Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 940
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8517

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 12. sep 2015, 21:38

Delfin skrev:Jeg finder ikke Emma her overvældende fantastisk eller morsom. http://zulucomedyfestival.dk/zulu-comed ... ks-komiker

Enig. Jeg er med på at man sviner ting og også af og til kollegaer som stand upper. Men det der er bare groft og usjovt
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3883

Indlægaf Delfin » 12. sep 2015, 21:59

2SHY skrev:
Delfin skrev:Jeg finder ikke Emma her overvældende fantastisk eller morsom. http://zulucomedyfestival.dk/zulu-comed ... ks-komiker

Enig. Jeg er med på at man sviner ting og også af og til kollegaer som stand upper. Men det der er bare groft og usjovt

Hun har ikke selv skrevet teksten, men det var også kun delvis den, jeg havde i tankerne. Det var mere hendes levering af teksten. Skal man lave stand up, skal pointerne sidde i skabet. Ellers er det bare ordskvalder.
4
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10277

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. sep 2015, 04:40

kidkomb skrev:Jeg brænder vitterligt sammen i hovedet over, hvor fladpandede, bombastiske, ufine, selvhævdende, nedladende, bedrevidende, fordomsfulde, uoplyste, autonome og samfundsnedbrydelige rød bloks tilhængere fremstår på de sociale medier i disse dage.
Hold nu OP, hvor er jeg flov over, at dele politiske synspunkter med mennesker, der er så forskruede og ensidige, at de bedvidst propaganderer og decideret fordrejer sandheden i forsøg på, at dele deres voksende had mod politiet.
Det er så PINLIGT! Alt det, som grødhovederne har beskyldt blå blok for, spytter de lige nu ud i en form for massepsykose af forargelse, hvis formål er aldeles uklart.
ARGH!

Ah, det lettede :-p

Og så får de også lige vildledt nogle sagesløse flygtninge undervejs og gjort dem utrygge ved at befinde sig i Danmark.
Det er der faktisk nu decideret blevet advaret mod på Venligboernes side, og en del aggressive medlemmer med en hidsig politisk agenda - så hidsig at den overskygger det, initiativet handler om, nemlig at være imødekommende og hjælpsom - er røget ud på røv og albuer.

Din pointe med blå blok er god. Hvad er forskellen på at blive flov over hele DK pga. en spyttende mand og tilmed svine en sagesløs Røde Kors-medarbejder til og så at vise et billede af en islamist og skrive, at alle "fremmede" skal ud af landet?
Ikke at jeg mener, at folk fra blå blok generelt gør det, men det er jo det, visse fladpandede dele af venstrefløjen tidligere har beskyldt borgerlige vælgere for.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. sep 2015, 04:45

Jeg har en fordom om, at mænd, der tydeligvis ikke rigtig tør bevæge præcis hofterne i Vild Med Dans, generelt har et problem med deres maskulinitet, som gør, at de er bange for at blive opfattet som "bøssede".
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. sep 2015, 04:56

Dirtylittledevil skrev:Det virker som om visse mennesker bruger det at hjælpe indvandrere helt målrettet som noget der kan give dem selv en unik personlig oplevelse og noget street-cred på facebook.Så kan det krydses af på listen ligesom "Bestige et bjerg" og "Rejse med rygsæk i Nepal"

Ja, for til trods for al den medmenneskelighed, folk demonstrerer i disse dage, står det stadig sløjt til med indsamlingerne til internt fordrevne syrere og flygtninge i nærområderne.
Da jeg skrev en opfordring på Facebook til ikke at glemme disse mennesker og gav eks. på deres kummerlige forhold uden at forklejne den aktuelle indsats i DK, fik jeg ikke et eneste "like". Dét fandt jeg tankevækkende, for nok 95% af mine kontakter derinde er venstreorienterede og støtter ellers gerne op om den slags indsamlinger. På mig virker det, som om en del røde vælgere lige nu spiller Rasmus Modsat og ikke vil have med nærområderne at gøre, fordi regeringen og DF taler meget om dette emne - og så fordi det ikke er så personligt udviklende bare at donere penge.

