Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1142
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9611

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 10. sep 2015, 15:17

icelady skrev:Jeg er så træt af den måde, mange folk viser deres indre svinehund i div flygtningedebatter.
De sviner og latterliggør andre.

Jeg er fuldstændig ligeglad med, om de politisk er røde, blå eller grønne; uanset politisk, kønslig, etnisk, uddannelses, eller alle mulige andre baggrunde, så er de med til at fremstille Danmark som et egocentreret land, der består af små egoistiske, uempatiske, snæverstsynede idioter.

Men næh nej...hvis man skriver det, så farer folk over deres tastatur og beskylder en for at være "perkerlover!"

Her er det den anden vej. Formaster man sig til, at skrive noget som helst i den dur, så er man racist.
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3079

Indlægaf Rakel » 10. sep 2015, 15:20

Man kan jo fx slette den slags mennesker på FB. Just saying.
3
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 10. sep 2015, 15:22

Liseletpåtå skrev:
kidkomb skrev:Jeg brænder vitterligt sammen i hovedet over, hvor fladpandede, bombastiske, ufine, selvhævdende, nedladende, bedrevidende, fordomsfulde, uoplyste, autonome og samfundsnedbrydelige rød bloks tilhængere fremstår på de sociale medier i disse dage.
Hold nu OP, hvor er jeg flov over, at dele politiske synspunkter med mennesker, der er så forskruede og ensidige, at de bedvidst propaganderer og decideret fordrejer sandheden i forsøg på, at dele deres voksende had mod politiet.
Det er så PINLIGT! Alt det, som grødhovederne har beskyldt blå blok for, spytter de lige nu ud i en form for massepsykose af forargelse, hvis formål er aldeles uklart.
ARGH!

Ah, det lettede :-p

Det er heldigvis ikke så slemt i mit newsfeed, det er mest "lade os alle hjælpe" og "se vores politi leger med et flygtningbarn" :)

Jeg har dog et par "det er kapitalisternes skyld" og i den modsatte grøft "nu har vi lukket isis ind", men mest er det alt sammen positivt :)

Dette foto er det øverste lige nu :lun:

Billede

Ah, hvor rart! :love: :lun:
Dem har jeg heldigvis også et par stykker af :banan:
1
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10253

Indlægaf icelady » 10. sep 2015, 15:24

kidkomb skrev:Her er det den anden vej. Formaster man sig til, at skrive noget som helst i den dur, så er man racist.

Så man er racist, hvis man skriver at deres fremmedfjendske retorik er skadelig for DKs omdømme? :gruble:

Damn...det er sgu ikke nemt.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 10. sep 2015, 15:24

Rakel skrev:Man kan jo fx slette den slags mennesker på FB. Just saying.

Det kan man. Jeg vælger ikke, at gøre det, fordi jeg ser FB som en måde, at holde kontakt til et stort netværk. Et netværk, der kan vise sig nyttigt på alle mulige og umulige tidspunkter. Derfor har jeg også en del på min liste, som jeg bestemt ikke anser for, at være mine venner.

Til gengæld, ikke? Så skulle jeg blive SÅ meget bedre til, at lukke for l*rtet. Det ville sænke mit blodtryk betragteligt :lol:
1
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10253

Indlægaf icelady » 10. sep 2015, 15:30

Jeg har enkelte af den slags opslag i min feed; resten ser jeg på div FB-grupper.

De få, der ytrer sig sådan kan jeg godt rumme. De har gode kvaliteter, men jeg må indrømme, jeg tænker mit om deres menneskesyn.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 17
Likede indlæg: 535

Indlægaf catnip » 10. sep 2015, 15:43

Underboens splinternye baby, der nu har skreget non-stop i en måned.

I starten tænke jeg "Åh, lille pus"
Så begyndte jeg at få ondt af babyen. Så forældrene. Og nu mest mig selv...

Vores super egoistiske musikeroverbo hjælper heller ikke just på det. Sange øves bedst kl 7 om morgenen eller efter kl 22. Ligesom at omfattende gør det selv renoveringer startes kl 21.

Så kan jeg sidde der, taget til fange i midten, i stereo, uden mulighed for at gå ned og købe en flaske rødvin til at dulme nerverne på...fordi jeg bor i fucking Sverige, hvor regeringen skal bestemme i hvilket tidsrum man kan købe alkohol....

:sur:
Senest rettet af catnip 10. sep 2015, 15:44, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2406

Indlægaf Joe » 10. sep 2015, 19:06

Når jeg læser indlæg på nettet, der er formuleret ringe, tænker jeg helt automatisk at personen bag, nok ikke er så skarp.
Jeg sidestiller lidt manglende evne til at formulere sig med manglende intelligens.

(Der findes dog mennesker, jeg kender sådan i virkeligheden, der har modbevist mine fordomme. Og en masse der har bekræftet dem.)
4
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 10. sep 2015, 21:28

icelady skrev:
kidkomb skrev:Her er det den anden vej. Formaster man sig til, at skrive noget som helst i den dur, så er man racist.

