Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 936
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8440

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 1. nov 2015, 13:45

Jeg gad også godt prøve at holde Thanksgiving :) Kalkun er ikke mig men jeg kan godt lide den der ide i at fortælle hvad man er taknemmelig for. Det er i virkeligheden noget jeg synes mange mig selv incl burde være bedre til at give udtryk for
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7793

Indlægaf ShuruQ » 1. nov 2015, 13:46

Fru Sunshine skrev:
ShuruQ skrev:
Akehurst2 skrev:
ShuruQ skrev:Jeg forstår bare ikke hvorfor vi adoptere alle de helligdage fra USA. Virkelig ikke. Valentines Day, Halloween. De har næppe taget Fastelavn til sig.

Vi kan jo ligeså godt tage Thanksgiving med også. Fejrer St. Patricks Day med irerne osv osv. Det er alt for kommercielt til min smag, men ingen tvivl om at butikkerne tjener styrtende ved det.

Det er vel ikke anderledes end at adoptere en religion fra Mellemøsten?

Og jeg ville egentlig gerne fejre Thanksgiving. Synes det ville være hyggeligt i dødssyge november med god mad og gæster og at man husker på, hvad man er taknemmelig for. Det er da en positiv højtid.

Tja, spørg Harald Blåtand, det gjorde han jo da han gjorde danerne kristne for en hulens masse år siden.

Så er det vel også OK, vi adopterer andre skikke rundt omkring, når Harald måtte. :-D

Skolegårds-mentalitet :-D.

Men jo selvfølgelig er det der, hvis vi alle bare husker hver især "lev og lad leve". Folk skal fejre hvad de har lyst det, det er slet ikke det jeg oppnerer imod. Jeg har bare svært ved at følge med nogle gange, det må være alderen :fløjt: .
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 1. nov 2015, 13:50

I øvrigt, jeg er altså ikke sådan en gammel, sur en, der bare er negativ på alt og alle. Jeg elsker hygge, men jeg behøver ikke have bestemte datoer til at minde mig om at hygge mig, jeg husker glimrende at hygge mig når jeg har lyst.

Er faktisk sådan en selskabspapegøje, lidt mere som barn, men det sidder stadig dybt i mig :lun:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10253

Indlægaf icelady » 1. nov 2015, 13:54

ShuruQ skrev:Jeg er pishamrende irriteret på min far.

Vi snakkede i går i telefonen og jeg føler lidt de prøver at vende børnene mod mig, det har nok ikke noget på sig, men jeg er ret harm lige nu. Jeg har børnene en uge i december, med juleaften iberegnet. Jeg kan ikke komme i mine forældres hjem, eller jo det kan jeg godt, hvis jeg bukker und for presset. Nuvel, min far og sikkert også min mor synes bestemt vi skal til dem juleaften, men det kan jeg jo ikke. Så siger min far i telefonen i går "de skal jo også have kalenderpakker og de vil da nok hellere her ud og bla bla. Du kan jo bare spørge dem om de ikke vil have gaver". Svarer "hvis farmor havde spurgt dig som 10 eller 9-årig om du ville have gaver, hvad havde du så svaret"?. "Ja, der kan du bare se siger han så".

Jeg er lidt rasende. Meget faktisk. Det er dem der forbyder mig at komme som jeg er, men jeg føler de på den måde prøver at vende børnene mod mig, for børnene forstår det ikke, men så kan jeg stå der som bussemand fordi jeg ikke bare kan makke ret.

Jeg synes fandeme ikke det er en fair situation at sætte mig i :s .

Jeg har sagt det før, men siger det gerne igen; Dine forældre burde skamme sig.

Jeg har som udgangspunkt respekt for deres valg, for de har lov at vælge. Personligt synes jeg bare det er fordomme og et for usselt grundlag, de vælger på. .du er deres barn! Du bliver smidt ud sammen med opvaskevandet. Jeg synes de skulle en tur i skammekrogen.

Er ked af, du skal kæmpe sådan med dem; for igen sætter de dig som lusen mellem to negle. Æv, det stinker. :ae:

Edit; Undskyld hvis jeg er for hård. Jeg har så stor respekt for dig og ved hvor hårdt du har kæmpet for at være nået til hvor du er nu. Og du er endelig glad og stolt over at være den du er, og det vil de så for al magt pille af dig.

Edit 2: Omformulering; fik formuleret mig forkert så det kunne misforståes, hvilket absolut ikke var meningen. Undskyld.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 1. nov 2015, 14:10

icelady skrev:

Vi snakkede i går i telefonen og jeg føler lidt de prøver at vende børnene mod mig, det har nok ikke noget på sig, men jeg er ret harm lige nu. Jeg har børnene en uge i december, med juleaften iberegnet. Jeg kan ikke komme i mine forældres hjem, eller jo det kan jeg godt, hvis jeg bukker und for presset. Nuvel, min far og sikkert også min mor synes bestemt vi skal til dem juleaften, men det kan jeg jo ikke. Så siger min far i telefonen i går "de skal jo også have kalenderpakker og de vil da nok hellere her ud og bla bla. Du kan jo bare spørge dem om de ikke vil have gaver". Svarer "hvis farmor havde spurgt dig som 10 eller 9-årig om du ville have gaver, hvad havde du så svaret"?. "Ja, der kan du bare se siger han så".