:puke:
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11757

Indlægaf Dirtylittledevil » 13. sep 2015, 21:51

Jeg har ofte lyst til at like mine egne poster herinde fordi jeg er ret sjov.

edit: Godt så, nu likede jeg den altså.
Senest rettet af Dirtylittledevil 13. sep 2015, 22:26, rettet i alt 1 gang.
9
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. sep 2015, 22:11

Dirtylittledevil skrev:Jeg har ofte lyst til at like mine egne poster herinde fordi jeg er ret sjov.

Det skader aldrig at have et lille strejf af Dali-syndromet :dåne:

Billede
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11757

Indlægaf Dirtylittledevil » 13. sep 2015, 22:33

Jeg kender en der maler de vildeste flotte malerier, men jeg fortæller ham ikke min mening fordi han er så træls, og så er han oven i købet rig, det gør jo ikke sagen bedre.
2
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 13. sep 2015, 22:38

Jeg har sådan en lyst til at skrige lort, når der popper elendige skilderier frem på fb fra to amatørmalere (med tryk på amatør) på min venneliste, men jeg nøjes med at råbe det herinde.
4
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4213

Indlægaf Persnikedy » 13. sep 2015, 22:44

En veninde har (med bedende øjne) fået mig til at syndes godt om hendes mors kunst billeder på fb... Jeg syndes virkelig ikke de er gode, som i, spild af papir :tie: . Men ja, holder min kæft overfor hende og siger det her hvor jeg jo gerne må sige det
3
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 13. sep 2015, 22:52

Hold nu kæft, der må ligge meget lorte"kunst" på Facebook
1
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4213

Indlægaf Persnikedy » 13. sep 2015, 22:53

Delfin skrev:Hold nu kæft, der må ligge meget lorte"kunst" på Facebook

Helt sikkert.
Jeg har dog en veninde som er virkelig god. Hun har udstillet flere steder i landet og hendes nyder jeg til fulde.

Men min venindes mor... ej
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 13. sep 2015, 23:00

Persnikedy skrev:
Delfin skrev:Hold nu kæft, der må ligge meget lorte"kunst" på Facebook

Helt sikkert.
Jeg har dog en veninde som er virkelig god. Hun har udstillet flere steder i landet og hendes nyder jeg til fulde.

Men min venindes mor... ej

Jeg har en, der først lavede en masse lort, men så udviklede hun sig faktisk lidt, da nogle vovede at komme med lidt konstruktiv kritik. Hun udviklede en stil, der faktisk var ret fin, men nu sker der ikke mere, og det er ved at være trivielt at se nr. 219 af samme type.
1
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 940
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8517

Indlægaf 2SHY » 14. sep 2015, 05:42

Jeg kan ikke rumme at høre mere om flygtninge eller at se alle de triste billeder på facebook. Jeg er simpelthen mættet for nu. Så dem blokerer jeg på lige linje med alle opslag om baby of børne legetøj og tøj
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 197
Likede indlæg: 1982

Indlægaf lillebjoern » 14. sep 2015, 11:20

Nu kommer der en meget lang rant. Sorry på forhånd, men har brug for at få det ud. Og jeg kommer til at virke som den sureste kælling. So be it. Sorry, C, hvis du på noget tidspunkt læser det her.

1. Jeg kan ikke klare at høre mere om børn og graviditet.
Jeg er i en gruppe hvor 2 ud af 4 er højgravide. Oh, yes. Og den ene, hun er frygtelig... Simpelthen. Hun har et barn i forvejen, og vi andre ved nu ALT om det barn. Alt. Hans yndlingsfarve, hvad deres børste tænder-rutine er om aftenen, hvor han skider henne (som ikke er på toilettet) og hvem hans yndlingspædagog er. ALT. Vi har skidetravlt, men vi skal altid høre hvad der er sket for hendes søn dagen før/samme morgen/tre år tidligere. Og når vi ikke skal høre om ham, skal vi høre om hvor meget "lillebror" har sparket i løbet af natten, hvor meget halsbrand hun har haft og jojo, hun er typen der konstant aer sin mave. Det er ligegyldigt hvad man laver. Hun aer den. Konstant. Når hun sidder i bilen, fremlægger, spiser... der bliver aet. Og det er ikke fordi der er noget galt med at ae. Men når man vælger at stå at ae sin mave så aggressivt, så tager det altså fokus fra samtalen, for hun kigger også ned på sin mave imens.

