Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ShuruQ » 30. okt 2015, 22:46

Aima skrev:(^ Transkønnede er den (politisk) korrekte betegnelse, ja, for modsat 'transseksuelle' henleder det til det, det handler om, altså kønsidentitet (fremfor seksualitet) :) )

Nå, men var hende der Jenners kønsskifte grunden til at de blev skilt? Eller har de været skilt længe, eller hvordan?

Få måneder efter de blev skilt annoncerede han (skriver han fordi det er datid) han var transkønnet og kvinden Caitlyn tog form. I og med det hele ligger tæt op af hinanden kunne det sagtens være skilsmissegrunden.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5035

Indlægaf Aima » 30. okt 2015, 23:05

^ Ja, puh. Det må godt nok have været lidt af en mundfuld for konen, hvis ikke hun vidste besked inden. Jeg kender et par hvor manden, far til deres to børn, ville skilles efter 15 års ægteskab, fordi han havde fundet ud af, han var homo. Ikke særligt nemt for nogen.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 872
Likede indlæg: 11823

Indlægaf Dirtylittledevil » 30. okt 2015, 23:47

Damefrisører elsker sære korthårsfrisurer til alle kvinder, og det skal helst være noget med skævt pandehår og 5 farvetoner der ser rædderligt ud (allerede fra starten men især) når det er voksen 5 mm ud.
8
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8529

Indlægaf 2SHY » 30. okt 2015, 23:51

Dirtylittledevil skrev:Damefrisører elsker sære korthårsfrisurer til alle kvinder, og det skal helst være noget med skævt pandehår og 5 farvetoner der ser rædderligt ud (allerede fra starten men især) når det er voksen 5 mm ud.

Enten det eller pagehår. I hvert fald når det gælder mig

I øvrigt synes jeg ofte det er SOSU'er der hopper med på de frisurer der. No offence men det er bare en observation fra forskellige arbejdspladser
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 320
Likede indlæg: 3474

Indlægaf dgd2007 » 30. okt 2015, 23:57

Dirtylittledevil skrev:Damefrisører elsker sære korthårsfrisurer til alle kvinder, og det skal helst være noget med skævt pandehår og 5 farvetoner der ser rædderligt ud (allerede fra starten men især) når det er voksen 5 mm ud.

Det er klart - du skulle jo helst komme der tit :whip:
2
Brugeravatar
Dirtylittledevil

Indlægaf Dirtylittledevil » 31. okt 2015, 00:09

dgd2007 skrev:

Det er klart - du skulle jo helst komme der tit :whip:

Ja netop. Nu har jeg så heldigvis meterlangt hår og går aldrig til frisør.
Long hair don't care :rock:
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10294

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. okt 2015, 09:40

HappyPaww skrev:^ -Præcis - og her tror jeg nu ikke Caitlyn har spor imod at kaldes "dad". Hun ændrer jo ikke identitet som forælder bare fordi hun nu har bryster og går i kjole.
Jeg er i det hele taget meget imponeret af, hvordan den familie har taget det.

Samtidigt på den anden side af sagen, kan jeg heller ikke forstå kritikken af Kris Jenner om at hun ikke bare klapper i hænderne over Caitlyn. Jeg ville fandme også have svært ved at kapere at min mand gennem 25 år skiftede køn. Give her a break...!

Det er blot en anden form for intolerance og uvidenhed.
Selvfølgelig er det svært, hvis ikke direkte traumatiserende, for konen, og politisk korrekte tågehorn gør det ikke lettere.
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. okt 2015, 09:51

Aima skrev:^ Ja, puh. Det må godt nok have været lidt af en mundfuld for konen, hvis ikke hun vidste besked inden. Jeg kender et par hvor manden, far til deres to børn, ville skilles efter 15 års ægteskab, fordi han havde fundet ud af, han var homo. Ikke særligt nemt for nogen.

