skrev det var herinde.

Og jeg er sådan ret meget definitivt færdig, med at lade stikpille-kommentarer passere uden at reagere på dem, hvis der er risiko for, de er til mig, det er bedre for mig bare at spørge straight up og tage snakken, har jeg erfaret.

Når jeg scroller op kan jeg godt se det var strategisk uheldigt placeret og det beklager jeg.

Derudover er jeg helt enig i at det bør tages i opløbet hvis man føler sig stikpille-ramt, om ikke andet så for at få renset luften i stedet for at have tvivlen hængende over hovedet. Jeg kan faktisk huske for læææææænge siden inde på det unævnelige sted, der havde vi to en pb-kommunikation, netop fordi jeg havde følt mig lidt stikpille-ramt.

Og velbekomme :gogo:.
0
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 19. okt 2015, 19:05

ShuruQ skrev:
Aima skrev:
ShuruQ skrev:
Aima skrev:

Når jeg scroller op kan jeg godt se det var strategisk uheldigt placeret og det beklager jeg.

Derudover er jeg helt enig i at det bør tages i opløbet hvis man føler sig stikpille-ramt, om ikke andet så for at få renset luften i stedet for at have tvivlen hængende over hovedet. Jeg kan faktisk huske for læææææænge siden inde på det unævnelige sted, der havde vi to en pb-kommunikation, netop fordi jeg havde følt mig lidt stikpille-ramt.

Og velbekomme :gogo:.

Du skal ikke beklage :)

Havde vi dét? Really, det eneste jeg husker, vi har skrevet om derinde, var en aflagt mobiltelefon jeg engang sendte dig, men så var du vist flyttet :D

Jeg skriver aldrig bevidste stikpiller og jeg er aldrig passiv-aggressiv, så hvis noget fra mig opfattes sådan, er det et uheldigt sammenfald (lissom det her var). Ikke at jeg ikke sommetider har lyst, men det er blevet en principsag, fordi jeg selv synes det er pisseubehageligt at sidde og læse de ting, folk synes, men ikke tør eller vil stå ved. Jeg vil være i stand til at stå ved det, jeg skriver. Det er rarest for mig sådan :) (Helgenkåring, dér? :D)
0
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 19. okt 2015, 19:35

Aima skrev:Jeg kom til at tænke på Islam/Jehova-snakken, da jeg så nedenstående joke på Facebook lige før. Man må nemlig heller aldrig-aldrig lave en joke, der går på fedme eller overvægt, uden det politisk korrekte gennemsnitshylekor råber fat-shamer og lavinen kører, til gengæld synes folk i tusindvis om, når vi gør nar og morer os over alle mulige andre måder at have en krop på. En krops som Medinas kan de færreste nok, modsat overvægten, relatere til, så den er a-okay at shame. Be proud, Facebook.

image.jpg

(Og her er en disclaimer om, hvor lidt i orden jeg naturligvis synes, fatshaming er)

Gud, jeg havde mere set det som sådan en "hvis du er meget i solen, får du grim hud, når du bliver gammel"-ting. Er jeg dybt naiv? :mellow:
(altså det er måske heller ikke helt i orden at udstille på dén måde, kan jeg godt se, men jeg synes trods alt, det er værre, hvis det er en stikpille til, at Medina er en slank pige.)
0
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 19. okt 2015, 19:51

Karkluden skrev:
Aima skrev:Jeg kom til at tænke på Islam/Jehova-snakken, da jeg så nedenstående joke på Facebook lige før. Man må nemlig heller aldrig-aldrig lave en joke, der går på fedme eller overvægt, uden det politisk korrekte gennemsnitshylekor råber fat-shamer og lavinen kører, til gengæld synes folk i tusindvis om, når vi gør nar og morer os over alle mulige andre måder at have en krop på. En krops som Medinas kan de færreste nok, modsat overvægten, relatere til, så den er a-okay at shame. Be proud, Facebook.

image.jpg

Gud, jeg havde mere set det som sådan en "hvis du er meget i solen, får du grim hud, når du bliver gammel"-ting. Er jeg dybt naiv? :mellow:
(altså det er måske heller ikke helt i orden at udstille på dén måde, kan jeg godt se, men jeg synes trods alt, det er værre, hvis det er en stikpille til, at Medina er en slank pige.)

