Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1583
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 14257

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 28. nov 2015, 15:04

Jeg synes da heller ikke det skal være lovpligtigt? Det ville stride mod mine principper præcis som dine?
I mine øjne er der tre slags vælgere; dem der stemmer "noget" og som derved indikerer at de har en holdning (uagtet om de har sat sig ind i tingene eller ej), dem der stemmer blankt, som indikerer, at de ikke har en holdning, men tilkendegiver at de sætter pris på deres stemmeret og de der ikke stemmer, som ikke påskønner demokratiet eller ligefrem ønsker det afskaffet.
Læg venligst mærke til, at jeg skriver "i mine øjne". Det er altså en fuldstændig subjektiv holdning jeg har. :)
6
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 17997

Indlægaf Dirtylittledevil » 28. nov 2015, 17:10

Mange mænd bliver 60 - 80% sjovere når de går i byen uden koner/kærester (Uden at det handler om flirt/sex).
8
How people treat you is their karma; how you react is yours.
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1318

Indlægaf Garfield » 28. nov 2015, 18:01

Dirtylittledevil skrev:Mange mænd bliver 60 - 80% sjovere når de går i byen uden koner/kærester (Uden at det handler om flirt/sex).

Og jeg vil vove den påstand, at det samme faktisk gælder for mange kvinder...
6
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 383
Likede indlæg: 7239

Indlægaf Flora » 28. nov 2015, 18:26

Jeg synes Justin Biebers stemme er irriterende :ninja:
2
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 853
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 8187

Indlægaf Dikus » 28. nov 2015, 18:48

ShuruQ skrev:
kidkomb skrev:Jeg synes da heller ikke det skal være lovpligtigt? Det ville stride mod mine principper præcis som dine?
I mine øjne er der tre slags vælgere; dem der stemmer "noget" og som derved indikerer at de har en holdning (uagtet om de har sat sig ind i tingene eller ej), dem der stemmer blankt, som indikerer, at de ikke har en holdning, men tilkendegiver at de sætter pris på deres stemmeret og de der ikke stemmer, som ikke påskønner demokratiet eller ligefrem ønsker det afskaffet.
Læg venligst mærke til, at jeg skriver "i mine øjne". Det er altså en fuldstændig subjektiv holdning jeg har. :)

Jeg bliver nødt til at spørge hvorfor du skriver "læg venligst mærke til"?

Jeg har på intet tidspunkt hentydet at du mente det skulle være lovpligtigt, jeg lavede et spin udfra den tanke. Men jeg synes stadig at pligt har en megeg negativ klang.

Ligesom jeg også udelukkende er kommet med min subjektive holdning der hverken er bedre eller dårligere end alle andres, generelt set :).

:gruble: Vi er nok nødt til at finde en måde at formulere almindelige jubii-forbehold på :gruble:
1
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1166
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 10853

Indlægaf 2SHY » 28. nov 2015, 18:49

De der overpyntede huse hvor al julepynten blinker og bevæger sig i takt til musik osv som vi kommer til at se hver aften i vejrudsigten er max tacky. Jeg har ikke noget imod at man pynter op udenfor men nogle burde virkelig tone it down
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 523
Likede indlæg: 4128

Indlægaf Kommodedyret » 28. nov 2015, 18:53

ShuruQ skrev:Havde det at stemme været en pligt havde det for det første ikke heddet stemmeRET og for det andet havde der, hvis det var en pligt været sanktioner overfor de der ikke stemte. Men det er en diskussion der i den grad er et hvepsebo og et emne der aldrig vil opnå enighed om.

Jeg synes dog, hvis man agter at stemme, er man lidt forpligtet til at vide hvad det handler om, specielt et valg som det vi går i møde her den 3/12, som i den grad har betydning fremover, hvad enten man hører til i den ene eller anden lejr. Det er ikke et lotter, hvis alle blot stemte mere eller mindre tilfældigt kunne det få katastrofale følger. Vil du stemme, så sæt dig ind i emnet og traf det valg som du som udgangspunkt kan stå inde for.

Jeg ved endnu ikke hvad jeg gør, om jeg stemmer eller ej, jeg ved dog med 110% sikkerhed hvad jeg stemmer hvis jeg stemmer.

