Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ShuruQ » 2. nov 2015, 10:26

dgd2007 skrev:
ShuruQ skrev:Navne er som bekendt en smagssag, men en baby ved navn Carl-Egon :8:. Nej, bare nej!

Jeg kommer også til at tænke på en værnemager fra besættelsestiden eller sådan noget :genert:
Men de unge forældre har jo nok ikke haft den slags associationer til navnet.

Forhåbentlig ikke :-D.

Jeg i forbindelse med navnet til at tænke på den pige jeg var au-pair for, hun fik efterfølgende en lilebror der fik navnet Carl-Aksel. Jeg kommer altid til at tænke kardanaksel :lol:.
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3404

Indlægaf dgd2007 » 2. nov 2015, 10:39

ShuruQ skrev:Forhåbentlig ikke :-D.

Men det er i det hele taget fascinerende at læse hitlisterne for babynavne en gang imellem.
Der er mange for tiden, som jeg aldrig har hørt nogen hedde siden min bedsteforældregeneration. Men det er jo også folk, der ville have været 110-120 år i dag ... så det er klart, at de, der bliver forældre i dag, har jo aldrig mødt dem, og derfor er navnene helt friske og uplettede og klar til genbrug. Mens mange af min egen generations topnavne (dem der var tre af i hver klasse) stadig er lagt lidt på is :fløjt:
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 349
Likede indlæg: 3463

Indlægaf Ballademager » 2. nov 2015, 10:56

DetSorteCirkus skrev:
Ballademager skrev:
ShuruQ skrev:
Ballademager skrev:Man troede det næsten :stoned: Altså, det ville jo have været helt fint, hvis temaet var Rusland i årene omkring 2. Verdenskrig. Men til et mexicansk arrangement, hvor man mindes de døde, ja der virkede det skrupskørt, malplaceret og meget indadvendt :D

Hvor foregik arrangementet henne, og hvem var arrangøren?

Verdenskulturcentret afholdt, så jeg går ud fra, at de også arrangerede.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3521

Indlægaf Lemonella » 2. nov 2015, 11:04

Jeg så kort lidt af et par kvinder der talte om børn og kønsneutralisering på TV2 Go' morgen Danmark i morges.
De mente, at børn skulle være børn og ikke opdrages til, at være drenge og piger. Det hed ikke "han og hun", men "hn"

Jeg må indrømme, at jeg fattede hat af det de talte om og egentlig mere fik fornemmelsen af, at de troede de havde opfundet det varme vand og gerne så dem selv som "foregangs-hn'er" for noget nyt og berigende for børn.
Nå men de fik da deres 15 minutter på nationalt tv og det tror jeg de var glade for.
5
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10159

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. nov 2015, 11:07

Ballademager skrev:Verdenskulturcentret afholdt, så jeg går ud fra, at de også arrangerede.

Det virker næsten, som om de har haft en foredragsrække kørende i forvejen, hvor dagens indslag er faldet sammen med det mexicanske arrangement. Det er virkelig uklar formidling, og selvom jeg godt kan forstå, hvis man gerne vil vise, hvad man ellers har at byde på, til evt. nye besøgende, virker det nok mod hensigten.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 565
Likede indlæg: 5035

Indlægaf ManicNinja » 2. nov 2015, 11:44

2SHY skrev:
Dirtylittledevil skrev:Damefrisører elsker sære korthårsfrisurer til alle kvinder, og det skal helst være noget med skævt pandehår og 5 farvetoner der ser rædderligt ud (allerede fra starten men især) når det er voksen 5 mm ud.

