Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3404

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 2. nov 2015, 15:42

kidkomb skrev:Jeg hader Özlem C og hendes "stillen an" og spindoctorwannabe-ageren. Men jeg elsker lidt hendes humor :blush:
Har lige set et opslag på facebook med et billede af hende med overskæg og en tekst der spørger, hvorfor kurdiske kvinder ikke må være med i Movember :lol:

Er hun da selv kurder?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10157

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. nov 2015, 15:43

dgd2007 skrev:
kidkomb skrev:Jeg hader Özlem C og hendes "stillen an" og spindoctorwannabe-ageren. Men jeg elsker lidt hendes humor :blush:
Har lige set et opslag på facebook med et billede af hende med overskæg og en tekst der spørger, hvorfor kurdiske kvinder ikke må være med i Movember :lol:

Er hun da selv kurder?

Ja.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 349
Likede indlæg: 3461

Indlægaf Ballademager » 2. nov 2015, 15:44

Skumfidusen skrev:
Ballademager skrev:Apropos hømhøm. Ved godt, at man som katteejer ikke kan holde styr på katten. Men det det er sgu ulækkert, når kvarterers katte kommer og skider i vores have. Bliver simpelthen aldrig fan af katte :genert:

Jeg har udspurgt mine naboer om de er ok med mine katte og det er de heldigvis. Ellers ville jeg blive nødt til at spærre dem ind i en eller anden form. Altså kattene; naboerne må gå frit omkring. Kun en er lidt utilfreds med at de ikke rigtigt gider snakke med hende.

Men du fik mig til at tænke på en episode hvor min anden nabo var i gang med at plante hæk og havde gravet op til at plante den. Mens jeg stod og talte med ham kom min ene kat rendende, satte sig i et af hullerne med krum ryg og gasblå i hovedet og klemte den ellers en pølle ud og stak af. Det gav så en anledning til at spørge om de følte sig generet af bæsterne :D

:D Det er lidt sjovt :klap:

Det er nu ikke noget, jeg vil gøre en stor sag ud af eller sige noget til ejerne om det, for man skal jo ikke spærre dem inde. Men det er lidt klamt at jage fingrene i sådan en hømhøm, når man ligger og luger...
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8451

Indlægaf 2SHY » 2. nov 2015, 15:45

Det er i hvert fald bare VIRKELIG træls når katte skider i sandkasser hvor der kommer børn og leger :badr: Og det er bare rigtig træls når man i den forbindelse kommer til at vade kattelort op i samtlige furer i ens Nike Free sko og får transporteret det rundt i hele vuggestuen :tie: :badr: Og ja min sko lugtede stadig svagt af lort selv efter et par ture i vaskemaskinen og Rodalon bade :tie:
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1146
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9626

Indlægaf kidkomb » 2. nov 2015, 15:49

dgd2007 skrev:

Er hun da selv kurder?

Hæh, ja, ellers tror jeg mest af alt, at jeg ville finde hendes humor voldsomt upassende :nerve:
2
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 2. nov 2015, 16:27

kidkomb skrev:Hæh, ja, ellers tror jeg mest af alt, at jeg ville finde hendes humor voldsomt upassende :nerve:

Ja, det er jo det :D

Kurdiske kvinder er ellers seje og flotte. Men lige ÖC har nu altid givet mig lettere myrekryb :genert:
1
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 116
Likede indlæg: 2133

Indlægaf sigge » 2. nov 2015, 16:59

Lemonella skrev:Jeg så kort lidt af et par kvinder der talte om børn og kønsneutralisering på TV2 Go' morgen Danmark i morges.
De mente, at børn skulle være børn og ikke opdrages til, at være drenge og piger. Det hed ikke "han og hun", men "hn"

Jeg må indrømme, at jeg fattede hat af det de talte om og egentlig mere fik fornemmelsen af, at de troede de havde opfundet det varme vand og gerne så dem selv som "foregangs-hn'er" for noget nyt og berigende for børn.
Nå men de fik da deres 15 minutter på nationalt tv og det tror jeg de var glade for.

