Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 787
Likede indlæg: 10676

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. nov 2015, 19:15

Jeg kan ikke relatere til den del af teksten til "Imagine", som handler om religion.
4
Je suis un tableau noir.
I know when that hotline bling/That can only mean one thing
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 560
Likede indlæg: 4474

Indlægaf Rapfisk » 15. nov 2015, 19:17

DetSorteCirkus skrev:Jeg kan ikke relatere til den del af teksten til "Imagine", som handler om religion.

Ditto - og "no possessions" ligeså :ninja:
4
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 417

Indlægaf Marott » 15. nov 2015, 19:24

icelady skrev:Ja, kære Randers. Nu tror jeg efterhånden folk HAR fattet, Verdos skorsten lyses op i de franske farver. Så stop nu med at poste billeder af det.

Jeg er altså en smule skabselsker af Randers :lun:
3
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 417

Indlægaf Marott » 15. nov 2015, 19:25

Jeg begynder at forstå, hvordan arv kan bringe det værste op i folk :tie:
1
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 616
Likede indlæg: 5283

Indlægaf ManicNinja » 15. nov 2015, 19:58

Jeg er med i sådan en rigtig sprogpedantisk, grammatikfascistisk gruppe på Facebook. Af flere årsager føler jeg mig overbevist om, at jeg dér nemmere ville kunne finde kandidater til en date, jeg ville orke, end tilfældet er på fx Dating.dk ...
5
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7799

Indlægaf ShuruQ » 15. nov 2015, 21:44

Jeg får altså lyst til tricolore is pga alle de der franske flag :genert:.

Og jeg kan ikke engang lide trefarvet :gruble:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 422
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 4249

Indlægaf Delfin » 15. nov 2015, 23:15

Paris igen.
I medierne ser jeg mennesker, der står og græder ved mindehøjtideligheder, når de lægger blomster ved ambassaden osv. Jeg synes helt sikkert, det er en forfærdelig hændelse, men jeg bliver ikke personlig berørt på den måde. Jeg forstår det faktisk ikke helt. Måske er jeg følelsesmæssigt amputeret :gruble:
5
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Venus222
Kort karma: 26
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 395

Indlægaf Venus222 » 16. nov 2015, 00:36

Folk der anskaffer sig engelske bulldogs er dumme. I hvert fald dem som ikke stiller krav til opdrætterne om sundhedstests og god etik i forhold til avl.
Oven i hatten så sørge rigtig mange for at deres bulldog bliver så overvægtig at den bliver endnu mere handicappet end den var i forvejen. Overvægt er super skadeligt, især for en race der i forvejen er udsat mht. vejtrækning og ledproblemer. Silas Holsts (eller hvad han nu hedder)bulldog Batman er et "fint" eksempel på dette. :tie:
Hold nu op hvor har mange bulldogs en elendig livskvalitet fordi deres ejere er nogen kæmpe idioter!! :cuss:

Disclaimer; Jeg har kun set Silas hund i det der hundeprogram han var med i forleden, så jeg ved reelt ikke om hans hund altid er så sølle.

Og jo, jeg har selv en EB. Men jeg høre altså ikke til nævnte gruppe af tosser.
0
Brugeravatar
Dime
Kort karma: 357
Likede indlæg: 1455
Kontakt:

Indlægaf Dime » 16. nov 2015, 09:20

Jeg får ret ondt i min milt over de der parforholds-millimeterdemokrater, der står stejlt på noget-for-noget "ligeværdighed" og genopdragelse af partneren...
6
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 275
Likede indlæg: 3852

Indlægaf Lemonella » 16. nov 2015, 09:50

Dime skrev:Jeg får ret ondt i min milt over de der parforholds-millimeterdemokrater, der står stejlt på noget-for-noget "ligeværdighed" og genopdragelse af partneren...

Åh ja. Alene ordet "genopdragelse". :ad!:
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 16. nov 2015, 10:24

Min kammerat skrev til mig at de holder et minuts stilhed på arbejdet for ofrene i Paris.

Jeg må indrømme jeg får lyst til at spørge om de huslede at holde 1 minuts stilhed for ofrene i Libanon også fredag morgen.

