Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 813
Likede indlæg: 11247

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. nov 2015, 10:20

Jeg er begyndt at tænke "Tror I, at jeg er idiot eller trykker pengene selv?", når jeg ser gourmetmad til opskruede priser (fx. en chokoladekalender med en kg-pris på over 1000 kr.).
Jeg har ikke noget imod at betale for kvalitet, men snobbeeffekt gider jeg ikke. Faktisk synes jeg, at det er et problem, når noget så simpelt som god mad bliver et elitært projekt, og vil derfor hellere støtte producenter, der prøver at gøre god kvalitet tilgængelig for flere i stedet for det modsatte.
14
Je suis un tableau noir.
I know when that hotline bling/That can only mean one thing
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1092
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10133

Indlægaf Fru Sunshine » 25. nov 2015, 16:47

Allmost_Famous skrev:Jeg er ved at blive idiot af hestelort på cykelstier og fortove :evil:

Hundeejere skal samle deres dyrs efterladenskaber op, men hesteejere kan frit lade deres kræ skide overalt, så vi andre er tvangsindlagt til enten at køre rundt i hestelort, eller ufrivilligt deltage i slalomløb når vi nærmer os de der bunker af lort, dyrene efterlader over det hele. Hold nu kæft, hvor er det altså bare pissehamrende ulækkert!

Og ja, jeg ved godt at det ikke er realistisk, at rytterne skal medbringe store affaldssække og gigantiske poop-scoops for at samle al den lort op, men jeg synes bare heller ikke det er okay at efterlade al det lort :evil:

Men det må man vist ikke sige...

Må man ikke? Så måtte man nok heller ikke løbe ud på sin cykelsti med en sort sæk og en skovl til den rytter, hvis hest mente, at den godt måtte skide lige ud for min indkørsel :fløjt:

Der har ikke ligget hestepærer på min cykelsti siden. :devil:
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 299
Likede indlæg: 4097

Indlægaf Lemonella » 25. nov 2015, 17:18

Allmost_Famous skrev:Jeg er ved at blive idiot af hestelort på cykelstier og fortove :evil:

Hundeejere skal samle deres dyrs efterladenskaber op, men hesteejere kan frit lade deres kræ skide overalt, så vi andre er tvangsindlagt til enten at køre rundt i hestelort, eller ufrivilligt deltage i slalomløb når vi nærmer os de der bunker af lort, dyrene efterlader over det hele. Hold nu kæft, hvor er det altså bare pissehamrende ulækkert!

Og ja, jeg ved godt at det ikke er realistisk, at rytterne skal medbringe store affaldssække og gigantiske poop-scoops for at samle al den lort op, men jeg synes bare heller ikke det er okay at efterlade al det lort :evil:

Desværre er reglerne nu lavet om. Hundeejere kan frit lade deres hunds efterladenskaber ligge og det gør de i stor stil her, hvor vi bor. :sur:
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1161

Indlægaf KinderBueno » 25. nov 2015, 21:41

Da jeg skulle fejre nytårsaften med en gruppe venner sidste år/i år, havde vi aftalt at holde sammenskudsgilde med temaet tapas. Ingen af os gad gøre et særligt stort nummer ud af det, bare vi hyggede os, og der skulle være plads i studie-budgetterne til lækre drinks og lidt pynt. Min veninde og jeg, som stod for det, forestillede os tapas-temaet i stil med lækre tapenader, saftige oliven, spændende oste, friske baguettes, tørret skinke, fransk pølse og andre små, delikate retter, som vi kunne nipse af.

Og så havde en af vores veninder den 90'er pastasalat med, og jeg syntes bare, det var top-kikset. :lol:

Men det må man nok ikke sige. ;)
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1161

Indlægaf KinderBueno » 25. nov 2015, 21:41

Da jeg skulle fejre nytårsaften med en gruppe venner sidste år/i år, havde vi aftalt at holde sammenskudsgilde med temaet tapas. Ingen af os gad gøre et særligt stort nummer ud af det, bare vi hyggede os, og der skulle være plads i studie-budgetterne til lækre drinks og lidt pynt. Min veninde og jeg, som stod for det, forestillede os tapas-temaet i stil med lækre tapenader, saftige oliven, spændende oste, friske baguettes, tørret skinke, fransk pølse og andre små, delikate retter, som vi kunne nipse af.

