Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ShuruQ » 23. okt 2015, 19:49

Aima skrev:
ShuruQ skrev:Skal Justin Bieber's stemme ikke snart gå bare en lille smule i overgang :gruble:?

Jeg spiller Songpop og da Bieber ikke er det jeg har hørt mest falder jeg lidt for ofte i på nogle af hans sange, og det er sgu ikke ondt ment, men han lyder virkelig som en pige. Jeg har lært det efterhånden at nogle af hans sange "snyder" mig og alligevel ryger jeg i fordi jeg sidder og tænker "kender ikke sangen, men det er i hvert fald en pige/kvinde".

Nå, skørt, jeg kan slet ikke genkende det der, og jeg har hørt omtrent alt hvad manden har udgivet. Kan det være fordi han næsten altid synger i neutral eller curbing? Det er ret typisk for hans genre, og også tilfældet med fx. Jason Mraz, Ed Sheeran og alle mulige andre poptyper :)

Jeg synes, han rent vokalmæssigt er et teknisk geni, ikke at det nødvendigvis har noget med hvor lys hans stemme lyder, at gøre, men jeg har aldrig tænkt, at han skulle lyde videre kvindeagtig. Jeg er i det hele taget ret imponeret.
http://youtu.be/3IzxTBMmjXc

Og udover, han rent vokalmæssigt nailer den, er han i øvrigt også et gudsbenådet supertalent på samtlige andre farver, af den musikalske palette. I trådens ånd, må man nok ikke sige den slags højt om noget så kommercielt og mainstream og integretetløst som Justin Bieber, men ikke desto mindre wow, altså.
https://m.youtube.com/watch?v=hY3tzNUjoHc

Jeg håber virkelig, han har gode og kloge folk omkring sig, så han aldrig ender med at gå Britney-vejen.

Det er meget muligt du har ret. Jeg vil ikke gøre mig klog på ham som kunstner, det har jeg på ingen måde kompetencerne til :).

Nu når jeg fx spiller mit spil hører jeg nærmest kun to toner, fordi jeg svarer indenfor ca. 2 sek og det er nærmest det eneste jeg har hørt af ham, jeg har bare studset over jeg så mange gange er blevet snydt. For at kunne give dig et reelt svar er jeg nok nødt til at hører lidt mere end et par akkorder. Hans genre har jeg heller ikke så meget erfaring med, jeg er mere til Depeche Mode, Die Toten Hosen, Rammstein, Deichkind, Fanta4 og så videre. Det slog mig bare da jeg igen røg i og var overbevist om det måtte være Selina Gomez (tror jeg jeg svarede :blush: ). Ed Sheeran og Bruno Mars kan jeg i øvrigt godt lide og når jeg tænker over det har de også ret lyse stemmer :gruble:.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 23. okt 2015, 19:52

Men det lyder sjovt, det der du spiller! :D Hvor gør man det henne?
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 23. okt 2015, 19:57

Aima skrev:Men det lyder sjovt, det der du spiller! :D Hvor gør man det henne?

Man kan spille det på Facebook, men jeg foretrækker det via den app man kan hente i både Appstore og Google play :).
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4281

Indlægaf Rapfisk » 23. okt 2015, 20:04

Nu har jeg ikke hørt hende for nylig, men jeg oplever Lis Sørensen som ét af de mest musikalske mennesker, dette land kan bryste sig af.
7
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1288

Indlægaf hotlips » 23. okt 2015, 20:54

Rapfisk skrev:Nu har jeg ikke hørt hende for nylig, men jeg oplever Lis Sørensen som ét af de mest musikalske mennesker, dette land kan bryste sig af.

Jeg tror nu det passer meget godt til tråden,jeg har indtryk af hun på alle måder er en af dem folk har mest godt at sige om og sikkert vil være klar til at give folk hak i tuden for at svine.
2
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4281

Indlægaf Rapfisk » 23. okt 2015, 20:57

hotlips skrev:
Rapfisk skrev:Nu har jeg ikke hørt hende for nylig, men jeg oplever Lis Sørensen som ét af de mest musikalske mennesker, dette land kan bryste sig af.

Jeg tror nu det passer meget godt til tråden,jeg har indtryk af hun på alle måder er en af dem folk har mest godt at sige om og sikkert vil være klar til at give folk hak i tuden for at svine.

