Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1146
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9629

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 16. nov 2015, 18:24

Min kæreste og mine bedste venner er alle til Nightwish koncert i Falconér idag.
Jeg er så bange. Det er fuldkommen irrationelt, jeg ved det, men det er en metalkoncert og det var koncerten i Paris også.
Det må man ikke helt sige, for det er lidt hysterisk og paranoidt.
Det sidste jeg sagde til min kæreste inden han gik var:
"Jeg elsker dig! Hvis der sker noget så spil død. Du skal ikke være en helt. Du skal være i live!"
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 111
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 753

Indlægaf HappyQ » 16. nov 2015, 18:27

decibell skrev:
HappyQ skrev:BBC skriver at al-Shabab dræbt 147 elever på et universitet i Kenya, holder det vandvid da aldrig op :trist:

Er det ikke fra april måned?

Jo jeg så ikke datoen, det var lagt som et link i mit newsfeed :genert:
1
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10159

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2015, 18:29

Aima skrev:Ja, det er jeg helt med på, og sådan har jeg det i øvrigt på ret mange områder også selv, men det giver, i mine øjne, ingen mening at brokke sig over eller blame mediet, det ville i langt højere grad give mening at forholde sig til, hvorfor, det publicerer, som det gør.
For nu at eksemplificere med et medie der er nemt at forholde sig til, giver det heller ingen mening at blame Se&Hør for det lorteblad, de sender på gaden. De gør, hvad der giver størst oplag indenfor de muligheder, de har. Hvis nogen kan blames, er det de mennesker der køber bladet eller klikker på deres links. Og det kan overføres direkte til Ekstrabladet, MetroExpress eller News som vi var omkring den anden dag. Derfor virker det i mine øjne også ret ironisk, hvis man eksempelvist sidder og ranter over Ekstrabladet, mens man fortsat klikker på deres links.

Det er jeg enig i, men for det første vælger Shuruq netop at skrive sine tanker i en tråd, hvor ytringer oftere er irrationelle og præget af følelser end analytiske, og for det andet er det i mine øjne en overdrivelse at associere hendes ytringer om medierne med "rant" og "blaming".
Intet menneske er præget af fornuft 24-7-365.

Noget helt andet er så, at jeg simpelthen ikke er enig i, at man nødvendigvis brokker sig nytteløst, hvis man er uenig i mediernes dækning af en begivenhed, heller ikke selvom man udmærket ved, hvem målgruppen er, men det er en anden diskussion.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 187
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4134

Indlægaf decibell » 16. nov 2015, 18:30

HappyQ skrev:
decibell skrev:
HappyQ skrev:BBC skriver at al-Shabab dræbt 147 elever på et universitet i Kenya, holder det vandvid da aldrig op :trist:

Pyha, godt. Altså ikke det der skete. Jeg troede bare lige et sekund, der var sket et nyt angreb.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2015, 18:31

kidkomb skrev:Min kæreste og mine bedste venner er alle til Nightwish koncert i Falconér idag.
Jeg er så bange. Det er fuldkommen irrationelt, jeg ved det, men det er en metalkoncert og det var koncerten i Paris også.
Det må man ikke helt sige, for det er lidt hysterisk og paranoidt.
Det sidste jeg sagde til min kæreste inden han gik var:
"Jeg elsker dig! Hvis der sker noget så spil død. Du skal ikke være en helt. Du skal være i live!"

Koncerten i Paris var ikke en metalkoncert; det er bare noget, nogle medier har fået galt i halsen, hvis det kan berolige dig lidt :kys:
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 111
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 753

Indlægaf HappyQ » 16. nov 2015, 18:33

decibell skrev:
HappyQ skrev:
decibell skrev:

Pyha, godt. Altså ikke det der skete. Jeg troede bare lige et sekund, der var sket et nyt angreb.

Heldigvis ikke det er slemt nok som det er.
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 187
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4134

Indlægaf decibell » 16. nov 2015, 18:34

HappyQ skrev:
decibell skrev:
HappyQ skrev:
decibell skrev:

Heldigvis ikke det er slemt nok som det er.

Ja, ikke mere nu. :(
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5028

Indlægaf Aima » 16. nov 2015, 19:09

DetSorteCirkus skrev:
Aima skrev:Ja, det er jeg helt med på, og sådan har jeg det i øvrigt på ret mange områder også selv, men det giver, i mine øjne, ingen mening at brokke sig over eller blame mediet, det ville i langt højere grad give mening at forholde sig til, hvorfor, det publicerer, som det gør.
For nu at eksemplificere med et medie der er nemt at forholde sig til, giver det heller ingen mening at blame Se&Hør for det lorteblad, de sender på gaden. De gør, hvad der giver størst oplag indenfor de muligheder, de har. Hvis nogen kan blames, er det de mennesker der køber bladet eller klikker på deres links. Og det kan overføres direkte til Ekstrabladet, MetroExpress eller News som vi var omkring den anden dag. Derfor virker det i mine øjne også ret ironisk, hvis man eksempelvist sidder og ranter over Ekstrabladet, mens man fortsat klikker på deres links.

Det er jeg enig i, men for det første vælger Shuruq netop at skrive sine tanker i en tråd, hvor ytringer oftere er irrationelle og præget af følelser end analytiske, og for det andet er det i mine øjne en overdrivelse at associere hendes ytringer om medierne med "rant" og "blaming".
Intet menneske er præget af fornuft 24-7-365.

