Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1540
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 13865

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 25. okt 2015, 19:24

Flora skrev:
Kommodedyret skrev:Jeg kender ingen som har fælles mail/fb.
Men jeg kender da nogle stykker som fortæller deres partner ALT, og som jeg ikke betror mig til da jeg betragter det som tillidsbrud. Det kan de så sjovt nok ikke se... :rulle:

Der er et par stykker i min familie der fortæller alt både til deres partner og øvrige familiemedlemmer. Da jeg første gang blev bevidst om det bad jeg dem lade være, da jeg ikke bryder mig om jeg ikke kan betro mig til dem uden indirekte også at betro mig til 2-3 andre i familien. Det kunne de så SLET ikke se problemet i, for det var meget naturligt man sådan snakkede sammen og var det lidt tungere emner havde de jo også brug for nogen at læsse af på :rulle:. Der fik de så lige udelukket dem selv fra mit privatliv...

Den er jeg også stødt på flere gange og jeg bliver så rygende arrig og har ladet dem vide, at hvis man ikke kan holde på en hemmelighed, så bør de informere om det. De er blevet fornærmede og har angivet samme årsager som ovenfor.
Slut med at fortælle dem noget som helst. Nogensinde igen.

Min mor præsterede, at fortælle videre, at jeg var gravid UNDER 5 MIN EFTER HUN HAVDE LOVET AT LADE VÆRE, selvom jeg havde sagt, at vi ikke var sikre på, at vi ville beholde barnet.
Da min søster var gravid med den første, blev der også sagt til hende, at hun altså var den eneste, sammen med mig, der havde fået det at vide, og at det ikke ville blive meldt ud, før de var sikre på, at barnet "sad fast" 1 time efter skrev min kusine til hende og ønskede tillykke.....

Hendes undskyldning var, at "hun da ikke kunne gå med det alene" og hun mente det fandme!!
Sindsyge krampe. Ved min søsters andet barn, fik jeg det at vide og det gjorde min mor sjovt nok ikke...
3
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 256
Likede indlæg: 2054

Indlægaf Pityt » 25. okt 2015, 19:30

HappyPaww skrev:Har set flere jobansøgninger og cv'et gennem mit arbejde med familienhansen@maildomæne.dk. Det er næsten lige så kikset som at at have en mailadresse a la sexysigne@, Badboy69@ osv...

Jeg sidder med en del ansøgninger for tiden og forleden fik jeg en fra bodegajesper@... :ad!: Really?
*Disclaimer: Han hed ikke Jesper, men noget andet. Bare så ingen skyder mig indiskretion i skoene* :D
4
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Dime
Kort karma: 363
Likede indlæg: 1518
Kontakt:

Indlægaf Dime » 25. okt 2015, 19:36

Altså, jeg har jo mit efternavn-punktum-dk som "mit" domæne, og derfor kan man sende til hvadsomhelst@mitdomæne.dk
..og jeg derfor har haft forskellige afsender-adresser defineret, som jeg har kunnet skifte mellem ved afsendelse af email.
..og er kommet til at sende en ansøgning til Lego engang, fra sutmin@mitdomæne.dk :D
7
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 283
Likede indlæg: 3966

Indlægaf Moxy-lady » 25. okt 2015, 19:52

Nu kommer jeg lidt sent til festen, men vil gerne sige en ting, som man ikke må sige.

Jeg synes at det er godt at der bliver født så få folk med Downs, at det betragtes som udryddet om 30 år(?)

Ikke at folk med Downs ikke har lov til at eksistere, eller at de er dårligere (eller bedre!) mennesker end hr. og fru Jensen. Jeg kan bare godt forstå, som forældre, at man vælger et foster fra, med den risiko.

Jeg er i øvrigt enig med dig, Ado, om de idioter der brokker sig over fartfælder, og betragter det som en personlig fornærmelse at politiet forhindrer dem i at køre hurtigere end tilladt. Mit argument er altid, at selvom de selv mener at de har kontrol over deres bil, og naurligvis er elitebillist, så kræver det jo bare én anden person, der ikke er så god billist (eller cyklist), hvor at farten betyder at de ikke kan reagere hurtigt nok.

Spader.
3
Jeg kan godt finde ud af sammensatte navneord og endelser men nogle gange går det lidt stærkt og jeg opdager ikke at stavekontrollen har været på spil.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1540
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 13865

Indlægaf kidkomb » 25. okt 2015, 19:57

Moxy-lady skrev:Nu kommer jeg lidt sent til festen, men vil gerne sige en ting, som man ikke må sige.

Jeg synes at det er godt at der bliver født så få folk med Downs, at det betragtes som udryddet om 30 år(?)

Ikke at folk med Downs ikke har lov til at eksistere, eller at de er dårligere (eller bedre!) mennesker end hr. og fru Jensen. Jeg kan bare godt forstå, som forældre, at man vælger et foster fra, med den risiko.

.