Og så får hun alle de andre på vores studiehold til at flytte sig for hende. Selvom man er kommet ti minutter før forelæsning, kan hun finde på at komme ét minut i og spørge om hun ikke nok må få ens plads, for "det er så tungt at gå ned til den anden ende". Jøsses, altså. Jeg ved godt hensyn og alt det dér, men really? Hun har ikke problemer med at gå ned og handle og hente sin søn, men liiige at gå fem meter ned til den anden ende af bordene er for meget. Og hvis holdene skal bruge hver sin "plads" til at sidde og tale sammen, så får hun alle de andre til at gå de steder hen, der er et stykke væk. Åh, jeg er så pinlig over at være i gruppe med hende – for folk skal virkelig ikke tro, der er noget, jeg støtter op om... Men hun kræver at skulle blive siddende.

Ja, jeg sidder faktisk og skriver det her lige nu imens hun sidder og ranter omkring hendes termin og hvor meget hun håber på at nå hospitalet denne gang, for det var hun tæt på ikke at nå sidst. Og fødsel gør SÅ ondt. Ja, det ved vi godt. Har bare lyst til at råbe ind i hendes hoved "SPURGT?!?!?!??!", men det er heller ikke pænt. Men mit teenage-jeg har virkelig lyst. Og vi kunne have fri nu. Men nej. Fordi hun skal sidde og indvie os alle i sin fødselsberetning (som ingen har vist interesse af - altså INGEN), får vi ikke skrevet det, vi skal.

Og sjovt nok, så er den anden gravide (som er længere henne end den første) enormt behagelig at være sammen med. Og hun er endda ti år yngre. Jeg tror hun har fattet, at fremmede ikke er ligeså begejstrede for at høre om fostervand og fødsel. Hun nævner selvfølgelig lige hvis baby sparker eller der er sket noget ekstraordinært, men ellers svarer hun bare hvis folk spørger – ligesom alle andre vil gøre. Pissebehagelig, og jeg synes nemlig graviditet er enormt spændende, for det er noget jeg selv glæder mig til, men man har bare ikke behov for at få det smidt i hovedet. VI ER LIGEGLADE.

Og disclaimer: Graviditet og børn fylder selvfølgelig rigtig meget i ens liv – og det er klart, at man lige vil fortælle om sin dag eller hvad man har oplevet i weekenden, men der er del'er'nedme forskel.

2. Man er IKKE bedre/klogere fordi man er ældre.
Yes, yes – om samme person som ovenfor. Hun er ti år ældre end den yngste af os – hvilket vil sige at der kun er fire år imellem mig og hende. Og det hører vi for. Vi har alle tre haft et fuldtidsjob i mange år inden vi startede studiet, så vi har alle erfaring med det. Men det tæller åbenbart ikke. Hendes arbejde var bedre end alle andres, og den erfaring HUN har fået er meget bedre end vores andres. Vores kan faktisk slet ikke bruges. Og hvis hun vil sige noget, så afbryder hun bare. Altså, den er helt sikker. Hun KAN ikke finde ud af at vente. Og så skal vi altid høre om hendes version af tingene. Får altid samtalen vendt på sig selv. Hvis jeg siger, "min mormor døde her i lørdags", svarer hun med "åh, det minder mig om min mormor, der...". JAMEN?!?! Du er 32 år, forhelvede. Tag dig sammen!
Rent fagligt er hun også laaangt klogere, fordi hun er ældre end os. Selvom hun har læst præcis det samme i præcis ligeså lang tid som os andre, så fordi hun liiige er lidt ældre, så er hendes svar rigtige. Og man skal rette sig efter hendes forslag, for vi er bare sååå dåååmmme... :rulle: x 24957105

SORRY, sorry, sorry, men nu kom det ud. Pissefedt. Det har taget mig præcis 38 minutter at skrive det her indlæg. Samtalen har ikke ændret kurs. Nu handler det om legomænd og hendes søn forhold til dem. Fuckkkk
12
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Generelt"