Så man er racist, hvis man skriver at deres fremmedfjendske retorik er skadelig for DKs omdømme? :gruble:

Damn...det er sgu ikke nemt.

Nej, det er venstrefløjsmennesker. Man er racist, når man påpeger, at deres skingre tone og hadske kommentarer om andre danskere og i særdeleshed det danske politi, ikke ligefrem bidrager til en større forståelse og at det på ingen måde er gavnligt for hverken danskere eller flygtninge, at sprede had mod politiet. Eller forherlige civile og aktivisters indgriben og sabotage af samme.
Når man står og skriger ad politiet og kaster flasker mod dem, så skræmmer man altså flygtningene. Og man forsinker politiets arbejde. Det er da for åndssvagt, at politiet skal afsætte mandskab til, at holde styr på sådan nogle ballademagere, der er for dumme til at indse, at de ikke hjælper nogen som helst på den måde.
4
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7793

Indlægaf ShuruQ » 11. sep 2015, 12:08

Jeg har lige svaret på en tråd om 9/11 og dette ville jeg skrive i tråden, men synes det passer bedre her, så det ikke virker til at være personligt, for det er det ikke.

Men jeg er ved at kaste op over at vi hvert år den 11/9 skal holde mindedag over den begivenhed. Ja, det var frygtelig, PUNKTUM. Men der sker så meget andet af lignende kaliber, og der går vi sgu ikke og holder årlig mindedag, (måske med få ting, men ikke på samme måde) 1 minuts stilhed og så videre. Jeg ved ikke om det virker værre på mange folk fordi det var USA det gik ud over, men det irriterer mig at vi død og pine skal bombarderes med det hvert år. Det var ikke værre blot fordi det var USA og det fortjener ikke at blive mindet på den måde mere end andre episoder. Med andre ord, det er ikke så meget det at det mindes der irriterer mig, for det fortjener ALDRIG at blive glemt, men den at det virker som om det er vigtigere at mindes fordi det var USA.
9
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7793

Indlægaf ShuruQ » 11. sep 2015, 12:52

Liseletpåtå skrev:
Yvooonne skrev:
Liseletpåtå skrev:
Yvooonne skrev:Jeg har intet DF-agtigt i min feed - jeg sletter venner hvis de ytre sig DF-agtigt. Enkelte familiemedlemmer er DF'ere, og der fjerner jeg bare opslag. Husk at man selv er herre over hvad man gider have i sin feed.

Jeg kan nu fint rumme DF'ere. Jeg er selv med i Venligboerne, men nogle af mine bedste venner er DF'ere. No-problem :)

Og fred være med det - mit budskab var mere at man jo selv bestemmer man hvad vil bombarderes med på sin Facebookforside.

Det man kunne gøre, er at blokkere Pia K osv, så kan en DF venner dele alt af hende og venner, du kan bare ikke se det :fløjt: (mere rummelig er jeg sgu heller ikke :blush: )

Kan jeg godt blokere sider derinde? Og i såfald hvordan, for der er nogle politikere jeg generelt gerne vil være fri for at se opslag fra, men har endnu ikke fundet ud af at blokere sider :).
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11678

Indlægaf Dirtylittledevil » 11. sep 2015, 13:20

Det virker som om visse mennesker bruger det at hjælpe indvandrere helt målrettet som noget der kan give dem selv en unik personlig oplevelse og noget street-cred på facebook.Så kan det krydses af på listen ligesom "Bestige et bjerg" og "Rejse med rygsæk i Nepal"
7
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11678

Indlægaf Dirtylittledevil » 11. sep 2015, 14:08

Tørret rugbrød med grøn klat og sort klat og lidt kløver.
Nej sorry jeg synes faktisk ikke det ser spor lækkert ud, selvom du har købt det et rigtig fint og eksklusivt sted.

11249479_10153157438427986_6981325508661509492_n.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1284

Indlægaf hotlips » 11. sep 2015, 16:50

Dirtylittledevil skrev:Tørret rugbrød med grøn klat og sort klat og lidt kløver.
Nej sorry jeg synes faktisk ikke det ser spor lækkert ud, selvom du har købt det et rigtig fint og eksklusivt sted.

11249479_10153157438427986_6981325508661509492_n.jpg

mon ikke kløveren er skovsyre,det er i høj kurs i det der nordiske halløj.

generelt er jeg ikke stor tilhænger af det der med at vise billeder af sin mad,jo hvis man kan få en lasgne til at ligne en mariehøne eller sår´n,så fint,men ellers er det virkelig,virkelig undtagelser hvis mad er så spændende at det er værd at vise til venner og familie og dele på nettet.
3
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 387
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3803

Indlægaf Delfin » 11. sep 2015, 17:08

Jeg hader ensidige opslag på fb, uanset om det er den ene eller den anden fløj, der udtaler sig. Der er altid to sider af en rugbrødsmad.
1
14 11 14 :banan:

Tilbage til "Generelt"