Men hvilket incitament kan man have for ikke at stemme, især når man er 110% afklaret?
Jeg spørger af ren nysgerrighed. :)
4
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 523
Likede indlæg: 4128

Indlægaf Kommodedyret » 28. nov 2015, 18:54

2SHY skrev:De der overpyntede huse hvor al julepynten blinker og bevæger sig i takt til musik osv som vi kommer til at se hver aften i vejrudsigten er max tacky. Jeg har ikke noget imod at man pynter op udenfor men nogle burde virkelig tone it down

Miljøsvineri, IMO.
2
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1166
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 10853

Indlægaf 2SHY » 28. nov 2015, 18:56

Kommodedyret skrev:
2SHY skrev:De der overpyntede huse hvor al julepynten blinker og bevæger sig i takt til musik osv som vi kommer til at se hver aften i vejrudsigten er max tacky. Jeg har ikke noget imod at man pynter op udenfor men nogle burde virkelig tone it down

Miljøsvineri, IMO.

Det er det så også så det er dobbelt op på nederen
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 541
Likede indlæg: 6524

Indlægaf dgd2007 » 28. nov 2015, 19:00

Dikus skrev: :gruble: Vi er nok nødt til at finde en måde at formulere almindelige jubii-forbehold på :gruble:

Hov hov, husk lige, hvor du er :fløjt:
1
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 183
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2129

Indlægaf Elvispop » 28. nov 2015, 19:30

Kan vi ikke holde afstemnings-debatten i de dertil indrettede tråde.. Please. .
(Skrevet som privatperson og ikke som mod.)

On topic:

Fuck, jeg hader mit job.
(Men elsker nogle af kollegaerne )
1
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1583
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 14257

Indlægaf kidkomb » 28. nov 2015, 22:25

Dikus skrev:
ShuruQ skrev:
Jeg bliver nødt til at spørge hvorfor du skriver "læg venligst mærke til"?

:gruble: Vi er nok nødt til at finde en måde at formulere almindelige jubii-forbehold på :gruble:

Det var en disclaimer, som Dikus også skriver.
Bare for at være klar i mælet.

On topic: Der var en dansker af anden etnisk herkomst, som hentydede til, at muslimer af anden farve end gris meget ofte bliver positivt forskelsbehandlet. Jeg grinede :lol: -jeg er nemlig delvis enig.
Dét må man ikke sige. Så det var faktisk rigtig befriende at han gjorde :lun:
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 946
Likede indlæg: 7421

Indlægaf ManicNinja » 29. nov 2015, 13:34

Jeg synes også, det er noget mærkeligt noget ikke at benytte sig af sin ret til at stemme. Folk rundt om i verden slår ihjel for langt mindre rettigheder ...

Men jeg synes stadig, det er folks egen sag. Til gengæld synes jeg så virkelig, brokkeretten er inddraget, når de så mærker konsekvenserne af deres ikke-valg.

Ps. Ved folketingsvalg synes jeg så i øvrigt, alle bør stemme.
9
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 143
Likede indlæg: 2062

Indlægaf hotlips » 30. nov 2015, 14:00

Al sympati for klimamarch,men københavn er stort og når nu talerne blev holdt på Christiansborg så kunne man måske have holdt sig fra Rådhuspladsen.
Jeg fatter slet ikke politiet har givet dem lov at gå derned,10.000 demonstranter der lige vælter ned til 5000 børnefamilier ,de fleste med småbørn,det må høre under mindre end optimalt...

Og nej jeg er ikke ligeglad med klimaet.
1
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 514
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 6316

Indlægaf Delfin » 30. nov 2015, 19:11

ShuruQ skrev:Jeg lossede mit valgkort direkte i skraldespanden da det var det der føltes rigtigt.

Jeg ved ærligt talt ikke hvad jeg har ændret sig men i hvert fald ringede jeg til Borgerservice for at få oplyst valgbordet, så jeg tropper op med mit kørekort på torsdag og får sat det kryds.

Det ændrer dog på ingen måde ved mit førnævnte syn på stemmeret og brokkeri.

Tillykke :)
Siden dette er tråden, hvor man siger det, man ikke må sig, vover jeg pelsen med lidt "hjemmestrik".

Jeg finder det noget yderligtgående ikke at ville stemme til valg med begrundelse i Islam.
Se, hvad der sker med Allahs skaberværk, når nogle få tiltager sig magten og retten til at være den/dem, som ejer den korrekte tolkning af Koranen, mens de bekriger hinanden.
»Kongedømmet over himlene og jorden tilhører Allah.« (hedder det vist nogenlunde) Men Allah må vel have sat menneskene til at hjælpe sig med at passe på jorden. Den logiske følge af det må vel være, at mennesket har pligt at vælge dem, der egner sig bedst til det, i stedet for at lade dem, der bilder sig ind, at være noget i retning af Allahs nærmeste tjener, spolere hans jord.
2
14 11 14 :banan:

Tilbage til "Generelt"