I de kredse, jeg kommer i, bør man ikke rose danske/ 80'er / dansktopsangere alt for højt :rulle: :wacko:
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9658

Indlægaf kidkomb » 23. okt 2015, 21:05

Man kan bestemt ikke skose Lis Sørensen for mangel på sangteknik. Just saying.
Når det er sagt, så kan jeg godt forstå, at nogen kan finde hendes stemme møg-irriterende. Men det er vitterligt ikke det samme.
4
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 213
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1979

Indlægaf Lurende Peber » 23. okt 2015, 21:22

polavyk skrev:Nej, Lis Sørensen kan ikke synge. Så det var ikke rørende, det var pinligt. Nogen bør fortælle hende, hvordan det lyder, når hun synger.
Ikke som hun kunne engang :(
0
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 24. okt 2015, 02:23

^ Der ville heller ikke være en eneste af mine venner og bekendte, der ville løfte brynet over et Lis-Sørensen-dis, eller et hvilket som helst andet dis af kommerciel eller folkelig musik i det hele taget, faktisk tænker jeg, man nærmest signer up til den slags, hvis man lader sig associere med VMD. Sjovt nok er de jeg kender, der aldrig nogensinde basher musikere og kloger sig i, hvorvidt andre mennesker har talent, faktisk dem der selv arbejder professionelt med musikproduktion. Musikere er pisseloyale og anerkendende, både overfor branchen og deres musiker-kollegaer, men de ved selvfølgelig også ting, f.eks. at det at skulle matche det der megaorkester i VMD på ingen måde er det samme som at sidde i et lydstudie eller kun være akkompagneret af en en enkelt pianist. De fleste vokalister ville være sat på prøve med den sang og dét back up-set, især hvis de på ingen måde er vant til at arbejde i det.

Anyway, og nu måtte jeg jo så finde udsendelsen og se den optræden fordi jeg blev nysgerrig, og så faldt jeg jo lige over ham cirkusfyren Patrick, og nu er jeg nok nødt til at glo nogle flere afsnit af VMD. :genert: Søde akrobat.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3540

Indlægaf Lemonella » 24. okt 2015, 06:01

Jeg så VMD og knæk cancer i går aftes. I den forbindelse kom jeg til, at tænke over, at jeg godt kunne tænke mig, at vide, hvor mange penge kræftens Bekæmpelse selv har doneret i den store indsamling der nu foregår det næste stykke tid.
Har de mon selv afstået fra, at få løn en enkelt dag? Har de mon afstået fra, at bruge penge på administration en enkelt dag?

Kræft er en frygtelig sygdom og ingen bør få den tæt på. Ingen børn bør dø af den. Ingen forældre bør dø af den. Den skal bare fjernes fra jordens overflade.

Jeg er en lille smule rørt over, at så mange donerer penge, men jeg tænker alligevel mit og undrer mig over, at folkene i Kræftens bekæmpelse ikke selv står frem og fortæller, hvad de personligt har bidraget med. Ingen kan vel være i tvivl om, at de får en pæn løn for, at sidde der og ingen kan vel være i tvivl om, at der bruges mange penge på administration.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3540

Indlægaf Lemonella » 24. okt 2015, 07:11

Log_Lady skrev:
Lemonella skrev:Jeg så VMD og knæk cancer i går aftes. I den forbindelse kom jeg til, at tænke over, at jeg godt kunne tænke mig, at vide, hvor mange penge kræftens Bekæmpelse selv har doneret i den store indsamling der nu foregår det næste stykke tid.
Har de mon selv afstået fra, at få løn en enkelt dag? Har de mon afstået fra, at bruge penge på administration en enkelt dag?

Kræft er en frygtelig sygdom og ingen bør få den tæt på. Ingen børn bør dø af den. Ingen forældre bør dø af den. Den skal bare fjernes fra jordens overflade.

Jeg er en lille smule rørt over, at så mange donerer penge, men jeg tænker alligevel mit og undrer mig over, at folkene i Kræftens bekæmpelse ikke selv står frem og fortæller, hvad de personligt har bidraget med. Ingen kan vel være i tvivl om, at de får en pæn løn for, at sidde der og ingen kan vel være i tvivl om, at der bruges mange penge på administration.

