Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ShuruQ » 1. nov 2015, 20:24

Ser en reportage i TV-Avisen, en Ahmet Mamoud fortæller om sin bog der omhandler hans vej ud af en ghetto og en barsk opvækst

Jeg synes egentligt det er ganske fint at den side også belyses, men jeg må ærligt indrømme jeg også bliver bliver fandens utryg, idet der ikke skal ret meget til og forvrænge folks billeder af tingene. Jeg har stor respekt for at han vælger at fortælle sin historie, det jeg synes bliver problematisk er at mange ikke kan høre den slags historier uden at generalisere, ligeledes er det svært at fortælle den slags uden at generalisere og det er farligt forhold til de der ikke formår at skille tingene af.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 782

Indlægaf Bimmerdyret » 1. nov 2015, 23:07

HappyPaww skrev:Jeg synes det er så grådigt og småligt at sælge fx slidte børnesko og andre ting i ret dårlig stand og endda til en hamper pris. Giv det dog til Røde Kors eller Mødrehjælpen - du klarer dig nok uden de småpenge...!

Faktum er nok, at det er i en tilstand hvor de pågældende organisationer ikke engang vil tage imod det - så hey hvorfor ikke gå for en 5 kr
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3436

Indlægaf dgd2007 » 1. nov 2015, 23:46

Kommodedyret skrev:Der er noget jeg har tænkt over. Nemlig forholdet mellem gamle mennesker og godt humør. Eller misforholdet, skulle jeg måske rettere sige.
Jeg tror på at de findes rundt omkring. De der mennesker som kan blive gamle uden samtidig at blive irriterede, brokkende, bitre, skuffede, beklagende. Men i min verden er der langt imellem dem.
Jeg oplever de gamle mennesker som har været i mit liv som orienteret over mod de negative sindsstemninger og negative livssyn. Brokken flyder i stride strømme og det virker ærligt talt som om at de har fået hamret sig selv godt og grundigt fast i en rille af negativitet.

Det skræmmer mig, dette livssyn. Jeg vil ikke ende sådan, ja faktisk frygter jeg at ende sådan. Jeg forestiller mig at den udvikling der har ført til denne negativitet, har været et liv fuld af modgang og skuffelse. Måske svigt og sygdom og sociale problemer. Jeg forestiller mig at de sure gamle bare er blevet mere og mere sure og bitre for hvert et år med modgang som der er gået.

Jeg kommer selv fra en rodet baggrund og har haft min del af problemer i livet. Det har ikke været let, og jeg har også kæmpet med negativiteten.
Jeg frygter som sagt at lande i en nedadgående spiral og blive et af disse sure gamle mennesker som brokker som dagen lang og forpester deres omgivelser. Jeg vil bare ikke ende sådan.
Jeg vil være sund. Jeg vil leve sundt og være god mod min krop og mit sind. Jeg vil være livsfrisk og positiv når jeg bliver gammel. Jeg vil smile, jeg vil ikke have mit ansigt skal forstene i en bitter grimasse. Jeg vil have kærlighed til livet og mine medmennesker. Men jeg tror at det bliver svært, det kommer nok ikke bare af sig selv.

Jeg er bange for at blive gammel.

//hilsen søndags blues.

Ps. disclaimer om at alle jeres bedstemødre etc er fantastiske og elskværdige anser jeg som unødvendig.

Jeg synes, jeg har hørt, at seriøse undersøgelser viser, at man ikke bliver en gnaven gammel, med mindre man har være gnaven ung :)

Det kan være, man mister lidt lidt hæmninger over for at vise det, selvfølgelig.

I øvrigt er det da også meget hyggeligt nogle gange at være gammel og knarvorn :gammel:
1
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3564

Indlægaf Lemonella » 2. nov 2015, 06:10

dgd2007 skrev:
Kommodedyret skrev:Der er noget jeg har tænkt over. Nemlig forholdet mellem gamle mennesker og godt humør. Eller misforholdet, skulle jeg måske rettere sige.
Jeg tror på at de findes rundt omkring. De der mennesker som kan blive gamle uden samtidig at blive irriterede, brokkende, bitre, skuffede, beklagende. Men i min verden er der langt imellem dem.
Jeg oplever de gamle mennesker som har været i mit liv som orienteret over mod de negative sindsstemninger og negative livssyn. Brokken flyder i stride strømme og det virker ærligt talt som om at de har fået hamret sig selv godt og grundigt fast i en rille af negativitet.