Jeg ved godt man ikke kan holde 1 minuts stilhed hver gang nogen uskyldige mister livet, jeg ved også godt det måske er mere ekstraordinært i Paris end i Libanon og jeg får heller ikke ondt i røven over der holdes et minuts stilhed for ofrene i Paris. Men begge angreb er terroristangreb, begge med mange uskyldige ofre og så får jeg sgu en lille smule kvalme over den store foreskel der åbenbart er som jeg ikke kan se.
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 119
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 828

Indlægaf HappyQ » 16. nov 2015, 10:36

Man kan da tænke på alle de uskyldige ofre i dag, det vil jeg gøre.
6
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 787
Likede indlæg: 10676

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2015, 11:00

HappyQ skrev:Man kan da tænke på alle de uskyldige ofre i dag, det vil jeg gøre.

Selvfølgelig kan man det, men Shurug har ret i, at der næppe ville være blevet holdt 1 minuts stilhed, hvis der ikke også var sket et angreb i Paris.

Personligt har jeg ikke som sådan et problem med, at ofrene i Paris får særrang...eller det har jeg grundlæggende, men jeg er samtidig klar over, at det ikke er realistisk at fovente andet af flertallet pga. følgende faktorer:
- Europæiske forhold fylder meget mere i de vestlige medier, end mellemøstlige gør (medmindre noget går ud over vesterlændinge på de breddegrader)
- Franskmænd ligner på flere områder danskere, end libansere gør
- Der sker sjældent terror i Paris. I Libanon sker det desværre meget ofte
- Et terrorangreb i Paris opleves som mere truende for danskeres egen sikkerhed end et i Libanon

Hvad jeg dog ville ønske og godt mener, at man kan forvente, er en større refleksion over, hvorfor "vi" gør forskel, i stedet for bare at gøre det.
8
Je suis un tableau noir.
I know when that hotline bling/That can only mean one thing
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 422
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 4249

Indlægaf Delfin » 16. nov 2015, 11:02

ShuruQ skrev:Min kammerat skrev til mig at de holder et minuts stilhed på arbejdet for ofrene i Paris.

Jeg må indrømme jeg får lyst til at spørge om de huslede at holde 1 minuts stilhed for ofrene i Libanon også fredag morgen.

Jeg ved godt man ikke kan holde 1 minuts stilhed hver gang nogen uskyldige mister livet, jeg ved også godt det måske er mere ekstraordinært i Paris end i Libanon og jeg får heller ikke ondt i røven over der holdes et minuts stilhed for ofrene i Paris. Men begge angreb er terroristangreb, begge med mange uskyldige ofre og så får jeg sgu en lille smule kvalme over den store foreskel der åbenbart er som jeg ikke kan se.

Jeg tror, man relaterer mere til det, fordi det så at sige sker i baghaven og et sted, hvor der normalt er fred og ingen fare.
Hvor forfærdelig krigen end er, så er den desværre dagligdag i den arabiske verden. Skulle vi holde et minuts stilhed for ofrene for alle krige i verden, skal vi gøre det hver eneste dag.
3
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 16. nov 2015, 11:47

Delfin skrev:
ShuruQ skrev:Min kammerat skrev til mig at de holder et minuts stilhed på arbejdet for ofrene i Paris.

Jeg tror, man relaterer mere til det, fordi det så at sige sker i baghaven og et sted, hvor der normalt er fred og ingen fare.
Hvor forfærdelig krigen end er, så er den desværre dagligdag i den arabiske verden. Skulle vi holde et minuts stilhed for ofrene for alle krige i verden, skal vi gøre det hver eneste dag.

Det skrev jeg også og er egentligt med på den del, det er mere fordi lige de her to angreb er så tæt på hinanden og minder på en del områder om hinanden, derfor undrer jeg i forhold til netop disse to angreb og har med vilje ikke nævnt ofrer i Syrien, Palæstina, Afghanistan mm. Men du har sikkert ret i det med at de er fordi det er så tæt på.
0

Tilbage til "Generelt"