Og så havde en af vores veninder den 90'er pastasalat med, og jeg syntes bare, det var top-kikset. :lol:

Men det må man nok ikke sige. ;)
Senest rettet af KinderBueno 26. nov 2015, 09:45, rettet i alt 2 gange.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1092
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10133

Indlægaf Fru Sunshine » 25. nov 2015, 21:48

Lemonella skrev:

Desværre er reglerne nu lavet om. Hundeejere kan frit lade deres hunds efterladenskaber ligge og det gør de i stor stil her, hvor vi bor. :sur:

Ej. Hvornår er det lavet om?
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 603
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 11508

Indlægaf icelady » 25. nov 2015, 21:48

Jeg er træt af Black Friday.
12
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1289
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 10941

Indlægaf kidkomb » 25. nov 2015, 22:46

Just saying, så må man ikke efterlade ting på hverken vejbaner eller cykelstier, som forstyrrer trafikken.
Så jo, det er ikke lovligt, at de skulle tvinges til, at samle op efter sig.
Jeg synes egentlig at det er synd og jeg kan godt se, at det ville blive et stort problem. Men så må de edderkodylme færdes i rabatten og ikke på hverken vejbaner eller cykelstier.
Eller kæmpe for, at få det gjort lovligt.
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 380
Likede indlæg: 4227

Indlægaf dgd2007 » 25. nov 2015, 22:50

icelady skrev:Jeg er træt af Black Friday.

Ja, det lyder helt åndssvagt.
Vi måtte google, hvad det var. Men det viste sig, det er en gammel tradition ... helt tilbage fra det herrens år 2013 :genert:
2
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 730
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 6639

Indlægaf Dikus » 25. nov 2015, 22:56

image.jpeg

Det her må man faktisk ikke for mon indre feminist.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 25. nov 2015, 22:58

Dikus skrev:Det her må man faktisk ikke for mon indre feminist.

Bwahaha, jeg elsker det :lol:
8
Jeg kan ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 730
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 6639

Indlægaf Dikus » 25. nov 2015, 23:00

kidkomb skrev:

Og passer super godt til et samfund, hvor over 60 % af kvinderne udsættes for vold.

Hovedparten af deres reklamer afspejler et kvindesyn, hvor kvindekroppen er et objekt.
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 25. nov 2015, 23:03

Dikus skrev:
kidkomb skrev:

Og passer super godt til et samfund, hvor over 60 % af kvinderne udsættes for vold.

Hovedparten af deres reklamer afspejler et kvindesyn, hvor kvindekroppen er et objekt.

Qué?
5
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 26. nov 2015, 07:27

Dikus, hentyder du til EU-rapporten fra 2014?
Den er blevet draget så meget i tvivl i de kredse jeg kommer at den for mig fremstår utroværdig og jeg troede egentlig at der var en bred konsensus om, at gjorde man samme undersøgelse med samme parametre for mænd, så ville tallet også der være skyhøjt.

Skum; hvis det er den undersøgelse, så er det gennem hele livet.
Senest rettet af kidkomb 26. nov 2015, 07:41, rettet i alt 3 gange.
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 405
Likede indlæg: 3857

Indlægaf Sophaya » 26. nov 2015, 07:28

Knap 4 % af alle kvinder udsættes for vold om året ifølge Dansk Kvindesamfund og ministeriet for børn, ligestilling, integration og sociale forhold. Jeg kan ikke på stående fod finde de 60%, der bliver nævnt. Dermed ikke sagt, at 4 % er okay. Det er det ikke. Men jeg kan ikke se det kvindenedtrykkende i den bilreklame der, og det ville man vidst ikke måtte sige i mine vennekredse, hvor folk kan være ret emsige med den slags. Og man må vidst heller ikke kalde dem emsige :fløjt:
4
x

Tilbage til "Generelt"