Medina-billedet? Haha, altså, det er ikke fordi, jeg ikke kan se din pointe, men jeg tror næppe det var ham der Hemmingsens agenda. Konceptet med hans profil er vist primært satire, hvilket er fjong nok, det bliver bare grimt, når der åbenbart ikke er tid til at være satirisk over noget, og det så i stedet bliver sådan noget hate dér. Men jeg ved det faktisk ikke med sikkerhed, jeg følger ham ikke, sikkert fordi jeg har fået røvpine over et eller andet før, hvis jeg kender mig ret, der var bare en kollega der delte den. Og så fik jeg røvpine igen.

Men altså, uanset synes jeg ikke det er fair. Jeg forstår simpelthen ikke det er okay at sidde og gøre sig morsom over og kommentere, hvordan andre mennesker ser ud. Heller ikke dumme mennesker, nederen mennesker, kendte mennesker eller mennesker, der optræder uden tøj. Det der med at vurdere andres kroppe og looks og ytre sig negativt eller hånligt, det er jo bare, uanset hvordan den man gør det om ser ud, et sindssygt uhensigtsmæssigt signal at sende. Det er fint, vi har fokus på fatshaming og slutshaming, men hvordan skal det budskab nogensinde vinde inpas, hvis man mens man præker det, sidder og signalerer 'men Medinas krop, DEN må vi gerne grine af' eller 'Amalie, hun ligner da en østeuropæisk havneluder i dét tøj' og 'kom, lad os sammenligne Pia Kjærsgaards grimme ansigt med en rottes! Hahaha, det er sjovt!'

Derudover tillægger vi i forvejen udseendet alt, alt for stor betydning, synes jeg. Og den bliver ikke mindre af at det fokus vi giver, i visse tilfælde er negativt.
3
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 19. okt 2015, 19:54

Aima skrev:
Karkluden skrev:

image.jpg

Medina-billedet? Haha, altså, det er ikke fordi, jeg ikke kan se din pointe, men jeg tror næppe det var ham der Hemmingsens agenda. Konceptet med hans profil er vist primært satire, hvilket er fjong nok, det bliver bare grimt, når der åbenbart ikke er tid til at være satirisk over noget, og det så i stedet bliver sådan noget hate dér. Men jeg ved det faktisk ikke med sikkerhed, jeg følger ham ikke, sikkert fordi jeg har fået røvpine over et eller andet før, hvis jeg kender mig ret, der var bare en kollega der delte den. Og så fik jeg røvpine igen.

Men altså, uanset synes jeg ikke det er fair. Jeg forstår simpelthen ikke det er okay at sidde og gøre sig morsom over og kommentere, hvordan andre mennesker ser ud. Heller ikke dumme mennesker, nederen mennesker, kendte mennesker eller mennesker, der optræder uden tøj. Det der med at vurdere andres kroppe og looks og ytre sig negativt eller hånligt, det er jo bare, uanset hvordan den man gør det om ser ud, et sindssygt uhensigtsmæssigt signal at sende. Det er fint, vi har fokus på fatshaming og slutshaming, men hvordan skal det budskab nogensinde vinde inpas, hvis man mens man præker det, sidder og signalerer 'men Medinas krop, DEN må vi gerne grine af' eller 'Amalie, hun ligner da en østeuropæisk havneluder i dét tøj' og 'kom, lad os sammenligne Pia Kjærsgaards grimme ansigt med en rottes! Hahaha, det er sjovt!'

Derudover tillægger vi i forvejen udseendet alt, alt for stor betydning, synes jeg. Og den bliver ikke mindre af at det fokus vi giver, i visse tilfælde er negativt.

Jamen, du har helt ret, det slog mig også, da jeg skrev det, at selv hvis det var sol, der var pointen, skal hun jo heller ikke shames for det. Det er jo hendes eget valg.
Jeg er helt enig med dig.
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Indlægaf Kommodedyret » 19. okt 2015, 22:29

Jeg holder ofte tand for tunge på FB, når folk poster videoer af et eller andet sjovt eller pudsigt.
Ofte synes jeg at det råber til himlen om at være fake, og jeg får sådan en lyst til at pointere det og hive folk ud af deres godtroenhed. :D
3
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!

Tilbage til "Generelt"