Her kan du se, hvad Kræftens Bekæmpelse bruger pengene på: https://www.cancer.dk/om-os/oekonomi/. Der blev brugt 6% til administration i 2014 - om det er meget eller lidt, vil jeg afholde mig fra at bedømme.

Jeg har arbejdet hos KB, og jeg kan garantere dig for, at folk lægger deres hjerteblod i arbejdet. Når man tænker på, at det er hver tredje dansker, som bliver ramt af kræft, findes der meget få, som ikke har haft kræft inde på livet på den ene eller den anden måde.

Folk var fantastisk dedikerede og støttede helt bestemt også selv sagen. Og naturligvis skal de have løn for deres arbejde. Jeg kan jo ikke afgøre, om lønningerne er for lave, for høje, eller helt passende i forhold til din eller andres smag, men jeg kan da henvise til årsrapporten for 2014, hvis du er interesseret i at vide mere om økonomien i organisationen i det hele taget.http://pdf.cancer.dk/Nyheder/aarsberetn ... pport2014/

Jeg takker for de brugbare oplysninger. :)

Jeg er slet ikke på nogen måde i tvivl om, at der bliver lagt hjerteblod i arbejdet for KB. Det jeg efterlyser, er jo bare, at dem der sidder i toppen og vel egentlig (undskyld udtrykket), bare er kransekagefigurer, måske selv gik foran og fortalt, hvad de havde bidraget med.
Måske jeg ikke må sige den slags, men nu har jeg altså gjort det.

Jeg ved godt, at mange får kræft og jeg forbander den sygdom langt væk.
Jeg har selv haft kræft og er er erklæret rask for mange år siden. Så jeg kender godt til det.
2
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 24. okt 2015, 07:22

Noget af det mest kiksede i Facebookverden må helt seriøs være parprofiler. Og sjovt nok er kvindens navn altid først, tænkt eksempel Jeanette og Rasmus Riisgaard. Det lugter lidt af kvinder der ikke kan få deres mænd med på facebookbølgen og derfor vælger denne løsning. Lad dog mændene vælge selv, som det individ de er. Det gælder naturligvis også hvis det er den anden vej rundt, lad være med at afindividualisere hinanden.

Det er den ene ting ved det, den anden ting er at fordi man er et par er man altså stadig to individer, det virker mildest talt som et usikkerhedstegn at man føler et behov for denne totale symbiose.

Det lettede :-D.
8
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10262

Indlægaf icelady » 24. okt 2015, 07:36

ShuruQ skrev:Noget af det mest kiksede i Facebookverden må helt seriøs være parprofiler. Og sjovt nok er kvindens navn altid først, tænkt eksempel Jeanette og Rasmus Riisgaard. Det lugter lidt af kvinder der ikke kan få deres mænd med på facebookbølgen og derfor vælger denne løsning. Lad dog mændene vælge selv, som det individ de er. Det gælder naturligvis også hvis det er den anden vej rundt, lad være med at afindividualisere hinanden.

Det er den ene ting ved det, den anden ting er at fordi man er et par er man altså stadig to individer, det virker mildest talt som et usikkerhedstegn at man føler et behov for denne totale symbiose.

Det ser bare forkert ud, når den slags profiler skriver "VI er helt enige/VI er blevet enige om/det gjorde VI også". :D

Lidt ligesom "Vi er gravide." Nej, din kone/kæreste er gravid og I venter barn.
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 24. okt 2015, 07:39

Billede
7
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 24. okt 2015, 07:43

icelady skrev:
ShuruQ skrev:Noget af det mest kiksede i Facebookverden må helt seriøs være parprofiler. Og sjovt nok er kvindens navn altid først, tænkt eksempel Jeanette og Rasmus Riisgaard. Det lugter lidt af kvinder der ikke kan få deres mænd med på facebookbølgen og derfor vælger denne løsning. Lad dog mændene vælge selv, som det individ de er. Det gælder naturligvis også hvis det er den anden vej rundt, lad være med at afindividualisere hinanden.

Det ser bare forkert ud, når den slags profiler skriver "VI er helt enige/VI er blevet enige om/det gjorde VI også". :D

Lidt ligesom "Vi er gravide." Nej, din kone/kæreste er gravid og I venter barn.

Facebook-skizofreni :-D.
0

Tilbage til "Generelt"