Specielt fordi Downs jo ikke handler ret meget om udseendet og intelligensen, når man snakker handicaps.
De har svage hjerter (og vist nok også andre organer) og stor risiko for at dø tidligt pga af diverse gendefekter og andet gejl. Og DET har man umiddelbart ikke lyst til, at sætte et barn i verden der har tænker jeg. Man, som i jeg forståes.
Hvem tager aktivt dét valg, at sætte et barn i verden, som man med stor sandsynlighed mister inden man selv går bort, ud fra den tese, at det er synd, at "de" bliver udryddet?
Jeg synes det er kamp mærkeligt.
4
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 25. okt 2015, 20:06

kidkomb skrev:
Moxy-lady skrev:Nu kommer jeg lidt sent til festen, men vil gerne sige en ting, som man ikke må sige.

.

Specielt fordi Downs jo ikke handler ret meget om udseendet og intelligensen, når man snakker handicaps.
De har svage hjerter (og vist nok også andre organer) og stor risiko for at dø tidligt pga af diverse gendefekter og andet gejl. Og DET har man umiddelbart ikke lyst til, at sætte et barn i verden der har tænker jeg. Man, som i jeg forståes.
Hvem tager aktivt dét valg, at sætte et barn i verden, som man med stor sandsynlighed mister inden man selv går bort, ud fra den tese, at det er synd, at "de" bliver udryddet?
Jeg synes det er kamp mærkeligt.

Præcis.
Jeg må også indrømme at jeg da ikke har lyst til at være mor til et barn, der på mange måder forbliver et barn, resten af sit liv. For mig er der en naturlig udvikling som jeg gerne selv vil opleve med mit barn.
1
Jeg kan godt finde ud af sammensatte navneord og endelser men nogle gange går det lidt stærkt og jeg opdager ikke at stavekontrollen har været på spil.
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 279
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 4847

Indlægaf HappyPaww » 25. okt 2015, 20:09

Syg Abe skrev:Altså, jeg har jo mit efternavn-punktum-dk som "mit" domæne, og derfor kan man sende til hvadsomhelst@mitdomæne.dk
..og jeg derfor har haft forskellige afsender-adresser defineret, som jeg har kunnet skifte mellem ved afsendelse af email.
..og er kommet til at sende en ansøgning til Lego engang, fra sutmin@mitdomæne.dk :D

Kom du til samtale? :lol:
0
Brugeravatar
Dime
Kort karma: 363
Likede indlæg: 1518
Kontakt:

Indlægaf Dime » 25. okt 2015, 20:10

HappyPaww skrev:
Syg Abe skrev:Altså, jeg har jo mit efternavn-punktum-dk som "mit" domæne, og derfor kan man sende til hvadsomhelst@mitdomæne.dk

Kom du til samtale? :lol:

Underligt nok kom jeg til både samtale 1 og 2.
Fik dog ikke jobbet...
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10420

Indlægaf Fru Sunshine » 25. okt 2015, 20:14

Det er røvsvært at forklare nordmænd, hvorfor vi har nakkefoldsscanninger og kan få bevilget senabort, hvis et foster har Downs.

De synes, vi er barbarer på det område.
Jeg ved ikke, hvad jeg synes.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 25. okt 2015, 21:49

Noget helt andet er:

Kvinder der skriver den her slags artikler har hele deres identitet hængt op på at være mor. Det er der hvor manden skrider efter at have forelsket sig i en anden, fordi der slet ikke er plads til at være kærester i morens univers.
http://min-barsel.dk/sovn/dit-barn-elsk ... en-med-dig

/Fordom off

Jeebus: Hun er (selvfølgelig) også anti-vaxxer
2
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 826
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 7884

Indlægaf Dikus » 25. okt 2015, 22:04

Moxy-lady skrev:Noget helt andet er:

Kvinder der skriver den her slags artikler har hele deres identitet hængt op på at være mor. Det er der hvor manden skrider efter at have forelsket sig i en anden, fordi der slet ikke er plads til at være kærester i morens univers.

/Fordom off

Mens jeg minder om trådens titel og gerne vil påpege, jeg ellers ikke ville være så direkte :blush:

Jeg bliver altid så trist, når folk på den måde skelner mellem mødre og fædre i stedet for at se det som en samlet forældrerolle. Når folk automatisk tror, at engagement i børn er morens og ikke forældrenes.
0
Brugeravatar
Whoosh
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2951

Indlægaf Whoosh » 25. okt 2015, 22:13

Nogle mænd burde afholde sig fra at give komplimenter.
Jeg kan godt finde forståelse for at det kan være svært, når man skal gøre det på et fremmed sprog.

Men "Uh ja, smukke dame i flot tøj" kan jeg bare ikke forestille mig sådan rigtig spiller på nogle sprog.
Og når det så bliver leveret uden smil og med en Ole Wedel lignende lyd... :tie:

Nej, gå lige væk. Nu.
3
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 25. okt 2015, 22:21

Dikus skrev:
Moxy-lady skrev:Noget helt andet er:

/Fordom off

Mens jeg minder om trådens titel og gerne vil påpege, jeg ellers ikke ville være så direkte :blush:

Jeg bliver altid så trist, når folk på den måde skelner mellem mødre og fædre i stedet for at se det som en samlet forældrerolle. Når folk automatisk tror, at engagement i børn er morens og ikke forældrenes.