Jeg er lidt rasende. Meget faktisk. Det er dem der forbyder mig at komme som jeg er, men jeg føler de på den måde prøver at vende børnene mod mig, for børnene forstår det ikke, men så kan jeg stå der som bussemand fordi jeg ikke bare kan makke ret.

Jeg har sagt det før, men siger det gerne igen; Dine forældre burde skamme sig.

Jeg har som udgangspunkt respekt for deres valg, for de har lov at vælge. Personligt synes jeg bare det er fordomme og et for usselt grundlag, de vælger på. .du er deres barn! Du bliver smidt ud sammen med opvaskevandet. Jeg synes de skulle en tur i skammekrogen.

Er ked af, du skal kæmpe sådan med dem; for igen sætter de dig som lusen mellem to negle. Æv, det stinker. :ae:

Edit; Undskyld hvis jeg er for hård. Jeg har så stor respekt for dig og ved hvor hårdt du har kæmpet for at være nået til hvor du er nu. Og du er endelig glad og stolt over at være den du er, og det vil de så for al magt pille af dig.

Edit 2: Omformulering; fik formuleret mig forkert så det kunne misforståes, hvilket absolut ikke var meningen. Undskyld.

Som oftest når du er hård, hvilket jeg egentligt ikke synes du er her, er du det på en anstændig måde og de få gange du måske har været lidt hård ved mig har jeg følt det var på en (k)ærlig måde. Bortset fra helt i starten af min tid på den anden debat - der var jeg bange for dig :blush:.

Det der generer mig mest i alt det her er egentligt jeg føler børnene bliver brugt lidt og det irriterer mig, for det er der den rammer mig. Havde jeg rent hypotetisk ikke haft dem og tænke på havde jeg meget nemmere kunne sige "adios".
1
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1284

Indlægaf hotlips » 1. nov 2015, 15:21

ShuruQ skrev:Jeg forstår bare ikke hvorfor vi adoptere alle de helligdage fra USA. Virkelig ikke. Valentines Day, Halloween. De har næppe taget Fastelavn til sig.

Vi kan jo ligeså godt tage Thanksgiving med også. Fejrer St. Patricks Day med irerne osv osv. Det er alt for kommercielt til min smag, men ingen tvivl om at butikkerne tjener styrtende ved det.

langt de fleste af dem fejres verden over fordi det følger årstiderne,at nogen rundt omkring så har gjort det til religiøse fester må de jo selvom,men jeg synes det er en god ting at tage sig tid til at feste,hygge,og hvad det nu er.det er muligt butikkerne tjener på det,det er fint med mig,jeg synes det er super jeg kan gå ned og købe græskar,påskeæg og julepynt uden at behøve at sidde og fedte med det,eller dyrke det hele selv.

min veninde holder i øvrigt thanksgiving hvert år,det er for at holde en særlig aften sammen med deres venner når juleaften nu er for familien,det er vildt hyggeligt og jeg kan ikke se andet end gode ting i det.
1
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 1. nov 2015, 15:40

hotlips skrev:

langt de fleste af dem fejres verden over fordi det følger årstiderne,at nogen rundt omkring så har gjort det til religiøse fester må de jo selvom,men jeg synes det er en god ting at tage sig tid til at feste,hygge,og hvad det nu er.det er muligt butikkerne tjener på det,det er fint med mig,jeg synes det er super jeg kan gå ned og købe græskar,påskeæg og julepynt uden at behøve at sidde og fedte med det,eller dyrke det hele selv.

min veninde holder i øvrigt thanksgiving hvert år,det er for at holde en særlig aften sammen med deres venner når juleaften nu er for familien,det er vildt hyggeligt og jeg kan ikke se andet end gode ting i det.

Som jeg skrev tidligere, jeg kan sagtens se hvorfor det kan være hyggeligt, det undrede mig blot hvorfor flere og flere helligdage blev så udbredte og i har svaret, et svar jeg godtager.

