Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 554
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10282

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 22. okt 2015, 12:55

Jeg synes altså mindre og mindre godt om S.

Edit: Og Mette Frederiksen...
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 22. okt 2015, 12:55

ShuruQ skrev:
hotlips skrev:
Dirtylittledevil skrev:
kidkomb skrev:
Sophaya skrev:Jeg synes ikke pr automatik at downs-børn er super cute. Then again, jeg synes sjældent børn er særlig cute.

Skulle de være specielt cute? :gruble:

Det er der vist mange på facebook som synes lige for tiden...

Det er utvivlsomt pænt ment fra dem der skriver ders side men jeg tror helt ærligt jeg havde fået en akut hjerneblødning hvis Jeg havde haft et downs barn og havde læst det,hvad fanden ligner det at deltage i debat om ting med så alvorlige permanente følger for et barns liv og så bare gå ind og skrive hvor viildt cute de børn er.

Det er sq da ikke en fucking hundehvalp de taler om!

Iihh,jeg måtte holde op med at læse om det igår,mit blodtryk...

Hvor så du den debat henne?

Jeg deltog bl.a. i en på DR2s facebookside. Jeg har en veninde, der har en bror, der lider af Downs syndrom, og jesus kristus, vi fik mange tæsk derinde for at tillade os at sige, at det måske ikke altid er så pisselyserødt og blomster ud af røven, som det bliver gjort til. Der var eddermame mange, der var sådan lidt "jamen, de er jo bare meget bedre mennesker end os andre, de er slet ikke handicappede, det er os andre, der er det". Ahem.
7
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 22. okt 2015, 13:06

Karkluden skrev:Jeg deltog bl.a. i en på DR2s facebookside. Jeg har en veninde, der har en bror, der lider af Downs syndrom, og jesus kristus, vi fik mange tæsk derinde for at tillade os at sige, at det måske ikke altid er så pisselyserødt og blomster ud af røven, som det bliver gjort til. Der var eddermame mange, der var sådan lidt "jamen, de er jo bare meget bedre mennesker end os andre, de er slet ikke handicappede, det er os andre, der er det". Ahem.

Det lyder simpelthen dybt åndssvagt men kommer desværre ikke bag på mig.

Jeg har ikke set debatter om det, men indimellem kører der billeder a la "hvor mange likes kan denne skønhed med Downs Syndrom" få og så vælter det ind med likes og "bedårende", "awwwww", "<3 <3 <3" i tusindvis. Indimellem bliver billederne ovenikøbet akkompagneret af "like if you have a heart" - og det er klart hvis ikke man liker og skriver "cuuuuuuuute <3", så kan det jo kun være fordi man er kold, kynisk og hjerteløs. Eller hov, vent, måske har man bare lidt realitetssans og ved godt at livet for familien og barnet, der da helt sikkert er sød, ikke bliver hverken nemmere eller værre af en masse likes fra velmenende mennesker. Faktisk er der mange i samme dur og jeg skal være ærlig og sige at hvis jeg ser sætningen "like if you have a heart" eller "if you continue to scroll you don't have a heart" så gør det pr. automatik og helt konsekvent ikke, så er det ligegyldigt hvad det så handler om, ofte ser jeg slet ikke hvad det handler om fordi den slags sætninger er så provokerende :rulle:.
4
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3432

Indlægaf dgd2007 » 22. okt 2015, 13:27

ShuruQ skrev:Det lyder simpelthen dybt åndssvagt ...

:genert: Det hed downsfolk jo den gang, jeg var barn!
0
Brugeravatar
Kyle
Kort karma: 20
Likede indlæg: 148

Indlægaf Kyle » 22. okt 2015, 13:33

Fru Sunshine skrev:Jeg fryder mig hver gang, jeg hører nyt fra min tidligere klasse, og hvordan de er ved at drive deres nye dansk- og klasselærer til vanvid og bare opfører sig virkelig dårligt.
De var nemlig en mønsterklasse, da jeg havde dem.

Stakkels børn :s
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9226

Indlægaf Fru Sunshine » 22. okt 2015, 13:36

Kyle skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg fryder mig hver gang, jeg hører nyt fra min tidligere klasse, og hvordan de er ved at drive deres nye dansk- og klasselærer til vanvid og bare opfører sig virkelig dårligt.

Nu var det ligesom ikke mit valg at blive fyret. Ej heller at en matematiklærer uden spor erfaring med danskundervisning skulle overtage mine skønne elever.

Hold nu kæft, hvor jeg savner dem.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Kyle

Indlægaf Kyle » 22. okt 2015, 13:46

Fru Sunshine skrev:
Kyle skrev:

Nu var det ligesom ikke mit valg at blive fyret. Ej heller at en matematiklærer uden spor erfaring med danskundervisning skulle overtage mine skønne elever.

