Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3581

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lemonella » 12. nov 2015, 07:38

Karkluden skrev:
Lemonella skrev:Jeg indrømmer, at jeg godt nok hellere vil lugte til røg fra en ryger end jeg vil bo på en befærdet hovedvej, hvor man ikke kan åbne vinduerne uden, at få benzin- og dieselos ind af vinduerne. Det lægger sig som et tyk sort lag i vindueskarmene og er ikke til, at komme af med. Jeg har prøvet det og ved, hvad jeg taler om.

Jeg bliver en lille smule mopset når folk siger, at "rygere lugter". Jeg lugter sgu ikke. Jeg har en regel der siger, at jeg må ryge mine 5-6 smøger på altanen eller under emhætten i køkkenet.
Skal jeg have gæster, bliver der ikke røget indendørs i to dage før de kommer.
Ingen af mine venner eller familiemedlemmer har nogensinde udtalt, at de kunne lugte jeg røg. Og tro mig, jeg kender dem godt nok til, at vide, at kunne de lugte noget, ville de sige det til mig. To af dem der kommer her tit, er astmatikere og de ville med garanti enten gå igen eller brokke sig over lugten.

Så måske man skulle modererer sine udtalelser til, at "mange rygere lugter". Vi lugter altså ikke alle sammen.

Jeg kunne heller ikke drømme om at sige til min mor, at hun lugter af røg. Eller min tante, morbror, veninde eller morfar. eller alle andre rygere jeg kender. Men det gør de altså. Jeg har endnu til gode, at møde en ryger, der ikke lugter. Jeg har det bare sådan, at det er en del af dem, ligesom det er en del af andre veninder, at de fx er meget glade for at gå i byen, og det er jeg ikke. Altså en ting, der måske er negativ for mig, men som jeg accepterer og respekterer er deres valg, og vi så finder måder at "sno" os om.

Men røg lugter, når man ikke er ryger eller ikke omgås den ofte. Nogle har så bare nemmere ved at leve med den end andre.

Begge mine sønner ville absolut intet problem have med, at fortælle mig, hvis jeg lugtede af røg. Det samme gælder min kæreste som er ikke ryger.
Jeg har, siger folk, verdens bedste lugte- og smagssans og kan sagtens lugte, hvis folk er storrygere. Jeg kan lugte min nabo, som nok ryger et par pakker om dagen. Han stinker. Det gør jeg ikke.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 12. nov 2015, 08:00

Forøvrigt kan jeg fortælle, at både min læge og min tandlæge begge blev rimeligt overraskede da jeg fortalte, jeg var ryger. Ingen af dem kunne lugte det og det betragter jeg som et ret godt bevis på, at jeg ikke lugter.
Jeg et dog godt klar over, at storrygere der ryger en 20-30 smøger i døgnet og også ryger i alle rum, nok lugter rimelig slemt.
Jeg ryger mine 5-6 smøger primært ude på altanen eller i køkkenet med tændt emhætte og lukket dør. Der ryges ingen andre steder i huset.
1
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 12. nov 2015, 08:03

Log_Lady skrev:
Lemonella skrev:Jeg indrømmer, at jeg godt nok hellere vil lugte til røg fra en ryger end jeg vil bo på en befærdet hovedvej, hvor man ikke kan åbne vinduerne uden, at få benzin- og dieselos ind af vinduerne. Det lægger sig som et tyk sort lag i vindueskarmene og er ikke til, at komme af med. Jeg har prøvet det og ved, hvad jeg taler om.

Jeg bliver en lille smule mopset når folk siger, at "rygere lugter". Jeg lugter sgu ikke. Jeg har en regel der siger, at jeg må ryge mine 5-6 smøger på altanen eller under emhætten i køkkenet.
Ingen af mine venner eller familiemedlemmer har nogensinde udtalt, at de kunne lugte jeg røg. Og tro mig, jeg kender dem godt nok til, at vide, at kunne de lugte noget, ville de sige det til mig. To af dem der kommer her tit, er astmatikere og de ville med garanti enten gå igen eller brokke sig over lugten.

Så måske man skulle modererer sine udtalelser til, at "mange rygere lugter". Vi lugter altså ikke alle sammen.

Helt enig. Jeg kender flere rygere, hvor man aldrig ville ane, at de røg jævnligt. Og andre, hvor lugten bare gennemsyrer alt. Jeg ved ikke, hvad det lige er, der gør forskellen - den ene af mine rygervenner, som ikke lugter bare det mindste, ryger vist altid kun udendørs. Måske er det dét. :gruble:

Præcis. Det er jo derfor jeg opponerer lidt imod den udtalelse, at alle rygere lugter. Nogen af os gør altså ikke.
Jeg tager hensyn og har altid gjort det, så jeg gider ikke få skudt i skoene, at jeg stinker.
3
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 12. nov 2015, 08:08

Nu hvor snakken alligevel går så undrer det hvorfor nogle rygere får de der nikotin-fingerspidser og andre ikke gør.