Enten det eller pagehår. I hvert fald når det gælder mig

I øvrigt synes jeg ofte det er SOSU'er der hopper med på de frisurer der. No offence men det er bare en observation fra forskellige arbejdspladser

Tja. Eller bare generelt lavtuddannede/folk uden uddannelse, der stemmer DF.
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Lækre Arne
Kort karma: 114
Likede indlæg: 703

Indlægaf Lækre Arne » 2. nov 2015, 11:48

Kommodedyret skrev:Der er noget jeg har tænkt over. Nemlig forholdet mellem gamle mennesker og godt humør. Eller misforholdet, skulle jeg måske rettere sige.
Jeg tror på at de findes rundt omkring. De der mennesker som kan blive gamle uden samtidig at blive irriterede, brokkende, bitre, skuffede, beklagende. Men i min verden er der langt imellem dem.
Jeg oplever de gamle mennesker som har været i mit liv som orienteret over mod de negative sindsstemninger og negative livssyn. Brokken flyder i stride strømme og det virker ærligt talt som om at de har fået hamret sig selv godt og grundigt fast i en rille af negativitet.

Det skræmmer mig, dette livssyn. Jeg vil ikke ende sådan, ja faktisk frygter jeg at ende sådan. Jeg forestiller mig at den udvikling der har ført til denne negativitet, har været et liv fuld af modgang og skuffelse. Måske svigt og sygdom og sociale problemer. Jeg forestiller mig at de sure gamle bare er blevet mere og mere sure og bitre for hvert et år med modgang som der er gået.

Jeg kommer selv fra en rodet baggrund og har haft min del af problemer i livet. Det har ikke været let, og jeg har også kæmpet med negativiteten.
Jeg frygter som sagt at lande i en nedadgående spiral og blive et af disse sure gamle mennesker som brokker som dagen lang og forpester deres omgivelser. Jeg vil bare ikke ende sådan.
Jeg vil være sund. Jeg vil leve sundt og være god mod min krop og mit sind. Jeg vil være livsfrisk og positiv når jeg bliver gammel. Jeg vil smile, jeg vil ikke have mit ansigt skal forstene i en bitter grimasse. Jeg vil have kærlighed til livet og mine medmennesker. Men jeg tror at det bliver svært, det kommer nok ikke bare af sig selv.

Jeg er bange for at blive gammel.

//hilsen søndags blues.

Ps. disclaimer om at alle jeres bedstemødre etc er fantastiske og elskværdige anser jeg som unødvendig.

Den tanke har faktisk også været et gennemgående tema i min weekend.
Jeg oplever at det starter når man rammer pensionskrisen omkring de 60-70 afhængig af de udfordringer man står i der.
Jeg har lige haft en kæmpe konfrontation med min mor, fordi hendes negative outlook er i gang med at ødelægge hendes (virkelig indholdsrige og fordelagtige) liv.
Og mange af dem lever i en form for selvbedrag hvor de går rundt og føler at de er virkelig rummelige fordomsfri og tolerante, men at det er alle ekspedienter, taxichauffører o.a., der er nogle værre røvhuller.
What you give is what you get man.

Håber ikke at det er en uundgåelig udvikling :shock:
Selvsamme mennesker hørte jeg brokke sig over gamle mennesker (og deres egne mødre ;)) da jeg var barn. Og nu gør jeg det samme :lol:
1
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 2. nov 2015, 12:07

Mon alle de hundeluftere der lader hundens lort ligge midt på fortorvet, i andres forhaver eller hvor det nu er også skider i deres haver og lader det ligge? Om man jokker i en menneskebæ i en have eller en hundelort er vel i princippet det samme. Jeg gider hverken jokke i en hundelort eller andres lort. Saml dog op hvis din sikkert ellers søde hund skider midt på fortorvet hvor man jo må forvente folk går.

Det mest åndssvage er dem der rent faktisk samler lorten op for alligevel at smide hømhømposen fra sig på vejen. Jeg var faktisk ved at tage den på røven på Balleruå gågade engang fordi jeg fik trådt i sådan en pose. Sådan en lort er sgu stadig glat i en pose. Efter jeg var færdig med at bande undrede jeg mig kraftigt over hvorfor og har stadig ikke fundet en bare lidt logisk grund.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Puffi
Kort karma: 309
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2232

Indlægaf Puffi » 2. nov 2015, 12:12

^Jeg er virkelig forvirret. Spørger du om mennesker, der lader hundelorte ligge, skider i haven?? Men hvorfor? :forvirret2:
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 2. nov 2015, 12:17

