Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ShuruQ » 1. nov 2015, 11:57

Jeg er pishamrende irriteret på min far.

Vi snakkede i går i telefonen og jeg føler lidt de prøver at vende børnene mod mig, det har nok ikke noget på sig, men jeg er ret harm lige nu. Jeg har børnene en uge i december, med juleaften iberegnet. Jeg kan ikke komme i mine forældres hjem, eller jo det kan jeg godt, hvis jeg bukker und for presset. Nuvel, min far og sikkert også min mor synes bestemt vi skal til dem juleaften, men det kan jeg jo ikke. Så siger min far i telefonen i går "de skal jo også have kalenderpakker og de vil da nok hellere her ud og bla bla. Du kan jo bare spørge dem om de ikke vil have gaver". Svarer "hvis farmor havde spurgt dig som 10 eller 9-årig om du ville have gaver, hvad havde du så svaret"?. "Ja, der kan du bare se siger han så".

Jeg er lidt rasende. Meget faktisk. Det er dem der forbyder mig at komme som jeg er, men jeg føler de på den måde prøver at vende børnene mod mig, for børnene forstår det ikke, men så kan jeg stå der som bussemand fordi jeg ikke bare kan makke ret.

Jeg synes fandeme ikke det er en fair situation at sætte mig i :s .
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 1. nov 2015, 12:14

ShuruQ skrev:

Må du ikke komme hos din forældre iført tørklæde? :8:

Du behøver ikke svare hvis det er for privat eller smertefuldt.
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 1. nov 2015, 12:18

Whoosh skrev:
ShuruQ skrev:

Må du ikke komme hos din forældre iført tørklæde? :8:

Du behøver ikke svare hvis det er for privat eller smertefuldt.

Lige præcis det.

Det er rigtig øv, men jeg bliver bare ekstra ked af det når jeg bliver smidt i den situation overfor børnene. De forstår jo ikke at jeg ikke bare kan, så det er rigtig trist de på den måde prøver at få mig til at sige ok, jeg skal nok lade være med at være mig for at være sammen med jer. Og jeg er slet ikke i tvivl om at de ved de rammer mig ekstra hårdt ved at vende den sådan. Eller de burde vide at de sætter mig i en situation der gør en i forvejen svær situation sværere.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8423
Kontakt:

Indlægaf Ado » 1. nov 2015, 12:26

Jeg synes folk skal slappe af vedr. raslen og trick or treat. Med mindre der er tale om ikke-udklædte teenagere, så handler det jo i bund og grund bare om glade børn. Man kan jo altid sige nej, hvis de ringer på. Og altså; at kalde det tiggeri, kan jeg ikke tage alvorligt.
18
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 1. nov 2015, 12:35

Jeg raslede gladeligt fastelavsmandag som barn, og der fik vi som regel en skilling, når vi sang for folk. Mine børn raslede også, og fik gerne lidt penge, lidt slik - eller det år, hvor der boede en CocaColaleverandør oppe ad vejen, hvor de fik hver sin halvliters Cola.

Det var sjovt for os, da vi var børn, og mine egne unger morede sig også. Jeg fejrer ikke halloween, og vi var slet ikke hjemme i går, men lur mig, om jeg ikke kunne have fundet lidt slik eller nogle småkager i skuffen, hvis der var kommet nogen, mens vi var hjemme, med mindre forældrene nærmest havde krævet det af mig. Så var jeg nok blevet tvær, men det er nu ikke sket endnu.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 1. nov 2015, 12:35

Jeg forstår bare ikke hvorfor vi adoptere alle de helligdage fra USA. Virkelig ikke. Valentines Day, Halloween. De har næppe taget Fastelavn til sig.

Vi kan jo ligeså godt tage Thanksgiving med også. Fejrer St. Patricks Day med irerne osv osv. Det er alt for kommercielt til min smag, men ingen tvivl om at butikkerne tjener styrtende ved det.
0
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4556

Indlægaf Akehurst2 » 1. nov 2015, 12:40

ShuruQ skrev:Jeg forstår bare ikke hvorfor vi adoptere alle de helligdage fra USA. Virkelig ikke. Valentines Day, Halloween. De har næppe taget Fastelavn til sig.

Vi kan jo ligeså godt tage Thanksgiving med også. Fejrer St. Patricks Day med irerne osv osv. Det er alt for kommercielt til min smag, men ingen tvivl om at butikkerne tjener styrtende ved det.

