Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1191
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 11152

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 30. okt 2015, 18:34

Ja det er flot at ham Jesper med progeria er blevet 18. Men hold kæft hvor jeg ikke gider høre mere om ham
9
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 532
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 6864

Indlægaf Delfin » 30. okt 2015, 19:08

HappyPaww skrev:
Og endnu mere træt, når folk griner af/kommenterer, at Caitlyn's døtre stadig kalder hende "dad" :cuss:

Jeg kender en kvinde, som jeg ellers altid har kendt som mand med det navn, som i min hjerne er koblet sammen med netop det menneske.
Det skal siges, at vi kun ses med lange mellemrum, så det nye navn når åbenbart aldrig at blive 'vanekoblet' for mig. Det slår sjældent fejl, at jeg mindst en gang i løbet af en aften kommer til at bruge det forkerte navn. Det irriterer mig, for jeg vil det virkelig gerne.

Jeg kunne forestille mig det er endnu sværere med en far. Far et begreb. Det eer den rolle, hun har haft i deres barndom, og betegnelsen mor er koblet til et andet menneske.
3
14 11 14 :banan:
HappyPaww
Kort karma: 316
Likede indlæg: 5737

Indlægaf HappyPaww » 30. okt 2015, 20:47

^ -Præcis - og her tror jeg nu ikke Caitlyn har spor imod at kaldes "dad". Hun ændrer jo ikke identitet som forælder bare fordi hun nu har bryster og går i kjole.
Jeg er i det hele taget meget imponeret af, hvordan den familie har taget det.

Samtidigt på den anden side af sagen, kan jeg heller ikke forstå kritikken af Kris Jenner om at hun ikke bare klapper i hænderne over Caitlyn. Jeg ville fandme også have svært ved at kapere at min mand gennem 25 år skiftede køn. Give her a break...!
6
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 385
Likede indlæg: 2859

Indlægaf Urtekussen » 30. okt 2015, 21:25

Jeg er ret sjov. Hvis jeg var en anden, ville jeg add'e mig på Facebook
6
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Karkluden
Kort karma: 255
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2494

Indlægaf Karkluden » 30. okt 2015, 22:13

HappyPaww skrev:^ -Præcis - og her tror jeg nu ikke Caitlyn har spor imod at kaldes "dad". Hun ændrer jo ikke identitet som forælder bare fordi hun nu har bryster og går i kjole.

Samtidigt på den anden side af sagen, kan jeg heller ikke forstå kritikken af Kris Jenner om at hun ikke bare klapper i hænderne over Caitlyn. Jeg ville fandme også have svært ved at kapere at min mand gennem 25 år skiftede køn. Give her a break...!

Så enig. Jeg diskuterede det virkelig meget med en studiekammerat en dag. Come on, hvis min kæreste kom og sagde, at han simpelthen havde det her i sig, og det måtte han gå med, så ville jeg gøre alt, hvad jeg kunne for at være der for ham og være hans ven og fortrolige, og jeg ville elske ham. Men jeg ville simpelthen ikke kunne være hans kæreste eller livsledsager i romantisk forstand. Ikke fordi jeg har noget imod transkønnede personer (eller hvad den korrekte term nu er), men fordi det ikke er noget, der tænder hverken seksuelt eller romantisk begær i mig, og det er trods alt temmelig relevant, hvis manden nu ville være/føler sig som en kvinde, og skal være det hele tiden. Ville han nu gå i kjole af og til eller ville han gerne prøve at dyrke sex med en mand, tror jeg såmænd godt, at jeg kunne finde det i mig, at vi kunne finde ud af det. Men en permanent præmisændring som at skifte køn? Nej.
Fuldkommen ligesom at jeg heller ikke ville kunne blive, hvis han kom og sagde, at han ikke ville have børn alligevel fx.
Og jeg forstår ikke, at folk synes, hun er sådan en bitch, fordi hun (Kris) også har det på den måde. Come on, folk bliver skilt, fordi den ene part har kysset en anden på kinden til en julefrokost, det kan simpelthen ikke chokere nogen, at ikke alle ville synes, at et kønsskifte kunne finde plads i deres forhold.

Men jeg ville virkelig gøre alt for at støtte ham og forblive hans livsledsager og ven i mere platonisk forstand, hvis det skulle være relevant. Fuldkommen ligesom jeg synes, at Kris faktisk gør.
7
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 740
Likede indlæg: 6640

Indlægaf Aima » 30. okt 2015, 22:30

(^ Transkønnede er den (politisk) korrekte betegnelse, ja, for modsat 'transseksuelle' henleder det til det, det handler om, altså kønsidentitet (fremfor seksualitet) :) )

Nå, men var hende der Jenners kønsskifte grunden til at de blev skilt? Eller har de været skilt længe, eller hvordan?
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 740
Likede indlæg: 6640

