Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3436

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 26. nov 2015, 23:37

Kommodedyret skrev:Religion is like a penis.

Glemte du ikke forklaringen på ligheden?

Men jeg kan vist heldigvis huske forsættelsen ... noget med: "Fint nok, du har én, men lad venligst være med at vise den frem i tide og utide" :D
1
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Indlægaf Kommodedyret » 26. nov 2015, 23:42

dgd2007 skrev:
Kommodedyret skrev:Religion is like a penis.

Glemte du ikke forklaringen på ligheden?

Men jeg kan vist heldigvis huske forsættelsen ... noget med: "Fint nok, du har én, men lad venligst være med at vise den frem i tide og utide" :D

Jeg forsøgte at være subtil, men det gik alligevel skævt da jeg først havde sagt penis.
4
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Kommodedyret

Indlægaf Kommodedyret » 26. nov 2015, 23:49

Fru Sunshine skrev:Sct. Valentin var ikke amerikaner. Han var en romersk præst, der nægtede at lade være med at vie romerske soldater, selv om kejser Claudius II ikke ville have, at hans soldater blev gift.
Det måtte han ikke, så han blev halshugget.
Siger legenden.

Allehelgen er oprindeligt en europæisk skik, så den kan amerikanerne heller ikke tage æren for.

Jeg kan godt lide Valentins Dag og er lidt ligeglad med Halloween.

Jeg snakker græskarhoveder, udklædning, trick n treat. Det samme gør sig gældende ved de traditioner som knytter sig til Valentines: det er kommercielle interesser der har promoveret traditionen frem her i DK, for at få os til at købe nogle flere buketter blomster, valentines kort, og chokoladeæsker, og parmiddage.
Det er jo de amerikanske traditioner som bliver markedsført og som folk kan genkende fra fjernsynet, det er ikke de gamle skikke. Her adskiller den danske allehelgensaften sig mærkbart fra den amerikanske. :)

Jeg er sådan set ikke ude med riven efter enkelte individer som har tilsluttet sig disse traditioner, det jeg sætter spørgsmålstegn ved, er den zeitgeist som foranlediger indoptagelsen af disse traditioner i den danske kultur.
2
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3881

Indlægaf Delfin » 27. nov 2015, 00:23

Jeg kan alligevel ikke overskue det fredagshalløj, og elgiganten er alligevel også gået i udu. Jeg giver hellere 500 mere for min støvsuger, end jeg gider rode mere med det. Slut prut finale.
3
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Dime
Kort karma: 356
Likede indlæg: 1438

Indlægaf Dime » 27. nov 2015, 05:29

Hvis vi nu skal gå all-in på de der importerede amerikanske dage, så mangler vi jo at få lavet fyrværkeriloven om i forbindelse med 4. juli :D

Halloween og allehelgensaften er ikke helt det samme, omend meget beslægtede.
Men det ændrer ikke på, at vi har importeret lortet (sandheden er vel nærmere at detailhandlen har set en gylden mulighed)
2
Damn, I'm fucked...
- Dime, 1.52
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10272

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. nov 2015, 05:32

Fru Sunshine skrev:Sct. Valentin var ikke amerikaner. Han var en romersk præst, der nægtede at lade være med at vie romerske soldater, selv om kejser Claudius II ikke ville have, at hans soldater blev gift.
Det måtte han ikke, så han blev halshugget.
Siger legenden.

Allehelgen er oprindeligt en europæisk skik, så den kan amerikanerne heller ikke tage æren for.

Jeg kan godt lide Valentins Dag og er lidt ligeglad med Halloween.

Men derfor er det da stadig en amerikansk tradition i den form, den er blevet importeret til Europa i?
Det samme gælder Valentines og Halloween.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Kommodedyret

Indlægaf Kommodedyret » 27. nov 2015, 05:51

Hvis man ikke er ved at gå til af stress over at stå i kø til det vildeste pang-tilbud, så er det egentlig meget smart at man kan udnytte butikkernes tilbud om fri fragt på alle køb, til at købe sine almindelige dimser. Kattegrus fx :genert: , men højst sandsynligt også andre ting som man ikke lige selv gider at slæbe op af trapperne, eller hvordan man nu end bor.
1
Brugeravatar
Kommodedyret

Indlægaf Kommodedyret » 27. nov 2015, 05:52

GnueN skrev:Danmark ville blive et bedre sted, hvis vi sådan for alvor gjorde Black Friday til en kulsort fredag og lavede hele Elgiganten om til et kæmpe gaskammer, hvor man i smug aflivede de første par tusinde idioter, der står på nakken af hinanden for at komme ind... eller i hvert fald bare dem, der har stået i kø siden midnat for at score sig en eller anden hjernedød designer-elkeddel.