Men selv uden svar, så ville det da stadig være helt ok, nu var emnet oppe og vende og så havde jeg nogle tanke og ideer, irl går jeg ikke og blandet mig af andre fejrer og ikke gør. Det vigtigste i det hele er at give plads til hinanden :).
1
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2393

Indlægaf Karkluden » 1. nov 2015, 15:52

Jeg gad godt fejre thanksgivning, det er da dejligt positivt stemt. Jeg synes sådan set heller ikke, der er noget i vejen med at fejre Halloween, hvis man nu bare er sikker på, at alle dem man involverer er med på den. Jeg husker fx udmærket den Halloween for 4 år siden, hvor min mor og jeg begge lå syge, og der blev banket og banket og banket og banket på døren, og en af os slæbte os derud. Så stod der 3 småbørn med forældre - alle uden udklædning, men blot i flyverdragter, og sagde Trick or treat. Da vi forklarede, at vi var syge, og ikke havde noget at give, skældte forældre ud. Altså det er selvfølgelig også et skrækeksempel og senere har jeg intet mærket til det, men dén slags opførsel er ikke ok.
Men at de holdte Halloweenfest ovre i forsamlingshuset (ja, bor i en lille by udenfor Århus, haha) forleden, det kan da ikke genere mig. Jeg kunne jo bare blive hjemme.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 446
Likede indlæg: 3302

Indlægaf Kommodedyret » 1. nov 2015, 16:25

Der er noget jeg har tænkt over. Nemlig forholdet mellem gamle mennesker og godt humør. Eller misforholdet, skulle jeg måske rettere sige.
Jeg tror på at de findes rundt omkring. De der mennesker som kan blive gamle uden samtidig at blive irriterede, brokkende, bitre, skuffede, beklagende. Men i min verden er der langt imellem dem.
Jeg oplever de gamle mennesker som har været i mit liv som orienteret over mod de negative sindsstemninger og negative livssyn. Brokken flyder i stride strømme og det virker ærligt talt som om at de har fået hamret sig selv godt og grundigt fast i en rille af negativitet.

Det skræmmer mig, dette livssyn. Jeg vil ikke ende sådan, ja faktisk frygter jeg at ende sådan. Jeg forestiller mig at den udvikling der har ført til denne negativitet, har været et liv fuld af modgang og skuffelse. Måske svigt og sygdom og sociale problemer. Jeg forestiller mig at de sure gamle bare er blevet mere og mere sure og bitre for hvert et år med modgang som der er gået.

Jeg kommer selv fra en rodet baggrund og har haft min del af problemer i livet. Det har ikke været let, og jeg har også kæmpet med negativiteten.
Jeg frygter som sagt at lande i en nedadgående spiral og blive et af disse sure gamle mennesker som brokker som dagen lang og forpester deres omgivelser. Jeg vil bare ikke ende sådan.
Jeg vil være sund. Jeg vil leve sundt og være god mod min krop og mit sind. Jeg vil være livsfrisk og positiv når jeg bliver gammel. Jeg vil smile, jeg vil ikke have mit ansigt skal forstene i en bitter grimasse. Jeg vil have kærlighed til livet og mine medmennesker. Men jeg tror at det bliver svært, det kommer nok ikke bare af sig selv.

Jeg er bange for at blive gammel.

//hilsen søndags blues.

Ps. disclaimer om at alle jeres bedstemødre etc er fantastiske og elskværdige anser jeg som unødvendig.
4
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 1. nov 2015, 17:01

Og det lyder som om du har en ret god grund til at være ikke bare irriteret, men vred. Rimelig røvet adfærd. :sur:

Er dine børn ikke også muslimer? Hvis det går for tæt på eller du bare ikke har lyst til at svare, er det selvfølgelig helt okay.
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 1. nov 2015, 17:17

Whoosh skrev:
Guilded_Lily skrev:
God idé! Ligesom man kan lade være med at tænde lyset uden for huset, hvis man ikke vil belemres med udklædte voksne, der kræver "en lille én" til Hellig Tre Konger.

:gruble: <- Sådan sad jeg indtil jeg så dit indlæg i "Hvor bor du?"-tråden . Så faldt brikkerne på plads. :D

:-D Havde lige glemt, det var en egnstradition...
0
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4507

Indlægaf Akehurst2 » 1. nov 2015, 17:26

ShuruQ skrev:
Akehurst2 skrev:

Og jeg ville egentlig gerne fejre Thanksgiving. Synes det ville være hyggeligt i dødssyge november med god mad og gæster og at man husker på, hvad man er taknemmelig for. Det er da en positiv højtid.

Tja, spørg Harald Blåtand, det gjorde han jo da han gjorde danerne kristne for en hulens masse år siden.

Det er så en virkelig mærkelig sammenligning, når man taler om, hvad folk selv vælger at gøre aktuelt i dag.
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 1. nov 2015, 17:51

Akehurst2 skrev:
ShuruQ skrev:
Akehurst2 skrev:

Det er så en virkelig mærkelig sammenligning, når man taler om, hvad folk selv vælger at gøre aktuelt i dag.

Det samme synes jeg din var. Svarede udfra det.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3418

Indlægaf HappyPaww » 1. nov 2015, 19:57

Jeg synes det er så grådigt og småligt at sælge fx slidte børnesko og andre ting i ret dårlig stand og endda til en hamper pris. Giv det dog til Røde Kors eller Mødrehjælpen - du klarer dig nok uden de småpenge...!
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9135

Indlægaf Fru Sunshine » 1. nov 2015, 20:07

Jeg vil være ligesom min mor, når jeg bliver rigtig gammel.
Sådan en, der kun er gammel af alder, men ikke af sind.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Generelt"