Det er vi i princippet enige om, men jeg fik umiddelbart bekræftet min fordom da jeg fandt hendes hjemmeside. Det er helt klart hendes projekt (harmoniskeunger.dk), hun omtaler kun sig selv og hendes søn, på intet tidspunkt nævnes en (engageret) partner, andet end da der nævnes at drengen starter på den anden side af en fuldvoksen mand, men arbejder si om i sin mors arme i løbet af natten.

Nu får jeg sikkert rigtig bagenden på komedie, men here goes:

Helt ærligt tror jeg at langt de fleste mænd har en mere laid back attitude til børn og deres opdragelse, hvor kvinder gør det til et projekt, og generelt set har sværere ved at give slip end manden. Ikke dermed sagt at det er sådan det er alle/de fleste steder, men kvinder der gør børneopdragelse til en næsten symbiotisk relation mellem barn/forælder er oftest primus motor på disse projekter. Og jeg tror rigtig hurtigt at en mand der ikke støtter op om dette bliver kørt ud på et sidespor.

Jeg tror at langt de færreste mennesker synes at det er fedt at have et barn sovende i sengen indtil barnet selv siger stop (i artiklen står der 5-6 år, eller senere) men jeg tror at andelen af mænd vs. kvinder på det hold er noget lavere. Simpelthen fordi det (IMO) nogle gange er ligeså meget morens (/forælderens) behov end barnets.

Nej, jeg har ikke børn (endnu), og må sikkert ikke udtale mig om noget (Ikke rettet mod dig, Dikus :P )Men jeg synes altså nogle gange at grænsen barnet behov/morens behov udviskes, og at forældre der gør børneopdragelse i denne genre/på dette niveau ofte ender alene, simpelthen fordi den anden part ikke støtter op om det i samme grad og føler sig som 3. hjul,

Nu var mit oprindelige indlæg meget unuanceret og sat på spidsen, og slet ikke ment som at mænd ikke kan være ligeså interesserede og deltagende i barnets liv og opdragelse. Men mere at det oftere er dem der køres ud på et sidespor af dominerende (og små-symbiotiske) kvinder end den anden vej rundt.
8
Karkluden
Kort karma: 255
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2519

Indlægaf Karkluden » 25. okt 2015, 22:59

Fru Sunshine skrev:Det er røvsvært at forklare nordmænd, hvorfor vi har nakkefoldsscanninger og kan få bevilget senabort, hvis et foster har Downs.

Den oplevelse har jeg også haft. Jeg har lige hørt Jerk W. Langer (som jeg ellers ikke er udpræget fan af, men han er nu en dygtig læge) udtale i en radiopodcast i dag, at han anså det som meget vigtigt i hele den her diskussion om fosterprøver, sygdomme og abort/ikke-abort, at man aldrig fordømte hinanden, og at det var et umådeligt kompliceret og svært valg at få at vide, at man venter et sygt eller handicappet foster (eksemplet i podcastet var den rædselsfulde sygdom Huntingtons Chorea, som Ulf Pilgaards kone tragisk nok lider af), og at man skulle huske på, at det der med at tro, at man ved en masse om, hvordan det er uden at have prøvet det, den holder ikke.
Det syntes jeg egentlig var meget fornuftigt sagt. Jeg er meget sikker på, at jeg/vi ville vælge en abort, hvis jeg fik en høj downsrisiko til den tid, men jeg VED det jo faktisk ikke. Det kan jo også være, at vi bare slet ikke kunne overskue at abortere det foster, og at det ville føles helt rigtigt at få barnet. Det VED man jo ikke.
4
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10420

Indlægaf Fru Sunshine » 26. okt 2015, 09:41

Karkluden skrev:
Fru Sunshine skrev:Det er røvsvært at forklare nordmænd, hvorfor vi har nakkefoldsscanninger og kan få bevilget senabort, hvis et foster har Downs.

Den oplevelse har jeg også haft. Jeg har lige hørt Jerk W. Langer (som jeg ellers ikke er udpræget fan af, men han er nu en dygtig læge) udtale i en radiopodcast i dag, at han anså det som meget vigtigt i hele den her diskussion om fosterprøver, sygdomme og abort/ikke-abort, at man aldrig fordømte hinanden, og at det var et umådeligt kompliceret og svært valg at få at vide, at man venter et sygt eller handicappet foster (eksemplet i podcastet var den rædselsfulde sygdom Huntingtons Chorea, som Ulf Pilgaards kone tragisk nok lider af), og at man skulle huske på, at det der med at tro, at man ved en masse om, hvordan det er uden at have prøvet det, den holder ikke.
Det syntes jeg egentlig var meget fornuftigt sagt. Jeg er meget sikker på, at jeg/vi ville vælge en abort, hvis jeg fik en høj downsrisiko til den tid, men jeg VED det jo faktisk ikke. Det kan jo også være, at vi bare slet ikke kunne overskue at abortere det foster, og at det ville føles helt rigtigt at få barnet. Det VED man jo ikke.

Jeg tror bare, at jeg allerinderst inde er taknemmelig for, at jeg aldrig kom til at stå med det valg.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Generelt"