Det skræmmer mig, dette livssyn. Jeg vil ikke ende sådan, ja faktisk frygter jeg at ende sådan. Jeg forestiller mig at den udvikling der har ført til denne negativitet, har været et liv fuld af modgang og skuffelse. Måske svigt og sygdom og sociale problemer. Jeg forestiller mig at de sure gamle bare er blevet mere og mere sure og bitre for hvert et år med modgang som der er gået.

Jeg kommer selv fra en rodet baggrund og har haft min del af problemer i livet. Det har ikke været let, og jeg har også kæmpet med negativiteten.
Jeg frygter som sagt at lande i en nedadgående spiral og blive et af disse sure gamle mennesker som brokker som dagen lang og forpester deres omgivelser. Jeg vil bare ikke ende sådan.
Jeg vil være sund. Jeg vil leve sundt og være god mod min krop og mit sind. Jeg vil være livsfrisk og positiv når jeg bliver gammel. Jeg vil smile, jeg vil ikke have mit ansigt skal forstene i en bitter grimasse. Jeg vil have kærlighed til livet og mine medmennesker. Men jeg tror at det bliver svært, det kommer nok ikke bare af sig selv.

Jeg er bange for at blive gammel.

//hilsen søndags blues.

Ps. disclaimer om at alle jeres bedstemødre etc er fantastiske og elskværdige anser jeg som unødvendig.

Jeg synes, jeg har hørt, at seriøse undersøgelser viser, at man ikke bliver en gnaven gammel, med mindre man har være gnaven ung :)

Det kan være, man mister lidt lidt hæmninger over for at vise det, selvfølgelig.

I øvrigt er det da også meget hyggeligt nogle gange at være gammel og knarvorn :gammel:

Jeg tror nu heller ikke rigtig på, at vi bliver mere gnavne som ældre og jeg har også læst, at det ikke er helt rigtigt. :)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id- ... e.html?rss
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 353
Likede indlæg: 3513

Indlægaf Ballademager » 2. nov 2015, 08:02

Jeg forstår altså ikke altid kultur. Var til et (ellers rigtig fint) arrangement i anledning af De dødes Dag (mexicansk højtid). Der var traditionel mad for højtiden, altere, opvisninger, alt i alt fint. Men som åbningstale skulle der da lige være en (længere) tale på dansk om en eller anden (ukendt) digter, der havde rejst i Europa, og som elskede Rusland. Det havde intet at gøre med Mexico, og det virkede helt sort.
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 2. nov 2015, 08:07

Ballademager skrev:Jeg forstår altså ikke altid kultur. Var til et (ellers rigtig fint) arrangement i anledning af De dødes Dag (mexicansk højtid). Der var traditionel mad for højtiden, altere, opvisninger alt i alt fint. Men som åbningstale skulle der da lige være en (længere) tale på dansk om en eller anden (ukendt) digter, der havde rejst i Europa, og som elskede Rusland. Det havde intet at gøre med Mexico, og det virkede helt sort.

Mon taleren var gået forkert :lol:?

Det er ikke altid det hænger sammen. Lidt som med kunst, du kan have to streger på et lagen og nogle anmeldere der er ved at falde over hinanden for at analyserer hvad kunstneren mon vil sige med de her streger mens et maleri med smukke detaljer og snilde og en masse historie kan sælges på et loppemarkede for 75 kr.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8510

Indlægaf 2SHY » 2. nov 2015, 08:31

Jeg synes ham Barthelo (mener jeg han hedder) fra Morgengymnastikken på DR3 er mega irriterende
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10272

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. nov 2015, 08:43

ShuruQ skrev:
Ballademager skrev:Jeg forstår altså ikke altid kultur. Var til et (ellers rigtig fint) arrangement i anledning af De dødes Dag (mexicansk højtid). Der var traditionel mad for højtiden, altere, opvisninger alt i alt fint. Men som åbningstale skulle der da lige være en (længere) tale på dansk om en eller anden (ukendt) digter, der havde rejst i Europa, og som elskede Rusland. Det havde intet at gøre med Mexico, og det virkede helt sort.