Indlægaf Aima » 30. okt 2015, 23:05

^ Ja, puh. Det må godt nok have været lidt af en mundfuld for konen, hvis ikke hun vidste besked inden. Jeg kender et par hvor manden, far til deres to børn, ville skilles efter 15 års ægteskab, fordi han havde fundet ud af, han var homo. Ikke særligt nemt for nogen.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1273
Likede indlæg: 19641

Indlægaf Dirtylittledevil » 30. okt 2015, 23:47

Damefrisører elsker sære korthårsfrisurer til alle kvinder, og det skal helst være noget med skævt pandehår og 5 farvetoner der ser rædderligt ud (allerede fra starten men især) når det er voksen 5 mm ud.
7
I'm a social vegan. I avoid meet.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1191
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 11152

Indlægaf 2SHY » 30. okt 2015, 23:51

Dirtylittledevil skrev:Damefrisører elsker sære korthårsfrisurer til alle kvinder, og det skal helst være noget med skævt pandehår og 5 farvetoner der ser rædderligt ud (allerede fra starten men især) når det er voksen 5 mm ud.

Enten det eller pagehår. I hvert fald når det gælder mig

I øvrigt synes jeg ofte det er SOSU'er der hopper med på de frisurer der. No offence men det er bare en observation fra forskellige arbejdspladser
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 603
Likede indlæg: 7767

Indlægaf dgd2007 » 30. okt 2015, 23:57

Dirtylittledevil skrev:Damefrisører elsker sære korthårsfrisurer til alle kvinder, og det skal helst være noget med skævt pandehår og 5 farvetoner der ser rædderligt ud (allerede fra starten men især) når det er voksen 5 mm ud.

Det er klart - du skulle jo helst komme der tit :whip:
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1273
Likede indlæg: 19641

Indlægaf Dirtylittledevil » 31. okt 2015, 00:09

dgd2007 skrev:

Det er klart - du skulle jo helst komme der tit :whip:

Ja netop. Nu har jeg så heldigvis meterlangt hår og går aldrig til frisør.
Long hair don't care :rock:
1
I'm a social vegan. I avoid meet.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 990
Likede indlæg: 16839

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. okt 2015, 09:40

HappyPaww skrev:^ -Præcis - og her tror jeg nu ikke Caitlyn har spor imod at kaldes "dad". Hun ændrer jo ikke identitet som forælder bare fordi hun nu har bryster og går i kjole.

Det er blot en anden form for intolerance og uvidenhed.
Selvfølgelig er det svært, hvis ikke direkte traumatiserende, for konen, og politisk korrekte tågehorn gør det ikke lettere.
1
"For det første er jeg ikke dyretæmmer, og for det andet står jeg MIDT i en opvask!!!"
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 990
Likede indlæg: 16839

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. okt 2015, 09:51

Aima skrev:^ Ja, puh. Det må godt nok have været lidt af en mundfuld for konen, hvis ikke hun vidste besked inden. Jeg kender et par hvor manden, far til deres to børn, ville skilles efter 15 års ægteskab, fordi han havde fundet ud af, han var homo. Ikke særligt nemt for nogen.

Dertil kommer, at der ofte, ligesom ved, uden sammenligning i øvrigt, længe uerkendt alkoholisme eller psykisk sygdom, gerne i et eller andet omfang har været en årelang proces op til "erklæringen", der gør at partneren allerede der er ved at være slidt op.
0
"For det første er jeg ikke dyretæmmer, og for det andet står jeg MIDT i en opvask!!!"
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 317
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2819

Indlægaf Pjeps » 31. okt 2015, 11:16

Hold nu kæft med at belære Mascha Vang om hendes børneopdragelse, det er en skide taske som sikkert bare er en af mors tasker barnet har lånt/overtaget. Vi har sgu da allesammen gået med vores mors aflagte dametasker som børn, den eneste forskel er at det her er en designer taske, og det har den 3 årlige absolut intet begreb om.
2
:ninja:
Karkluden
Kort karma: 255
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2494

Indlægaf Karkluden » 31. okt 2015, 11:51

2SHY skrev:

Enten det eller pagehår. I hvert fald når det gælder mig

I øvrigt synes jeg ofte det er SOSU'er der hopper med på de frisurer der. No offence men det er bare en observation fra forskellige arbejdspladser

enig med jer begge. jeg har endda selv en korthårsfrisure, og det har været en KAMP at undgå at få 600 farver, skævt/asymmetrisk halløj rundt omkring eller "strit", men bare at få en lang korthårsfrisure i en simpel farve. Jeg har kort hår, fordi mit hår er så fint, at det bliver gennemsigtigt og fe-agtigt, når det når skuldrene, og med den kortere længde (en frisure omkring mine ører, men med længere side-pandehår) ser det mere fyldigt og sundt ud. Men det er en diskussion every fucking time. Så nu bliver jeg kun klippet af frisørelever, der er unge mennesker på min alder, og godt ved, at aubergine og "friskt pandehår" ikke er fedt.
3
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Generelt"