Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1318

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Garfield » 1. nov 2015, 08:42

Jeg har flere gange tænkt, at det ville være smart, hvis dem, der gerne vil give slik til børn, der ringer på, havde noget halloween pynt på døren og så lærte børnene at de kun måtte ringe på de steder. Det ville gøre alle meget gladere.
6
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 305
Likede indlæg: 2751

Indlægaf Guilded_Lily » 1. nov 2015, 10:12

Garfield skrev:Jeg har flere gange tænkt, at det ville være smart, hvis dem, der gerne vil give slik til børn, der ringer på, havde noget halloween pynt på døren og så lærte børnene at de kun måtte ringe på de steder. Det ville gøre alle meget gladere.

God idé! Ligesom man kan lade være med at tænde lyset uden for huset, hvis man ikke vil belemres med udklædte voksne, der kræver "en lille én" til Hellig Tre Konger.
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1153
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 10688

Indlægaf 2SHY » 1. nov 2015, 10:19

Jeg vil nu gerne have lov til at have græskar stående udenfor uden at det skulle være invitation til slik tiggeri
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Whoosh
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2948

Indlægaf Whoosh » 1. nov 2015, 10:28

Guilded_Lily skrev:
God idé! Ligesom man kan lade være med at tænde lyset uden for huset, hvis man ikke vil belemres med udklædte voksne, der kræver "en lille én" til Hellig Tre Konger.

:gruble: <- Sådan sad jeg indtil jeg så dit indlæg i "Hvor bor du?"-tråden . Så faldt brikkerne på plads. :D
3
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1318

Indlægaf Garfield » 1. nov 2015, 10:35

2SHY skrev:Jeg vil nu gerne have lov til at have græskar stående udenfor uden at det skulle være invitation til slik tiggeri

Jamen, det kan du ikke. Selvfølgelig er det da en invitation til "trick or treat". Altså, jeg åbnede heller ikke døren i går - orkede det ikke - men man må acceptere at "trick or treat" er en integreret del af Halloween. Hvis man fortæller folk med sit græskar at man er "med" i Halloween, så er det da ikke så underligt at de antager man også er med på resten.

Måske du kan lave et skilt, hvor der står "Slik" og er en stor tyk rød streg henover?
2
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1153
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 10688

Indlægaf 2SHY » 1. nov 2015, 11:07

Garfield skrev:
2SHY skrev:Jeg vil nu gerne have lov til at have græskar stående udenfor uden at det skulle være invitation til slik tiggeri

Jamen, det kan du ikke. Selvfølgelig er det da en invitation til "trick or treat". Altså, jeg åbnede heller ikke døren i går - orkede det ikke - men man må acceptere at "trick or treat" er en integreret del af Halloween. Hvis man fortæller folk med sit græskar at man er "med" i Halloween, så er det da ikke så underligt at de antager man også er med på resten.

Måske du kan lave et skilt, hvor der står "Slik" og er en stor tyk rød streg henover?

Det er heldigvis sådan at jeg bor på en ret stille villavej uden børn i målgruppen, så ingen trick or treaters her :) Der kommer heller ingen til fastelavn :) Skønt!
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Whoosh
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2948

Indlægaf Whoosh » 1. nov 2015, 12:14

ShuruQ skrev:
Jeg synes fandeme ikke det er en fair situation at sætte mig i :s .

Må du ikke komme hos din forældre iført tørklæde? :8:

Du behøver ikke svare hvis det er for privat eller smertefuldt.
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 971
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 10330
Kontakt:

Indlægaf Ado » 1. nov 2015, 12:26

Jeg synes folk skal slappe af vedr. raslen og trick or treat. Med mindre der er tale om ikke-udklædte teenagere, så handler det jo i bund og grund bare om glade børn. Man kan jo altid sige nej, hvis de ringer på. Og altså; at kalde det tiggeri, kan jeg ikke tage alvorligt.
17
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10412

Indlægaf Fru Sunshine » 1. nov 2015, 12:35

Jeg raslede gladeligt fastelavsmandag som barn, og der fik vi som regel en skilling, når vi sang for folk. Mine børn raslede også, og fik gerne lidt penge, lidt slik - eller det år, hvor der boede en CocaColaleverandør oppe ad vejen, hvor de fik hver sin halvliters Cola.

Det var sjovt for os, da vi var børn, og mine egne unger morede sig også. Jeg fejrer ikke halloween, og vi var slet ikke hjemme i går, men lur mig, om jeg ikke kunne have fundet lidt slik eller nogle småkager i skuffen, hvis der var kommet nogen, mens vi var hjemme, med mindre forældrene nærmest havde krævet det af mig. Så var jeg nok blevet tvær, men det er nu ikke sket endnu.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Akehurst2
Kort karma: 367
Likede indlæg: 6656

Indlægaf Akehurst2 » 1. nov 2015, 12:40

ShuruQ skrev:Jeg forstår bare ikke hvorfor vi adoptere alle de helligdage fra USA. Virkelig ikke. Valentines Day, Halloween. De har næppe taget Fastelavn til sig.