Åh, det var ikke for at skyde efter dig. Undskyld, hvis det lød sådan. Jeg er bare så ked af det når jeg læser hvor mange steder den nye reform, manglen på lærer (tid til børnene pga. arbejdstidsaftalen) og de lange skoledage påvirker børnene.
1
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 22. okt 2015, 14:00

Min første tanke da jeg læste om sværdangrebet i Sverige var "bare det ikke er en asylansøger". Jeg kan overhovedet ikke lide at tænke sådan, men jeg tænkte det og det gjorde jeg fordi hvis det er vokser hadet bare mere. Skellene bliver større. Jeg håber ikke der bliver fordret mere til den debat.

Vil dog lige indskyde at jeg er ligeglad med hvem og hvad gerningsmanden er, hændelsen bliver i mit hoved hverken mere eller mindre tragisk uanset hvem der førte sværdet. Men føj, en omgang :trist:.
6
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1288

Indlægaf hotlips » 22. okt 2015, 14:24

Karkluden skrev:
ShuruQ skrev:
hotlips skrev:
Dirtylittledevil skrev:
kidkomb skrev:
Sophaya skrev:Jeg synes ikke pr automatik at downs-børn er super cute. Then again, jeg synes sjældent børn er særlig cute.

Skulle de være specielt cute? :gruble:

Det er der vist mange på facebook som synes lige for tiden...

Det er utvivlsomt pænt ment fra dem der skriver ders side men jeg tror helt ærligt jeg havde fået en akut hjerneblødning hvis Jeg havde haft et downs barn og havde læst det,hvad fanden ligner det at deltage i debat om ting med så alvorlige permanente følger for et barns liv og så bare gå ind og skrive hvor viildt cute de børn er.

Det er sq da ikke en fucking hundehvalp de taler om!

Iihh,jeg måtte holde op med at læse om det igår,mit blodtryk...

Hvor så du den debat henne?

Jeg deltog bl.a. i en på DR2s facebookside. Jeg har en veninde, der har en bror, der lider af Downs syndrom, og jesus kristus, vi fik mange tæsk derinde for at tillade os at sige, at det måske ikke altid er så pisselyserødt og blomster ud af røven, som det bliver gjort til. Der var eddermame mange, der var sådan lidt "jamen, de er jo bare meget bedre mennesker end os andre, de er slet ikke handicappede, det er os andre, der er det". Ahem.

Den så jeg godt,jeg har ikke skrevet jeg har ikke temperament til det.

Shuru,de har været flere steder de sidste dage,jeg tror også bt havde mindst 2.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 22. okt 2015, 14:33

Kyle skrev:
Fru Sunshine skrev:
Kyle skrev:

Åh, det var ikke for at skyde efter dig. Undskyld, hvis det lød sådan. Jeg er bare så ked af det når jeg læser hvor mange steder den nye reform, manglen på lærer (tid til børnene pga. arbejdstidsaftalen) og de lange skoledage påvirker børnene.

Jeg er vist stadig lidt nærtagende omkring den opsigelse, fordi det var så urimeligt, og fordi jeg er blevet behandlet så ringe.

Men du har ret i, at reformen ikke er god for eleverne. Det er bare ikke den, der har forvandlet min dejlige klasse til en flok bisser. Det er manglen på forståelse for spredningen, mangel på respekt for de enkelte - og fordi de også er vrede over, at jeg blev fyret.

Men der er så også mange forældre, der er klar til at flytte deres børn fra den skole, fordi ledelsen er blevet elendig.
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5900

Indlægaf Dikus » 22. okt 2015, 15:02

Min datter har 40 lektioner om ugen. Og har typisk 1/2 - 2 timer lektier ved siden af dagligt.

Det er ikke en dyt synd for hende.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 22. okt 2015, 15:25

Dikus skrev:Min datter har 40 lektioner om ugen. Og har typisk 1/2 - 2 timer lektier ved siden af dagligt.

Hvor lange er lektionerne så?
0
Brugeravatar
Kyle

Indlægaf Kyle » 22. okt 2015, 16:27

Dikus skrev:Min datter har 40 lektioner om ugen. Og har typisk 1/2 - 2 timer lektier ved siden af dagligt.

Det er heller ikke synd for mine børn. De går i en skole med god ledelse, fantastiske lærer og de er sunde og raske. Men det er et problem for min nevø, der døjer med social angst; min vens dreng, som har ADHD og min kollegas søn, der har Aspergers. Det er et problem for mine niecer, der går på en skole, hvor der er dårlig ledelse, lærerne bliver pressede og sygemeldt og de har vikardækning i op mod halvdelen af tiden.
4
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5900

Indlægaf Dikus » 22. okt 2015, 16:27

Fru Sunshine skrev:

Hvor lange er lektionerne så?

Typisk 2*45 minutter og så 15 minutters pause. Dog 30 minutter til frokost.
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 22. okt 2015, 16:39

Jeg synes Lotte Svendsen skulle tage og holde kæft. Alene af den grund at hendes stemme driver mig til vanvid. Der er noget kulturdebat på TV2 News og jeg magter det ikke. Har faktisk aldrig lagt mærke til det før, men sad (slog væk af samme grund) og blev helt hysterisk :blush:.

Problemet er jo hos mig og ikke hos hende, men hvis bare hun kunne holde en lille smule mund :genert:.
0

Tilbage til "Generelt"