Puffi skrev:^Jeg er virkelig forvirret. Spørger du om mennesker, der lader hundelorte ligge, skider i haven?? Men hvorfor? :forvirret2:

Nej ikke i den forstand, men nu gjorde du mig forvirret. Skal lige finde ud af at forklare mig ordentligt.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3521

Indlægaf Lemonella » 2. nov 2015, 12:37

ShuruQ skrev:
Puffi skrev:^Jeg er virkelig forvirret. Spørger du om mennesker, der lader hundelorte ligge, skider i haven?? Men hvorfor? :forvirret2:

Nej ikke i den forstand, men nu gjorde du mig forvirret. Skal lige finde ud af at forklare mig ordentligt.

Jeg forstår godt, hvad du mener. :)

Vi bor på en skolevej. Der kommer mange børn gående hver dag. Plus de også løber eller går ture i frikvartererne.
Der kommer også mange dagplejere med små børn og folk går ture her hver eneste dag. Jeg selv inkl.

Der er så en masse små sideveje ned til villakvartererne, hvor hundeejerne åbenbart ikke gider gå med deres skidende hunde. Næ nej, de skal herop på den fine skolevej, hvor der er masser af græs imellem fortov og cykelsti og imellem cykelstien og vejbanen. Der får deres små kræ så lov, at besørge og 9 ud af 10 samler ikke op efter hunden.

Jeg har mere end en gang råbt efter folk, at de gerne må samle op efter hunden, men jeg bliver som regel ignoreret.
En enkelt gang løb jeg faktisk efter en dame med en lille tæppetisser og spurgte hende, hvad hun ville sige til, hvis jeg kom hjem til hende og sked på hendes trappe eller græsplæne. Det mente hun ikke hun ville blive glad for og hun lovede, at huske poserne næste gang. Jeg fortalte hende, at jeg boede i en af blokkene på den anden side sf vejen og jeg ville holde øje med hende.
Hun samler op efter hunden. Eller det har jeg i hvert fald set hende gøre. :D
4
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 2. nov 2015, 15:24

Apropos hømhøm. Ved godt, at man som katteejer ikke kan holde styr på katten. Men det det er sgu ulækkert, når kvarterers katte kommer og skider i vores have. Bliver simpelthen aldrig fan af katte :genert:
1

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1146
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9629

Indlægaf kidkomb » 2. nov 2015, 15:28

Jeg hader Özlem C og hendes "stillen an" og spindoctorwannabe-ageren. Men jeg elsker lidt hendes humor :blush:
Har lige set et opslag på facebook med et billede af hende med overskæg og en tekst der spørger, hvorfor kurdiske kvinder ikke må være med i Movember :lol:

EDIT: Hader er et alt for stærkt ord. Afskyr er ligeså for stærkt. Irriteres over er nok nærmere sandheden!
Senest rettet af kidkomb 2. nov 2015, 15:49, rettet i alt 1 gang.
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 2. nov 2015, 15:32

Ballademager skrev:Apropos hømhøm. Ved godt, at man som katteejer ikke kan holde styr på katten. Men det det er sgu ulækkert, når kvarterers katte kommer og skider i vores have. Bliver simpelthen aldrig fan af katte :genert:

Hvad katte angår så hellere en lille kattehømhø fremfor kattetis. Det lugter virkelig fælt og kan bare sætte sig fast :genert:.
1
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 2. nov 2015, 15:41

ShuruQ skrev:
Ballademager skrev:Apropos hømhøm. Ved godt, at man som katteejer ikke kan holde styr på katten. Men det det er sgu ulækkert, når kvarterers katte kommer og skider i vores have. Bliver simpelthen aldrig fan af katte :genert:

Hvad katte angår så hellere en lille kattehømhø fremfor kattetis. Det lugter virkelig fælt og kan bare sætte sig fast :genert:.

Må indrømme, at jeg er lidt ligeglad, om det er det ene eller det andet. Har ikke interesse i at skulle fjernes andre folks kæledyrs ekskrementer.
3

Tilbage til "Generelt"