Vi kan jo ligeså godt tage Thanksgiving med også. Fejrer St. Patricks Day med irerne osv osv. Det er alt for kommercielt til min smag, men ingen tvivl om at butikkerne tjener styrtende ved det.

Det er vel ikke anderledes end at adoptere en religion fra Mellemøsten?

Og jeg ville egentlig gerne fejre Thanksgiving. Synes det ville være hyggeligt i dødssyge november med god mad og gæster og at man husker på, hvad man er taknemmelig for. Det er da en positiv højtid.
13
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 500
Likede indlæg: 5562

Indlægaf dgd2007 » 1. nov 2015, 12:42

DetSorteCirkus skrev:Der, hvor jeg færdes, er det lige omvendt. Her må man ikke være kritisk overfor svinefri institutioner, hvilket jeg er.
For mig handler det ikke om hverken muslimske eller jødiske forældre påståede krav, for dem har jeg indtil videre til gode at høre om. Min anke går på, at man fra institutionens side, selvom det bare er for nemheds skyld, indretter sin madpolitik efter religiøse regler, der ikke deles af alle.
Jeg er 100% imod, at børn, der af princip ikke får svinekød derhjemme, skal tvinges til at spise det i institutionen, men jeg ser samtidig nogle etiske og kulturelle problemer i, at børn, der godt må få det, de facto skal indordne sig under institutionens fortolkning af hensynstagen til mindretallet, når det foregår i et sekulariseret land.

Jeg ønsker ingen svinekvoter for hverken børnehaver eller plejehjem, for det anser jeg som værende chikanerende populisme, men jeg efterspørger en dybere refleksion fra de svinefri institutioners side end blot en pragmatisk vurdering af, hvad det er nemmest.

Super indlæg!
Kunne ikke være mere enig.
0
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 342
Likede indlæg: 5051

Indlægaf Joe » 1. nov 2015, 12:44

Jeg fejrer også St. Patricks Day. Enhver tradition der går ud på at drikke øl, er fint med mig.
5
you did not break me
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 500
Likede indlæg: 5562

Indlægaf dgd2007 » 1. nov 2015, 13:02

ShuruQ skrev:Tja, spørg Harald Blåtand, det gjorde han jo da han gjorde danerne kristne for en hulens masse år siden.

Ja, efter at mine børn var blevet konfirmeret, har jeg også drillet dem med, at de var gået ind i en mellemøstlig sekt :lol:
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 488
Likede indlæg: 8767

Indlægaf Animi » 1. nov 2015, 13:08

Jeg synes at (nogen) folk går aaaaalt for meget op i den der 'Dannebrog-skandale.' Og lur mig om det ikke er fordi man lige kunne finde en ikke-etnisk dansker som syndebuk, og tillægge ham alle mulige motiver, på trods af at han ikke havde noget med flaget at gøre :sarkasme:
Jeg er ret overbevist om at havde det været et arrangement, arrangeret kun af pæredanske folk, så havde der ikke været sådan et ramaskrig over det.
Jeg kan godt være enig i at det nok var en dum måde at behandle flaget på, men altså så er det jo heller ikke værre. Danmark går nok ikke under af den grund - og jeg er sikker på, at der ikke var nogen der mente noget ondt eller respektløst med det.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10412

Indlægaf Fru Sunshine » 1. nov 2015, 13:32

ShuruQ skrev:
Akehurst2 skrev:
ShuruQ skrev:Jeg forstår bare ikke hvorfor vi adoptere alle de helligdage fra USA. Virkelig ikke. Valentines Day, Halloween. De har næppe taget Fastelavn til sig.

Vi kan jo ligeså godt tage Thanksgiving med også. Fejrer St. Patricks Day med irerne osv osv. Det er alt for kommercielt til min smag, men ingen tvivl om at butikkerne tjener styrtende ved det.

Det er vel ikke anderledes end at adoptere en religion fra Mellemøsten?

Og jeg ville egentlig gerne fejre Thanksgiving. Synes det ville være hyggeligt i dødssyge november med god mad og gæster og at man husker på, hvad man er taknemmelig for. Det er da en positiv højtid.

Tja, spørg Harald Blåtand, det gjorde han jo da han gjorde danerne kristne for en hulens masse år siden.

Så er det vel også OK, vi adopterer andre skikke rundt omkring, når Harald måtte. :-D
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Generelt"