I så fald var min mor virkelig forud for sin tid der for knapt 40 år siden. :D Hun dyrkede godt nok ikke det der med kønsneutrale personlige forholdsord, men hun havde mange principper om, at der ikke var noget, der hed drengefarver og pigefarver eller drengelegetøj og pigelegetøj. F.eks. måtte der ikke komme lyserøde bånd på min dåbskjole, så der var lilla. I det hele taget havde jeg ikke ret meget rødt eller lyserødt tøj, men bar de klassiske 70'er farver: Brun, grøn, orange og gul. Ligesom jeg skulle have tilbud om at lege med alle typer af legetøj, så jeg har både leget med Lego, Playmobil, Briotog, dukker, dukkehus, tøjdyr og My Little Pony. Jeg hældte så selv mere over mod dukker og tøjdyr end biler, men tilbuddet var der. Jeg tror måske også, at min farmor har været med til (ubevidst) at sabotere min mors projekt lidt, for hun syntes vist, det var skørt at give en pige biler.
Jeg kunne dog godt ønske, at jeg i lidt højere grad havde fået udlevet den lyserøde prinsessedrøm som barn, for nu som voksen har jeg en sær tiltrækning til lyserøde ting og tøj - og det er bare ikke klædeligt i min alder og med min kropsform. :lol:
2
Brugeravatar
Kyle
Kort karma: 20
Likede indlæg: 148

Indlægaf Kyle » 2. nov 2015, 17:04

Allmost_Famous skrev:Jeg har fået tilsendt en kalender, girokort, og bestillingskort fra Mund- og Fodmalende Kunstnere i Danmark. Det er da vældig fint, at folk kan hygge sig med at male, selvom de ikke kan bruge hænderne osv., men hvad pokker skal det i min postkasse for? Jeg skal altså nok selv opsøge ting, jeg har lyst til at købe. Det bliver arkiveret lodret, ligesom alt andet uønsket skrammel. Men uhh, man burde jo nok værdsætte den fiiiiiine kalender, som er malet uden hænder. Jow jow....
øj, det gider jeg heller ikke. Eller Kræftens Bekæmpelse som ringede og spurgte om mit firma ikke ville donerer 5.000 nu jeg havde doneret andre gange. Sagde det måtte jeg lige overveje pga. sygdom. Men ih, nej, de skulle have svar i dag og hvis jeg ikke ville give et ordentlig beløb kunne det nærmest være det samme.

Og vi har fået 3 x 10 julekalendre hjem fra byens håndbold klub, som vores børn skal sælge. Og får vel som vanligt også lotterisedler med hjem fra spejder. Kan de ikke bare sætte kontingentet så det løber rundt? Jeg vil ikke have de skal gå tiggergang hos bedsteforældre og andre for at sælge deres halløj.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3517

Indlægaf Lemonella » 2. nov 2015, 17:14

sigge skrev:
Lemonella skrev:Jeg så kort lidt af et par kvinder der talte om børn og kønsneutralisering på TV2 Go' morgen Danmark i morges.
De mente, at børn skulle være børn og ikke opdrages til, at være drenge og piger. Det hed ikke "han og hun", men "hn"

Jeg må indrømme, at jeg fattede hat af det de talte om og egentlig mere fik fornemmelsen af, at de troede de havde opfundet det varme vand og gerne så dem selv som "foregangs-hn'er" for noget nyt og berigende for børn.
Nå men de fik da deres 15 minutter på nationalt tv og det tror jeg de var glade for.

I så fald var min mor virkelig forud for sin tid der for knapt 40 år siden. :D Hun dyrkede godt nok ikke det der med kønsneutrale personlige forholdsord, men hun havde mange principper om, at der ikke var noget, der hed drengefarver og pigefarver eller drengelegetøj og pigelegetøj. F.eks. måtte der ikke komme lyserøde bånd på min dåbskjole, så der var lilla. I det hele taget havde jeg ikke ret meget rødt eller lyserødt tøj, men bar de klassiske 70'er farver: Brun, grøn, orange og gul. Ligesom jeg skulle have tilbud om at lege med alle typer af legetøj, så jeg har både leget med Lego, Playmobil, Briotog, dukker, dukkehus, tøjdyr og My Little Pony. Jeg hældte så selv mere over mod dukker og tøjdyr end biler, men tilbuddet var der. Jeg tror måske også, at min farmor har været med til (ubevidst) at sabotere min mors projekt lidt, for hun syntes vist, det var skørt at give en pige biler.
Jeg kunne dog godt ønske, at jeg i lidt højere grad havde fået udlevet den lyserøde prinsessedrøm som barn, for nu som voksen har jeg en sær tiltrækning til lyserøde ting og tøj - og det er bare ikke klædeligt i min alder og med min kropsform. :lol:

Det har din mor så ikke været alene om. :)
Jeg er mor til to drenge og de har begge, som børn, fået frie hænder til selv, at vælge legetøj og farven på deres tøj.
Det var ikke fordi jeg på nogen måde ville fremelske noget kønsneutralt, men simpelthen fordi jeg syntes de skulle have lov, at lege med dukker og gå i rødt tøj, hvis det var det de havde lyst til.

I min verden, kan man ikke kønsneutralisere børn. Deres køn ligger jo i deres gener og kromosoner, som en hel naturlig ting i det, at være dreng eller pige.

Begge mine drenge er vokset op og blevet ganske almindelige unge mænd med kone, kæreste og børn. De er godt nok begge blevet uddannet til, at arbejde med mennesker. Den ene som socialpædagog og den anden som paramediciner hos Falck. Om det skyldes deres opdragelse skal jeg ikke kunne sige. :)

Jeg var bare ved, at brække mig lidt over de to pågældende damer i tv. Deres budskab druknede i bortforklaringer og snakken uden om.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1015

Indlægaf Sorenspige » 2. nov 2015, 19:00

Min mor vil så gerne købe lilla til min dreng og har også købt lidt til ham. For hende er det ikke en såkaldt pigefarve, og hun blev helt overrasket over, at mange betragter den sådan (incl. mig :genert:).

Det er altså ikke noget nyt.
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 2. nov 2015, 19:51

Efter sigende har det indtil for 100-150 år siden været omvendt mht. om rødt eller blåt var til drenge eller piger.
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 2. nov 2015, 20:53

Engelsk lyder rigtig charmerende og pænt med mange accenter. Men engelsk med FED dansk accent er ikke blandt de der lyder godt. Det lyder decideret skrækkeligt, virkelig gyseligt. Faktisk dumt :tie:.
5
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10157

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. nov 2015, 22:16

Jeg kan virkelig godt lide grafik med sorte bogstaver på hvid baggrund, og det er jo meget oppe i tiden pt.
Men det kommer ikke mig til gode, da der på de pågældende plakater, postkort, sengesæt, stearinlys, bluser m.m. i 9 ud af 10 tilfælde står noget himmelråbende naivt eller jubeloptimstisk, som jeg ikke vil have indenfor døren.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1288

Indlægaf hotlips » 3. nov 2015, 02:37

DetSorteCirkus skrev:Jeg kan virkelig godt lide grafik med sorte bogstaver på hvid baggrund, og det er jo meget oppe i tiden pt.
Men det kommer ikke mig til gode, da der på de pågældende plakater, postkort, sengesæt, stearinlys, bluser m.m. i 9 ud af 10 tilfælde står noget himmelråbende naivt eller jubeloptimstisk, som jeg ikke vil have indenfor døren.

Af uransagelige årsager er det vist også noget nær mode at finde de mest idiotiske ordsprog eller hjernedøde klichéer at skrive på alt det man nu kan få hvor der står noget på.
Jeg kan egentlig godt li ideen i wallstickers hvor der står noget hyggeligt og jeg synes mange af de der pseudo-gamle skilte og det er ikke fordi jeg har et elle andet ynglingscitat eller andet bestemt det skal være...bare nogenlunde u-dumt er fint fint.men jeg har sq ikke kunnet finde sådan et endnu.
2
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4271

Indlægaf Rapfisk » 3. nov 2015, 04:57

Det bedste argument for at stemme for afskaffelsen af retsforbeholdet er dem, der anbefaler et nej. :tie:

(Selv om det faktisk er et ret dårligt og barnligt argument, eller dårligt er et argument.)
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:

Tilbage til "Generelt"