Det er ikke altid det hænger sammen. Lidt som med kunst, du kan have to streger på et lagen og nogle anmeldere der er ved at falde over hinanden for at analyserer hvad kunstneren mon vil sige med de her streger mens et maleri med smukke detaljer og snilde og en masse historie kan sælges på et loppemarkede for 75 kr.

Jeg er vild med avantgardekunst, men sommetider bliver modtagelsen også for langhåret for mig.
Mit yndlingseksempel er og bliver den daværende leder af Arkens begrundelse for at indkøbe dette værk af Superflex: Pissing, Björk Er En Nar (a .k .a . Bringing It All Back Home )

Billede

"Det er en kompleks tolkning af de menneskelige grundvilkår på kanten af det 21. århundrede" Mkay.
3
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 2. nov 2015, 09:11

Navne er som bekendt en smagssag, men en baby ved navn Carl-Egon :8:. Nej, bare nej!
4
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 2. nov 2015, 09:25

Hold kæft jeg er så fucking træt af at nogle formår at blande ISIS ind i alt. De har sgu intet at gøre i en sag og en tragisk hændelse i London med en sofa der faldt mange meter ned og ramte en forgænger :rulle:.
0
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 2. nov 2015, 09:27

ShuruQ skrev:

Man troede det næsten :stoned: Altså, det ville jo have været helt fint, hvis temaet var Rusland i årene omkring 2. Verdenskrig. Men til et mexicansk arrangement, hvor man mindes de døde, ja der virkede det skrupskørt, malplaceret og meget indadvendt :D
0

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 2. nov 2015, 09:48

DetSorteCirkus skrev:
ShuruQ skrev:

Jeg er vild med avantgardekunst, men sommetider bliver modtagelsen også for langhåret for mig.
Mit yndlingseksempel er og bliver den daværende leder af Arkens begrundelse for at indkøbe dette værk af Superflex: Pissing, Björk Er En Nar (a .k .a . Bringing It All Back Home )

Billede

"Det er en kompleks tolkning af de menneskelige grundvilkår på kanten af det 21. århundrede" Mkay.

Det giver heller ingen mening for mig :D Er nok bare ikke i målgruppen for dette værk.
0

Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. nov 2015, 10:13

Ballademager skrev:
ShuruQ skrev:
Ballademager skrev:Man troede det næsten :stoned: Altså, det ville jo have været helt fint, hvis temaet var Rusland i årene omkring 2. Verdenskrig. Men til et mexicansk arrangement, hvor man mindes de døde, ja der virkede det skrupskørt, malplaceret og meget indadvendt :D

Hvor foregik arrangementet henne, og hvem var arrangøren?
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. nov 2015, 10:20

Ballademager skrev:Det giver heller ingen mening for mig :D Er nok bare ikke i målgruppen for dette værk.

Jeg læste engang en analyse af værket, og der var faktisk overraskende meget spændende at komme efter (det er mange år siden, så jeg kan ikke lige huske detaljerne, bare at jeg blev positivt overrasket), men det stod samtidig klart, at man skal være ret godt inde i kunsthistorien for ved første blik at afkode budskab og symboler, og det havde, i hvert fald ifg. den analyse, ikke noget med almene menneskelige relationer at gøre.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3436

Indlægaf dgd2007 » 2. nov 2015, 10:23

ShuruQ skrev:Navne er som bekendt en smagssag, men en baby ved navn Carl-Egon :8:. Nej, bare nej!

Jeg kommer også til at tænke på en værnemager fra besættelsestiden eller sådan noget :genert:
Men de unge forældre har jo nok ikke haft den slags associationer til navnet.
1

Tilbage til "Generelt"