Dertil kommer, at der ofte, ligesom ved, uden sammenligning i øvrigt, længe uerkendt alkoholisme eller psykisk sygdom, gerne i et eller andet omfang har været en årelang proces op til "erklæringen", der gør at partneren allerede der er ved at være slidt op.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 261
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2104

Indlægaf Pjeps » 31. okt 2015, 11:16

Hold nu kæft med at belære Mascha Vang om hendes børneopdragelse, det er en skide taske som sikkert bare er en af mors tasker barnet har lånt/overtaget. Vi har sgu da allesammen gået med vores mors aflagte dametasker som børn, den eneste forskel er at det her er en designer taske, og det har den 3 årlige absolut intet begreb om.
2
:ninja:
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 31. okt 2015, 11:51

2SHY skrev:

I øvrigt synes jeg ofte det er SOSU'er der hopper med på de frisurer der. No offence men det er bare en observation fra forskellige arbejdspladser

enig med jer begge. jeg har endda selv en korthårsfrisure, og det har været en KAMP at undgå at få 600 farver, skævt/asymmetrisk halløj rundt omkring eller "strit", men bare at få en lang korthårsfrisure i en simpel farve. Jeg har kort hår, fordi mit hår er så fint, at det bliver gennemsigtigt og fe-agtigt, når det når skuldrene, og med den kortere længde (en frisure omkring mine ører, men med længere side-pandehår) ser det mere fyldigt og sundt ud. Men det er en diskussion every fucking time. Så nu bliver jeg kun klippet af frisørelever, der er unge mennesker på min alder, og godt ved, at aubergine og "friskt pandehår" ikke er fedt.
3
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. okt 2015, 11:56

^
Alt, der kan betegnes som "friskt", skal generelt bare dø.
2
Je suis un tableau noir.
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 31. okt 2015, 13:52

Pernille skrev:
Karkluden skrev:
2SHY skrev:

enig med jer begge. jeg har endda selv en korthårsfrisure, og det har været en KAMP at undgå at få 600 farver, skævt/asymmetrisk halløj rundt omkring eller "strit", men bare at få en lang korthårsfrisure i en simpel farve. Jeg har kort hår, fordi mit hår er så fint, at det bliver gennemsigtigt og fe-agtigt, når det når skuldrene, og med den kortere længde (en frisure omkring mine ører, men med længere side-pandehår) ser det mere fyldigt og sundt ud. Men det er en diskussion every fucking time. Så nu bliver jeg kun klippet af frisørelever, der er unge mennesker på min alder, og godt ved, at aubergine og "friskt pandehår" ikke er fedt.

Min oplevelse er, at samme type frisør er glad for at bruge kniv i stedet for saks. Så ens hår bliver totalt flænset i stedet for at blive klippet pænt :tie: :lol:

Jeg skifter mellem 3-4 forskellige frisører, men har efterhånden lagt mig fast på en bestemt frisør, der er ret god til bare at lade mig have en rimelig "plain" korthårsfrisure.
Men jeg købte engang et sweetdeal til en frisør, som først og fremmest brugte lang tid på at fortælle mig, hvor slidt og grimt (indirekte sagt) mit skulderlange hår var. Jeg ville gerne klippes kortere og frisuren blev okay, men stadig lidt for frisk - hvilket hun også lagde vægt på :lol: (og jeg blev klippet igen under 2 mdr senere af min faste frisør, så det blev rettet op på det "friske"..)
Men den her Sweetdeal-frisør var SÅ glad for at bruge kniv i stedet for saks og mit i forvejen frizzy hår blev bare ret sært og ødelagt i spidserne :tie:
Den frisør vender jeg så aldrig tilbage til. Men jeg oplever heldigvis flest gode frisører, som ikke har travlt med, at jeg skal have sådan en "smart/fiks/frisk" korthårsfrisure med friske farver :lol: :afro:

Det er noget spøjst noget :lol:
Men jeg har som sagt god erfaring med frisøreleverne. De er tit 18-25 år, dvs på min alder +/-, og har virkelig forståelse for, at man gerne vil være korthåret, fordi det klæder ens hår og ansigt bedre, men at man ikke vil have en "smart og frisk frisure".
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil

Indlægaf Dirtylittledevil » 31. okt 2015, 14:33

Den der plante som kun blomstrer hvert 57. år er jo ufatteligt grim. godt den skal dø nu.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... er/5805000
0
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 31. okt 2015, 15:02

DetSorteCirkus skrev:^
Alt, der kan betegnes som "friskt", skal generelt bare dø.

Jeps.
Og jeg forstår især ikke argumentet rettet mod mig. Jeg er effing 23. Jeg er rimelig frisk sådan i mig selv, kan man sige.
1
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 257
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 1384

Indlægaf Æske » 31. okt 2015, 15:46

Det der Halloween-pjat vi har taget til os herhjemme er fandme et irriterende fænomen.
11
Alt det smukkeste gør ondt.

Tilbage til "Generelt"