Det er vel ikke anderledes end at adoptere en religion fra Mellemøsten?

Og jeg ville egentlig gerne fejre Thanksgiving. Synes det ville være hyggeligt i dødssyge november med god mad og gæster og at man husker på, hvad man er taknemmelig for. Det er da en positiv højtid.
13
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3436

Indlægaf dgd2007 » 1. nov 2015, 12:42

DetSorteCirkus skrev:Der, hvor jeg færdes, er det lige omvendt. Her må man ikke være kritisk overfor svinefri institutioner, hvilket jeg er.
For mig handler det ikke om hverken muslimske eller jødiske forældre påståede krav, for dem har jeg indtil videre til gode at høre om. Min anke går på, at man fra institutionens side, selvom det bare er for nemheds skyld, indretter sin madpolitik efter religiøse regler, der ikke deles af alle.
Jeg er 100% imod, at børn, der af princip ikke får svinekød derhjemme, skal tvinges til at spise det i institutionen, men jeg ser samtidig nogle etiske og kulturelle problemer i, at børn, der godt må få det, de facto skal indordne sig under institutionens fortolkning af hensynstagen til mindretallet, når det foregår i et sekulariseret land.

Jeg ønsker ingen svinekvoter for hverken børnehaver eller plejehjem, for det anser jeg som værende chikanerende populisme, men jeg efterspørger en dybere refleksion fra de svinefri institutioners side end blot en pragmatisk vurdering af, hvad det er nemmest.

Super indlæg!
Kunne ikke være mere enig.
0
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Joe » 1. nov 2015, 12:44

Jeg fejrer også St. Patricks Day. Enhver tradition der går ud på at drikke øl, er fint med mig.
6
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 1. nov 2015, 12:46

Akehurst2 skrev:
ShuruQ skrev:Jeg forstår bare ikke hvorfor vi adoptere alle de helligdage fra USA. Virkelig ikke. Valentines Day, Halloween. De har næppe taget Fastelavn til sig.

Og jeg ville egentlig gerne fejre Thanksgiving. Synes det ville være hyggeligt i dødssyge november med god mad og gæster og at man husker på, hvad man er taknemmelig for. Det er da en positiv højtid.

Tja, spørg Harald Blåtand, det gjorde han jo da han gjorde danerne kristne for en hulens masse år siden.
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 1. nov 2015, 12:48

Jahon skrev:Jeg fejrer også St. Patricks Day. Enhver tradition der går ud på at drikke øl, er fint med mig.

OKtoberfest :-D.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3436

Indlægaf dgd2007 » 1. nov 2015, 13:02

ShuruQ skrev:Tja, spørg Harald Blåtand, det gjorde han jo da han gjorde danerne kristne for en hulens masse år siden.

Ja, efter at mine børn var blevet konfirmeret, har jeg også drillet dem med, at de var gået ind i en mellemøstlig sekt :lol:
1
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 310
Likede indlæg: 5757

Indlægaf Animi » 1. nov 2015, 13:08

Jeg synes at (nogen) folk går aaaaalt for meget op i den der 'Dannebrog-skandale.' Og lur mig om det ikke er fordi man lige kunne finde en ikke-etnisk dansker som syndebuk, og tillægge ham alle mulige motiver, på trods af at han ikke havde noget med flaget at gøre :sarkasme:
Jeg er ret overbevist om at havde det været et arrangement, arrangeret kun af pæredanske folk, så havde der ikke været sådan et ramaskrig over det.
Jeg kan godt være enig i at det nok var en dum måde at behandle flaget på, men altså så er det jo heller ikke værre. Danmark går nok ikke under af den grund - og jeg er sikker på, at der ikke var nogen der mente noget ondt eller respektløst med det.
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 1. nov 2015, 13:32

ShuruQ skrev:
Akehurst2 skrev:

Tja, spørg Harald Blåtand, det gjorde han jo da han gjorde danerne kristne for en hulens masse år siden.

Så er det vel også OK, vi adopterer andre skikke rundt omkring, når Harald måtte. :-D
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8423
Kontakt:

Indlægaf Ado » 1. nov 2015, 13:42

Jeg vil i øvrigt også vildt gerne fejre Thanksgiving. :lun: Jeg går mere op i selve hyggen end oprindelseslandet.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".

Tilbage til "Generelt"