Noget helt andet er så, at jeg simpelthen ikke er enig i, at man nødvendigvis brokker sig nytteløst, hvis man er uenig i mediernes dækning af en begivenhed, heller ikke selvom man udmærket ved, hvem målgruppen er, men det er en anden diskussion.

Jeg er bekendt med trådens formål, jeg er også bekendt med det faktum, at man gerne må forholde sig til og spørge ind til det skrevne.

Helt præcist, så brugte jeg formuleringen 'lidt træt af' som direkte reference til Shuruqs holdning. Ydermere klargjorde jeg, endda to gange i det konkrete indlæg, at det ikke var personligt møntet på hende, men at jeg, i resten af mit indlæg, forholdt mig mere generelt. Slutteligt brugte jeg i mit eksempel et medie der slet ikke havde været nævnt, netop for at understrege det ukonkrete og generelle mit indlæg pegede på, så ingen skulle føle sig ramt.

I det ene indlæg, hvor jeg bruger betegnelserne 'blamer' og 'rant' responderer jeg på et helt andet indlæg (dit), der med al tydelighed også behandler emnet generelt, det var på ingen måde med reference til Shuruqs indlæg, og jeg associerer ikke hendes udsagn med hverken det ene eller det andet, det er noget du selv tolker og tillægger mig.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1015

Indlægaf Sorenspige » 16. nov 2015, 19:15

Hvis min situation havde været anderledes lige nu, havde jeg sagt mit job op. Jeg gider ikke mere!
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2015, 19:18

Aima skrev:
Jeg er bekendt med trådens formål, jeg er også bekendt med det faktum, at man gerne må forholde sig til og spørge ind til det skrevne.

Helt præcist, så brugte jeg formuleringen 'lidt træt af' som direkte reference til Shuruqs holdning. Ydermere klargjorde jeg, endda to gange i det konkrete indlæg, at det ikke var personligt møntet på hende, men at jeg, i resten af mit indlæg, forholdt mig mere generelt. Slutteligt brugte jeg i mit eksempel et medie der slet ikke havde været nævnt, netop for at understrege det ukonkrete og generelle mit indlæg pegede på, så ingen skulle føle sig ramt.

I det ene indlæg, hvor jeg bruger betegnelserne 'blamer' og 'rant' responderer jeg på et helt andet indlæg (dit), der med al tydelighed også behandler emnet generelt, det var på ingen måde med reference til Shuruqs indlæg, og jeg associerer ikke hendes udsagn med hverken det ene eller det andet, det er noget du selv tolker og tillægger mig.

Mit indlæg var ikke kun ment generelt. Det må så være der, den gensidige misforståelse er opstået.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3404

Indlægaf dgd2007 » 16. nov 2015, 19:22

ShuruQ skrev:Verden er lige så stille ved at gå mere og mere i brand.

Hvis et kan trøste dig, så for knap 50 år siden:

1
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 16. nov 2015, 19:24

Men igen.

Mit oprindelig opslag i denne tråd havde INTET med mediernes dækning af noget som helst at gøre.

ShuruQ skrev:Min kammerat skrev til mig at de holder et minuts stilhed på arbejdet for ofrene i Paris.
Jeg må indrømme jeg får lyst til at spørge om de huskede at holde 1 minuts stilhed for ofrene i Libanon også fredag morgen.
Jeg ved godt man ikke kan holde 1 minuts stilhed hver gang nogen uskyldige mister livet, jeg ved også godt det måske er mere ekstraordinært i Paris end i Libanon og jeg får heller ikke ondt i røven over der holdes et minuts stilhed for ofrene i Paris. Men begge angreb er terroristangreb, begge med mange uskyldige ofre og så får jeg sgu en lille smule kvalme over den store foreskel der åbenbart er som jeg ikke kan se.

:).
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1146
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9629

Indlægaf kidkomb » 16. nov 2015, 19:28

Update: Kæreste skrev og fortalte, at sikkerheden er helt vild derinde og at alle blive kropsvisiteret yderst grundigt! Der er endda kvindelige sikkerhedsvagter til at forestå kropsvisiteringen af kvinder.
3
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5028

Indlægaf Aima » 16. nov 2015, 19:29

DetSorteCirkus skrev:
Aima skrev:

Mit indlæg var ikke kun ment generelt. Det må så være der, den gensidige misforståelse er opstået.

Mm, nu gik jeg lige tilbage og læste igen, fordi jeg var helt overbevist om, dit indlæg ikke på nogen måde kunne opfattes som andet end en generel betragtning, men det kan jeg godt se nu, ikke er helt rigtigt. Du snakker konkret, jeg snakker generelt, du tror vist, jeg også snakker konkret, og jeg tror, du også snakker generelt. :stoned:
No wonder, vi gik forbi hinanden i dét. Jeg havde vist bare for travlt, sorry. :)
2
I'll stick with hell no's and headphones...
D.itsen
Kort karma: 172
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1375

Indlægaf D.itsen » 16. nov 2015, 19:31

ShuruQ skrev:

:trist:.

Verden er lige så stille ved at gå mere og mere i brand.

Er den reelt det? Er der ikke bare mere fokus på det?
0
UH UH UH UH KORT :love:

Tilbage til "Generelt"