Nak dem allesammen, si'r jeg! Undtagen jer herinde, selvfølgelig. I er ok og må godt overleve... men ALLE de andre så!

Kæft hvor er du utidig! :naughty:
1
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Indlægaf Firebird » 27. nov 2015, 06:17

GnueN skrev:Danmark ville blive et bedre sted, hvis vi sådan for alvor gjorde Black Friday til en kulsort fredag og lavede hele Elgiganten om til et kæmpe gaskammer, hvor man i smug aflivede de første par tusinde idioter, der står på nakken af hinanden for at komme ind... eller i hvert fald bare dem, der har stået i kø siden midnat for at score sig en eller anden hjernedød designer-elkeddel.

Nak dem allesammen, si'r jeg! Undtagen jer herinde, selvfølgelig. I er ok og må godt overleve... men ALLE de andre så!

Så. Nu fik BF lige pludselig et formål. Vi skal alle ud og shoppe efter tilbud på Zyklon B til GnueN :lol: :slem: :P
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 27. nov 2015, 11:06

GnueN skrev:

Jeg ved det. Tilgiv mig! Jeg er en orm! :træt3:

Nærmest en ormersturmbannführer. :D
2
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8423
Kontakt:

Indlægaf Ado » 27. nov 2015, 12:27

Jeg synes de stensikre ja- og nej-vælgere, burde holde deres kæft. Bare lige et kort øjeblik, indtil de har lært at argumentere for deres stemme, uden at svine modparten til.
5
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Avino
Kort karma: 105
Likede indlæg: 451

Indlægaf Avino » 27. nov 2015, 16:40

2SHY skrev:Det der tofarvede hår hende der fra Landmand søger kærlighed har... Hold nu kæft det er buttugly! :badr: :puke:

Det må man måske ikke sige men nøj det er slemt. Jeg er bare ikke fan af tofarvet hår

Har ikke fulgt med i den udsendelse.
I går gjorde jeg en undtagelse- og så den.
Herre jemini.
Sjældent har jeg set, noget SÅ grimt som det hår. :(
Samtidigt virker hun fuldstændigt uinteresseret ? Men siger at de har god kemi ?
Jamen- jamen. Jeg står helt af :8:
Tror ikke jeg forstår de udsendelser :forvirret2:
0
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 612
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2602

Indlægaf Fillie » 27. nov 2015, 16:48

Jeg har et godt indtryk af hende; jeg tror, hun er en virkelig sød pige, men jeg forstår generelt ikke, at nogen har lyst til at have en meget kunstig hårfarve.
0
Brugeravatar
Avino
Kort karma: 105
Likede indlæg: 451

Indlægaf Avino » 27. nov 2015, 16:54

Fillie skrev:Jeg har et godt indtryk af hende; jeg tror, hun er en virkelig sød pige, men jeg forstår generelt ikke, at nogen har lyst til at have en meget kunstig hårfarve.

Som skrevet. Jeg har ikke fulgt med i udsendelserne.
Hun er da helt sikkert en sød pige, men jeg kunne ikke se kemien i mellem dem.
Den hårfarve der- er nok noget af det grimmeste.
Stadigt. Hun er nok en sød pige, men oplevede ikke, at hun sagde/ gjorde noget for at fremstå, som en der var vild med ham.
Måske hun har gjort det- i foregående afsnit ?
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 27. nov 2015, 17:41

Jeg skal helt sikkert ikke sige det her til den person det var tiltænkt. Så nu siger jeg det her.

Folks madvaner rager ikke mig, men jeg får en lille smule svært ved at holde kæft når man himler op over man ikke kan lide tomatsovs, spiser det alligevel fordi spaghettien ellers er tør. Og efter nogen tid fortsætter med at fortælle om hvordan man aldrig spiser tomater, fordi man ikke kan lide dem eller noget med tomatog yada yada yada.

Jeg gik, det var millimeter fra jeg havde fået havde sagt "hvis du afskyr tomater så meget så kan det undrer mig at du overhælder 75% af din mad med KETCHUP. KETCHUP der i hvert fald hvis noget gør, indeholder tomat" :stoned:.

Men jeg flettede næbet.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.

Tilbage til "Generelt"