Jeg kender storrygere der har dem men andre storerygere der ikke har.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 12. nov 2015, 08:29

Log_Lady skrev:

Helt enig. Jeg kender flere rygere, hvor man aldrig ville ane, at de røg jævnligt. Og andre, hvor lugten bare gennemsyrer alt. Jeg ved ikke, hvad det lige er, der gør forskellen - den ene af mine rygervenner, som ikke lugter bare det mindste, ryger vist altid kun udendørs. Måske er det dét. :gruble:

Jeg kender ingen, der ryger indendørs hjemme hos dem selv - de gør det måske af og til ud af et vindue, hvis de besøger nogen på 5. sal, der giver lov, men aldrig hos dem selv. Og alligevel kan jeg lugte røgen. Jeg vil ikke sige, at de stinker, for det synes jeg nu ikke, men jeg kan uden problemer mærke røglugten.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 12. nov 2015, 08:30

Lemonella skrev:
Log_Lady skrev:

Præcis. Det er jo derfor jeg opponerer lidt imod den udtalelse, at alle rygere lugter. Nogen af os gør altså ikke.
Jeg tager hensyn og har altid gjort det, så jeg gider ikke få skudt i skoene, at jeg stinker.

Jeg vil igen gerne nævne, at jeg synes egentlig ikke rygere stinker. Jeg synes sådan set, det er en ok lugt, men jeg er også vokset op med den.
Men jeg har endnu til gode at møde en ryger, der ikke lugter af røg. Men jeg vil da gerne møde dig og få bekræftet, at det findes :D
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1105

Indlægaf girl_beat » 12. nov 2015, 08:35

Jeg kan blive så stiktosset på min kæreste, at jeg i det pågældende øjeblik har lyst til at aflyse vores bryllup. Så, nu er det out in the open :tie:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9258

Indlægaf Fru Sunshine » 12. nov 2015, 08:59

Jeg lugter ikke. Punktum!
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 12. nov 2015, 09:15

Jeg kan bare ikke lide, at nogen siger, at jeg lugter. For det gør jeg ikke. I hvert fald ikke af røg.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 12. nov 2015, 09:23

Pernille skrev:Jeg har forøvrigt endnu til gode at kende rygere, hvor røgen ikke kunne lugtes.
Også dem, der hævdede, at de da ikke lugtede. ;)

På den anden side, var jeg selv ryger fra jeg var 14-15 år til jeg blev 22 og jeg oplevede da at være i praktik et sted, hvor mine kolleger først opdagede, at jeg røg efter næsten et halvt år. Jeg røg jo ikke i arbejdstiden (kommunen), men jeg røg da tit lige inden jeg steg på bussen om morgenen, efterfulgt af, at jeg tyggede tyggegummi mens jeg kørte bus.

Ingen af mine tidligere kolleger vidste, at jeg røg. Heller ikke mine elever. Men jeg ryger heller aldrig om morgenen og kun yderst sjældent i dagtimerne.
Det sker, men ikke ofte.
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10355

Indlægaf icelady » 12. nov 2015, 09:27

Pernille skrev:Jeg morer mig lidt over, at et indlæg om, at rygere lugter, kan få folk sådan til tasterne :genert: (burde måske skrives i upassende-tråden..)

Der er bare emner, som får folk til tasterne. :D
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 12. nov 2015, 09:30

icelady skrev:
Pernille skrev:Jeg morer mig lidt over, at et indlæg om, at rygere lugter, kan få folk sådan til tasterne :genert: (burde måske skrives i upassende-tråden..)

Brunssviger med/uden flødeskum.
Bøfsandwich med/uden sovs
Rygning.
Kontanthjælp.
Børn og sukkerindtag.
Traffik.

:-D.
4
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3458

Indlægaf HappyPaww » 12. nov 2015, 09:33

Sikke en diskussion - men ja, jeg vil nu vove og påstå, at jeg 95% af gangene kan lugte om en person ryger. Min kæreste kalder mig også blodhunden :lol: Han ryger i øvrigt også til fest og lidt i smug, og jeg kan ALTID lugte det, når han kommer op efter en meget lang luftetur med hunden, og har vasket ansigt, børstet tænder osv. :D Kan ikke holde ud at kysse ham :blush:

Vi led også under det, da vi overtog vores lejlighed. Den tidligere lejer havde røget på toilettet, hvor der kun er en udluftningskanal og intet vindue :badr: Vaskede alt ned med alverdens eddike, salmiakspiritus osv. og matte male dørkarmen om med spærregrunder osv. fordi det simplethen trængte igennem. Føj...! Og stakkels det lille barn de havde i lejligheden :tie:
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3458

Indlægaf HappyPaww » 12. nov 2015, 09:39

ShuruQ skrev:
icelady skrev:

Brunssviger med/uden flødeskum.
Bøfsandwich med/uden sovs
Rygning.
Kontanthjælp.
Børn og sukkerindtag.
Traffik.

:-D.

For ikke at tale om:
Kagemand
Fastelavnsboller
Risalamande
Børns tid i institution
5
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 12. nov 2015, 09:40

Som ryger vil jeg til gengæld sige det er fantastisk at man ikke længere må ryge på restauranter, i togene osv. Det var forfærdentligt, selv som ryger.

Husker fra da jeg ikke røg, Føtex i Aalborg midtby, deres cafeteria, der var delt op i ryger/ikke-ryger. Jamen hvorfor, enten eller, der var sgu lige røge uanset hvor man satte sig derinde. Eller sidde på bagsædet af en bil hvor der blev røget foran. Fy for pokker :badr:. Heldigvis røg mine forældre ikke, så blev forskånet for det nogenlunde. Synes i øvrigt vi burde indføre bødestraf (for nylig var der et land der indførte der, måske UK, husker det ikke) hvis man ryger med børn i bilen. Synes det var et fantastisk tiltag.
5

Tilbage til "Generelt"